PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Tycker det är skitbra att de ger lite prio till trogna kunder!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biffen123:

Man behöver 17500 poäng för att kunna beställa. Ett poäng är 1 kr. Gräsligt beteende från Webhallen.

Jag kan heller inte köpa men gillar ändå konceptet. Inget fel med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biffen123:

Fint att prioritera sina trogna kunder men att ha 17000 kr för vad som räknas som en trogen kund är att ta i. Ingen annan plats har så hög nivå. Som sagt är det inga problem för scalpers att handla där, tvärtom är det nog bara bra för det är enklare för dem att få tag på ps5 då många inte har så många poäng.

Slår du ut 17 000 över en tioårsperiod (många av de som är kunder där har nog köpt något på webhallen 5-10 år bak i tiden) handlar det inte om mycket pengar. Räcker med en stationär dator med tillbehör så är du troligtvis uppe i ungefär denna summa. En mobil eller tv motsvarar halva summan. Att då prioritera dom som handlat något/några av dessa saker hos dom (Webhallen) genom att låta sina trogna kunder få förtur på en eftertraktad produkt är inte konstigt alls tycker jag.

Det är ju just såna här grejer som medlemsförmånerna bör vara till för.

Permalänk
Skrivet av Biffen123:

Fint att prioritera sina trogna kunder men att ha 17000 kr för vad som räknas som en trogen kund är att ta i. Ingen annan plats har så hög nivå. Som sagt är det inga problem för scalpers att handla där, tvärtom är det nog bara bra för det är enklare för dem att få tag på ps5 då många inte har så många poäng.

Förstår att de som inte uppnått den nivån tycker att det är orättvist. Jag har haft konto där i två år och spenderat strax över 10000kr, men har haft tur jag handlat på dagar när det varit dubbel eller fyrdubbel xp.
De kommer garanterat sänka nivåkravet i framtiden när efterfrågan från medlemmar av den nivån minskar, man får hålla ut tills dess

Visa signatur

(\ /) [ Samsung S10 plus och iPhone 7 ]
(O.o) [ Lenovo ThinkPad P53 i9 ]
(> <) [ Synology Diskstation DS413J 8TB och DS917+ 16TB ]
¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biffen123:

Fint att prioritera sina trogna kunder men att ha 17000 kr för vad som räknas som en trogen kund är att ta i. Ingen annan plats har så hög nivå. Som sagt är det inga problem för scalpers att handla där, tvärtom är det nog bara bra för det är enklare för dem att få tag på ps5 då många inte har så många poäng.

Fast man behöver inte handla för 17000kr, finns en massa sätt att få exp från. Weekly drops, achievements, world of webhallen mm. Jag är lvl 9 Guld och har inte handlat i närheten av 17000kr...

Visa signatur

PC: i7-12700K • Z690M-PLUS D4 • 32GB, 3200mhz • ASUS RTX3090 TUF
Monitor: LG 38'' UltraGear 38GN950

Permalänk

Tycker om deras tanke om att det är trogna medlemmar som kan handla oxå, men är nog bara lite sur över att inte kunna beställa 😭

Permalänk
Medlem
Skrivet av [Mullvad]:

Precis lagt en order.
Lite förvirrad dock av leveransinformationen. Jag kunde välja hemleverans imorgon, men på produktinfo står det leverans 1-2 veckor.

Min blev skickad nu, så det verkar vara snabb leverans i alla fall.

Permalänk
Medlem

Snyggt drop av Webhallen, bra att man prioriterar medlemmar och trogna kunder! Precis det medlemsskapet ska vara till för.

Permalänk
Medlem

För alla som är sura över kravet på medlemsnivån på webhallen, en polare spelade deras spel world of webhallen i 2 timmar och kunde sedan beställa

Visa signatur

PC: i7-12700K • Z690M-PLUS D4 • 32GB, 3200mhz • ASUS RTX3090 TUF
Monitor: LG 38'' UltraGear 38GN950

Permalänk
Skrivet av floiyd:

För alla som är sura över kravet på medlemsnivån på webhallen, en polare spelade deras spel world of webhallen i 2 timmar och kunde sedan beställa

Cool! Det ska jag testa!

Jag har följt en sida(lagerstatus) i veckor nu för att få tag i en PS5 och när den väl finns i lager så kan jag inte köpa den. Fifan! XD Bara att lira lite world of webhallen då!

https://www.playstationfem.se/playstation-5/ps5-playstation-5...

Permalänk
Skrivet av floiyd:

För alla som är sura över kravet på medlemsnivån på webhallen, en polare spelade deras spel world of webhallen i 2 timmar och kunde sedan beställa

Spelet är rätt kul ändå! Slåss mot grisar & vildsvin XD
#oldschool

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Blev en obehaglig häxjakt ett tag. Ser man något man som är fel så rapporterar man det till oss och sen håller vi tyst om det i trådarna.

Liknande gäller om man har synpunkter på hur vi sköter oss, kör det i kontaktmeddelande eller i feedbackdelen.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Härligt, då var min order lagd. Verkar som de fick en ett stort parti denna gång. Lyckades jobba mig upp till silvermedlem.
Stort tack för all hjälp.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 (Vit) PSU: BeQuiet! Pure Power 12M 1000W
MoB: Gigabyte X670 Aorus Elite AX CPU: AMD Ryzen 9 7950X 4,5GHz
GPU: EVGA GeForce GTX 980 Ti Hybrid CPU Kylning: ArcticLiquidFreezer II 280
RAM: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 2x16GB 32GB Skärm: AOC 32" 75Hz (Q3279VWFD8)
HDD: WD BLACK SN850X NVMe SSD M.2 1TB (3st) Högtalare: KEF X300A

Permalänk
Skrivet av Biffen123:

Fint att prioritera sina trogna kunder men att ha 17000 kr för vad som räknas som en trogen kund är att ta i. Ingen annan plats har så hög nivå. Som sagt är det inga problem för scalpers att handla där, tvärtom är det nog bara bra för det är enklare för dem att få tag på ps5 då många inte har så många poäng.

Jag är level 8 silver på Webhallen, jag har handlat för runt 7000kr där med det kontot. Så att man behöver spendera 17000kr för att köpa en ps5 stämmer inte alls.

Permalänk

Någon som vet hur man kan få 2600 xp snabbt på Webbhallen?

Permalänk

Jag har testat att köra world of Webbhallen men kan inte besegra spindeln Vet någon hur jag ska göra?

Permalänk
Medlem

Vad är det för spel ni snackar om. Går bra att lägga i varukorgen direkt på webhallen för mig. Står 50+ lager

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpa96:

Vad är det för spel ni snackar om. Går bra att lägga i varukorgen direkt på webhallen för mig. Står 50+ lager

Testade nu, funkade perfekt

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Skrivet av Loreowitch:

Jag har testat att köra world of Webbhallen men kan inte besegra spindeln Vet någon hur jag ska göra?

Du använder skölden var tredje gång spindeln attackerar. 1 strike. 2 strike. 3 sköld. & repeat

Permalänk
Medlem
Skrivet av KonsolMode:

Du använder skölden var tredje gång spindeln attackerar. 1 strike. 2 strike. 3 sköld. & repeat

Älskar att man måste skaffa poäng på ett spel för att kunna få betala för en spelkonsol 🤓

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzyman:

Älskar att man måste skaffa poäng på ett spel för att kunna få betala för en spelkonsol 🤓

Nej, det måste man inte. Det är snarare ett sätt att kringgå deras lojalitetsprogram där användare som faktiskt köpt grejer via Webhallen förut och samlat på sig poäng, fått förmånen att lägga vantarna på en eftertraktad produkt (PS5).

Permalänk
Moderator
Forumledare

Vill ni diskutera ”world of webhallen” är det bättre ni kör det i den dedikerade tråden så diskuterar vi ps5 order/orderstatus här

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Ursäkta?

Men varför i helvete skulle man vilja få löjliga poäng och ranking hos webhallen? Marknadsföringen är ju så smärtsamt övertydlig.

Vill inte webhallen ha mig som kund så pissoff!

Jag kan handla hos någon konkurrent istället. Och att vänta på PS5 gör mig inte så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin1:

Ursäkta?

Men varför i helvete skulle man vilja få löjliga poäng och ranking hos webhallen? Marknadsföringen är ju så smärtsamt övertydlig.

Vill inte webhallen ha mig som kund så pissoff!

Jag kan handla hos någon konkurrent istället. Och att vänta på PS5 gör mig inte så mycket.

Slutsåld på webhallen. Köp hos någon konkurrent då, lycka till med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpa96:

Slutsåld på webhallen. Köp hos någon konkurrent då, lycka till med det.

Tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biffen123:

Fint att prioritera sina trogna kunder men att ha 17000 kr för vad som räknas som en trogen kund är att ta i. Ingen annan plats har så hög nivå. Som sagt är det inga problem för scalpers att handla där, tvärtom är det nog bara bra för det är enklare för dem att få tag på ps5 då många inte har så många poäng.

Fast grejjen är att Webhallen har funnits i sjukt många år, så det är svinmånga som har så hög poäng och ännu mer. PS5:orna tog ju slut på en dag nu, så obviously har folk rätt mängd XP. Lovar att man inte behöver vara scalper för at nå upp dit, bara se till att göra många av sina tekniska inköp hos dem istället för någon annanstans.

Köp 2 st webhallen tryckluft på burk = 198:- = 198 XP + Achievment "WH Homeboy" 1000 XP + Achievment "High Pressure" 1000 XP = 2198 XP för 198:- spenderade.

*edit* Missade att tråden fortsatte en sida till, och att detta redan besvarats.

Bläddrade inte färdigt
Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Fast grejjen är att Webhallen har funnits i sjukt många år, så det är svinmånga som har så hög poäng och ännu mer. PS5:orna tog ju slut på en dag nu, så obviously har folk rätt mängd XP. Lovar att man inte behöver vara scalper för at nå upp dit, bara se till att göra många av sina tekniska inköp hos dem istället för någon annanstans.

Köp 2 st webhallen tryckluft på burk = 198:- = 198 XP + Achievment "WH Homeboy" 1000 XP + Achievment "High Pressure" 1000 XP = 2198 XP för 198:- spenderade.

Det vanligaste är väl att man handlar i flera olika butiker. Vi vet inte hur många enheter de hade till försäljning, så det är svårt att dra några slutsatser om hur många som har hög poäng.

Permalänk
Medlem

Fick precis ett mejl med kvitto och att ps5an skall skickas inom kort, härligt kanske får den imorgon om man har lite tur 😁

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 (Vit) PSU: BeQuiet! Pure Power 12M 1000W
MoB: Gigabyte X670 Aorus Elite AX CPU: AMD Ryzen 9 7950X 4,5GHz
GPU: EVGA GeForce GTX 980 Ti Hybrid CPU Kylning: ArcticLiquidFreezer II 280
RAM: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 2x16GB 32GB Skärm: AOC 32" 75Hz (Q3279VWFD8)
HDD: WD BLACK SN850X NVMe SSD M.2 1TB (3st) Högtalare: KEF X300A

Permalänk
Medlem

Mediamarkt order

Jag la en beställning på Ps5. (Mediamarkt Gbg). Undrar hur långt tid det har tagit för er som har fått era playstation från Mediamarkt från orderdatum till att ni har fått era Ps5. Och vad tror ni händer nu när de har problem med hackarna?