Permalänk

Asus G14 2021 max-spec

VARFÖR i hela världen säljer jag den här superdatorn? Ja, det är inget fel på den, men ibland blir det felköp. Den har mer kraft än vad jag behöver helt enkelt, och jag prioriterar mer batteritid och lägre vikt (även om den är överraskande liten och lätt).
• Ryzen 5900HS
• RTX 3060
• 32GB RAM
• 1 TB HD
• 14" WQHD (2560x1440) 120Hz skärm
• Anime Matrix-lock
• I princip oanvänd, perfekt skick. Runt 10 timmars användning totalt.
• Orginalkartong, kvitto på Webhallen från 25/3.
Över huvud taget den hetaste konfigurationen som gick att få tag på (nu finns den med en c:a 3% snabbare baseclock CPU...). Nypris 25 000, om den över huvud taget går att få tag på.
Annars vet vi väl alla här vad det är för dator, den har ju älskats sönder i pressen ända sedan den kom? Men fråga om det är något du undrar över!
Prutbart? Hmm, beror på. Kanske om det blir ett snabbt köp och du hämtar den på Södermalm i Stockholm så vi slipper tjafs med frakt och potentiella problem där. Notera dock att det redan är ett väldigt bra pris...

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Jag antar att du menar RTX och inte RTC. Och innehåller din dator inte en Ryzen 7 5800HS eller Ryzen 9 5900HS. Dina specifikationer verkar vid första anblick något märkliga. Du kan även få tag i liknande datorer till liknande pris med avsevärt snabbare grafikkort eftersom ditt är ett Max-Q. Om det är något särskilt med datorn jag missar här så vänligen rätta till med.

Permalänk
Skrivet av Fiklm:

Jag antar att du menar RTX och inte RTC. Och innehåller din dator inte en Ryzen 7 5800HS eller Ryzen 9 5900HS. Dina specifikationer verkar vid första anblick något märkliga. Du kan även få tag i liknande datorer till liknande pris med avsevärt snabbare grafikkort eftersom ditt är ett Max-Q. Om det är något särskilt med datorn jag missar här så vänligen rätta till med.

Stort tack för påpekandet av stavfelen - nu korrigerat. Jag har även tagit bort Max-Q beteckningen för GPU:n; varken Asus eller nVidia använder den på 3xxx-generationen. Det här är alltså samma 3060-GPU som sitter i alla andra 3060-baserade laptops. För att vara tydlig: i G14 kör Asus den på 80W TDP + 20W boost*)
Jag upprepar: det här är "top shit"-modellen av G14, jag beklagar att jag var slarvig när jag skrev ned (=kopierade från Webhallens likaledes slarviga sida).

Om det är något särskilt med datorn? Ja, det är en G14. Locket är onekligen unikt.

*) Olika datorer pressar den olika hårt; Razer Blade pressar den till 100W TDP t.ex., men a) den kostar mycket mer (om den ens finns att få i Sverige) och verklig prestanda är inte mycket bättre eftersom kylningen ändå inte hänger med. Det är väl en ganska etablerad sanning att skillnaden mellan 306|7|8x i laptops mer handlar om effektuttag/kylning än vilken modell man har. Därmed inte sagt att inte jag hellre skulle ha en 3080 än den 3050 jag har i min dator idag ;-), men den har andra fördelar.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort helt meningslöst sidospår. Håll er till saklig och inte minst relevant priskritik.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 10 000 kr Upphämtning
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 14 000 kr Kan hämta
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk

Annonsen är avslutad