Elden Ring bjuder på 20 minuter gameplay

Permalänk
Medlem

Open World, weapon crafting, spirits, oversaturated colours, online multiplayer

Man blir mer och mer luttrade, jag vet inte varför.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Ser fett tråkigt ut, en kopia av DS.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prästost:

Exakt, lite Sonyvibbar över spelet..

Press X'X'X'X'X -You win!

Haha. Så fel man kan ha..

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Alltså jag gillar dark souls, importerade demon souls när det kom, kört de flesta andra spinn offs, de är som regel bra spel men inget av dem känns som att de leverar något extremt unikt. Förstår inte hur man kan bli så hypad för det, bra spel ja, blir troligen ett köp senare men ser ut att vara mångt och mycket same same. Ska ju tilläggas att jag även spelar CoD mycket och kört mycket Fallout mm och samma där, det är lite tweaks och nya assets (i vissa fall en del återanvända) som läggs fram som helt revolutionerande.
Demon souls gick tillbaks till när spel inte höll spelaren i handen och gav spelarens färdighet en större roll vilket i singel player hade mycket försvunnit speciellt i väst, det var väldigt givande och är men inte direkt unikt idag.

Sure, om man idag sitter och nöter senaste varianten non-stop, jagar alla extra grejer, unlocks mm och gjort liknande på de tidigare. Då blir ju ett nytt spel en ny guldgruva men inte kan alla hypade folk vara sådana?
De runt mig som är "hype"-folk är ju oftast de som även blir mest besvikna och desillusionerade mm är det standard?
No man's sky, Anthem, Fallout 76 mm är ju värsta men även helt ok spel lever ju sällan upp till extremt höga förväntningar eller har något man inte tröttnar på osv?

Som sagt spelet ser ok ut, typ vad jag förväntar mig av ett "souls-like" och är säkert ganska bra, lär köpa det på någon rea. Jag är dock genuint nyfiken på er som är hypade, vad är det som triggar det? Vad får er att göra förköp baserat på hype? Jag har förköpt spel ett fåtal ggr för att spela med polare från start och om jag testat beta men som regel är det alltid strul med stora releaser och lägger man sig en vecka efter alla andra så får man ofta en bättre upplevelse.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Ser fett tråkigt ut, en kopia av DS.

Konstigt att det verkar som en kopia av DS.

Permalänk
Medlem

Riktigt dåligt att inte ha bra skuggor runt objekt. Det verkar bara bli skugga av sol/månljus, inte av indirekt ljus eller lyktor/facklor.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Alltså jag gillar dark souls, importerade demon souls när det kom, kört de flesta andra spinn offs, de är som regel bra spel men inget av dem känns som att de leverar något extremt unikt. Förstår inte hur man kan bli så hypad för det, bra spel ja, blir troligen ett köp senare men ser ut att vara mångt och mycket same same. Ska ju tilläggas att jag även spelar CoD mycket och kört mycket Fallout mm och samma där, det är lite tweaks och nya assets (i vissa fall en del återanvända) som läggs fram som helt revolutionerande.
Demon souls gick tillbaks till när spel inte höll spelaren i handen och gav spelarens färdighet en större roll vilket i singel player hade mycket försvunnit speciellt i väst, det var väldigt givande och är men inte direkt unikt idag.

Sure, om man idag sitter och nöter senaste varianten non-stop, jagar alla extra grejer, unlocks mm och gjort liknande på de tidigare. Då blir ju ett nytt spel en ny guldgruva men inte kan alla hypade folk vara sådana?
De runt mig som är "hype"-folk är ju oftast de som även blir mest besvikna och desillusionerade mm är det standard?
No man's sky, Anthem, Fallout 76 mm är ju värsta men även helt ok spel lever ju sällan upp till extremt höga förväntningar eller har något man inte tröttnar på osv?

Som sagt spelet ser ok ut, typ vad jag förväntar mig av ett "souls-like" och är säkert ganska bra, lär köpa det på någon rea. Jag är dock genuint nyfiken på er som är hypade, vad är det som triggar det? Vad får er att göra förköp baserat på hype? Jag har förköpt spel ett fåtal ggr för att spela med polare från start och om jag testat beta men som regel är det alltid strul med stora releaser och lägger man sig en vecka efter alla andra så får man ofta en bättre upplevelse.

Detta ser ut som ett Breath of the Wild, gjort av From Software, med lore av George RR Martin. Därav min hype. Med det sagt, jag är en avid From fan. Det är atmosfären, känslan, voice acting och framförallt gameplay som är anledningen jag är hypad.

Edit:
Glömde tillägga något viktigt, art style. Även om grafiken är föråldrat, så spelar det verkligen ingen roll då art stylen i deras spel, särskilt Bloodborne och Elden Ring, är verkligen right up my alley. Deras art är alltid högt prioriterat, och det snålas aldrig på. Bara denna kartan hypar mig:

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Får se om jag fått tag på en ps5 tills detta kommer annars får ps4 eller pc dra lasset.

Ska bli kul att köra det metodiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Alltså jag gillar dark souls, importerade demon souls när det kom, kört de flesta andra spinn offs, de är som regel bra spel men inget av dem känns som att de leverar något extremt unikt. Förstår inte hur man kan bli så hypad för det, bra spel ja, blir troligen ett köp senare men ser ut att vara mångt och mycket same same. Ska ju tilläggas att jag även spelar CoD mycket och kört mycket Fallout mm och samma där, det är lite tweaks och nya assets (i vissa fall en del återanvända) som läggs fram som helt revolutionerande.
Demon souls gick tillbaks till när spel inte höll spelaren i handen och gav spelarens färdighet en större roll vilket i singel player hade mycket försvunnit speciellt i väst, det var väldigt givande och är men inte direkt unikt idag.

Sure, om man idag sitter och nöter senaste varianten non-stop, jagar alla extra grejer, unlocks mm och gjort liknande på de tidigare. Då blir ju ett nytt spel en ny guldgruva men inte kan alla hypade folk vara sådana?
De runt mig som är "hype"-folk är ju oftast de som även blir mest besvikna och desillusionerade mm är det standard?
No man's sky, Anthem, Fallout 76 mm är ju värsta men även helt ok spel lever ju sällan upp till extremt höga förväntningar eller har något man inte tröttnar på osv?

Som sagt spelet ser ok ut, typ vad jag förväntar mig av ett "souls-like" och är säkert ganska bra, lär köpa det på någon rea. Jag är dock genuint nyfiken på er som är hypade, vad är det som triggar det? Vad får er att göra förköp baserat på hype? Jag har förköpt spel ett fåtal ggr för att spela med polare från start och om jag testat beta men som regel är det alltid strul med stora releaser och lägger man sig en vecka efter alla andra så får man ofta en bättre upplevelse.

Vill du ha det långa eller det extra långa svaret?

I en industri som har vuxit sig för stor för att längre förmå bära sin egentyngd, och som har svällt till bristningsgränsen med hyperkommersialiserat bullshit i form av microtransactions, loot boxes och design by committee-mentalitet, är antalet utvecklarhus som fortfarande designar spel utifrån en genuin passion för gameplay och världdesign ungefär lika vanliga som blåbär i en rabarberpaj. Det finns helt enkelt ingen annan AAA-utvecklar i branschen just nu som knyter samman alla aspekter utav sin speldesign, från art design, spelmekanik, lore, atmosfär, mm, på samma sätt som From Software. Det är en approach till spelbygge som ger känslan av att allt har sin givna plats, att allting på något sätt bygger på en gemensam, sammanhängande vision. Det är verkligen inte alltid deras designval fungerar i praktiken, men det är absolut och till 100% helt j*vla omöjligt att förneka att det är denna filosofi som driver deras sätt att tänka.

Det är därför Youtube, Reddit och liknande platser svämmar över av lorevideos, gp-tips, och allehanda kärleksbrev till serien. Vi skulle kunna gå in på en ocean av andra detaljer som utmärker FromSofts spel, men jag har inte den tiden just nu.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Detta ser ut som ett Breath of the Wild, gjort av From Software, med lore av George RR Martin. Därav min hype. Med det sagt, jag är en avid From fan. Det är atmosfären, känslan, voice acting och framförallt gameplay som är anledningen jag är hypad.

Edit:
Glömde tillägga något viktigt, art style. Även om grafiken är föråldrat, så spelar det verkligen ingen roll då art stylen i deras spel, särskilt Bloodborne och Elden Ring, är verkligen right up my alley. Deras art är alltid högt prioriterat, och det snålas aldrig på. Bara denna kartan hypar mig:
https://twistedvoxel.com/wp-content/uploads/2021/11/elden-ring-2.jpeg

Skrivet av Utopolitan:

Vill du ha det långa eller det extra långa svaret?

I en industri som har vuxit sig för stor för att längre förmå bära sin egentyngd, och som har svällt till bristningsgränsen med hyperkommersialiserat bullshit i form av microtransactions, loot boxes och design by committee-mentalitet, är antalet utvecklarhus som fortfarande designar spel utifrån en genuin passion för gameplay och världdesign ungefär lika vanliga som blåbär i en rabarberpaj. Det finns helt enkelt ingen annan AAA-utvecklar i branschen just nu som knyter samman alla aspekter utav sin speldesign, från art design, spelmekanik, lore, atmosfär, mm, på samma sätt som From Software. Det är en approach till spelbygge som ger känslan av att allt har sin givna plats, att allting på något sätt bygger på en gemensam, sammanhängande vision. Det är verkligen inte alltid deras designval fungerar i praktiken, men det är absolut och till 100% helt j*vla omöjligt att förneka att det är denna filosofi som driver deras sätt att tänka.

Det är därför Youtube, Reddit och liknande platser svämmar över av lorevideos, gp-tips, och allehanda kärleksbrev till serien. Vi skulle kunna gå in på en ocean av andra detaljer som utmärker FromSofts spel, men jag har inte den tiden just nu.

Så det är bara detta spel eller spel från From Software som ni blir hypade över?

Hur menar du inte knyter samman på samma sätt? Det är ju en subjektiv upplevelse såklart men exempelvis så görs ju samma ansträngning troligen hos Project RED, Techland (dying light) och även hos större aktörer som Ubisoft etc. Ibland failar det men det är ju ofta när de försöker överleverera, From Software har ju mest rehashat samma koncept och stil?
Återigen, jag gillar deras spel och så men ser inte vad det är de (eller någon annan studio/publisher) gör som i sig är så unikt eller så extremt mycket bättre, de är i grunden väldigt lika spel och de kör på en fungerande formel som de inte ändrar markant. Ta det inte fel, det är dumt att ändra på saker som fungerar men motorn är moddat från samma som kördes redan med demon souls som jag förstår det, något som andra serier av spel fått mycket skit för.
From software lägger ner mycket tid på atmosfär, story etc men det gör även utvecklarna till Zombie delen av Black ops serien, lore, easter eggs och genomarbetade pussel, art, övergripande story (typ lika lätt att greppa som Dark souls ^^).

Nu är det inte detta spel i sig utan konceptet hype som jag har svårt att se vinsten i, för egen del om jag ska se på bio vill jag inte innan veta så mycket om vad andra ansåg om filmen, trailers är intressant men de är sällan represtativa för slutprodukten och om man går in i biosalongen med förväntan att se ett storverk är det ju mer upplagt för att just bli besviken. Sedan är risken att man spenderar sin tid med att välja sin "Hill to die on" när man försöker förklara varför andra som inte håller med har fel? Istället för att se produkten för vad den är.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Så det är bara detta spel eller spel från From Software som ni blir hypade över?

Hur menar du inte knyter samman på samma sätt? Det är ju en subjektiv upplevelse såklart men exempelvis så görs ju samma ansträngning troligen hos Project RED, Techland (dying light) och även hos större aktörer som Ubisoft etc. Ibland failar det men det är ju ofta när de försöker överleverera, From Software har ju mest rehashat samma koncept och stil?
Återigen, jag gillar deras spel och så men ser inte vad det är de (eller någon annan studio/publisher) gör som i sig är så unikt eller så extremt mycket bättre, de är i grunden väldigt lika spel och de kör på en fungerande formel som de inte ändrar markant. Ta det inte fel, det är dumt att ändra på saker som fungerar men motorn är moddat från samma som kördes redan med demon souls som jag förstår det, något som andra serier av spel fått mycket skit för.
From software lägger ner mycket tid på atmosfär, story etc men det gör även utvecklarna till Zombie delen av Black ops serien, lore, easter eggs och genomarbetade pussel, art, övergripande story (typ lika lätt att greppa som Dark souls ^^).

Nu är det inte detta spel i sig utan konceptet hype som jag har svårt att se vinsten i, för egen del om jag ska se på bio vill jag inte innan veta så mycket om vad andra ansåg om filmen, trailers är intressant men de är sällan represtativa för slutprodukten och om man går in i biosalongen med förväntan att se ett storverk är det ju mer upplagt för att just bli besviken. Sedan är risken att man spenderar sin tid med att välja sin "Hill to die on" när man försöker förklara varför andra som inte håller med har fel? Istället för att se produkten för vad den är.

Gäller din fråga varför man blir hypad för spel rent allmänt, eller specifikt för Elden Ring/FromSoft-spel? Eller båda?

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Vill du ha det långa eller det extra långa svaret?

Jag kan nog tycka att det här lät som lite väl febrig idoldyrkan på sina håll, men visst - att From Software har hittat en spelmässig nisch inom vilken man är en obestridlig gigant, det är svårt att argumentera emot. Men att påstå att de är något unikum i spelvärlden är väl att dra det hela lite långt, kanske. Och det finns ju lorevideor om Svampbob Fyrkant-spelen också, liksom.

I övrigt önskar jag att den här typen av spel vore något för mig, men jag blir less bara av att titta på det där klippet. Jättefläskiga bossfajter, absolut, men det har inte intresserat mig sen jag spelade Zelda: Wind Waker på Gamecube. De ännu fläskigare fantasymiljöerna känns livlösa och liknar mest en fond för diverse monster att lunka runt i. Att skutta runt på strategiskt utplacerade plattformar här och där känns väldigt styltigt på nåt vis. Påminner mig om när jag spelade demot till Tomb Raider på PS1.

Designen överlag är dock sanslöst läcker på sina håll, och jag kan uppskatta att allting är uppvridet till 11 - färger, effekter, vapen och ljud. Det känns helt rätt för ett sånt här spel. Vi är ju liksom tre våningar ovanför high fantasy. Det är verkligen bara att ösa på. Det är fantastiskt att man även har fått med George R.R. Martin på tåget. Få single player-spel är ju starkare än sin story och sitt världsbygge, och det är ett av flera hälsotecken för konstformen - att det tas på allvar av kreatörer och populärkulturella aktörer. Det ska karln bakom den här serien ha all kredd i världen för.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem

Spelet ser fortfarande rätt dåligt ut rent grafiskt. Ljussättningen är sådär ur en tekniskt synvinkel och skuggorna (speciellt utomhus) är under all kritik. Kolla runt 8 min i videon, det där är riktigt dåligt alltså.

Men men, spelet kan ju vara bra ändå. Inte min typ av spel men har förstått att det finns en stor fanclub bakom dessa spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

Spelet ser fortfarande rätt dåligt ut rent grafiskt. Ljussättningen är sådär ur en tekniskt synvinkel och skuggorna (speciellt utomhus) är under all kritik. Kolla runt 8 min i videon, det där är riktigt dåligt alltså.

Men men, spelet kan ju vara bra ändå. Inte min typ av spel men har förstått att det finns en stor fanclub bakom dessa spel.

Spelet ser helt magiskt och vackert ut. För de som spelat igenom Dark Souls spelen och kanske har läst mangan de har inspirerats av är det här guld.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cloudstone:

Haha. Så fel man kan ha..

Min erfarenhet av Sonyspel eller spel på PS.. x, x xxx x x xxx kanske vingla lite på analogen.

Permalänk
Medlem

Enda spel jag förbokat någonsin, längtar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

Spelet ser fortfarande rätt dåligt ut rent grafiskt. Ljussättningen är sådär ur en tekniskt synvinkel och skuggorna (speciellt utomhus) är under all kritik. Kolla runt 8 min i videon, det där är riktigt dåligt alltså.

Men men, spelet kan ju vara bra ändå. Inte min typ av spel men har förstått att det finns en stor fanclub bakom dessa spel.

Kan hålla med om att ljussättningen nere i katakomberna inte håller samma nivå som vissa andra AAA-titlar men det är inte något som stör.

Att kalla det fult däremot är en fet överdrift. Tycker stilen och animationerna håller toppklass.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Känns som en blandning mellan typ skyrim och dark souls. Kanske spelar det bara för storyns skull, det märks.

Blanda skyrim, dark souls och dragons dogma där har vi ett spel jag vill spela!

Finns nog inget spel som slår dogmas spell casting, ds dodge och bossar samt skyrim för lite mer exploration osv.. freeeedooom.

Samt utöver PoE / vanilla wow så är det endast story games som gäller för min del, så är storyn bra är det ett stort plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Gäller din fråga varför man blir hypad för spel rent allmänt, eller specifikt för Elden Ring/FromSoft-spel? Eller båda?

Båda men denna tråd är ju mer riktad mot From Software. Självklart kanske hype betyder lite olika för olika personer men säg hypen för Elder Ring är ju inte ovanlig, flera spel som folk innan de ens testat pratar om som att de är något unik eller kommer leverera X eller Y.
Så jag är nyfiken på vad som ger folk sådan investering i saker de inte ens upplevt än och i detta fallet Elder Ring mer specifikt. Sakerna du tog upp även om jag inte förnekar att det ligger mycket i det du så som sagt motorn är "samma", stilen är "samma", idén är "samma", vissa assets "samma" och game play "samma" som tidigare spel, allt det är bra men ingen direkt skillnad mot när man jämför olika Fallout releaser efter 3.

När folk tar ledigt från allt, jobb, familj etc för att spela på release innan de ens vet om det faktiskt är bra.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ironmad:

Spelet ser helt magiskt och vackert ut. För de som spelat igenom Dark Souls spelen och kanske har läst mangan de har inspirerats av är det här guld.

Skrivet av Raynstorm:

Kan hålla med om att ljussättningen nere i katakomberna inte håller samma nivå som vissa andra AAA-titlar men det är inte något som stör.

Att kalla det fult däremot är en fet överdrift. Tycker stilen och animationerna håller toppklass.

Nu pratar jag alltså på en rent grafik-teknisk nivå. Stil, animation, och "känsla" kan ju göra ett spel subjektivt fint ändå.

På en tekniskt nivå är det dock verkligen ingen höjdare. Ljussättningen är som sagt inget vidare bra vilket får många miljöer att se väldigt platta ut, skuggor är av riktigt gammal modell eller saknas helt i många fall (t.ex ingen skugga från spelkaraktären i inomhusmiljöer). Samma sak med ambient occlusion som är dålig eller saknas helt i många områden som jag märkte i videon.

En större uppdatering av spelmotorn för att bättre kunna använda moderna tekniker skulle kort sagt verkligen vara på sin plats.

Permalänk
Medlem

Pass. Såg tråkigt ut och grafiken är förvånansvärt dålig.

Permalänk
Medlem

I den här takten kommer George R. R. Martin aldrig skriva klart sina böcker

Permalänk
Medlem

Alltså alla spel ser lika plastiga ut. Samma 3d motor som driver allt. Otroligt trist.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk

FromSoftware lämnar aldrig ett fan besviket. Blir att ta en semestervecka på releasen. 😁

Sedan förstår jag kommentarer om grafiken men det är ju i vanlig ordning från folk som aldrig gett spelen en chans. FromSoftwares spel har aldrig legat i framkant grafiskt men det är inte heller därför man spelar dem.

Demons's souls på PS5 är svinsnyggt men det märktes tydligt att det är ett gammalt spel i ny kostym. Dark Souls 3 och Sekiro är mycket roligare att spela även om grafiken inte är där på samma sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

I den här takten kommer George R. R. Martin aldrig skriva klart sina böcker

Ehhh…det är ju det som är meningen. Evighetsfantasy-såpopera = job security.
Genrens förbannelse i modern tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Ehhh…det är ju det som är meningen. Evighetsfantasy-såpopera = job security.
Genrens förbannelse i modern tid.

Det fungerar väl om man bara fortsätter skriva böcker utan att slutföra storyn men i Martins fall är det ju att han fastnat i skrivandet och inte får ut någon bok alls, vilket inte genererar inkomst. Det är ju också redan klart hur många böcker det ska bli totalt. Dock får han nog gott om pengar från HBO för rättigheter till världen osv så det går nog ingen nöd på honom oavsett hur det går med böckerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Det fungerar väl om man bara fortsätter skriva böcker utan att slutföra storyn men i Martins fall är det ju att han fastnat i skrivandet och inte får ut någon bok alls, vilket inte genererar inkomst. Det är ju också redan klart hur många böcker det ska bli totalt. Dock får han nog gott om pengar från HBO för rättigheter till världen osv så det går nog ingen nöd på honom oavsett hur det går med böckerna.

Nej, den skrivkrampen drabbar ingen fattig. 😀
Fantasy är ju tematiskt väldigt schablonartad (hur många handlar om ung man/kvinna som ger sig ut och upptäcker världen och sin plats i den, oftast genom att rädda den från något hot?), så det är lite extra synd att formen dessutom typiskt har blivit tegelsten följd av tegelsten av malande text som inte leder någonstans, till skillnad från att berätta med början, kropp och avslut. Hände under ganska kort tid.
Genren är ju i princip fantastiskt fri i termer av både setting och teman!

Permalänk

Kommer definitivt spela det men... jag blev inte "bortblåst" av videon.
Svårt att förklara varför men det va lite som att det va "som väntat" snarare än över förväntan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Tycker det ser lite för japanskt och dark souls aktigt ut för att vara intressant.

Ett spel från den japanska studion bakom Dark Souls påminner om Dark Souls och ser japanskt ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bunk:

Ett spel från den japanska studion bakom Dark Souls påminner om Dark Souls och ser japanskt ut?

https://i.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/027/475/Screen_Shot_2018-10-25_at_11.02.15_AM.png

Du låter nästan häpen att det gör det.........

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.