Diablo II: Resurrected

Permalänk
Medlem

Om någon har en vit eller 4 sock monarch som kan tänka sig byta mot en ali baba är det bara hojta till (:

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Om någon har en vit eller 4 sock monarch som kan tänka sig byta mot en ali baba är det bara hojta till (:

det har jag letat efter hur länge som helst verkar omöjligt att hitta

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

kör hell cow eller lower curast chests utan mf gear, bara att grinda

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Om någon har en vit eller 4 sock monarch som kan tänka sig byta mot en ali baba är det bara hojta till (:

SC? Jag har en i så fall.

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wikai:

SC? Jag har en i så fall.

SC ja, glömde skriva det Ska jobba nu, har du kvar den vid 14 byter jag mer än gärna!!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Tack för rejält svar. Ska kolla upp "var jag är" sen. Är helt tilt på liret. Som en sån grej att jag har gear som jag sen upptäckt har ändrats utan att jag medvetet gjort något. Som att jag hade svärd och sköld på gubben bara för att efter ett tag upptäcka att skölden är borta (troligen sålt den i inventoryt utan att tänka mig för) och att gubben har en yxa istället, inte medvetet bytt ut skölden mot yxan för att nämna ett exempel.

Kanske lite sent på denna pucken, så du har säkert kommit på det själv, men i LOD kan du ha två uppsättningar vapen/sköldar, och swappa med en hotkey. Du har säkert råkat göra det av misstag. Det finns flikar I och II i paperdollen också som gör samma sak

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

det har jag letat efter hur länge som helst verkar omöjligt att hitta

Den börjar droppa i Hell. Kör du Nightmare Baals så är du out of luck.

I Hell Act1 Mausoleum kan alla items droppa, det kan du ha som farming ställe om du är klen i Hell.

https://diablo2.diablowiki.net/Area_Level

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Kanske lite sent på denna pucken, så du har säkert kommit på det själv, men i LOD kan du ha två uppsättningar vapen/sköldar, och swappa med en hotkey. Du har säkert råkat göra det av misstag. Det finns flikar I och II i paperdollen också som gör samma sak

Tack. Ska ha det i minnet när jag ger mig på D2 igen sen. Blev så sur sist att jag pausade för New World ett tag men suget kommer tillbaks för D2 stadigt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

SC ja, glömde skriva det Ska jobba nu, har du kvar den vid 14 byter jag mer än gärna!!

Har skickat PM med bnet-tag. Hör av dig när du är hemma bara.

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Medlem

letar soj och streamar lite om någon vill slökolla lite!
https://www.twitch.tv/stockentv

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

letar soj och streamar lite om någon vill slökolla lite!
https://www.twitch.tv/stockentv

Hittat en soj, bytte den mot vex o rollade en 39% hoto

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Hittat en soj, bytte den mot vex o rollade en 39% hoto

har redan 35% hoto

Men vill ha massa SoJs så jag kan hjälpa till att spawna DC!

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

har redan 35% hoto

Men vill ha massa SoJs så jag kan hjälpa till att spawna DC!

Jaha okej.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Är det cow level med minsta möjliga MF som gäller för att hitta baser till runewords? Jag letar febrilt efter en eth GPA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pestai:

Är det cow level med minsta möjliga MF som gäller för att hitta baser till runewords? Jag letar febrilt efter en eth GPA

Ja, cow är de bästa för att hitta baser.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pestai:

Är det cow level med minsta möjliga MF som gäller för att hitta baser till runewords? Jag letar febrilt efter en eth GPA

Om jag inte minns fel hur spelet funkar så gäller följande för Great Poleaxe, saxat från http://classic.battle.net/diablo2exp/items.

GPA har en qlvl (quality level) på 84, vilket kräver att monster som kan droppa den måste vara level 84 eller högre.
Detta gör att GPA ligger per automatik i TC84 (treasure class 84) som droppar i areas med alvl 84 eller högre. (länk)
Treasure class är irrelevant för just "vita" items, men t.ex. har set items ofta en låg qlvl men tillhör högre TC då den vita varianten har högre qlvl. Se Griswold's Valor, qlvl 44 men Corona har qlvl 85 vilket ger TC87.

Dessutom droppar unique, super unique och champion monsters endast blå items eller bättre, aldrig vita. Därför brukar man rekommendera cows pga. hög monsterdensitet med många vita monster och få champions och uniques.

Problemet är att Hell Secret Cow Level har alvl = 81 vilket är mindre än 84 som GPA kräver, så den kan aldrig droppa där.

Beroende på vilken klass du spelar kan man farma följande ställen för att hitta GPA (alvl inom parentes):
Act 1: Mausoleum (85), The Pit lvl 1&2(85).
Act 2: Maggot Lair lvl 1-3 (84-85), Ancient Tunnels (85)
Act3: Sewers lvl 1-2 (84-85), "hålen" i LK, Bazaar och upper Kurast (orkar inte lista alla, men de är lvl 84-85)
Act 4: City of the Damned (84), River of Flame + Chaos Sanctuary (85)
Act 5: Drifter Cavern (84), Halls of Pain + Vaught (84), WSK 1-3+Throne of Destruction (85)

Skrivet av sINsen:

Ja, cow är de bästa för att hitta baser.

Hej, du hann posta före mig, läs gärna mitt inlägg ovan. Det är lite mer komplicerat än så för vissa items.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Tack för ditt utförliga svar @klirre

Det ser ut som jag får återgå till att köra Chaos, Ancient Tunnels och The Pit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pestai:

Tack för ditt utförliga svar @klirre

Det ser ut som jag får återgå till att köra Chaos, Ancient Tunnels och The Pit.

Inga problem, det är få spel man grottat ner sig så djupt i som D2, kul att sitta och läsa de gamla guiderna igen

Det finns inget värre än att springa runt och leta efter en item flera timmar i sträck för att sen inse att den inte går att hitta där man letar

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

jaha, då råkade man deleta sin lv87 sorc med tal settet, oculus, andy face på merc osv.. skulle stänga spelet och tryckte x sen ok i ren reflex, dessvärre var krysset nere i höger hörnet istället för uppe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nedrans:

jaha, då råkade man deleta sin lv87 sorc med tal settet, oculus, andy face på merc osv.. skulle stänga spelet och tryckte x sen ok i ren reflex, dessvärre var krysset nere i höger hörnet istället för uppe.

Äh, det är säkert ladder snart ändå

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Äh, det är säkert ladder snart ändå

ja jag har försökt trösta mig med det, har spelat på tok för mkt och skulle säkert lessnat lagomt till laddern.

Permalänk
Medlem

Blev en jäkla game changer när jag uppade min Bonesnap till exceptional samt la till en shael runa. 😎 Nu går det fortare att köra Nightmare. 😁

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Ni som har problem med Necro vs Normal Diablo: https://tl.net/forum/games/228545-diablo-2-thread?page=51#101...

Edit:
Hur man kan jämfördela poängen till en Fishymancer: https://tl.net/forum/games/228545-diablo-2-thread?page=52#103...

TL:DR: https://pastebin.com/raw/pJHPwJfJ

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem

Idag när jag ska spela är alla mina karaktärer borta? Fattar ingenting... Nån annan som har likadant?

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Idag när jag ska spela är alla mina karaktärer borta? Fattar ingenting... Nån annan som har likadant?

Japp, verkar vara något på Blizzards sida som precis hänt. Troligtvis (förhoppningsvis) någon update som snart är klar?

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Idag när jag ska spela är alla mina karaktärer borta? Fattar ingenting... Nån annan som har likadant?

Tog evigheter att komma in i spelet och jag får samma sak.
Gissar på att någon server ligger nere.
Kanske horderna av fuskare som bussat sitt nätverk på dom för att prova exploits.

Permalänk

Detta börjar ju bli löjligt, att Blizzard inte kan åtgärda problemen med servrarna.
Känns nästan som att man ska refunda spelet nu när det är 3:e dagen på raken som man inte kan ansluta.

Permalänk
Medlem

Rykten på nätet antyder att serverproblemen är orsakat av koordinerade attacker av folk som försöker få servrar att krascha med syfte att skapa rollbacks som resulterar i dupes. Vilket inte låter helt orimligt, varför skulle dessa problem annars uppstå mitt i allt långt efter att den initiala anstormningen vid release har ebbat ut?

Blizzards tidigare påstående att den moderna Battle-net-arkitekturen skulle förhindra alla dessa exploits är jag något skeptisk till. Det är ju fortfarande samma kodbas i grund och botten.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Skrivet av Gramner:

Rykten på nätet antyder att serverproblemen är orsakat av koordinerade attacker av folk som försöker få servrar att krascha med syfte att skapa rollbacks som resulterar i dupes. Vilket inte låter helt orimligt, varför skulle dessa problem annars uppstå mitt i allt långt efter att den initiala anstormningen vid release har ebbat ut?

Blizzards tidigare påstående att den moderna Battle-net-arkitekturen skulle förhindra alla dessa exploits är jag något skeptisk till. Det är ju fortfarande samma kodbas i grund och botten.

Om det nu skulle vara så, låter inte orimligt, varför går de inte ut med information och förklarar anledningen till dem konstanta problemen. Det tar inte många minuter att publicera lite text på Battle-net eller någon annanstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosapantern:

Om det nu skulle vara så, låter inte orimligt, varför går de inte ut med information och förklarar anledningen till dem konstanta problemen. Det tar inte många minuter att publicera lite text på Battle-net eller någon annanstans.

Det visar på svaghet och många miljonföretag företag drivs av + tänkande.
Alltså skyr de negativa uttalanden eller saker som kan uppfattas som negativa.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U