PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange_221:

Samma för mig, mailade dem igår angående detta

skriver du här vad dom svarar då? FÅr kontakta dom också snart isf

Permalänk
Skrivet av Fran:

Ville bara säga tack till alla här som tipsar om ställen att få tag på ps5. Lyckades få ett från Elgigantens senaste utlottning 😊 tänkte passa på att uppgradera min tv som är några år gammal nu. Är det någon som har tips på någon bra? (Max 13000 kr)

Beställde själv en lg c1 55” från proshop - 12,500kr.
Får hem den idag, kolla recensioner på nätet - verkar vara den optimala tvn för gaming.

Permalänk
Medlem

Borde man åka till Media Markt och beställa? Har väldigt långt att åka, från Falun till Gävle är närmast.

Vill verkligen få tag på ett PS5. Antingen det eller försöka hitta något begagnat för ett vettigt pris. Vilket förstås är omöjligt.

Hur lång tid kan det ta om man beställer av Media Markt? Är lite impatient.

Permalänk
Medlem

Jag fick precis min rabattkod från Retrospelbutiken. Så alla ni andra borde också ha fått ett mail nu, frågan är nu bara om man skall vänta tills black friday innan man beställer

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwadw:

Borde man åka till Media Markt och beställa? Har väldigt långt att åka, från Falun till Gävle är närmast.

Vill verkligen få tag på ett PS5. Antingen det eller försöka hitta något begagnat för ett vettigt pris. Vilket förstås är omöjligt.

Hur lång tid kan det ta om man beställer av Media Markt? Är lite impatient.

Om du är citat: "impatient" så är du i fel tråd och bransch just nu
Bara ha is i magen, höka i denna tråd och var beredd på att det kan komma drops närsom.

Förbered dig och skapa konton på Webhallen, Amazon, NetOnNet etc. om du inte redan har det!

Permalänk
Medlem

varning

Vill varna er som inte bor i storstäderna för Budbee. Beställde från Webhallen med Budbee men skåpet på Willys var tydligen för litet så det skickades tillbaka till Webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esken_91:

Vill varna er som inte bor i storstäderna för Budbee. Beställde från Webhallen med Budbee men skåpet på Willys var tydligen för litet så det skickades tillbaka till Webhallen

Hörde att fler hade samma erfarenheter kring när de beställde med instabox, självklart får de inte plats i dessa röda instaboxarna. Men detta ligger ju på webhallen som erbjuder leverans via budbee och instabox när man beställer större paket? De har ju uppenbarligen inte tagit tag i detta än

Permalänk
Medlem

Länk till EG utlottning? Om det är nån på gång?

Har ej instaflams

Är för en kollega, han har ej Instagram heller.

Har redan ett ps5 själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Länk till EG utlottning? Om det är nån på gång?

Har ej instaflams

Är för en kollega, han har ej Instagram heller.

Har redan ett ps5 själv

man skaffar ett konto på deras sida, går in på "min sida" som dyker upp när du svävar musen över ditt namn. Då hamnar man på översikt sidan och det brukar ta ett par sekunder innan utlottnings registrering poppar upp nedanför, gör det inte det så finns ingen utlottning i nuläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImDino:

man skaffar ett konto på deras sida, går in på "min sida" som dyker upp när du svävar musen över ditt namn. Då hamnar man på översikt sidan och det brukar ta ett par sekunder innan utlottnings registrering poppar upp nedanför, gör det inte det så finns ingen utlottning i nuläget.

Tack! Sååå va det ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Tack! Sååå va det ja.

Finns det en pågående utlottning just nu? Jag hittar ingenting.

Permalänk
Skrivet av Banner11:

Finns det en pågående utlottning just nu? Jag hittar ingenting.

Nej, det gör det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banner11:

Finns det en pågående utlottning just nu? Jag hittar ingenting.

Ville bara veta tillvägagångssättet när man inte har instatrams.

Permalänk

Någon som vet hur ofta Elgiganten brukar ha sina utlottningar på ps5? Allt man behöver göra är väl att gå med i deras medlemsklubb och vänta tills utlottningarna är igång igen?

Edit: har hört att webhallen brukar vara ganska aktiva när det gäller ps5. Någon som har koll på hur ofta de släpper? - kollade förra året runt mars och trodde att det skulle bli enkelt att få tag på ett ps5 ju mer tid det gick. Men så var inte fallet 😅

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tack så mycket lade äääntligen precis nyss en order

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzyman:

Tack så mycket lade äääntligen precis nyss en order

Vilken medlemsnivå behöver man vara? Hur gör jag för att kunna beställa? Blev nyss medlem på Webbhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banner11:

Vilken medlemsnivå behöver man vara? Hur gör jag för att kunna beställa? Blev nyss medlem på Webbhallen.

Ingen aning vilken medlemsnivå man behöver ha, jag är iaf guld-medlem

Permalänk
Skrivet av Ozzyman:

Tack så mycket lade äääntligen precis nyss en order

Bilked medlems lvl? Är bronze och får inte köpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silfversked:

Bilked medlems lvl? Är bronze och får inte köpa?

Jag är level 6 silver och kunde lägga en order

Visa signatur

c64, u1541-8Gb SD, Tac-2, AR6.0

Permalänk
Medlem

Man måste vara silver för att beställa.

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på hur man snabbt kan bli silver?

Permalänk

Tack för tipset! Fick äntligen in en beställning (nivå 11 guld)

Visa signatur

Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Asus TUF RTX 3080 OC, Cooler Master NR200P, LG OLED55C1
i7-9700K, 32GB RAM, MSI RTX 2080 Gaming X Trio, Fractal Design Meshify 2 Compact, Xiaomi Curved Gaming Monitor 34

Permalänk

Precis lagt en order.
Lite förvirrad dock av leveransinformationen. Jag kunde välja hemleverans imorgon, men på produktinfo står det leverans 1-2 veckor.

Visa signatur

(\ /) [ Samsung S10 plus och iPhone 7 ]
(O.o) [ Lenovo ThinkPad P53 i9 ]
(> <) [ Synology Diskstation DS413J 8TB och DS917+ 16TB ]
¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banner11:

Någon som har tips på hur man snabbt kan bli silver?

Köp nåt för 25.000-50.000.

Permalänk
Skrivet av Banner11:

Någon som har tips på hur man snabbt kan bli silver?

Inte på ett par timmar utan att köpa något väldigt dyrt... Jag körde World of Webbhallen och öppnade supply drops. Tog ett par dagar men sen fick jag en supply drop som gav 15.000 XP så då blev jag silver. Nu väntar jag bara på ett släpp av Digital Edition...

Permalänk
Medlem

Även om man beställer något dyrt, så får man inte poängen förrän produkten skickas iväg eller man hämtat ut produkten, och då har det säkert försvunnit redan?

Permalänk

Man behöver 17500 poäng för att kunna beställa. Ett poäng är 1 kr. Gräsligt beteende från Webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biffen123:

Man behöver 17500 poäng för att kunna beställa. Ett poäng är 1 kr. Gräsligt beteende från Webhallen.

Vad är det gräsliga med att de prioriterar sina trogna kunder?

Permalänk

Fint att prioritera sina trogna kunder men att ha 17000 kr för vad som räknas som en trogen kund är att ta i. Ingen annan plats har så hög nivå. Som sagt är det inga problem för scalpers att handla där, tvärtom är det nog bara bra för det är enklare för dem att få tag på ps5 då många inte har så många poäng.