3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Lyckas hugga ett RTX 3080 med vattenblock kortet fungerar fin fint men funderar att gå tillbaka till gamla GTX1080 Ti kortet.
Eftersom aggregat börja låta i fläkten den får jobba är på 1350 W silver certifierad.. Föredrar en tyst dator och jag tappar bara ca 25 fps om jag går tillbaka till gamla grafikkorter.. Ska prova ett tag till

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

Lyckas hugga ett RTX 3080 med vattenblock kortet fungerar fin fint men funderar att gå tillbaka till gamla GTX1080 Ti kortet.
Eftersom aggregat börja låta i fläkten den får jobba är på 1350 W silver certifierad.. Föredrar en tyst dator och jag tappar bara ca 25 fps om jag går tillbaka till gamla grafikkorter.. Ska prova ett tag till

Undervolta istället går lätt att köra på 0.9v utan att tappa någon nämnvärd prestanda, börja där och se hur långt du behöver gå för att få den tystare.

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av VA77E:

Blir nog svårt för många inkl. mig själv att välja er i framtiden om ert beslut ang. detta kvarstår.

Tror att du överskattar rejält hur mycket folk bryr sig om detta. Jag handlar utan att tveka av webhallen och Dustin efter detta, kunde inte bry mig mindre då jag anser att de inte agerat felaktigt. Det elgiganten gjort med täckningsköp samt kompensation (om jag förstått rätt) är ren och skär goodwill och absolut inget man kan förvänta sig i en sån här situation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Tror att du överskattar rejält hur mycket folk bryr sig om detta. Jag handlar utan att tveka av webhallen och Dustin efter detta, kunde inte bry mig mindre då jag anser att de inte agerat felaktigt. Det elgiganten gjort med täckningsköp samt kompensation (om jag förstått rätt) är ren och skär goodwill och absolut inget man kan förvänta sig i en sån här situation.

Vet inte hur det är för andra, men hur butiker och kedjor hanterar såna här legala "gråzoner" när det uppstår problem är något jag absolut har i åtanke när jag handlar hos dem

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkezd:

Undervolta istället går lätt att köra på 0.9v utan att tappa någon nämnvärd prestanda, börja där och se hur långt du behöver gå för att få den tystare.

Jag lurade på att testa de 😉
Var längesen jag pillra de med grafikkort så man är lite ringrostig

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Kul att ni passar på att ventilera lite luft i tråden efter 14 månader, passa på att njut nu när ni vart frånvarande så länge!

/Patrik

Mindre snack mer verkstad är det på Inet iaf. De har lyckats bocka av de flesta av sina beställningar medans folk som handlat på Webhallen som jag själv har väntat i över ett år utan att någonsin blivit kontaktad eller fått någon information gällande sin beställning. Aldrig mer Webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bigmoee:

Tycker alla borde sluta klanka på @Webhallen när de dominerar i prisnivå gällande grafikkort. Ni som gråter och väntar över era 3080 är samma personer som inte vill lägga ett par tusenlappar extra för att köpa en direkt. Finns ingen leverantör som sålt billigare kort än dom under hela 2021. Ni har haft all tid att avboka och Webhallen är inte bundna till att leverera heller men dem gör det ändå enl. goodwill så ha tålamod och ta det ni får.

PS. Om ni tänker efter riktigt noggrant så kan deras priser inte ens jämföras med Inet x Swec kollaben för 2 dagar sen. Webhallen släpper billigare priser dagligen så sluta klaga.

Har du inget att göra med denna tråd och inte har problem med att lägga flera tusenlappar extra så behöver du inte närvara här? En återförsäljare är skyldiga att leverera det man ingått i avtal för, eller en annan vara med likvärdig specifikation till samma pris Antingen jobbar du på webhallen eller har bara ren skadeglädje.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bigmoee:

Tycker alla borde sluta klanka på @Webhallen när de dominerar i prisnivå gällande grafikkort. Ni som gråter och väntar över era 3080 är samma personer som inte vill lägga ett par tusenlappar extra för att köpa en direkt. Finns ingen leverantör som sålt billigare kort än dom under hela 2021. Ni har haft all tid att avboka och Webhallen är inte bundna till att leverera heller men dem gör det ändå enl. goodwill så ha tålamod och ta det ni får.

PS. Om ni tänker efter riktigt noggrant så kan deras priser inte ens jämföras med Inet x Swec kollaben för 2 dagar sen. Webhallen släpper billigare priser dagligen så sluta klaga.

Dominerar, på vilket sätt?

Såvitt jag har sett så är deras priser precis som alla andra återförsäljare, med en enstaka 5st kort för nästan MSRP engång i månaden som säljs fort till folk som använder scripts och sedan säljer vidare på tradera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ryssfemma:

Har du inget att göra med denna tråd och inte har problem med att lägga flera tusenlappar extra så behöver du inte närvara här? En återförsäljare är skyldiga att leverera det man ingått i avtal för, eller en annan vara med likvärdig specifikation till samma pris Antingen jobbar du på webhallen eller har bara ren skadeglädje.

Fel. De är inte skyldiga att leverera något till dig. Ditt avtal är värt nada i det sammanhanget.
Enda orsaken varför du har hoppet kvar är för de kommer leverera enl godwill.
Lite dubbelmoraliskt att skriva att ni har ingått i ett avtal och samtidigt vill ha en annan vara.
Ett ärende hos ARN hade inte kommit någonstans, men du kan alltid försöka om du anser dem vara "skyldiga".
Force Majeure kan bryta köpeskontraktet hur du än vänder på det, de behöver inte ens erbjuda ett likvärdigt kort.
Du kommer få ditt kort med lite tålamod, uppskatta det och klanka inte ner på företags representanter i Sweclockers.
Använd en god ton utan att slänga massa galla och felaktigheter. Det är bestämt från högre upp, Patrik hade gärna gett dig en 3090 om det var så.

P.S Har bojkottat Webhallen

Permalänk
Medlem

Inet har ett gäng 3000 kort inne just nu. Dock höga priser. Passa på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Inet har ett gäng 3000 kort inne just nu. Dock höga priser. Passa på!

Jag knep precis det enda EVGA 3080 som dom hade i lager!
En väldigt dålig deal dock, 13 000:- Men då får jag precis den modellen som jag vill ha, med möjlighet till montering av vattenkylning! Kommer sitta fint i mitt Ghost S1

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Jag knep precis det enda EVGA 3080 som dom hade i lager!
En väldigt dålig deal dock, 13 000:- Men då får jag precis den modellen som jag vill ha, med möjlighet till montering av vattenkylning! Kommer sitta fint i mitt Ghost S1

Vilken modell var det?

Har följt deras lagersaldo på alla XC3 Black men idag fick jag mejl om att samtliga modeller utgått. Tråkigt då man väntat i ett år på rätt modell haha.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 CPU: Ryzen 9 3900X med Noctua NH-D15 GPU: Asus TUF 3080 10GB OC RAM: 64GB G.Skill Trident Z Neo @ 3600Mhz CL 16-19-19-39 Moderkort:ASUS ROG Crosshair VIII DARK Hero SSD m.2: 2 x 2TB Seagate FireCuda 520 SSD 2.5: 2 x 480GB Kingston A400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunderil:

Vilken modell var det?

Har följt deras lagersaldo på alla XC3 Black men idag fick jag mejl om att samtliga modeller utgått. Tråkigt då man väntat i ett år på rätt modell haha.

Oh, beklagar verkligen... Det var just en XC3 jag knep.
Jag hade en order från dustin sedan 30:e januari som dom makulerade nyligen.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bigmoee:

Fel. De är inte skyldiga att leverera något till dig. Ditt avtal är värt nada i det sammanhanget.
Enda orsaken varför du har hoppet kvar är för de kommer leverera enl godwill.
Lite dubbelmoraliskt att skriva att ni har ingått i ett avtal och samtidigt vill ha en annan vara.
Ett ärende hos ARN hade inte kommit någonstans, men du kan alltid försöka om du anser dem vara "skyldiga".
Force Majeure kan bryta köpeskontraktet hur du än vänder på det, de behöver inte ens erbjuda ett likvärdigt kort.
Du kommer få ditt kort med lite tålamod, uppskatta det och klanka inte ner på företags representanter i Sweclockers.
Använd en god ton utan att slänga massa galla och felaktigheter. Det är bestämt från högre upp, Patrik hade gärna gett dig en 3090 om det var så.

P.S Har bojkottat Webhallen

Jag är lite nyfiken på vilket sätt tycker du att det är självklart att Force Majeure kan åberopas för att avbeställa ordrar?

Det kommer ju trots allt in 3080-kort till ÅFs. Pandemin var redan i full fart (och dessutom med mycket mindre information, större ovisshet med behandlingar och spridning, inga vaccin etc) än vad vi har idag när korten såldes. Så det var ÅFs samt tillverkare medvetna om vid försäljning. Komponentbrist är det, men återigen - det kommer ju in kort så de är ju inte omöjliga att få tag på.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Oh, beklagar verkligen... Det var just en XC3 jag knep.
Jag hade en order från dustin sedan 30:e januari som dom makulerade nyligen.

Man får gratulera ändå

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 CPU: Ryzen 9 3900X med Noctua NH-D15 GPU: Asus TUF 3080 10GB OC RAM: 64GB G.Skill Trident Z Neo @ 3600Mhz CL 16-19-19-39 Moderkort:ASUS ROG Crosshair VIII DARK Hero SSD m.2: 2 x 2TB Seagate FireCuda 520 SSD 2.5: 2 x 480GB Kingston A400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunderil:

Man får gratulera ändå

Tack!
Det är sjukt att man som konsument accepterat en prislapp på 13 000 på ett grafikkort. Stannar ju inte där då jag kommer att köpa till AIO-kittet för 1700:-
För något år sedan fick man TVÅ high-end kort för det priset...

Men i dagen situation så får köpknappen gå före prislappen. Man ska vara glad över det man faktiskt får tag på, oavsett vad det gäller egentligen!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Tack!
Det är sjukt att man som konsument accepterat en prislapp på 13 000 på ett grafikkort. Stannar ju inte där då jag kommer att köpa till AIO-kittet för 1700:-
För något år sedan fick man TVÅ high-end kort för det priset...

Men i dagen situation så får köpknappen gå före prislappen. Man ska vara glad över det man faktiskt får tag på, oavsett vad det gäller egentligen!

Hittade det kittet till min vän på FB market place för 700 kr (ny i låda)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Köttburken:

Hittade det kittet till min vän på FB market place för 700 kr (ny i låda)

Oj, trevligt pris!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Oj, trevligt pris!

Killen hade köpt fel kit enligt honom, polaren körde direkt hem till honom för hämta upp den, sänkte tempen på hans 3090 rejält

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Tror att du överskattar rejält hur mycket folk bryr sig om detta. Jag handlar utan att tveka av webhallen och Dustin efter detta, kunde inte bry mig mindre då jag anser att de inte agerat felaktigt. Det elgiganten gjort med täckningsköp samt kompensation (om jag förstått rätt) är ren och skär goodwill och absolut inget man kan förvänta sig i en sån här situation.

Well om du läser föregående sida och det jag skrev så ser du att Elgiganten inte hanterar detta ärende bra alls och skyller på olika saker och godkänner INTE täckningsköp alls.

Elgiganten gick ut med visserligen här med det, men det jag postat motsätter vad dem sagt och hur dem verkligen agerar.

#19360511

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

@Elgiganten

Hela detta verkar vara ett stort skämt. Läser i tråden att man skulle bli ersatt med ett kort ifall man hade ett som har avbrutits. Nåväl, en månad senare ringer elgiganten mig och säger att dem har några kort att välja på + presentkort. Jag säger att jag redan har köpt ett kort och tar hellre mellanskillnaden. Dem ber mig mejla in kvitto vilket jag gör direkt (ärendet var också anmält till ARN vilket jag sa till den som ringde). Sedan dess har jag inte hört ett dugg ifrån er, förens jag får av ARN att ni motsätter er att betala mellanskillnaden. Bifogar hela meddelandet för läsning.

https://i.imgur.com/IeW1eXT.jpg

Det står alltså att jag ej kommer få betalt för mellanskillnaden fast det är skrivet av er tidigare i tråden också
"- För er som redan valt att köpa ett ersättningskort till en förhöjd kostnad, så kommer ni få mellanskillnaden tillbaka, samt 1000kr presentkort."

Inte nog med att man gjort bort sig helt och låtit folk väntat på kort i över ett år fast andra ÅF har kunnat leverera korten, då även till och med senare.

Verkar vara en jäkla röra för det står sedan "Vi har i oktober erbjudit andra grafikkort till reducerat pris, dock till ett dyrare
pris än det grafikkort köparen har beställt. Köparen nekade till erbjudandet och köpet krediterades därför den 1 oktober 2021. "

Återigen är detta ren bullshit av elgiganten. Jag fick min order helt avbruten 1a Oktober, inte ett ända samtal som ni påstår att ni ska ha hunnit ge mig innan det avbrutits. Bara läsa rakt av så ser man hur dumt det låter att ni har erbjudit mig i oktober och sedan avbrutit ordern 1a oktober, redan där är det ju bara konstigt.

Men den det är inte slut där!

"Vi har efter att vi har mottagit ARN anmälan dock försökt
att nå en uppgörelse med köparen genom att erbjuda köparen att få köpa ett nytt grafikkort på Elgiganten till samma pris som
de betalt för det grafikkort som inte har levererats, a´ 7990 men har inte fått något svar av köparen. Utöver detta har ett
presentkort på 1000 kr betalats ut till köparen som kompensation för lång väntetid och bristande information om leveransen. "

Den som ringde hade inte en aning om att en ARN anmälan var inlämnad, och ringde INTE i det syftet när jag frågade. Det står att jag inte svarat när det är Elgiganten som inte hört av sig som Elgiganten sa dem skulle göra. Jag sa klart och tydligt att jag helst ser att jag får tillbaka mellanskillnaden på det jag redan köpt istället för ett annat kort till dyrare pris hos er. Vilket ni frågade om jag kunde mejla kvitto på vilket jag också gjorde direkt. Efter det INTE ETT LJUD IFRÅN ER.

Vet inte om det är utbildade i att ljuga eller om det bara är väldigt mycket bristande information sinsemellan folket på Elgiganten, men alla dessa felaktiga påståenden är ju bara så man ruskar på huvudet. Att ni säger att jag inte gett er något svar också, när det är jag som väntat på svar hela tiden. Känns som man försöker klara sig till varje pris. Hoppas folk ser detta och vet att vid framtida förhandsbokningar och beställningar avstår från elgiganten då dem kör över kunder lite hur dem vill känns det som.

Jag är rätt säker på att @Elgiganten menade att de som fått erbjudande om att köpa ett annat kort från dem, till en högre kostnad skulle få mellanskillnaden från ursprungsköpet och ersättningskortet tillbaka + presentkortet. Det tyckte jag dem gjorde någorlunda tydligt.

Skrivet av Elgiganten via mailkonversation den 2021-10-13:

Vi, tillsammans med Sweclockers, kommer att kontakta dig på mail inom kort med ett ersättningskort till samma pris som du köpte kortet för vid köptillfället, samt ett presentkort på 1000:- som kompensation.

Här är den viktigaste biten ifrån inlägget:

"- Ni kommer alla få erbjudande om att köpa ett RTX 3080-kort till ursprungspriset som ni betalade förra året. Ni kommer även bli kompenserade med 1000kr presentkort för den bristande informationen och den långa väntetiden.

- För er som redan valt att köpa ett ersättningskort till en förhöjd kostnad, så kommer ni få mellanskillnaden tillbaka, samt 1000kr presentkort.

I kommunikationen innan detta så erbjöds man att köpa andra kort för mellan ~11 100-12 600 kr beroende på modell. Dem som valde det är dem som får mellanskillnaden återbetald + 1000 kronor presentkort.

Skrivet av Elgiganten via mailkonversation den 2021-10-01:

Hej Tommy!
Här är de grafikkort vi kan erbjuda:
Gigabyte Gigabyte GF RTX3080 TURBO V2 GV-N3080TURBO-10GD Pris: 11,156kr
Gainward GeForce RTX3080 GameRock OC (LHR) NED3080H19IA-1020G Pris: 11,416kr
Gigabyte Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC GV-N3080GAMING OC-10GD Pris: 12,581kr

Jag säger absolut inte att dem skött sig exemplariskt, utan att jag tror du tyvärr har missuppfattat deras slutgiltiga lösning vilket är trist. Dock tycker jag att deras lösning i slutändan blev bra (jag väntar dock på att ha ett kort i min hand, hade plats 82 för ett par veckor sedan), så länge dem fullföljer detta.

