Bilder på Intel Arc "Alchemist" letar sig ut på webben

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför alla hänger upp sig på hur detta ser ut? Det är väl som skrivits tidigare, ett utvecklarkort på bild? Det är väl ändå partnertillverkare som kommer tillverka korten, så jag lovar att det kommer en ROG Strix version med allt bling när det väl är dags. Ni behöver inte oroa er.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sebban84:

De hade ju kunnat göra en skitcool design i vitt och genomskinlig blå eller blå leds etc. Varför chansar de inte lite och går all-in med designen?

Varför slösa pengar på krims-krams i denna marknaden? Tror att de får sålt vartenda kort till det priset de sätter. Ärligt talat, det spelar ingen roll hur ett grafikkort ser ut för de allra flesta och i denna marknaden är enda selling point som räknas är att den existerar till försäljning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Fattar inte varför alla hänger upp sig på hur detta ser ut? Det är väl som skrivits tidigare, ett utvecklarkort på bild? Det är väl ändå partnertillverkare som kommer tillverka korten, så jag lovar att det kommer en ROG Strix version med allt bling när det väl är dags. Ni behöver inte oroa er.

Är det? har faktiskt inte läst någonting om partnertillverkare än, har dom sagt något om det?

Permalänk
Inaktiv

Hoppaspå 2-slots kort eftersom jag saknar mitt ghost s1

Edit. Jag tycker det här är flera gånger finare än de rymdskepp många har

Permalänk
Medlem

Varför finns det inte clip-on shrouds till korten? Som om MSI hade haft en standrardshroud, så kunde man köpa en rosa av dem om man nu ville det. Det är väl för att bara de dyrare korten ska tuffa ut.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Är det bara jag som pessimistiskt nog antar att eftersom det inte "läckt" några faktiska game benchmarks for att hypa kortet så kommer prestandan vara besvikande överlag...

Även äckligt kaffesurrogat säljer när det inte finns riktigt kaffe att få tag på.

Permalänk
Medlem

Kylaren ser inte så bra ut för mina ögon.

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem

Skiter fullständigt hur det ser ut, datorn öppnar man bara för att damma ur den och sen får den stå och svettas i ett mörkt hörn!

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prokie:

Nej för att jag har en USB-C skärmar. Så istället för en Displayport kabel och en USB kabel till skärmen så hade det räckt med en USB-C.

Okej, ja jag har också en USB-C i skärmen men tyvärr bara en ingång i skärmen så den bli dedikerad till laptopen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Fattar inte varför alla hänger upp sig på hur detta ser ut? Det är väl som skrivits tidigare, ett utvecklarkort på bild? Det är väl ändå partnertillverkare som kommer tillverka korten, så jag lovar att det kommer en ROG Strix version med allt bling när det väl är dags. Ni behöver inte oroa er.

Ja, även om en köper direkt från Intel kommer det nog inte se ut som på kortet. Det är som sagt en utvecklingsenhet och inte tänkt att tilltala estetiskt. För oss som bryr oss om det kommer som sagt ROG Strix och andra partnertillverkare senare. Måste ju ha RGB och ett snyggt kort liksom

Permalänk
Medlem

Har inte tänkt ställa ut kortet på utställning så för mig kvittar det om plastsjoket så är gjort av mjölkkartong.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Okej, ja jag har också en USB-C i skärmen men tyvärr bara en ingång i skärmen så den bli dedikerad till laptopen.

Okej, Mina skärmar har två stycken så det skulle vara utmärkt för mig med ett grafikkort med USB-C då jobb laptopen kan ta ena porten och stationära kan ta andra.

Permalänk
Medlem

Ja... det är ett grafikkort.

Skrivet av UncleDirty:

Kåpan ser oerhört plastig ut, lite som gigabyte geforce 600 low/entry!

Känns som de bara slungat första kylare de kunde finna för att kunna testa korten. Skulle bli extremt förvånad om detta var den slutgiltiga lösningen vid lansering.

Skrivet av hypermode:

Sant förvisso men tänkte att det också var ett motsvarande founders edition.

