Vilken rullgardin passar Aqara's motor?

Permalänk
Medlem

Vilken rullgardin passar Aqara's motor?

Tja! hittade den här på kjell och diverse andra butiker:
https://www.kjell.com/se/varumarken/aqara/smarta-hem/smart-ga...
men den verkar behöva en rördiameter på 35mm... vet någon vart man kan få tag i en sån? Jysk har 25-26mm, ikea har 24-27mm, Kirsh/Garinia har 21 och 27mm, Rollodin har 27mm och Unig har också 24mm.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Inaktiv

Om du ändå ska köpa rullgardin så kanske IKEAs Fyrtur (alt. Kadrilj) är enklare/snabbare? (De är också Zigbee), det laddningsbara batteriet håller typ ett halvår för mina gardiner (eller 1+ år för vissa, som inte rullas lika långt dagligen).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Om du ändå ska köpa rullgardin så kanske IKEAs Fyrtur (alt. Kadrilj) är enklare/snabbare? (De är också Zigbee), det laddningsbara batteriet håller typ ett halvår för mina gardiner (eller 1+ år för vissa, som inte rullas lika långt dagligen).

Jag har en Fyrtur redan, men har ett fönster som är 219 cm brett, så skulle behöva en betydligt bredare än vad fyrtur finns som.

m.nu har ju motorer som skulle lösa mitt problem, men är betydligt mer DYI än vad Aqaran är

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

Jag har en Fyrtur redan, men har ett fönster som är 219 cm brett, så skulle behöva en betydligt bredare än vad fyrtur finns som.

m.nu har ju motorer som skulle lösa mitt problem, men är betydligt mer DYI än vad Aqaran är

dom m.nu är skitlätta att montera och ställa in, jag kör flera av dessa och gjort rätt länge nu.
största nackdelen med deras motorer är att dom inte roterar med samma hastighet dvs har du flera fönster som ska
manövreras samtidigt åker rullgardinerna upp/ner olika fort (går dock ta sig runt med ett par motstånd om man absolut vill ha exakt samma hastighet)
fördelen med deras motorer är dock att det går köra väldigt tunn och lång kabel då det är 24v så installationen går göra närmast osynlig.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Hoppar in och stör med ett litet sidospår till er som jobbar med elektriska rullgardiner.

Finns det något fäste som inte kräver att man borrar? Jag tänker något i stil med IKEAS FRIDANS men tror inte den passar till FYRTUR osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Hoppar in och stör med ett litet sidospår till er som jobbar med elektriska rullgardiner.

Finns det något fäste som inte kräver att man borrar? Jag tänker något i stil med IKEAS FRIDANS men tror inte den passar till FYRTUR osv.

Dom där fästena va något nytt för mig aldrig sett sånna förut, så tror inte dom är särskilt vanliga. Kan garantera att dom inte passar till fyrtur dock då fyrtur'en monteras som en hel kasett med typ vinkelhakar som snäpper fast i kasetten.

Men det är ingen som vet om någon gardin som passar Aqaras motor alltså?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Hoppar in och stör med ett litet sidospår till er som jobbar med elektriska rullgardiner.

Finns det något fäste som inte kräver att man borrar? Jag tänker något i stil med IKEAS FRIDANS men tror inte den passar till FYRTUR osv.

Hasta har ett par modeller som inte kräver att du borrar. Går även att montera deras motor.

Hela sortimentet

Visa signatur

Stationär: 7800X3D | 32GB DDR5 | Strix B650 | 3080 XTREME WF | Evolv X | 970 2+1TB | G915 | G604/G Pro W | LG 42C2
Homelab: I3 6100 | 64GB DDR4 | Node 304 | 6x 4TB HGST| 990 PRO 2 TB
Bärbart: Macbook 14 pro M2 | Tab S5e | iPhone 14 pro

Permalänk
Medlem

Hur gick det? Hittade du något lämpligt?