Bra TV till Sonos ARC med sub och bakhögtalare.

Permalänk

Bra TV till Sonos ARC med sub och bakhögtalare.

Min gamla TV (LG) och bioljudsystem (Samsung) från 2013 funkar ju hjälpligt, men man är ju alltid sugen på nytt och bättre. Tanken är nu att under mellandagarna köpa på mig en ny TV samt ett komplett Sonos ARC system med sub och bakhögtalare. Jag är helt novis när det kommer till alla miljontals TV-modeller och behöver hjälp på vägen.

Hade tänkt mig en TV helst i vitt på 65" med bra kvalitet på bilden. TV-n lär ju vara anpassad med eARC för att kunna kopplas ihop med soundbaren. Barnen som börjar bli stora kikar en del på Netflix framför, men annars så kikar vi i dagsläget inte speciellt mycket på film. Själv swappar jag bara mest mellan alla "vanliga" kanaler som "ComHem" (Tele2) erbjuder. Vi alla använder iPhone i dagsläget, men det spelar nog ingen större roll i val av TV.

Hittade denna LG 65" OLED 4K TV OLED65C1, men har ingen aning som sagt var om det är ett bra val eller om man kan hitta annat som är bättre.

Tar gärna mot tips och råd innan jag lägger in en beställning.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Keeper of the Bamse

LG oled är bäst

Den stödjer också airplay rakt ur lådan, så med iphone blir det perfekt. LG Webos är riktigt bra operativsystem och fjärren är helt sublim.

Att köpa en större TV till samma pris innebär att man inte får Oled, och det är ju att slänga pengar i sjön.

(Jag är partisk, har haft LG oled sen 2017, har nu en CX 65")

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com