Helgsnack: Vad fick du i julklapp?

Permalänk
Melding Plague

Helgsnack: Vad fick du i julklapp?

Fick du någon klapp du länge trånat efter, eller något du inte visste att du behövde? Diskutera julklappar i veckans helgsnack!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Entusiast

7 trisslotter, 30kr vinst på en... När man blir till åren så blir man förvånad om man ens får nåt

Permalänk
Medlem

Fick en magisk kokbok skriven av Sven Melander ”Upp i vikt kvickt” som dessutom var signerad. I övrigt köper jag mina egna julklappar nu efter jul. Planen är att uppgradera med ny CPU i form av 12700K.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem

Strumpor och ett par t-shirts.
Nöjd!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

"Firat" jul helt ensam i Thailand. Köpte mig en extra öl igår. Trånade inte precis efter den men blev glad iallafall.

Permalänk
Medlem

Vinterjacka från Kanada.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

Innetofflor.

Permalänk
Medlem

Jag fick ett påslakanset med örngott 😊👍 Mysigt!

Visa signatur

Intel Core i7 9700K @5Ghz | Noctua NH-D15 Chromax | Asus ROG Strix Z390-f | Asus ROG Strix RTX2080 Gaming OC
HyperX Fury 32Gb DDR4 | 2x Samsung 850 Evo 250Gb | Crucial MX500 1Tb | Fractal Design Define C TG Dark
EVGA Supernova G2 750W | 27" ROG PG278QR | Corsair K70 RGB | Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Gant skjorta och magsjuka barn på julaftonsmorgon 😟

Permalänk
Medlem

Ryggskott(det jävligaste någonsin) och en t- shirt och en liten tomte.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Whisky, har blivit en standard de senare åren från mina päron.

Permalänk
Medlem

Kaffe och kaffekopp, kan inte bli bättre

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Brukar inte köpa julklappar, bara åt barnen, men unnade mig ett par nya vinterkängor, underställ och raggsockar idag på Stadium Outlets rea.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Avstängd

Vuxna var överens om att vi skippar till varandra. Det blev några trisslottor ändå (30kr i vinst).

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Konsolgrävare

Vi kör bara julklappsspelet nu för tiden i våran familj, vann en finöl och en trisslott 🎅

Köpte till mig själv i julklapp några PS5 spel dock, Returnal, Death Stranding:Director's Cut och Ghost of Tsushima: Director's Cut 🎮

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Avstängd

Covid-19

Så nu leker man karantän med sig själv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aka_The_Barf:

Ryggskott(det jävligaste någonsin) och en t- shirt och en liten tomte.

Hoppas du kommer lindrigt undan!

Hade ett akut ryggskott som satt i cirka 1,5 år. Inget jag önskar någon.

Hoppas som sagt att du bara har skitont just nu och inte i åravis

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Fick ovanligt mycket i år:
Mjukisbyxor
Badrock
Morgonrock
Bok
Strumpor
Plånbok

Kan också bero på att det var det första året på 15 år som jag faktiskt önskat mig något.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

En mycket vacker musmatta från Sweclockers av min sambo 😁

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk
Medlem

Ett års prenumeration av Placeringsguiden fick jag och sambon gemensamt av svärfar, ett escape room-spel fick jag av en kollega (vi byter julklappar varje år av tradition). Det blir spelat till nyår tänkte vi.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

2st väldigt glada barn vilket är den bästa julklapp jag kan få.
Sedan köpte tomten en kaffebryggare till mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av BMac:

Hoppas du kommer lindrigt undan!

Hade ett akut ryggskott som satt i cirka 1,5 år. Inget jag önskar någon.

Hoppas som sagt att du bara har skitont just nu och inte i åravis

Då var det nog inget ryggskott du hade? säkert diskbrock eller något annat, hade du domningar eller stickningar någonstans eller "strålande" smärta? ryggskott håller i sig max ett par veckor, musklerna som krampar ihop sig för riktig eller inbillad skada av ryggen, ofta inbillad(eller avvärjd) och därför går det över relativt snabbt. alla jag haft hittills brukar vara över efter några dagar, men detta biter sig kvar längre känns det som. blir läkare om det inte lättar snart. inne på 3dje dagen nu.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Fick en biljett till STHLM10, ett 10km lopp i Juni. Tack syrran, nu måste man ju fan fortsätta med löpningen

Jag önskar mig inget, jag kan köpa julklappar själv

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Musikälskare

En stekpanna och grytor inför annalkandes flyttning var höjdpunkterna

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Ingenting.

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Lite Lego, bl.a. Bonsai-trädet av förstående fru och barn, så nöjd!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Hedersmedlem

En vinkelslip, lite godis och några trisslotter, helt enligt önskelistan.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

En gjutjärnspanna och ett nytt tangentbord.

Nu ska jag bygga ett handlovsstöd i mellandagarna.

Permalänk
Medlem

2 par raggsockor till mig själv och en Xbox Series X åt mig och ungarna.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Inte en enda av familjen, men det är självförvållat då vi alla är överens om att bara köpa till de under 18. Men lär blir ett par från sambon när jag kommer hem om några dagar.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner