Diablo II: Resurrected

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Läste på nätet att cowlevel ska gå att köra flera ggr i resurected men jag lyckas inte iaf. När jag försöker ta upp ett nytt ben i normal så säger den bara att den inte kan. Tar jag mitt ben från nm händer ingenting.

Du måste kasta bort benet från "fel" svårighetsgrad och plocka up en från den svårighetsgrad du ska köra på.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gramner:

Du måste kasta bort benet från "fel" svårighetsgrad och plocka up en från den svårighetsgrad du ska köra på.

Aha! Tack ska prova!

Permalänk
Medlem

jahapp.. då rippade man för andra gången då speljäveln crasha... pro tip.. krasha inte på väg till baal med massa souls i närheten..
88 + 82 sorces borta på samma dag :/:/:/:/:/:/ .... blir en werebear druid nu som inte kan dö.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gramner:

Du måste kasta bort benet från "fel" svårighetsgrad och plocka up en från den svårighetsgrad du ska köra på.

Det funkade fint! Galet bra drop rate på grejor där. Första som händer är att en dol och amn ploppar ut, sen 2st set items, massvis med gult och en hel del sockat. Nästan för bra detta! Skulle vetat om det innan så kunde jag levlat där jue

Skrivet av Selmalagerlöf:

jahapp.. då rippade man för andra gången då speljäveln crasha... pro tip.. krasha inte på väg till baal med massa souls i närheten..
88 + 82 sorces borta på samma dag :/:/:/:/:/:/ .... blir en werebear druid nu som inte kan dö.

Ajaj jobbigt! Krashar själva spelet eller servern? Låter inte kul. Du levlar snabbt dock! Själv gick jag in helt nollad om hur spelet funkar då det var 10år minst sist så gick extremt trögt med levlingen då jag inte lirade optimalt för fem öre hehe. Menmen kul är det och snyggt, är väldigt nöjd ressurected.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Läste på nätet att cowlevel ska gå att köra flera ggr i resurected men jag lyckas inte iaf. När jag försöker ta upp ett nytt ben i normal så säger den bara att den inte kan. Tar jag mitt ben från nm händer ingenting. Försöker hitta ett Crystal Sword med 4s nämligen. Glömde helt bort det när jag började spela normal då jag inte lirat på 10år typ hehe. Provade Act4 chaos normal ett par ggr men inget crystal sword alls inte ens vitt eller blått.. Var hittar man lättast? Kör SP.

Annars är det klassiska knepet att hitta ett vitt crystal sword i cow normal, och köra reward från socketquest i A5 på det. Ger alltid 4 sockets

Edit: kan vara bra att verkligen poängtera att det är just cow normal och inte nm/hell som gäller. Crystal sword har rätt ilvl för max 4 sockets när de droppar där, och socketquesten ger alltid max möjliga antal sockets.

(Det finns förstås också en miljard andra ställen man kan hitta crystal sword med rätt ilvl, men orkar inte krångla till det. Cow level är klart enklast om man specifikt är ute efter ett sådant)

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Annars är det klassiska knepet att hitta ett vitt crystal sword i cow normal, och köra reward från socketquest i A5 på det. Ger alltid 4 sockets

Edit: kan vara bra att verkligen poängtera att det är just cow normal och inte nm/hell som gäller. Crystal sword har rätt ilvl för max 4 sockets när de droppar där, och socketquesten ger alltid max möjliga antal sockets.

(Det finns förstås också en miljard andra ställen man kan hitta crystal sword med rätt ilvl, men orkar inte krångla till det. Cow level är klart enklast om man specifikt är ute efter ett sådant)

Lyckades tillslut! Hittade 2st 3sock, 1st 1sock, 1st Superior och en vit!
Körde kubreceptet då jag var osäker på om jag skulle "slösa" Act5 socketen.
Nu kan jag sova lol! Det var ändå värt med cowlevel, hitta nog 3dol, massa shael och amn och andra runor. Nästan OP farmställe haha. kan tänka mig hur bra det är på NM och Hell.

Permalänk
Medlem

Ok. Visar min dumhet nu!

Vad händer när man dör? Hämtar man liket med allt man hade på sig eller?

Lyckades dö på ett ställe med urstarka fiender. All gear och allt guld borta. Tog den skräpgear jag hade i kistan och tänkte se om jag kunde eventuellt hämta allt igen. Mitt lik var "campat" av mobsen, dog igen och blev av med den gear jag hade på mig den vändan med.

Loggade ut i vrede i campet och vete f-n hur jag ska göra.

Allt på grund av att jag inte hittade dit jag skulle.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Ok. Visar min dumhet nu!

Vad händer när man dör? Hämtar man liket med allt man hade på sig eller?

Lyckades dö på ett ställe med urstarka fiender. All gear och allt guld borta. Tog den skräpgear jag hade i kistan och tänkte se om jag kunde eventuellt hämta allt igen. Mitt lik var "campat" av mobsen, dog igen och blev av med den gear jag hade på mig den vändan med.

Loggade ut i vrede i campet och vete f-n hur jag ska göra.

Allt på grund av att jag inte hittade dit jag skulle.

När du loggar in igen ligger din kropp i campet med alla Items, dock inte guld

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

När du loggar in igen ligger din kropp i campet med alla Items, dock inte guld

Tack. Om jag hade vetat det innan ändå.

Jaja, lära sig genom att dö det är också ett sätt. Hade en "livvakt" med mig som försvann på vägen, innan första döden. Har megasvårt att lista ut var jag ska ta vägen.

Köpte D2 när det begav sig men lirade det aldrig då. Har kvar skiva/fordral och kartong.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Hej!

Har precis börjar spela solo self found HC, tog necro tillslut

Hittade denna;

https://imgur.com/a/C2Jmi1l

Funkar det att köra Rhyme i necro heads?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Hej!

Har precis börjar spela solo self found HC, tog necro tillslut

Hittade denna;

https://imgur.com/a/C2Jmi1l

Funkar det att köra Rhyme i necro heads?

Ja, efter vad jag kan se skall det även funka på necro shields ...

"Item types
nonmagic off-hand armor (shields, shrunken heads, paladin shields) with exactly 2 sockets"

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

Ja, efter vad jag kan se skall det även funka på necro shields ...

"Item types
nonmagic off-hand armor (shields, shrunken heads, paladin shields) with exactly 2 sockets"

Grymt tack! 🙏

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Lyckades tillslut! Hittade 2st 3sock, 1st 1sock, 1st Superior och en vit!
Körde kubreceptet då jag var osäker på om jag skulle "slösa" Act5 socketen.
Nu kan jag sova lol! Det var ändå värt med cowlevel, hitta nog 3dol, massa shael och amn och andra runor. Nästan OP farmställe haha. kan tänka mig hur bra det är på NM och Hell.

https://i.imgur.com/qiawUkC.jpg

Grattis

Bra tänkt att inte vilja slösa bort A5 sockets, men i praktiken går det på en halvmiss att boosta en ny karaktär till A5 normal om man skulle behöva en ny socketquest

Och japp, cow är klart användbart för att farma den sortens grejor. Stort antal monster = stort antal chanser för saker att droppa.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Grattis

Bra tänkt att inte vilja slösa bort A5 sockets, men i praktiken går det på en halvmiss att boosta en ny karaktär till A5 normal om man skulle behöva en ny socketquest

Och japp, cow är klart användbart för att farma den sortens grejor. Stort antal monster = stort antal chanser för saker att droppa.

Ja så kan man också göra helt klart.
Fick ihop en Insight till Mercen igår också. Det var klart värt så man slipper använda pots hela tiden.
Skulle vilja ha en Enlightenment armor till Sorcen men den kräver PUL.. Känns som det dröjer till hell någon gång innan det ens är möjligt om man har råtur. Kanske lättare att hitta andra armors. Kör nu bara en armor med runor för +30 res. Vet inte vad som är bra att ha i NM Act2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Ja så kan man också göra helt klart.
Fick ihop en Insight till Mercen igår också. Det var klart värt så man slipper använda pots hela tiden.
Skulle vilja ha en Enlightenment armor till Sorcen men den kräver PUL.. Känns som det dröjer till hell någon gång innan det ens är möjligt om man har råtur. Kanske lättare att hitta andra armors. Kör nu bara en armor med runor för +30 res. Vet inte vad som är bra att ha i NM Act2.

Pul droppar hos countess i NM och Hell, rätt lätt att farma

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Och japp, cow är klart användbart för att farma den sortens grejor. Stort antal monster = stort antal chanser för saker att droppa.

Men tänk på att köra utan MF om ni letar efter socket saker eller runor.
Rundrops påverkas ju inte av MF.
Men ju mer MF man har ju minder chans är det att saker blir socketed.

Men intressant hur snabbt man hittade tillbaka till spelsättet man hade
Tack vare servrarna så har det inte blivit så mycket tid, men NM är rensad iaf.

Permalänk

Rollback nummer 3, har spelat 7 akter nu på normal undra hur många man måste köra för att komma till NM?

Permalänk
Medlem

Gillar D2, men man märker ju att ett ~20 år gammalt spel inte åldrats speciellt bra. Saknar D3 och ser fram emot D4 väldigt mycket nu.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaRzZa666:

Rollback nummer 3, har spelat 7 akter nu på normal undra hur många man måste köra för att komma till NM?

Segt
Speciellt om man hittade något bra. Måste vara många frustrerade spelare därute.
Kanske var bra att jag körde SP, har inte märkt något konstigt där iaf.

Permalänk
Skrivet av Myllerman:

Segt
Speciellt om man hittade något bra. Måste vara många frustrerade spelare därute.
Kanske var bra att jag körde SP, har inte märkt något konstigt där iaf.

Ja det är segt och nu har jag fått rollback nummer 4:a på det, så blir nog att vänta tills Blizzard får ordning på det.
Jag har förlorat massa runor och items, och så som det är nu är det ospelbart för min del iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Gillar D2, men man märker ju att ett ~20 år gammalt spel inte åldrats speciellt bra. Saknar D3 och ser fram emot D4 väldigt mycket nu.

Känner precis likadant!

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruttyh:

Är det någon som vet någon bra wiki sida för D2R?
Vet att det länkades en på reddit förut men har glömt vad den hette...

Kanske www.diablo2.io ?

Skrivet av griid:

Gillar D2, men man märker ju att ett ~20 år gammalt spel inte åldrats speciellt bra. Saknar D3 och ser fram emot D4 väldigt mycket nu.

Tycker helt tvärt om, Tänk om D3 hade varit och D4 blir mer lik D2, ujuj då kanske man skulle kunnat spela dem i 20 år också.

Permalänk
Medlem

Hann spela hela lördagen och igår blev jag utelåst från att kunna skapa/medverka i spel. Flera stora D2 streamers sa att det släpper efter 3-6timmar. Men otroligt att man inte fick löst det bland alla andra buggar.

Men det var kul och fick tillbaka nostalgin. Vill minnas att man tyckte spelet var så här snyggt när det väl släpptes första gången. Så det är otroligt vad spel har utvecklats. Stamina, xxx immune etc, tur man har gått ifrån sådant. Blev ganska frustrerande.
Men som många säger, man märker att spelet är gammalt och att det har utvecklats till det bättre i 3an på många sätt.
Men jag kommer nog falla tillbaka lite då och då, men nu kommer New World och D2 underhöll mig i väntan på det när inget annat spel gjorde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Pul droppar hos countess i NM och Hell, rätt lätt att farma

Nm countess är io runedrop och ko absolut högsta. Hell som gäller om man vill ha bättre runor. I hell är det ist/vex har jag för mig.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är nämnt tidigare i tråden, men den här sidan är iaf riktigt najs för att hålla koll på runewords. Man kan markera dom runor man har så visas det vilka runewords man kan göra. https://pathofdiablo.com/runewizard/

Permalänk
Medlem

Inget fel på spelet antar jag (snarare "vet") utan jag som är råkass. Har dretsvårt att hitta och lyckas dö ofta. Ändå "tickar" det bakskallen att fortsätta.

Ägnat tid åt att försöka hitta "Underground Passage" som ju lämpligtvis byter plats mellan varje in och utloggning antar jag. Hittade äntligen rätt igår bara för att dö i ingången i passagen. Horder av fiender. Blev sur som f-n och loggade ut i campet. Svor på att det var sista gången. Ändå sitter jag idag och är sugen att göra ett "sista" försök till.........

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Inget fel på spelet antar jag (snarare "vet") utan jag som är råkass. Har dretsvårt att hitta och lyckas dö ofta. Ändå "tickar" det bakskallen att fortsätta.

Ägnat tid åt att försöka hitta "Underground Passage" som ju lämpligtvis byter plats mellan varje in och utloggning antar jag. Hittade äntligen rätt igår bara för att dö i ingången i passagen. Horder av fiender. Blev sur som f-n och loggade ut i campet. Svor på att det var sista gången. Ändå sitter jag idag och är sugen att göra ett "sista" försök till.........

hahahahahahahahaha

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Nm countess är io runedrop och ko absolut högsta. Hell som gäller om man vill ha bättre runor. I hell är det ist/vex har jag för mig.

Så är det nog, Pul är hellforge i nm då?

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Inget fel på spelet antar jag (snarare "vet") utan jag som är råkass. Har dretsvårt att hitta och lyckas dö ofta. Ändå "tickar" det bakskallen att fortsätta.

Ägnat tid åt att försöka hitta "Underground Passage" som ju lämpligtvis byter plats mellan varje in och utloggning antar jag. Hittade äntligen rätt igår bara för att dö i ingången i passagen. Horder av fiender. Blev sur som f-n och loggade ut i campet. Svor på att det var sista gången. Ändå sitter jag idag och är sugen att göra ett "sista" försök till.........

Här finns lite hjälp när du väl tagit dig ner i underground passage i alla fall

Antar du är i NM eller Hell nu? Nåt nybörjare gärna missar är resistpenalties. Det finns några enkla runewords som ger rejäla resistboosts, typ Ancient's Pledge, osv.

Level kan vara rätt viktigt också. Kör du Hell, så är det ett stort steg upp från vad som är lagom i NM act 5. Man jämnade ut levels på monsters i Hell för ett gäng patcher sedan om jag minns det rätt, idén var att mer än bara A5 skulle vara värt något i endgame. Som resultat av det är tröskeln mellan A5 NM och A1 Hell onaturligt hög. Kör lite baalruns i förra svårighetsnivån, snabbt sätt att levla. NM håller lätt till lvl 70 utan att bli för segt. Nu går det att välja svårighetsnivå att lista games i.

Det kan också vara en idé att farma lite equipment på förra svårighetsnivån. Är du i Hell nu kan du köra Andariel, som alldeles säkert är glitchad för dig, och alltid get questdrop med ökad kvalitet (risken att du skulle råkat göra exakt fel sak så det inte glitchade är minimal). Är du i NM är väl Mephisto enklast.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Här finns lite hjälp när du väl tagit dig ner i underground passage i alla fall

Antar du är i NM eller Hell nu? Nåt nybörjare gärna missar är resistpenalties. Det finns några enkla runewords som ger rejäla resistboosts, typ Ancient's Pledge, osv.

Level kan vara rätt viktigt också. Kör du Hell, så är det ett stort steg upp från vad som är lagom i NM act 5. Man jämnade ut levels på monsters i Hell för ett gäng patcher sedan om jag minns det rätt, idén var att mer än bara A5 skulle vara värt något i endgame. Som resultat av det är tröskeln mellan A5 NM och A1 Hell onaturligt hög. Kör lite baalruns i förra svårighetsnivån, snabbt sätt att levla. NM håller lätt till lvl 70 utan att bli för segt. Nu går det att välja svårighetsnivå att lista games i.

Det kan också vara en idé att farma lite equipment på förra svårighetsnivån. Är du i Hell nu kan du köra Andariel, som alldeles säkert är glitchad för dig, och alltid get questdrop med ökad kvalitet (risken att du skulle råkat göra exakt fel sak så det inte glitchade är minimal). Är du i NM är väl Mephisto enklast.

Tack för rejält svar. Ska kolla upp "var jag är" sen. Är helt tilt på liret. Som en sån grej att jag har gear som jag sen upptäckt har ändrats utan att jag medvetet gjort något. Som att jag hade svärd och sköld på gubben bara för att efter ett tag upptäcka att skölden är borta (troligen sålt den i inventoryt utan att tänka mig för) och att gubben har en yxa istället, inte medvetet bytt ut skölden mot yxan för att nämna ett exempel.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk