Permalänk

Joinade klubben för några dagar sedan, såg att vi är Topp 1% 🙌🏼 GT är samma som användarnamn här, MajorOfSweden.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 7700k 4,7GHz :-: RAM: 16GB DDR4 @ 2133MHz :-: GPU: 2x ASUS GTX 1080 Ti 8GB + ASUS GTX 1060 6GB :-: PSU: Corsair RM850

Permalänk
Medlem

Jag har begärt att få gå med jnsson 15 är gamertag

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Någon annan som inte kan starta spelet idag? Trycker starta spel, då öppnas ett nytt fönster på microsoft store, har gamepass så.. någon som har tips?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Saaaay whaaat, låter helt otroligt ju. Är det någon bil man vill göra till sin driftking så är det ju den

ja de var de första jag gjorde! Tänkte att jag skulle leverera tofu nu på morgonen men ack så ville inte windows store detta (kan inte starta spelet).

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Någon annan med nedladdningsproblem i Xbox-appen?
Jag skaffade precis Game pass i 3 månader för 10kr, tryckte på ladda, Horizon läggs i kö sedan försvann det.
Lägger jag till det igen så försvinner det bara från listan igen. ca 100GB utrymme togs upp på SSD:n direkt som av tempfiler. Men omstart av xbox-appen, omstar av datorn, ominstallering av Xbox-appen och inget hjälper. Ingen aktivitet i aktivitetshanteraren att det laddar ner något.

Finns heller inget spel att avinstallera och börja om, då det aldrig startade någon nedladdning, även att ca 100GB utrymme tas upp på SSD:n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marlowe:

Någon annan med nedladdningsproblem i Xbox-appen?
Jag skaffade precis Game pass i 3 månader för 10kr, tryckte på ladda, Horizon läggs i kö sedan försvann det.
Lägger jag till det igen så försvinner det bara från listan igen. ca 100GB utrymme togs upp på SSD:n direkt som av tempfiler. Men omstart av xbox-appen, omstar av datorn, ominstallering av Xbox-appen och inget hjälper. Ingen aktivitet i aktivitetshanteraren att det laddar ner något.

Finns heller inget spel att avinstallera och börja om, då det aldrig startade någon nedladdning, även att ca 100GB utrymme tas upp på SSD:n.

Din nedladdning håller mest troligt på, klicka på Forza 5-ikonen som dykt upp i listan till vänster i appen så kommer du till en nedladdningssida som visar hur lpngt du kommit.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Din nedladdning håller mest troligt på, klicka på Forza 5-ikonen som dykt upp i listan till vänster i appen så kommer du till en nedladdningssida som visar hur lpngt du kommit.

Den gör inte det dessvärre, riktigt buggigt och dåligt detta. Har provat att återställa Microsoft store och xbox-appen nu enligt någon fix jag googlade fram, hjälpte ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marlowe:

Den gör inte det dessvärre, riktigt buggigt och dåligt detta. Har provat att återställa Microsoft store och xbox-appen nu enligt någon fix jag googlade fram, hjälpte ej.

Jag fick också det "problemet" att storen buggade och visade Installera-knappen för Forza 5 igen trots att nedladdningen redan börjat. Men för mig var det mest troligen en grafisk bugg för jag kunde gå till nedladdningssidan där spelet tankades ner och det installerade precis sol det skulle.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Okej det löste sig till slut vad det verkar som, riktigt dålig upplevelse med dessa skitprogram. Men det kunde man ju ha anat att det skulle vara.
"Forza Horizon 5 Standard Edition" är inte en produkt som går att ladda ner vad det verkar som, trycker man på ladda ner så försvinner nedladdningen från kön efter en liten stund. Men scrollar man ner längre ner på sidan så finns "Included in this bundle" och där ligger "Forza Horizon 5" alltså en version utan någon "Edition" bakom namnet. Trycker man istället ladda ner på den så fortsatte nedladdningen som var pausad i bakgrunden utan något sätt att fortsätta med den.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av griid:

Är det hädelse att skriva att man är intresserad av spelet, men kommer endast spela med tangentbordets piltangenter?
Har inte plats för ratt/pedaler.

Skrivet av hundburgaren:

Ja. Skaffa en xbox-kontroll. Det fungerar alldeles fantastiskt bra till det här spelet. En xbox one/series-kontroll så får du till och med lite force feedback på bromsknappen så du inte behöver ABS.

Även Dualshock 3 funkar;)

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att spela med ngn av medlemmarna i "Forza klubben"?

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke_JKUR:

Hur gör man för att spela med ngn av medlemmarna i "Forza klubben"?

Det kanske finns andra sätt än detta men i Windows har för mig att man måste öppna Xbox Console Companion appen och gå till SweC-gruppen och sen till Roster-fliken. Från Roster kan man se vilka som är online och därifrån får man gå spelarnas profil för att kunna bjuda in dem. Lite omständligt kan man tycka.

Permalänk
Medlem

Har problem på pc då spelet gör att datorn stängs av. Tydligen många som drabbas av problemet med 5700xt. Hoppas de fixar det.
Annars finkar det fint på xbox one s

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk

Har stött på ”Low streaming bandwith” Vilket resulterar i en extrem fps loss. Tydligen är de spelet som har problem med att allokera minne.
Kommer först över 1-2 timmars spelande. Att restarta spelet löser problemet men lite irriterande är de.
Hoppas på fix snarast.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av solifer68:

Son köpte på MS store crashar konstant trots att vi följt de flesta råd/tips

Fick ni till det så grabben fick köra något?!

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Medlem

Min kompis får bara ett meddelande "unknow error faild to join" när han trycker på "starta spel" Kör på pc

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem

Har ansökt att få joina klubben. Lucy_Gaming är taggen

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk

Mina bästa rivals placeringarna än så länge (% mässigt i alla fall), och med tanke på att båda dessa sattes på under 10 varv vardera så finns det nog lite förbättringsmöjlighet

Horizon Mexico circuit

Emerald circuit

Visa signatur

Fractal Design Torrent Compact / Samsung 990 EVO 4TB / WD Black SN850 1TB / Ryzen 9 5900X / Noctua NH-D15 Chromax / Gainward 4090 / Corsair SF750 / Asus Dark Hero / HyperX Fury 4x32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Även Dualshock 3 funkar;)

Dualshock till ett MS-spel!? Fullkomlig galenskap!

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Någon som lirar med ratt och fått det att funka. Läser mycket strul men är sugen på en trots det.

Logitech G923 vs Thrustmaster T300 eller T248?

Permalänk
Lego Master

Forza Horizon 5 på Nvidia Shield, streamat över Xbox Cloud Gaming: confirmed.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Forza Horizon 5 på Nvidia Shield, streamat över Xbox Cloud Gaming: confirmed.
https://i.imgur.com/ldA45PD.jpeg

Via webbläsare?

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av DOGE:

Någon som lirar med ratt och fått det att funka. Läser mycket strul men är sugen på en trots det.

Logitech G923 vs Thrustmaster T300 eller T248?

Jag kör en G920 och finner det duktigt svårt att köra med hjul. Då kör jag annars enbart med hjul i F1, Asetto C osv.
Samt så är inte riktigt känslan där, så för egen del njuter jag mer av att köra med kontroller.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av hundburgaren:

Dualshock till ett MS-spel!? Fullkomlig galenskap!

Jag vet, det är helsjukt!

Permalänk
Lego Master
Skrivet av issue:

Via webbläsare?

Nope, sideloadat Xbox Game Pass-appen och Edge för inloggning.

Funkar över förväntan, men det är ju inte 4k60 direkt. Klart spelbart dock.

För att sideloada en app;
1. Ladda ner Easy Fire Tools
2. Sätt din Shield i dev-läge genom att gå till settings, about och klicka OK på "version"-fältet 7 ggr (samma som i alla Android-miljöer)
3. Aktivera Debugging over network på Shielden, under Developer tools i inställningarna
4. Anslut till din Shield från appen du laddade ner precis
5. Installera Xbox Game Pass, samt en webläsare (Dolphin, Edge...), appen ger dig en lista över alla installerade appar på mobilen, så se till att ha de appar du vill använda installerade där redan. Chrome är en systemapp och går inte att skicka över som en APK, tyvärr
6. Starta Xbox Game Pass på Shielden och logga in med dina vanliga credentials (det är detta webläsaren behövs till)
7. ???
8. PROFIT!

Jag rekommenderar att antingen använda Shield-appen på mobilen, eller ett löst tangentbord för att logga in och navigera appen.

Dold text
Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av DOGE:

Någon som lirar med ratt och fått det att funka. Läser mycket strul men är sugen på en trots det.

Logitech G923 vs Thrustmaster T300 eller T248?

Jag köpte en en Thrustmaster T300 i lördags och provat lite. Tycker det funkar bra. Dock är det rätt så svårt jämfört mot kontroll. Men nu väntar jag på en rigg, handbroms samt växelspak innan det blir nötning,

Har provat g27 med växel, men tycker t300 är betydligt bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Någon som lirar med ratt och fått det att funka. Läser mycket strul men är sugen på en trots det.

Logitech G923 vs Thrustmaster T300 eller T248?

För min del var det bara att ha Logi G Hub igång och koppla in G920:n. Det funkar oftast rätt bra men ibland när man byter bil slutar FFB att fungera. Det har dock bara hänt två gånger under en speltid på 22 timmar. Bilarna som FFB slutade fungera med var Valhalla Concept och Nissan R32. Bytte jag till en annan bil fungerade FFB igen. Om jag startade om spelet fungerade det även med dessa bilar. Väldigt underligt.

Har man en egen custom rattinställning så byter spelet tillbaka till standard layout när man stänger av spelet. Som tur sparas inställningarna så man kan byta till sin egna när man startar spelet igen.

Trots dessa problem skulle jag ändå rekommendera att prova köra med ratt. Det är lite svårare än kontroll men så mycket roligare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jag kör en G920 och finner det duktigt svårt att köra med hjul. Då kör jag annars enbart med hjul i F1, Asetto C osv.
Samt så är inte riktigt känslan där, så för egen del njuter jag mer av att köra med kontroller.

//Pontus

Skrivet av wilsson89:

Jag köpte en en Thrustmaster T300 i lördags och provat lite. Tycker det funkar bra. Dock är det rätt så svårt jämfört mot kontroll. Men nu väntar jag på en rigg, handbroms samt växelspak innan det blir nötning,

Har provat g27 med växel, men tycker t300 är betydligt bättre

Skrivet av 9inety9ine:

För min del var det bara att ha Logi G Hub igång och koppla in G920:n. Det funkar oftast rätt bra men ibland när man byter bil slutar FFB att fungera. Det har dock bara hänt två gånger under en speltid på 22 timmar. Bilarna som FFB slutade fungera med var Valhalla Concept och Nissan R32. Bytte jag till en annan bil fungerade FFB igen. Om jag startade om spelet fungerade det även med dessa bilar. Väldigt underligt.

Har man en egen custom rattinställning så byter spelet tillbaka till standard layout när man stänger av spelet. Som tur sparas inställningarna så man kan byta till sin egna när man startar spelet igen.

Trots dessa problem skulle jag ändå rekommendera att prova köra med ratt. Det är lite svårare än kontroll men så mycket roligare!

Tackar för svar, lutar åt att jag köper mig en Thrustmaster av något slag under kommande månaden då. Lite synd på dyr växelspak men alla verkar överens om att de är betydligt bättre än Logitech. T300 är poppis men gammal. Hade dessutom hellre haft TX då Forza är enda serien jag lirar. T248 med Xbox stöd ska släppas i början av december men somliga menar att det är samma som T300/TX under skalet.

Försökte läsa på om Fanatec men hittade inga paket, bara dyra jävla byggsatser.

Permalänk
Skrivet av DOGE:

Försökte läsa på om Fanatec men hittade inga paket, bara dyra jävla byggsatser.

Tyvärr verkar man få beställa från utlandet. Har funderat på att byta pedaler till deras clubsport v3. Men blir ju tyvärr en slant.
Ang växelspak så har jag beställt en från aliexpress som verkar väldigt lovande för priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

Fick ni till det så grabben fick köra något?!

Han ställde om spel läget i windows och upplevde förbättring men sen blev det lika illa igen.

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D