Ett par (eller fler) billiga skärmar m.m. för hemarbete

Permalänk

Ett par (eller fler) billiga skärmar m.m. för hemarbete

Jag söker en eller två billiga skärmar för en sekundär arbetsplats hemma till min särbo när hon hälsar på mig. Kan eventuellt också vara intresserad av någon billig 120Hz/144Hz-skärm för annat ändamål (skulle ge den till min lillebror)
Det är inte superviktigt exakt vad det är för skärmar, det behöver inte vara samma skärm om du har två skärmar även om det vore trevligt. Kraven för arbetsskärmarna är i princip:

- Fullt fungerande skärm (med förbehåll för någon enstaka död pixel)
- HDMI eller DP.
- IPS, VA eller motsvarande.
- 60Hz duger bra.
- Ska ha hyfsat bra färgåtergivning (ska hantera sRGB dugligt framförallt) men måste inte vara proffskalibrerade eller något sånt.
- 1920x1080 eller högre upplösning (1680x1050 kan gå om du vill skänka eller sälja för en struntsumma)
- ~22-25 tum för lägre upplösningar, ~27-32+ tum för högre upplösningar
- Allra helst vill jag kunna hämta upp den/dem i Stockholm, gärna i närheten av Vällingby. Kan ta det med post men vi får diskutera saken isf.
- Inte dyrare än vad som är skäligt, antagligen inte mer än 500kr per skärm om det inte t.ex. är en 4K-skärm i lite större storlek, den skulle ju då kunna användas istället för två FHD-skärmar, så en sådan skulle kunna kosta runt tusenlappen istället.

Så om ni har någon/några skärmar jag kan förbarma mig över så svara direkt på annonsen eller skicka PM, vilket ni än känner för. Jag kan eventuellt t.o.m. ta en tredje skärm så har jag den på min egna hemarbetsplats.

Vill ni bli av med (skänka, inkludera i priset eller sälja för en struntsumma) något annat som ligger och skräpar snarare än slänga det så kan jag i samband med köp av skärm vara intresserad av (fullt fungerande) tangentbord, mus, musmatta, extra HDMI/DP-sladdar, SSD (3.5", SATA), hårddisk, USB-minne, USB-förlängningssladd, USB-hub, KVM-switch... eller något annat jag ännu inte insett att jag kan ha nytta av.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Jag har en Dell U3011 med väggfäste om det är intressant. 2560x1600@60hz.

Permalänk
Medlem

Jag har två skärmar som blivit över. Den ena som eventuellt passar lillebror är en AOC G2460PG 24" 144hz 1920x1080 G-sync: https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/datorskarmar/dat...
Den andre är en BenQ dl225: https://www.inet.se/produkt/2303730/benq-21-5-dl2215-led-pane...

Vet inte vad de är värda men tänker mig typ 1500kr för bägge?

Finns för upphämtning i Tyresö.

Permalänk
Medlem

Dell UltraSharp U2713HM finns för upphämtning i solna, sålde en likadan i helgen för 1100:- kanske över budget men men..

27" IPS 2560x1440, 60hz, DVI, DisplayPort, VGA, HDMI

Permalänk
Medlem

Jag har några 22" och 24" av enkel kontorsmodell som jag kan sälja. Dell, HP, Samsung osv.

Finns i Mölndal/Göteborg

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem

Ah du skulle ha i Stockholmområdet såg jag nu...

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem

Tja.

Har två skärmar till övers: en Philips 24" Full-HD och en LG 22" Full-HD. Båda är av äldre snitt men med LED bakgrundsbelysning. DVI och VGA. Kan kolla upp om det är VA/IPS eller TN om det är väldigt viktigt.
Full spec:
https://www.philips.se/c-p/243V5LSB_86/lcd-skaerm-med-smartco...
https://www.lg.com/za/monitors/lg-E2240T-led-lcd

Finns att hämta i Täby hela veckan/helgen. Kan tänka mig 500kr för båda? Eller bud på den du är mest intresserad av.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

Dell UltraSharp U2713HM finns för upphämtning i solna, sålde en likadan i helgen för 1100:- kanske över budget men men..

27" IPS 2560x1440, 60hz, DVI, DisplayPort, VGA, HDMI

Nån annan blev sugen så den är såld.

Permalänk
Medlem

Jag har
3 lådor med PSU
3 USB tangengtbord möss Logitech
5 skärmar , 2 likadana Benq

Jag har trådlösa möss Logitech , sata kablar mm

Finns i Sollentuna , orkar inte kolla upp märke modell

Visa signatur

¤ SLÅ DET HÄR OM NI KAN ¤
duron 1600 - K7S8X - Diamond Viper z200 32 mB (skit) - 384 mB 2100 DDR - 160 gb Seagate 2 mB

Permalänk
Medlem

Jag har en Samsung 24"-skärm (1920x1200, PLS-panel, "business"-modell) ståendes som reserv-skärm som kan säljas för en billig peng (runt 600kr) om det är av intresse (dock inte i Stockholm).

Permalänk

BENQ G2400W 1920*1200 32-bit 60 Hz lite glapp i tryck strömbrytare (finns i Skåne) 300 sek plus ev frakt

Permalänk

Hej!

Gud, jag ber så hemskt mycket om ursäkt för sent svar.
Jag hade någon sorts förväntan att jag skulle få någon särskilt sorts indikation på att jag hade svar på min annons.

Jag går igenom allt lite senare idag, jag sitter och jobbar precis just nu... tack, vi hörs snart!

Permalänk
Skrivet av Linus:

Nån annan blev sugen så den är såld.

Ah, trist. Jag får skylla mig själv som inte hade bättre koll.

Permalänk
Skrivet av Daniel75:

Jag har en Dell U3011 med väggfäste om det är intressant. 2560x1600@60hz.

Jodå det kan funka, men hur mår backlighten?
Det är en gammal CCFL-backlight från 2010 (du kanske köpte den något senare) så det är kanske inte så mycket sprutt kvar i den tänker jag, eventuellt att färgerna tappat olika mycket också? Jag minns inte riktigt hur det brukade vara med CCFL-backlights.

Något annat jag borde veta om den?
Har du fot också eller bara väggfäste?
Några döda pixlar?
Funkar DP-porten fortfarande?
Något som glappar?

Permalänk
Medlem

Inköptes 2012. Har inte sett några problem med backlight.

Inga döda pixlar.
Ingen fot dvs bara väggfäste.
DP porten fungerar.
Inget som glappar.

Jag skall kika på den en gång till (den hänger som extra TV i ett rum) och om jag inte hittar några skavanker på den så är det som ovan, hittar jag något så säger jag till.

Permalänk
Skrivet av wukkaN:

Jag har två skärmar som blivit över. Den ena som eventuellt passar lillebror är en AOC G2460PG 24" 144hz 1920x1080 G-sync: https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/datorskarmar/dat...
Den andre är en BenQ dl225: https://www.inet.se/produkt/2303730/benq-21-5-dl2215-led-pane...

Vet inte vad de är värda men tänker mig typ 1500kr för bägge?

Finns för upphämtning i Tyresö.

Din BenQ tror jag inte är värd mycket, 200 cd/kvm och 8 år gammal, den är nog jäkligt blek vid det här laget?
Oavsett är den inte vad jag letade efter som jobbdator åt särbon.

Din gamla gamingskärm har ju SweClockers recenserat ser jag!
https://www.sweclockers.com/test/20769-aoc-g2460pg-gamingskar...

Inte supersexigt med halvtonsmönster... fan, bildsnobben i mig är svår att stänga ute även när jag letar efter något billigt åt någon annan.
Min lillebror nu tycker att hans gamla 60 Hz IPS-panel duger, men samtidigt spelar han t.ex. Overwatch och det gör enorm skillnad att gå från 60 Hz till 144 Hz.

Jag får suga på den karamellen.

Permalänk
Skrivet av SweZor:

Tja.

Har två skärmar till övers: en Philips 24" Full-HD och en LG 22" Full-HD. Båda är av äldre snitt men med LED bakgrundsbelysning. DVI och VGA. Kan kolla upp om det är VA/IPS eller TN om det är väldigt viktigt.
Full spec:
https://www.philips.se/c-p/243V5LSB_86/lcd-skaerm-med-smartco...
https://www.lg.com/za/monitors/lg-E2240T-led-lcd

Finns att hämta i Täby hela veckan/helgen. Kan tänka mig 500kr för båda? Eller bud på den du är mest intresserad av.

Philips-skärmen är IPS ser jag, den andra är TN.
Så Philipsen skulle kanske funkar men jag skulle behöva köpa till en adapter från HDMI/DP till DVI/VGA. Med DVI så måste det ju också vara rätt sorts DVI, så jag skulle väl satsa på typ HDMI-VGA, det blir ett par hundra extra plus frakt.
Sen är den så gammal så jag vet ärligt talat inte hur mycket bättre IPS på den tiden va jämfört med TN...
Jag avvaktar lite och kollar vad mer jag kan hitta. Om jag inte hittar något annat skulle jag kunna ta Philips-skärmen men jag tänker typ 200 kr om du inte också har nån kabel typ HDMI eller DP (från grafikortet) till DVI/VGA (i skärmen).

Skrivet av Bengtake123:

BENQ G2400W 1920*1200 32-bit 60 Hz lite glapp i tryck strömbrytare (finns i Skåne) 300 sek plus ev frakt

Tyvärr inte heller riktigt det min särbo skulle behöva.

Skrivet av jgb_jgb:

Jag har
3 lådor med PSU
3 USB tangengtbord möss Logitech
5 skärmar , 2 likadana Benq

Jag har trådlösa möss Logitech , sata kablar mm

Finns i Sollentuna , orkar inte kolla upp märke modell

Okej, ptja jag behöver veta vad det är för modeller annars blir det svårt att veta vad jag ska betala för dem.

Permalänk
Skrivet av Endraya:

Jag har en Samsung 24"-skärm (1920x1200, PLS-panel, "business"-modell) ståendes som reserv-skärm som kan säljas för en billig peng (runt 600kr) om det är av intresse (dock inte i Stockholm).

Ja det skulle kunna gå, du kan inte kolla vilken modell det är?

Skrivet av Daniel75:

Inköptes 2012. Har inte sett några problem med backlight.

Inga döda pixlar.
Ingen fot dvs bara väggfäste.
DP porten fungerar.
Inget som glappar.

Jag skall kika på den en gång till (den hänger som extra TV i ett rum) och om jag inte hittar några skavanker på den så är det som ovan, hittar jag något så säger jag till.

Okej, jag ska kolla lite hur jag gör om jag ska montera den isf. Det blir lite udda om jag t.ex. har en monterad på väggen bakom skrivbordet och en ståendes på skrivbordet.
Sen är det väl lite synd också för min särbo har rätt dålig syn på avstånd och hon vill inte använda sina glasögon plus att de hon har verkligen behöver bytas ut... så hon skulle behöva kunna ha den lite närmare.
Men skärmen är iaf hyfsat stor, det kompenserar ju lite så det kanske kan gå ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galadhnen:

Philips-skärmen är IPS ser jag, den andra är TN.
Så Philipsen skulle kanske funkar men jag skulle behöva köpa till en adapter från HDMI/DP till DVI/VGA. Med DVI så måste det ju också vara rätt sorts DVI, så jag skulle väl satsa på typ HDMI-VGA, det blir ett par hundra extra plus frakt.
Sen är den så gammal så jag vet ärligt talat inte hur mycket bättre IPS på den tiden va jämfört med TN...
Jag avvaktar lite och kollar vad mer jag kan hitta. Om jag inte hittar något annat skulle jag kunna ta Philips-skärmen men jag tänker typ 200 kr om du inte också har nån kabel typ HDMI eller DP (från grafikortet) till DVI/VGA (i skärmen).

Du kan få med en bra DVI kabel och en DP-DVI adapter (mini-DP eller vanlig DP, du väljer) för 300 spänn totalt om du vill.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galadhnen:

Din BenQ tror jag inte är värd mycket, 200 cd/kvm och 8 år gammal, den är nog jäkligt blek vid det här laget?
Oavsett är den inte vad jag letade efter som jobbdator åt särbon.

Din gamla gamingskärm har ju SweClockers recenserat ser jag!
https://www.sweclockers.com/test/20769-aoc-g2460pg-gamingskar...

Inte supersexigt med halvtonsmönster... fan, bildsnobben i mig är svår att stänga ute även när jag letar efter något billigt åt någon annan.
Min lillebror nu tycker att hans gamla 60 Hz IPS-panel duger, men samtidigt spelar han t.ex. Overwatch och det gör enorm skillnad att gå från 60 Hz till 144 Hz.

Jag får suga på den karamellen.

Jag är nog rätt oknusslig när det gäller skärmar, haha. Men du har rätt i att benq’n inte är så sexig.

Svarte fredagen är runt knuten och det kanske dyker upp en fin lillebror-skärm till fyndpris där, om inte så är det bara att höra av sig

Permalänk

Jag har valt ut ett par skärmar som jag hämtar upp idag, båda till sambon.

Kan ändå vara intresserad av det övriga jag nämnde. Om ni köper något nytt på Black Friday har ni kanske något ni då vill bli av med.

Kan gå bra med post om det är lite mindre känsligt. Det är mest skärmar och annat ömtåligt jag blir lite nojjig över.