Dessa bilder är antagligen på ett kort som är ett antal månader gammal.. om inte mer. Kylardesignen är alltid den som sätts sist när det kommer till grafikkort.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Många som gnäller över att kåpan ser billig ut. Bra säger jag! Vi behöver inte en till premiumprodukt på gpu sidan. Jag hoppas intel pressar priset så mycket det bara går.

Men jag tror det blir lika dyrt som allt annat.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk

Dem har snott palit design rakt av bytt till intel loggor😛🤣

Visa signatur

Dave

Permalänk
Sötast

Så konstigt att se ett fullstort grafikkort med intel loggor på.

Senast man hade ett diskret intel kort var nog i740

och då användes det endast för desktop. 3dfx Voodoo2 12MB SLI skötte spelen

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av KroesusSork:

Jag blir sådär löjligt glad och nöjd när en svensk skribent anstränger sig och översätter korrekt. "exekveringsenheter (EU)" -- du är en pärla, Noelia!

Vad glad jag blir! ❤️

(Fast lite ödmjuk måste jag vara också, och medge att det till 100% är för att @Jacob lärt mig rätt från början)

Skrivet av Fenrisulvfan:

Vad skulle det annars översättas till, arkebuseringsskvadroner?

Tss, ARC-ebuseringsskvadron om jag får be!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av landmarks:

Vad glad jag blir! ❤️

(Fast lite ödmjuk måste jag vara också, och medge att det till 100% är för att @Jacob lärt mig rätt från början)

Den där Jacob låter som en vettig kille!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av TheLostSwede:

8+6-pin för strömförsörjning, är det toppmodellen månntro?

Permalänk

Är det någon som något om vad priset kommer hamna på?

Permalänk
Medlem

Ser helt ok ut. Väldigt mycket snyggare i svart.

Skrivet av mrqaffe:

Bra att kylaren går utanför kretskortet för då skapar de ett bättre luftflöde

Jepp, helt klart.

Skrivet av mrqaffe:

och dessutom retar det väl alltid nån som ska tramsa med fönster på lådan, funktion före design är alltid bra.

Jag har fönsterlåda (främst för att väldigt snabbt och enkelt kunna se dammnivå och eventuella felkoder eller dylikt - det är rätt praktiskt faktiskt) men har redan ett av världens fulaste grafikkort så i sak spelar det i princip ingen roll.

Ok, det finns ett undantag: Noctuas attans avföringsfärger göre sig icke besvär, så den där Noctua-specialkylaren som finns skulle aldrig släppas in.

Dold text
Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Finns den bilder på backplaten? Den ser ut att vara avtagen på bilerna.
Intressant om man har det på sidan och inte på högkant.

Visa signatur

Kan vara lite slö att svara på PMs, försöker kolla dagligen dock.

OS: Win 10 x64 CPU: Intel i5 11400F MINNE: Corsair Vengeance 3000mhz 32gb RGB MODERKORT: MSI MAG B560 TOMAHAWK GPU: Sapphire RX 6700 XT HDDs: Corsair MP600 Core PSU: Cooler Master MWE 750W CHASSI: Phanteks 500A (Svart)

Permalänk
Medlem

Såg en video från Youtube-kanalen Moores Law is Dead där ryktena pekar på release i slutet av Q2 (maj/juni) snarare än Q1. Vet ju inte hur säkra källorna är eller hur tillförlitlig kanalen brukar vara, men han verkade ha det från 6 olika källor som han rankade med hur pass säkra de brukar vara på sin information. Det verkade ganska legit (hur pass legit ett rykte nu kan vara ).

Att det skulle bli försenat kunde man nästan räkna ut med röven då vi är inne i mitten av februari och ingen ny officiell info. Det sas en del annat som också var nästan mer intressant om det stämmer, men vill inte sprida mer saker som jag inte har någon aning om, bara för att nån youtuber sagt nåt.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prokie:

Bara jag som tycker att USB-C hade varit nice?

Ja, för att många bildskärmar idag har Type C som bildutgång.

Håller med.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil