Cooler Master Haf XB EVO Custom Bygge

Permalänk

Cooler Master Haf XB EVO Custom Bygge

Dags att sälja min trotjänare i brist på intresse för gaming . Funkar riktigt bra trots ett lite äldre grafikkort med sin 8 kärniga processor med hyperthreading och 16 trådar så har jag aldrig lyckats bottlenecka processorn. Datorn är hyfsat tyst och fläktarna på grafikkortet hoppar igång vid belastning. Operativsystemet startar snabbt på ssdn och har aldrig haft några bekymmer.

Det som väldigt unikt med detta bygge är chassit som är liknande en lanbox (halv tower) enkel att plocka med så den har inbyggda handtag i sidopanelerna och tack vare att sidopanelerna, front panelen och topp panelen kan tas av och du kan komma åt alla komponenter för enkel tillgänglighet så skulle den även lämpas utmärkt som testrigg om du ofta byter hårdvara . Den har ju två våningar där mobo är på övervåningen och resten som SSD och annat är på undervånigen . Chassit har även två 5,25 " Quick swap bryggor så man kan hotswapa hårddiskar om man tex vill köra en server samt gott om SSD och HDD burar på bottenplan..

SPECS
Ryzen 1800X ( 8c , 16 t )
2x 8 GB RAM Hyper X 3200 MHz
Noctua nh-d15
Asus Prime X370 Pro AM4
Gigabyte Windforce 3X g1 gaming
GTX 970 ( 4 GB )
EVGA G3 850 W 80+ Gold PSU
( endast ett år gammalt )
Samsung 850 Evo 250 GB SSD .
Samsung CD/Dvd läsare .
Cooler Master HAF XB EVO

Mer bilder kan ordnas ,
Bara att hör av dig vid intresse
Priset är inte skuret i sten

Skickas ej utan hämtas strax utanför Norrköpings stad .

/ David

Läs hela annonsen här

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem

Är på jakt efter en entry level gamingburk till en liten parvel men där ligger budget på 3500:- så det är budat.

Permalänk
Skrivet av Broder Truck:

Är på jakt efter en entry level gamingburk till en liten parvel men där ligger budget på 3500:- så det är budat.

Jag förstår ,
Då får du nog leta vidare för bara grafikkortet går för 1600 kr på Tradera + frakt . Kör nämligen ingen 50% kampanj denna vecka tyvärr 😄

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNewsV2:

Jag förstår ,
Då får du nog leta vidare för bara grafikkortet går för 1600 kr på Tradera + frakt . Kör nämligen ingen 50% kampanj denna vecka tyvärr 😄

Kanske sant att grafikkortet säljs enskilt för 15-1600, det betyder tyvärr inte att datorn är värd mer än 3500-4000. Problemet med datorer med gamla komponenter är delarna är värda med än vad en komplett dator är.

Permalänk

Intressant logik

Skrivet av andelf:

Kanske sant att grafikkortet säljs enskilt för 15-1600, det betyder tyvärr inte att datorn är värd mer än 3500-4000. Problemet med datorer med gamla komponenter är delarna är värda med än vad en komplett dator är.

Helt klart att jag är med på noterna att man får mer pengar att sälja delarna för sig men där tänkte jag att man pratade kanske några hundralappar mer . Så du menar alltså att om jag skulle rycka ur grafikkortet och lägga utanför chassit så är det värt cirka 1500 kr men om det sitter kvar i PCI platsen så kan jag räkna bort 50% av priset 😆.

Måste också tillägga att det finns folk på blocket som säljer gamla första generationen Pentium burkar från början av 2000 talet för hutlösa priser med benämningen "Gaming datorer"

Absolut att dessa människor inte har någon skam i kroppen men anser ändå att detta är en del dator för pengarna .
T.ex så sitter det ju en 1 år gammal PSU i datorn och vi alla vet ju vad som brukar ske med en PSU som är betydligt äldre och bara det måste ju vara värt lite extra . ( Har kvitto )

Mvh David

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNewsV2:

Helt klart att jag är med på noterna att man får mer pengar att sälja delarna för sig men där tänkte jag att man pratade kanske några hundralappar mer . Så du menar alltså att om jag skulle rycka ur grafikkortet och lägga utanför chassit så är det värt cirka 1500 kr men om det sitter kvar i PCI platsen så kan jag räkna bort 50% av priset 😆.

Måste också tillägga att det finns folk på blocket som säljer gamla första generationen Pentium burkar från början av 2000 talet för hutlösa priser med benämningen "Gaming datorer"

Absolut att dessa människor inte har någon skam i kroppen men anser ändå att detta är en del dator för pengarna .
T.ex så sitter det ju en 1 år gammal PSU i datorn och vi alla vet ju vad som brukar ske med en PSU som är betydligt äldre och bara det måste ju vara värt lite extra . ( Har kvitto )

Mvh David

Ja, du har såklart helt rätt i sak i det du skriver. Många kör fullständiga scams på Blocket där de kränger antikviteter för närmare nypris, men här inne på forumet har folk i regel koll på ungefär hur bra/dåliga komponenter är.

Det är helt klart värt att det är ett ordentligt, skapligt nytt nätaggregat i burken med kvitto och allt, men sen är det också som så att allt annat förmodligen har löpt ut vad gäller garanti osv.

En dators värde är ju vad en köpare är villig att betala för den