3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undesired_hero:

Finns tyvärr inget lagstöd för det.

Det finns lagstöd för det, men det är något som sällan nyttjas i praktiken. Dels för att få känner till det, men också för att återförsäljarna inte automatiskt ger ut det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Det finns lagstöd för det, men det är något som sällan nyttjas i praktiken. Dels för att få känner till det, men också för att återförsäljarna inte automatiskt ger ut det.

Vilket? Inte ens den jurist som jag pratat med vet isåfall att den finns. Hon påstod att det inte fanns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgiganten:

Hej alla!

Jag vill att ni ska veta att det ligger långt upp på vår priolista att vara aktiva här på swec och vi siktar på att ha en person på plats under nästa år som kan axla det ansvaret. Det kommer också hjälpa oss att få ut information och framför allt ge er svar på era frågor/inspel.

Här kommer information till alla er som nyligen fått sin RTX 3080-order krediterad, eller har valt att byta till ett annat kort till en förhöjd kostnad.

Först och främst vill jag be om ursäkt att ni har fått vänta så länge, inte fått bra information under tiden och dessutom fått ett ersättningserbjudande som var allt annat än bra. Men jag vet att en ursäkt ibland inte räcker.

Här kommer därför en lösning som jag hoppas att ni tycker känns okej.

- Ni kommer alla få erbjudande om att köpa ett RTX 3080-kort till ursprungspriset som ni betalade förra året. Ni kommer även bli kompenserade med 1000kr presentkort för den bristande informationen och den långa väntetiden.

- För er som redan valt att köpa ett ersättningskort till en förhöjd kostnad, så kommer ni få mellanskillnaden tillbaka, samt 1000kr presentkort.

- Hur snabbt vi kan ordna ett ersättningskort till just DIG, kan jag inte svara på just nu. Men mitt mål är att alla på listan ska ha ett kort i sin dator innan årsskiftet.

Så här kommer det att gå till:

1. Så fort en leverans anländer från våra distributörer, så kommer vi att börja beta av listan.
Vi kommer alltså inte boka upp några kort som vi inte har fysiskt på lager.

2. När det är din tur att köpa ett ersättningskort, så kommer du få ett mail från social.gaming@giganten.se (spara det som en säker adress i er mailklient, så det inte hamnar i spam/skräp)

3. Efter det tar ni kontakt med kundtjänst, som kommer att hantera er order manuellt, skicka ut betalningslänk samt skicka ut presentkortet.

4. Grafikkortet levereras sedan direkt från vårt lager.

Situationen kring komponenter och särskilt grafikkort, har så långt jag kan minnas, aldrig
varit så utmanande och frustrerande som under det här året. Men vi kan åtminstone säga att vi har lärt av oss våra misstag. Särskilt i vår hantering av försäljningen och framför allt i den bristande kommunikationen samt vår initiala lösning till er kunder.

Återigen, ledsen för hur vi har hanterat detta. Men jag hoppas att ni kan ge oss en sista chans att äntligen leverera ett kort till er.

Om ni har frågor under tidens gång, så dra gärna ett PM via swec, eller instagram.com/elgigantengaming.

Mvh Alexander Åberg

Väldigt kul att ni ändrat er och väljer att lösa det istället. Blev själv riktigt arg över hur ni valde att hantera det tidigare så hade bestämt mig för att varken handla av eller rekommendera Elgiganten i framtiden.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undesired_hero:

Vilket? Inte ens den jurist som jag pratat med vet isåfall att den finns. Hon påstod att det inte fanns.

https://lagen.nu/1990:932 (Exempelvis 43 - 44 §)

https://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-...
Kanske inte avser exakt samma scenario, men principen är den samma vid all hävning oavsett anledning.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

https://lagen.nu/1990:932 (Exempelvis 43 - 44 §)

https://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-...
Kanske inte avser exakt samma scenario, men principen är den samma vid all hävning oavsett anledning.

Den här paragrafen frigör ett eventuellt skadeståndsanspråk från köparen. Det gäller så klart om säljaren kan påvisa att han är i dröjsmål på grund av hinder utanför hans kontroll.

Rätt till skadestånd
14 § Köparen har rätt till ersättning för den skada han lider genom säljarens dröjsmål, om inte säljaren visar att dröjsmålet beror på ett hinder utanför hans kontroll som han inte skäligen kunde förväntas ha räknat med vid köpet och vars följder han inte heller skäligen kunde ha undvikit eller övervunnit.