Innan man gör ett täckningsköp bör man nog informera om detta och invänta en accept från ÅF för att undvika missförstånd, men det är ju lätt att säga i efterhand. Jag lider med dig.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Imorgon ska man skicka in en anmälan till ARN för webhallens hantering. Bra om alla som är drabbade gör de ungefär samtidigt så de blir lite hetare.
Print screena även produktsidorna med köstatus.
T.ex uppdaterades TUF 3080 31 augusti, långt efter att LHR korten kom in.

Permalänk

@elgiganten var är mitt presentkort som utlovades? Skrivit och mailat flera gånger varför duckar ni detta nu när de va ni som gick ut me den lösningen och kompensationen?

Permalänk
Medlem

Liten uppdatering gällande min beställning av Gigabyte 3080 hos Elgiganten som lades i april månad. För en vecka sedan ringde Elgiganten och hade avbokat ordern. Fick ett presentkort på 400kr. Hade inga valmöjligheter, det var bara avbokat.
Har ingenting emot Elgiganten, men just detta sköttes fel i mina ögon. Men men, what to do..

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Liten uppdatering gällande min beställning av Gigabyte 3080 hos Elgiganten som lades i april månad. För en vecka sedan ringde Elgiganten och hade avbokat ordern. Fick ett presentkort på 400kr. Hade inga valmöjligheter, det var bara avbokat.
Har ingenting emot Elgiganten, men just detta sköttes fel i mina ögon. Men men, what to do..

Ganska knasigt då de har en del 3080 i lager.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Ganska knasigt då de har en del 3080 i lager.

Ja det var nog bara så att dom inte vill matcha det priset jag beställde för. Det är väl billigare för dom att ge 400kr i presentkort än att dra ner ett annat 3080. Orkade inte ens diskutera med dom. Har varit i kontakt med dom ett tiotal gånger utan framgång innan.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Liten uppdatering gällande min beställning av Gigabyte 3080 hos Elgiganten som lades i april månad. För en vecka sedan ringde Elgiganten och hade avbokat ordern. Fick ett presentkort på 400kr. Hade inga valmöjligheter, det var bara avbokat.
Har ingenting emot Elgiganten, men just detta sköttes fel i mina ögon. Men men, what to do..

Avbokades ordern nu eller gjorde de det tidigare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av [Qvist]:

Avbokades ordern nu eller gjorde de det tidigare?

Såg nu att dom avbokade ordern 26 November, så det är nästan två veckor sedan. Tiden går fort.

De ringde upp mig för att meddela att ordern avbokats då dom inte skulle få in några kort, varpå jag frågade efter ett ersättningskort, antingen LHR-kort eller ett annat ur sortimentet till rabatterat pris, eftersom min order var på 8990kr och priserna hör höjts sedan april månad.. Men det gick inte för sig.

Angående presentkortet så fick jag det för 1-2 månader sedan när jag ringde in och var trött på väntan. Så nu när jag tänker efter fick jag fan ingenting som tröst för själva avbokningen.

Jag har ett STRIX 3070 OC i burken som jag lyckades köpa på Webhallen strax efter ordern, så det går absolut ingen nöd på mig egentligen, men det var ändå en trist upplevelse.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem

Ligger ett aorus 3080ti på blocket för 14500kr i Stockholm har jag för mig om någon är ute efter ett billigt 3080ti! Rekommenderar att hämta på plats! Enligt säljaren har han vunnit det därav lägre pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ok112:

Ligger ett aorus 3080ti på blocket för 14500kr i Stockholm har jag för mig om någon är ute efter ett billigt 3080ti! Rekommenderar att hämta på plats! Enligt säljaren har han vunnit det därav lägre pris

Nästan rätt. Det är ett Xtreme 3x8-pin och högre PL, om jag inte minns fel. Hade man haft stålars..

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q