PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som fått en förpacking (och PS5) som luktar riktigt unket? Typ blöt kartong?
Haft den uppackad i ca ett dygn nu men märker fortfarande av lukten till den grad att det förpestar rummet.
Köpte från elgigantens senaste utlottning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DataGnutten:

Beställde också 2021-12-17 14:23 Fredag. Webhallen. Fick en mail igår ca 17.00. Men söker jag på kollinumret så står det så här.
Vi har fått en beställning på en leverans till dig. Spårningsinformationen uppdateras när försändelsen har ankommit till PostNord.
Hoppades på att få det innan julafton Men annars blir det väl måndag då antar jag.

Beställde 2021-12-10 Fredag. Webhallen
Samma för mig.

Visa signatur

MSI Z170A Gaming Pro, i7 6700k, 16GB DDR4, GeForce GTX 670, A-DATA SSD 128GB, Corsair SSD 120GB, 2X 2TB Caviar Green SATA II, Corsair HX 750W 80+, Corsair Graphite 600T.

Permalänk
Skrivet av Beren79:

Beställde 2021-12-10 Fredag. Webhallen
Samma för mig.

Någon ändring ännu?

Permalänk
Medlem

Flyt?

Måste haft tur på webhallen. Beställde idag fm ( 2021-12-22) en Disc version och enligt tracking av paketet bör det komma i morgon (2021-12-23). Är bara lvl 1 på webhallen, så lvl kan inte göra skillnad.
Hade ju räknat minst ett par veckors leveranstid.

Stort tack till forumet som uppdaterades när det gick att beställa.

(edit: trodde att jag hade beställt igår, men såg sen att det var idag... dags att ta ledigt!)

Igår är idag, blandat ihop dagarna...
Permalänk
Medlem

Beställde idag kl 11 via Webhallens online drop och de har redan skickat paketet! Hoppas det är framme i mellandagarna

Veddesta - Idag 19:42
Försändelsen är på väg.

PostNord - Idag 15:22
Vi har fått en beställning på en leverans till dig. Spårningsinformationen uppdateras när försändelsen har ankommit till PostNord.

Permalänk
Skrivet av ollema:

Beställde idag kl 11 via Webhallens online drop och de har redan skickat paketet! Hoppas det är framme i mellandagarna

Hur fick du info om deras drop? Har själv gått in och uppdaterat deras sida regelbundet i 2 dagar utan någon framgång…. Kollar även http://gpukollen.ingman.me/ för drops på andra sidor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rastafaraj1:

Hur fick du info om deras drop? Har själv gått in och uppdaterat deras sida regelbundet i 2 dagar utan någon framgång…. Kollar även http://gpukollen.ingman.me/ för drops på andra sidor

Genom ett inlägg här samt Webhallens story på instagram!

Permalänk
Medlem

Samma här, beställde Disc idag och den är påväg till mitt ombud nu.
Hade tur att jag hängde här, gick bara att beställa ett kort tag.

Permalänk
Medlem

Samma här, kollade Webhallens sida helt random idag, fanns att beställa. Nu är det en Disc på väg.

Visa signatur

Frakk!!

Permalänk

Tjena allihopa jag vill bara kolla med några som har beställt ps5or från senaste elgiganten utlottningen. Själv fick jag tag på en men leveransen har verkligen dröjt ut. Själv sa dom att dom skickade min order i måndags men den har inte nått bring än. Har någon samma problem med att era ps5or från elgiganten är sena?

Permalänk
Skrivet av x-X-GETO-X-x:

Tjena allihopa jag vill bara kolla med några som har beställt ps5or från senaste elgiganten utlottningen. Själv fick jag tag på en men leveransen har verkligen dröjt ut. Själv sa dom att dom skickade min order i måndags men den har inte nått bring än. Har någon samma problem med att era ps5or från elgiganten är sena?

Måste lägga till att min PS5 blev tydligen skadad under "leverans" tiden så dom var tvungen att skicka en ny till mig så inte riktig nice upplevelse faktiskt.

Edit: Och jag har inte fått min PS5 sen utlottningen heller

Permalänk
Medlem

Rekordsnabb leverans från Webhallen på disc version.
Med vanlig Postnord frakt.
Från beställning till utlämningsställe 22timmar.
Hatten av.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kjell har Playstation 5 Standard och Digital Edition som läggs ut snart. Du måste vara medlem.
De har lagt på 1000 kronor extra dock för varje edition.
https://www.kjell.com/se/produkter/tv-spel-gaming/playstation...
https://www.kjell.com/se/produkter/tv-spel-gaming/playstation...

Permalänk
Avstängd

Glöm inte de 550 annonserna på blocket också ;D

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Fick igenom beställningen på webhallen, så får se om det blir nåt spelande i mellandagarna eller när den kommer. Har en Series X sedan tidigare, men har också ett helt gäng spel köpta för Playstation som jag inte är så sugen att köpa igen på Xboxen.

Känns fortfarande prisvärt med två konsoler för c:a 12 000kr när man knappt ens får ett grafikkort till datorn för samma summa just nu.

Permalänk
Medlem

Redan slut?

Permalänk
Skrivet av x-X-GETO-X-x:

Tjena allihopa jag vill bara kolla med några som har beställt ps5or från senaste elgiganten utlottningen. Själv fick jag tag på en men leveransen har verkligen dröjt ut. Själv sa dom att dom skickade min order i måndags men den har inte nått bring än. Har någon samma problem med att era ps5or från elgiganten är sena?

Jag fick en på senaste utlottningen och det jag tänkte på var att det tog ett par-tre dagar innan de skickade.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Skrivet av Songless:

Redan slut?

Gick fort, lyckades norpa ett ändå

Permalänk
Medlem

Ni som fått tag i ett PS5: ligg lågt med att
uppdatera dem i några dagar. Det ryktas om att ett jailbreak ska släppas runt jul. Sony har patchat sårbarheten som det bygger på i senaste mjukvaran, men den är knappast installerad på de enheter som ”finns i butik” (snarare gör ett kort stopp på lagergolven) nu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av c3p0:

Ni som fått tag i ett PS5: ligg lågt med att
uppdatera dem i några dagar. Det ryktas om att ett jailbreak ska släppas runt jul. Sony har patchat sårbarheten som det bygger på i senaste mjukvaran, men den är knappast installerad på de enheter som ”finns i butik” (snarare gör ett kort stopp på lagergolven) nu.

Är det verkligen något man vill göra då?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Är det verkligen något man vill göra då?

🙄🤷‍♂️ För dem som är intresserade kan det iaf vara värt att veta om att det kan komma inom någon vecka. Det kan såklart också bli så att det aldrig kommer. Men eftersom en sårbarhet för PS5 precis har offentliggjorts så är sannolikheten att ryktena stämmer åtminstone ovanligt hög

Permalänk
Medlem

Ser inte direkt nå värde i att göra det

Permalänk
Medlem
Skrivet av c3p0:

Ni som fått tag i ett PS5: ligg lågt med att
uppdatera dem i några dagar. Det ryktas om att ett jailbreak ska släppas runt jul. Sony har patchat sårbarheten som det bygger på i senaste mjukvaran, men den är knappast installerad på de enheter som ”finns i butik” (snarare gör ett kort stopp på lagergolven) nu.

Jag har mindre än 0 intresse av att jailbreaka när det är så smidigt att få tag på spel numera. Men visst, för de som tycker sånt är kul/rimligt är det ju ett bra tips.

Permalänk

Lyckades beställa en från Webhallen för några minuter sedan.

Har följt denna tråd ett tag och höll på bli galen över hur många som de senaste dagarna har lyckats beställa en från Webhallen. Jag förstod inte hur de klarade det eftersom jag uppdaterar Webhallens sida flera gånger om dagen och ser ingenting. På morgonen idag läste jag att ytterligare några hade lyckats beställa vid 8 och 9-tiden. Det var då jag förstod att Webhallen släpper konsoler lite titt som tätt - antagligen via ett automatiserat system. Så jag bestämde mig för att refresha deras sida jätteofta, nästan varje minut. Helt plötsligt fanns det en konsol att beställa.

Permalänk
Skrivet av Saliciouscrumbs:

Lyckades beställa en från Webhallen för några minuter sedan.

Har följt denna tråd ett tag och höll på bli galen över hur många som de senaste dagarna har lyckats beställa en från Webhallen. Jag förstod inte hur de klarade det eftersom jag uppdaterar Webhallens sida flera gånger om dagen och ser ingenting. På morgonen idag läste jag att ytterligare några hade lyckats beställa vid 8 och 9-tiden. Det var då jag förstod att Webhallen släpper konsoler lite titt som tätt - antagligen via ett automatiserat system. Så jag bestämde mig för att refresha deras sida jätteofta, nästan varje minut. Helt plötsligt fanns det en konsol att beställa.

Tror du har helt rätt då jag växlat fram och tillbaka mellan denna tråden och webhallens sida utan framgång, tills för några minuter sen! Numera en ps5 rikare tack vare detta forum, så ett stort fett tack ska ni ha!

Permalänk
Medlem

Verkar onekligen som att Webhallen har släppt konsoller vid 10-11 tiden nu i ett par dagar. Får se om det fortsätter så efter julledigheten!

Permalänk
Medlem

Nu kan ni beställa Playstation 5 Standard Edition från CDON.
https://cdon.se/hemelektronik/playstation-5-release-2022-p548...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Nu kan ni beställa Playstation 5 Standard Edition från CDON.
https://cdon.se/hemelektronik/playstation-5-release-2022-p548...

Tack för tipset, kan konstatera att det gick bra att beställa! Nu är det bara att vänta till 2022...

Permalänk

Go Jul alla gamers där ute! Ska hämta ut mitt PS5 från mediamarkt imorgon så kommer att bli en super helg! Ha nu en jättetrevlig Helg!

Visa signatur

Görgött