[S2]Beror dröjsmålet på någon som säljaren har anlitat för att helt eller delvis fullgöra köpet, är säljaren fri från skadeståndsskyldighet endast om också den som han har anlitat skulle vara fri enligt första stycket. Detsamma gäller om dröjsmålet beror på en leverantör som säljaren har anlitat eller någon annan i tidigare säljled.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undesired_hero:

Den här paragrafen frigör ett eventuellt skadeståndsanspråk från köparen. Det gäller så klart om säljaren kan påvisa att han är i dröjsmål på grund av hinder utanför hans kontroll.

Rätt till skadestånd
14 § Köparen har rätt till ersättning för den skada han lider genom säljarens dröjsmål, om inte säljaren visar att dröjsmålet beror på ett hinder utanför hans kontroll som han inte skäligen kunde förväntas ha räknat med vid köpet och vars följder han inte heller skäligen kunde ha undvikit eller övervunnit.

[S2]Beror dröjsmålet på någon som säljaren har anlitat för att helt eller delvis fullgöra köpet, är säljaren fri från skadeståndsskyldighet endast om också den som han har anlitat skulle vara fri enligt första stycket. Detsamma gäller om dröjsmålet beror på en leverantör som säljaren har anlitat eller någon annan i tidigare säljled.

Skadestånd och ränta är två separata ting. Vilket är rätt logiskt eftersom räntan av säljaren inte kan ses som en förlust/nettokostnad.

Dock värt att ha i åtanke är att ränteutbetalningen skulle bli väldigt låg. I ett scenario där köparen köpte kortet för 8750kr och med ränta på 0,6% skulle ränteutbetalningen ligga på 52,50kr om det har gått exakt 1 år sen köpet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

100% fan speed

har detta kort som jag nyss kopplat in ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 Gaming OC.
men fläktarna snurrar på 100% och låter skit högt

kör new world på low settings

fläktar snurrar när dator är i idle

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShortestStraw:

Du menar grattis alla ni som beställde Asus. Vi som beställde gigabyte sitter fortfarande och väntar...

Sitter i samma stol, jag ser mycket flytande från ASUS sida via @webhallen men ser inte ut att mycket från MSI rör sig... Har haft min beställning på ett 3080 från MSI sedan den 20:e Sept 2020; I början av året var jag optimistisk att jag skulle kunna få se ett grafikkort under detta året, men som dagarna har rullat fram och mitt 1 års kalas för min beställning så blir det blekare varje dag om den optimistiska synen... Men vem vet; jag kanske har tur och får NÅGOT grafikkort innan nästa generation av kort släpps vad jag skulle anta är nästa år.

Vet heller inte hur många som står i kö för mitt kort eftersom @webhallen var döljt både förgående version på kortet och det som dom bytte ordrarna till. vilket gör det helt svart för oss som beställt det

Permalänk
Inaktiv

De fick så mycket dålig publicitet att det var bara krypa till korset och göra om och göra rätt. Men mot mig var de schyssta och bytte ett 3090 mot ett annat 3090 för ursprungspriset.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Kithio:

Sitter i samma stol, jag ser mycket flytande från ASUS sida via @webhallen men ser inte ut att mycket från MSI rör sig... Har haft min beställning på ett 3080 från MSI sedan den 20:e Sept 2020; I början av året var jag optimistisk att jag skulle kunna få se ett grafikkort under detta året, men som dagarna har rullat fram och mitt 1 års kalas för min beställning så blir det blekare varje dag om den optimistiska synen... Men vem vet; jag kanske har tur och får NÅGOT grafikkort innan nästa generation av kort släpps vad jag skulle anta är nästa år.

Vet heller inte hur många som står i kö för mitt kort eftersom @webhallen var döljt både förgående version på kortet och det som dom bytte ordrarna till. vilket gör det helt svart för oss som beställt det

Förstår att det är trist att ej kunna se status på kortet, inköparen har valt att inte tända upp kort som "aldrig kommer kunna säljas öppet*"
*sålänge det är kö på kortet

Med det sagt så får du gärna PM ditt ordernummer så kikar jag om det är något jag kan hjälpa dig med

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Min stora farhåga med Elgigantens nya strategi är att de kanske bara täcker upp för de som är högljudda här eller engagerar sig på Swec... vi får se resultatet senare gissar jag, men fantastiskt att de ändrat sig i huvudfrågan och inte längre låter kunderna fara illa!

Det måste vara pga denna tråden och liknande på andra ställen som är stor del till varför det ändrats. Grattis alla som hjälpt till att ändra deras inställning och hjälpa de som beställt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Min stora farhåga med Elgigantens nya strategi är att de kanske bara täcker upp för de som är högljudda här eller engagerar sig på Swec... vi får se resultatet senare gissar jag, men fantastiskt att de ändrat sig i huvudfrågan och inte längre låter kunderna fara illa!

Det måste vara pga denna tråden och liknande på andra ställen som är stor del till varför det ändrats. Grattis alla som hjälpt till att ändra deras inställning och hjälpa de som beställt!

Ja ordet sprider ju sig. De har ju i några månader försökt engagera sig med gamers allt mer, förmodligen nån internt som fick det tipsat till sig på sitt skrivbord. De ett stort bolag och svårt att kommunicera ut info till exakt alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Ja ordet sprider ju sig. De har ju i några månader försökt engagera sig med gamers allt mer, förmodligen nån internt som fick det tipsat till sig på sitt skrivbord. De ett stort bolag och svårt att kommunicera ut info till exakt alla.

Ja de kör ju aggressivt på tv-spel iaf. Lägger sig alltid billigast på alla nya releaser. Jag har uppfattat det som att de vill ta större andel av "gamer"-segmentet. Tänkte att detta var ett präktigt självmål om det är "gamers" man är ute efter.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

har detta kort som jag nyss kopplat in ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 Gaming OC.
men fläktarna snurrar på 100% och låter skit högt

kör new world på low settings

fläktar snurrar när dator är i idle

Om du har afterburner installerat kan det överskrida kortets egna fläktkurvor.

Edit: stavfel

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

har detta kort som jag nyss kopplat in ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 Gaming OC.
men fläktarna snurrar på 100% och låter skit högt

kör new world på low settings

fläktar snurrar när dator är i idle

New World har ju visat sig kunna dra väldigt mycket ström på vissa kort, en bra bit över den power target som är satt för kortet i vissa fall. Därmed är det kanske inte ett så bra exempel. Det har ju också visat sig kunna döda både grafikkort och UPS:er.

Händer samma sak i andra spel? Hur lågt klockar grafikkortet ner sig vid idle? Har du flera skärmar med olika upplösning och uppdateringsfrekvens? Då kommer kortet inte kunna klocka ner sig till lägsta power state om man inte tvingar det med Nvidia Inspector (resulterar dock i grafikbuggar ibland).

OBS: Detta är dock off-topic och gör sig bättre i en separat tråd.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

har detta kort som jag nyss kopplat in ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 Gaming OC.
men fläktarna snurrar på 100% och låter skit högt

kör new world på low settings

fläktar snurrar när dator är i idle

Gå in på NVIDIA control panel och ändra power management till Normal och starta om datorn.

Sen så kan jag tipsa om undervolting för ditt kort.

Gällande New World så föreslår jag att du låser FPS till 60.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgiganten:

Hej!

Jag kommer gå igenom alla köp och ta kontakt med de som valt att betala mellanskillnaden. Så att de får pengarna tillbaka + presentkort. Om man inte är nöjd med kortet man har valt, så får vi helt enkelt lösa det och lägga in er i listan igen. Men bra då om man drar ett PM till oss.

Mvh Alex

Hej Alex, fint att ni vänder er till oss här på forumet.

Jag har PM:at dig också men tänker att jag skriver här så fler som undrar samma sak får se svaret.

För oss andra som exempelvis i mitt exempel beställde Asus 3080 TUF i ~okt 2020 för 7 825 SEK och inte fått bytesförslag / presentkort / annan goodwill från EG utan bara köpet avbrutet & krediterat för några veckor sedan – är det bara sitta lugnt i båten så hör ni av er, eller behöver vi som hamnat lite utanför göra något från vår sida?

(Jag tolkar ditt första inlägg på det här viset, men bara för att det skall vara glasklart!)

