Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja men även försök till återaktivering av gamla konton

Ok, men sambon använder kontot ibland för att ha kontakt med en sjuk vän till henne

Permalänk
Medlem

Brukar Oculus traditionellt hålla reor runt jul som Steam och andra butiker? Har sett lite sånt i price trackers men det verkar inte hända så mycket på den fronten i år Det finns ett par spel jag väntar lite med att köpa. Dock fick jag koden WELCOME25 för 25% off på en titel, gissar att den gäller för alla?

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Brukar Oculus traditionellt hålla reor runt jul som Steam och andra butiker? Har sett lite sånt i price trackers men det verkar inte hända så mycket på den fronten i år Det finns ett par spel jag väntar lite med att köpa. Dock fick jag koden WELCOME25 för 25% off på en titel, gissar att den gäller för alla?

Det brukar vara rea men inga märkvärdiga
Koder är oftast personliga

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Förresten, laddas det genom den där USB kabeln med när den är inkopplad till datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Förresten, laddas det genom den där USB kabeln med när den är inkopplad till datorn?

Ja, men långsamt. Det håller din Quest levande men laddar inte upp den med normal hastighet.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Ja, men långsamt. Det håller din Quest levande men laddar inte upp den med normal hastighet.

Ok... och inte krångligt att 2setup" med telefon app etc... vill inte att det strular på kvällen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Ok... och inte krångligt att 2setup" med telefon app etc... vill inte att det strular på kvällen

Nej det är inte krångligt det är rätt straight forward.
Ta på dig headsetet följ instruktionerna.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Vill slå ett slag för att inte göra setupen åt någon annan. Länkar till denna tråd som även gäller för ett VR headset som är lika simpelt som ett oculus quest. https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/rn2m72/if_yo...

Undantaget är väl om det är ett väldigt litet barn under 7 typ

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Vill slå ett slag för att inte göra setupen åt någon annan. Länkar till denna tråd som även gäller för ett VR headset som är lika simpelt som ett oculus quest. https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/rn2m72/if_yo...

Undantaget är väl om det är ett väldigt litet barn under 7 typ

Låter han göra det själv, kommer ha lösen till oculus, FB och Wi-Fi redo han är snart 15
Han tror nog inte han ska få ett sånt, lådan är väldigt liten mot va rift va, lagt julklapparna under granen innan, så han är nog väldigt inställd på att det inte blir ett sånt i år 😄

Permalänk
Samsung Sverige

Välkomna allihopa som köpt ett headset eller fått ett i julklapp denhär tråden kan troligtvis svara på 99% av era frågor

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Välkomna allihopa som köpt ett headset eller fått ett i julklapp denhär tråden kan troligtvis svara på 99% av era frågor

Kanske dags för reklam för Quest 2 FAQ igen.

Också: $30 kupong för nya enheter här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

Kan tipsa att Fanatical släppte lite överraskande en bundle med Quest spel idag. Det ingår:

Zombieland Headshot Fever (Quest & PC)
Ghost Giant (Quest)
Death Lap (Quest & PC)
Accounting+ (Quest & PC)
Skyworld Kingdom Brawl (Quest)
Gadgeteer (Quest & PC)
SculptVR (Quest & PC)
Gloomy Eyes (Quest)
& så får man en rabattkod på Zero Caliber: Reloaded också

Går dessutom att få 5% rabatt på bundeln med koden "GGDEALS5". Helt okej deal måste jag säga!

Löser man bäst in dom i questen eller på datorns oculus program?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Löser man bäst in dom i questen eller på datorns oculus program?

Lös in dem på datorn och då kan du passa på att ladda ner dem som är crossbuy till PC på datorn också om du har en VR-kapabel PC. Dyker hur som helst upp i Questen också.

Lite jobbigt att det inte finns något ”my library” på datorn - eller har jag missat något? Måste söka upp varje spel individuellt för att ladda ned tidigare köp.

Edit: nu har också rean börjat på Oculus store. Såklart köpte man Synth Riders precis innan rean

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Det gick smidigt igår iaf med inst, FB, USB sladd, inloggn och f*n och hans moster, tack för hjälpen/tipsen här inne från all swecklockare ! 🙏😁
Jäklar vad q2 verkar mycket bättre / smidigare än riften 😁
Enda som jag tycker verkar vanskligt, är om det är lätt att det kan bli glapp i USB porten till USB sladden? Man kanske borde stadga upp den på nåt sätt, så det inte drar i den i headsetet när man spelar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Det gick smidigt igår iaf med inst, FB, USB sladd, inloggn och f*n och hans moster, tack för hjälpen/tipsen här inne från all swecklockare ! 🙏😁
Jäklar vad q2 verkar mycket bättre / smidigare än riften 😁
Enda som jag tycker verkar vanskligt, är om det är lätt att det kan bli glapp i USB porten till USB sladden? Man kanske borde stadga upp den på nåt sätt, så det inte drar i den i headsetet när man spelar?

Angående säkra upp usb kabel.
Finns många clips man kan printa till diverse headstraps. Har man originalet kanske ett gem eller liknande kan fungera, eller ett kardborrband.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Det gick smidigt igår iaf med inst, FB, USB sladd, inloggn och f*n och hans moster, tack för hjälpen/tipsen här inne från all swecklockare ! 🙏😁
Jäklar vad q2 verkar mycket bättre / smidigare än riften 😁
Enda som jag tycker verkar vanskligt, är om det är lätt att det kan bli glapp i USB porten till USB sladden? Man kanske borde stadga upp den på nåt sätt, så det inte drar i den i headsetet när man spelar?

Det enklast är att trä sladden genom resårbandet bak (öglan från det övre bandet).

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk

Jag tänker köpa ett BoboVR M2 strap. Pro versionen hade varit roligare men den tycks det inte gå att få tag i. Mytrendyphone.se tycks ha den vanliga BoboVR M2 hemma men jag är lite tveksam till företaget.
Är det någon som har köpt från mytrendyphone.se?

Betygen ifrån Trustpilot på mytrendyphone.se är lite varierande:
https://www.trustpilot.com/review/www.mytrendyphone.se?page=2
Mytrendyphone.se : 537kr LAGERSTATUS:FINNS I LAGER.LEVERANSTID 1-3 VARDAGAR

Fyndiq tycks kunna få tag i den: 567kr LEVERANSTID 5-7 VARDAGAR

Någon som har uppgraderat till Pro versionen kanske vill sälja standardversionen?

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdk_warhead:

Jag tänker köpa ett BoboVR M2 strap. Pro versionen hade varit roligare men den tycks det inte gå att få tag i. Mytrendyphone.se tycks ha den vanliga BoboVR M2 hemma men jag är lite tveksam till företaget.
Är det någon som har köpt från mytrendyphone.se?

Betygen ifrån Trustpilot på mytrendyphone.se är lite varierande:
https://www.trustpilot.com/review/www.mytrendyphone.se?page=2
Mytrendyphone.se : 537kr LAGERSTATUS:FINNS I LAGER.LEVERANSTID 1-3 VARDAGAR

Fyndiq tycks kunna få tag i den: 567kr LEVERANSTID 5-7 VARDAGAR

Någon som har uppgraderat till Pro versionen kanske vill sälja standardversionen?

Jag kan säga att jag har köpt från mytrendyphone, dock har det endast gällt skal till telefoner, småsummor och kommer nog inte ens upp i samma summa totalt på mina köp som Bobo. Allt har dock kommit fram som det ska och allt har varit enligt beskrivning och inga konstigheter. Inte haft anledning att returnera eller haft kontakt med någon kundtjänst.

Permalänk
Skrivet av Sarynoth:

Jag kan säga att jag har köpt från mytrendyphone, dock har det endast gällt skal till telefoner, småsummor och kommer nog inte ens upp i samma summa totalt på mina köp som Bobo. Allt har dock kommit fram som det ska och allt har varit enligt beskrivning och inga konstigheter. Inte haft anledning att returnera eller haft kontakt med någon kundtjänst.

Ok. Bra att veta.
Jag har precis beställt det.
Med 10% rabatt och frifrakt blev det 483 kr.

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Medlem

Försökte googla lite men kom inte fram till något.

Robo recall till quest 2an, har den fått någon visuell uppgradering från att den släpptes? Kör den i 90hz? Såg att den var nedsatt och funderade på att slå till men ett gammalt spel gjort för quest 1an gjorde mig tveksam.

Gillar förövrigt superhot och in death unchained

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Försökte googla lite men kom inte fram till något.

Robo recall till quest 2an, har den fått någon visuell uppgradering från att den släpptes? Kör den i 90hz? Såg att den var nedsatt och funderade på att slå till men ett gammalt spel gjort för quest 1an gjorde mig tveksam.

Gillar förövrigt superhot och in death unchained

Jag vet inte om spelet har nån speciell "uppgradering" för Quest 2 men köper du Robo Recall får du PC-versionen på köpet.
om du har en VR-kapabel PC

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Hej, helt plötsligt kan inte grabben connecta med PCn med LINK kabeln... började idag, kastas ut hela tiden... har ni en aning om vad det kan bero på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Hej, helt plötsligt kan inte grabben connecta med PCn med LINK kabeln... började idag, kastas ut hela tiden... har ni en aning om vad det kan bero på?

Har han möjligtvis råkat slå på "Air link" i inställningarna inne i questen? Tror den måste vara av ifall trådad link ska fungera.

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xangeon:

Har han möjligtvis råkat slå på "Air link" i inställningarna inne i questen? Tror den måste vara av ifall trådad link ska fungera.

Nope
Men googlar man verkar många ha problem att det inte kan conecta helt plötsligt… med massa olika lösningar, och många som inte löst det… vad faen…
Ingen här som varit med om detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Hej, helt plötsligt kan inte grabben connecta med PCn med LINK kabeln... började idag, kastas ut hela tiden... har ni en aning om vad det kan bero på?

Samma uttag som när det fungerade? Förr var det åtminstone lite kinkigt med om man körde på främre porten eller direkt mot moderkortet.

Används en adapter eller USB C-USB C direkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Samma uttag som när det fungerade? Förr var det åtminstone lite kinkigt med om man körde på främre porten eller direkt mot moderkortet.

Används en adapter eller USB C-USB C direkt?

Funkat från julafton tills idag
Alltså inte funkat i år 👀🙈
Hade vanlig kopplat till usb port först, funkade ju, men nu testat usb 3.0, men samma sak
Ingen adaper eller nånting emellan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Funkat från julafton tills idag
Alltså inte funkat i år 👀🙈
Hade vanlig kopplat till usb port först, funkade ju, men nu testat usb 3.0, men samma sak
Ingen adaper eller nånting emellan

En sak som tidigare har kunnat ställa till det är om strömsparläge för USB är aktiverat.

Energialternativ -> Ändra avancerade inställningar -> USB-inställningar -> Inställning för valbar frånkoppling -> Inaktivera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

En sak som tidigare har kunnat ställa till det är om strömsparläge för USB är aktiverat.

Energialternativ -> Ändra avancerade inställningar -> USB-inställningar -> Inställning för valbar frånkoppling -> Inaktivera.

Ok, ska kolla detta i morrn… tack för tips
Men hur kan det strula helt plötsligt då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Ok, ska kolla detta i morrn… tack för tips
Men hur kan det strula helt plötsligt då?

Det är ju lite knepigt om exakt ingenting (Windowsuppdateringar, grafikdrivrutiner, Questversion, PC-app-version etc.) har ändrats, men kan vara värt ett försök om det är kopplat till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Det är ju lite knepigt om exakt ingenting (Windowsuppdateringar, grafikdrivrutiner, Questversion, PC-app-version etc.) har ändrats, men kan vara värt ett försök om det är kopplat till det.

Så kan det va, om auto w update tex, men hur faaen vet man vart felet skapades?
Funkade igår ju