Jag har personligen inte vänt mig till Elgiganten ännu, då jag avvaktat på vad kontentan blivit i denna tråd från andra användare.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

För att posta något som iallafall är närbesläktat med trådens rubrik kan detta vara det mest urballade priset just nu?
https://cdon.se/hemelektronik/zotac-gaming-geforce-rtx-3090-t...

40kkr känns ju värt.. Vem köper egentligen detta, när det ändå finns alternativ runt 25k?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael07:

För att posta något som iallafall är närbesläktat med trådens rubrik kan detta vara det mest urballade priset just nu?
https://cdon.se/hemelektronik/zotac-gaming-geforce-rtx-3090-t...

40kkr känns ju värt.. Vem köper egentligen detta, när det ändå finns alternativ runt 25k?

Rekordet för ett kort i RTX 3000-serien från ComputerSalg, som är de som levererar kortet ovan, är väl dock 1,3 miljoner kronor eller nåt sånt. Kan kolla om jag sparade någon screenshot.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Elgiganten
Skrivet av KniFF:

Hej Alex, fint att ni vänder er till oss här på forumet.

Jag har PM:at dig också men tänker att jag skriver här så fler som undrar samma sak får se svaret.

För oss andra som exempelvis i mitt exempel beställde Asus 3080 TUF i ~okt 2020 för 7 825 SEK och inte fått bytesförslag / presentkort / annan goodwill från EG utan bara köpet avbrutet & krediterat för några veckor sedan – är det bara sitta lugnt i båten så hör ni av er, eller behöver vi som hamnat lite utanför göra något från vår sida?

(Jag tolkar ditt första inlägg på det här viset, men bara för att det skall vara glasklart!)

Jag har personligen inte vänt mig till Elgiganten ännu, då jag avvaktat på vad kontentan blivit i denna tråd från andra användare.

Hej!

Det stämmer! Jag håller på att sammanställa en lista över alla som hade bokat och kommer kontakta er på mail när det är dags!

//Alex

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgiganten:

Hej!

Det stämmer! Jag håller på att sammanställa en lista över alla som hade bokat och kommer kontakta er på mail när det är dags!

//Alex

Bra skrivet, då får folk avvakta lite tills du sammanställt listan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgiganten:

Hej!

Det stämmer! Jag håller på att sammanställa en lista över alla som hade bokat och kommer kontakta er på mail när det är dags!

//Alex

Enkelt och koncist! Jag tänker att det kanske förhindrar lite återupprepning och samma frågor om och om igen Vi har ju väntat ett år, så vi kan nog vänta lite till..

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgiganten:

Hej!

Det stämmer! Jag håller på att sammanställa en lista över alla som hade bokat och kommer kontakta er på mail när det är dags!

//Alex

Fråga, vad händer för alla dom som vill ha kvar sin nuvarande order med Asus RTX 3080 TUF? Kommer ni få in kort av Asus framöver?
Många på forumet föredrar Asus framför andra tillverkare.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Fråga, vad händer för alla dom som vill ha kvar sin nuvarande order med Asus RTX 3080 TUF? Kommer ni få in kort av Asus framöver?
Många på forumet föredrar Asus framför andra tillverkare.

Tror svaret är det ursprungliga som tog tråden fram på framsidan: Asus tillverkar inte längre TUF V1, den serien är EOL och endast restlager kan teoretiskt finnas.

Med tanke på köerna som varit på just denna modell är det inte så troligt att det finns några lager alls att prata om.

Det bör finnas andra modeller från samma tillverkare dock skulle jag gissa

Permalänk
Elgiganten
Skrivet av muSashi:

Fråga, vad händer för alla dom som vill ha kvar sin nuvarande order med Asus RTX 3080 TUF? Kommer ni få in kort av Asus framöver?
Många på forumet föredrar Asus framför andra tillverkare.

Hej!

Finns då en stor chans att man får vänta i all oändlighet. Vi har inga datum eller indikationer på Asuskort just nu.
Jag ser hellre att vi försöker hitta ett bra alternativ av det som kommer in. Men låt oss ta den diskussionen i PM i så fall.

mvh Alex

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Rekordet för ett kort i RTX 3000-serien från ComputerSalg, som är de som levererar kortet ovan, är väl dock 1,3 miljoner kronor eller nåt sånt. Kan kolla om jag sparade någon screenshot.

Nice! Var det något prissättnings AI som gick bananas? Kan tänka mig att dagens marknad ligger lite utanför scopet vad den är tränad för.. Eller kanske hoppades dom på att någon gamingsugen oljeshejk skulle hitta till deras sajt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgiganten:

Hej alla!

Jag vill att ni ska veta att det ligger långt upp på vår priolista att vara aktiva här på swec och vi siktar på att ha en person på plats under nästa år som kan axla det ansvaret. Det kommer också hjälpa oss att få ut information och framför allt ge er svar på era frågor/inspel.

Här kommer information till alla er som nyligen fått sin RTX 3080-order krediterad, eller har valt att byta till ett annat kort till en förhöjd kostnad.

Först och främst vill jag be om ursäkt att ni har fått vänta så länge, inte fått bra information under tiden och dessutom fått ett ersättningserbjudande som var allt annat än bra. Men jag vet att en ursäkt ibland inte räcker.

Här kommer därför en lösning som jag hoppas att ni tycker känns okej.

- Ni kommer alla få erbjudande om att köpa ett RTX 3080-kort till ursprungspriset som ni betalade förra året. Ni kommer även bli kompenserade med 1000kr presentkort för den bristande informationen och den långa väntetiden.

- För er som redan valt att köpa ett ersättningskort till en förhöjd kostnad, så kommer ni få mellanskillnaden tillbaka, samt 1000kr presentkort.

- Hur snabbt vi kan ordna ett ersättningskort till just DIG, kan jag inte svara på just nu. Men mitt mål är att alla på listan ska ha ett kort i sin dator innan årsskiftet.

Så här kommer det att gå till:

1. Så fort en leverans anländer från våra distributörer, så kommer vi att börja beta av listan.
Vi kommer alltså inte boka upp några kort som vi inte har fysiskt på lager.

2. När det är din tur att köpa ett ersättningskort, så kommer du få ett mail från social.gaming@giganten.se (spara det som en säker adress i er mailklient, så det inte hamnar i spam/skräp)

3. Efter det tar ni kontakt med kundtjänst, som kommer att hantera er order manuellt, skicka ut betalningslänk samt skicka ut presentkortet.

4. Grafikkortet levereras sedan direkt från vårt lager.

Situationen kring komponenter och särskilt grafikkort, har så långt jag kan minnas, aldrig
varit så utmanande och frustrerande som under det här året. Men vi kan åtminstone säga att vi har lärt av oss våra misstag. Särskilt i vår hantering av försäljningen och framför allt i den bristande kommunikationen samt vår initiala lösning till er kunder.

Återigen, ledsen för hur vi har hanterat detta. Men jag hoppas att ni kan ge oss en sista chans att äntligen leverera ett kort till er.

Om ni har frågor under tidens gång, så dra gärna ett PM via swec, eller instagram.com/elgigantengaming.

Mvh Alexander Åberg

Wow! Räknade inte med detta efter det jag fick höra på telefonen, mail och sms. Spännande, väntar ivrigt!

Visa signatur

i7 9700k @4.9GHz w/ NH-D14, RTX 3080

Permalänk
Medlem

Fick ett samtal från Elgiganten/Elkjøp idag och blev erbjuden Palit GameRock 3080 OC istället för MSI ventus kortet jag beställt till samma pris. Kan inte klaga. Blev inget nerbyte precis.
Så såg jag att Elgiganten svarat i den här tråden och då inser jag att karln jag snackade med i telefon inte nämnde något om presentkort.

Permalänk
Elgiganten
Skrivet av zyy:

Fick ett samtal från Elgiganten/Elkjøp idag och blev erbjuden Palit GameRock 3080 OC istället för MSI ventus kortet jag beställt till samma pris. Kan inte klaga. Blev inget nerbyte precis.
Så såg jag att Elgiganten svarat i den här tråden och då inser jag att karln jag snackade med i telefon inte nämnde något om presentkort.

Tjena!

Skicka gärna ditt ordernr i PM, så kikar jag på det

Mvh Alex

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fick idag av Inet möjligheten att byta ut mitt ASUS TUF 3080 GAMING OC, mot ett Gigabyte Geforce RTX 3080 GAMING OC 10GB V2.0.

Väntar jag så kommer det ta ett antal månader till (beställde 8 Dec).

Ska man ta erbjudandet och få ett kort idag med lite sämre kvalitet?

Visa signatur

:: fisk