New World (Amazons MMORPG)

Permalänk
Skrivet av Thornblom:

5600x + RX6800. Allt max, 1440p. Lägsta FPS i städer är runt 60, annars ligger det upp runt 80-100. Dock verkar det var lite dåligt optimerat? Min CPU ligger runt 40% vilket borde vara fine, men grafikkortet ligger runt 60-65% vilket jag tycker är riktigt skumt. Jag har 32gb minne så borde inte vara det som flaskor heller.

Ja det är riktigt dåligt optimerat och servrarna är kassa. Å andra sida har ju wow problem med nätkoden när för många är på samma ställe också...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Avstängd

Låter väldigt frustrerande med dessa köer till att få spela, när man väl sätter sig så vill man ju verkligen spela direkt och inte behöva vänta någon timme eller vara tvungen att dra igång en ny gubbe på en annan server bara för att ha någon att spela på.

Att sen kraven på spelet är otroligt låga och sen läser man överallt att det hackar och fryser så fort man kommer in i städer är inte heller så kul.

Känns som Amazon har lite att jobba med innan jag hoppar på spelet. Känns annars som något jag skulle kunna gilla och gärna kunna lägga ett antal timmar på.
Kanske är det dax för oss på Swec att göra ett eget gäng på någon halvobskyr server som inte andra har hittat än

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

https://www.reddit.com/r/newworldgame/comments/pyvi2p/thats_w... Har testat dessa settings och verkar flyta på bättre för mig, ligger och tickar upp mot 200 fps

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Jag har stabila 80-120 fps med allt på ultra och 3440x1440, men helt galet vad varm min dator blir! Som ett litet element Aldrig tidigare noterat någon betydande värmeökning när jag lirat andra AAA-titlar så något unikt är det här. Borde nog kolla upp temps på mitt grafikkort.

Tråkiga i sammanhanget är att datorn blir lika varm när jag står i queue, vilket jag gör 75 procent av tiden.

Har du ett 3090? Känns som du får en hel del fps. Men visst sjunker det i städerna?

Tycker det är konstigt att de inte sänker GPU load i menyerna.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

5600x + RX6800. Allt max, 1440p. Lägsta FPS i städer är runt 60, annars ligger det upp runt 80-100. Dock verkar det var lite dåligt optimerat? Min CPU ligger runt 40% vilket borde vara fine, men grafikkortet ligger runt 60-65% vilket jag tycker är riktigt skumt. Jag har 32gb minne så borde inte vara det som flaskor heller.

Jag har något bättre cpu än dig men jag har lite högre fps.
70-80 i stan och 120-140 ute i världen i 1440p med allt på max.
Låter konstigt att cpun skall göra så mycket.

Sen upplever jag, om man läser steamforumet, att Nvidias kort blir väldigt varma och att de ligger mellan 80-100%. Måste ju vara en drivrutinsoptimering som skall till där.

Skall inte spela idag så jag kan inte kolla vad min GPU ligger oå tyvärr. Återkommer!

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Ser på steam att många inte är nöjda med dels köer men även tråkiga skills, inget vidare djup och ingen intressant story.

Hur tror du liret håller? Nöjd hittills?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Jag har något bättre cpu än dig men jag har lite högre fps.
70-80 i stan och 120-140 ute i världen i 1440p med allt på max.
Låter konstigt att cpun skall göra så mycket.

Sen upplever jag, om man läser steamforumet, att Nvidias kort blir väldigt varma och att de ligger mellan 80-100%. Måste ju vara en drivrutinsoptimering som skall till där.

Skall inte spela idag så jag kan inte kolla vad min GPU ligger oå tyvärr. Återkommer!

Gör gärna det!

Jag kör väldigt lik spec som dig annars. Kör också small form factor, fast NZXT H1. Annars samma ramminne, ett Asus ROG Strix mobo och ett PCIE 4.0 ssd. Mina temps är bra, har byggt på extra kylning på chassit som styrs av PWM, så ser inte ut att vara något värmeproblem heller.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Ser på steam att många inte är nöjda med dels köer men även tråkiga skills, inget vidare djup och ingen intressant story.

Hur tror du liret håller? Nöjd hittills?

Steam forumet och betygsättarna är grymt toxic just nu. I de allra flesta fallen är de besvikna och frustrerade på köerna. Spelet släpptes för 3 dagar sen och ja, Amazon var nog inte beredda på att mellan 500000 upp till nästan en miljon ville spela direkt.

Problemet är att de flesta som skrivit sina betyg har inte spelat en enda minut utan suttit i kö i timmar.
Där är ett problem till, sitter man i kö räknas det som speltid och efter ett par timmar kan man inte refounda spelet om man inte vill ha det. Iof inte Amazons fel utan Steams policy.

Mina upplevelser än så länge efter ca 15 timmars spelande (i spelet, inte i kö ) är att det för mig har varit helt buggfritt och jag har inget lagg eller så.
Tänk bara på att utnjyttja campfire när man gör quester så blir det inte så mycket springande när man dör.
Jag gillar att man kan pyssla med så mycket i spelet..att man kan lära sig allting, alla yrken osv.
Jag har inte spelat i grupp och kört någon dungeon eftersom jag är lvl 15 på min högst levlade char. De omdömmen jag sett från "vuxna" spelare är att det är ganska hög svårhetsgrad, även på 5 manna dungeon.

Jag tycker det är väldigt snyggt och det är lite speciell känsla när man ser träd falla i skogen när folk samlar wood för att crafta
Jag kommer nog hålla på med detta ett tag, än så länge är det väldigt roligt.

EDIT: Igår anföll en annan fraction den staden jag questar i. Ja....det laggar apa när hundratals spelare kör på i fullt krig Bra att veta då får man dra ned grafiken innan PVP i framtiden När detta hände i WoW vanilla dog ju servern så något bättre är det ändå i New World

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Steam forumet och betygsättarna är grymt toxic just nu. I de allra flesta fallen är de besvikna och frustrerade på köerna. Spelet släpptes för 3 dagar sen och ja, Amazon var nog inte beredda på att mellan 500000 upp till nästan en miljon ville spela direkt.

Problemet är att de flesta som skrivit sina betyg har inte spelat en enda minut utan suttit i kö i timmar.
Där är ett problem till, sitter man i kö räknas det som speltid och efter ett par timmar kan man inte refounda spelet om man inte vill ha det. Iof inte Amazons fel utan Steams policy.

Mina upplevelser än så länge efter ca 15 timmars spelande (i spelet, inte i kö ) är att det för mig har varit helt buggfritt och jag har inget lagg eller så.
Tänk bara på att utnjyttja campfire när man gör quester så blir det inte så mycket springande när man dör.
Jag gillar att man kan pyssla med så mycket i spelet..att man kan lära sig allting, alla yrken osv.
Jag har inte spelat i grupp och kört någon dungeon eftersom jag är lvl 15 på min högst levlade char. De omdömmen jag sett från "vuxna" spelare är att det är ganska hög svårhetsgrad, även på 5 manna dungeon.

Jag tycker det är väldigt snyggt och det är lite speciell känsla när man ser träd falla i skogen när folk samlar wood för att crafta
Jag kommer nog hålla på med detta ett tag, än så länge är det väldigt roligt.

EDIT: Igår anföll en annan fraction den staden jag questar i. Ja....det laggar apa när hundratals spelare kör på i fullt krig Bra att veta då får man dra ned grafiken innan PVP i framtiden När detta hände i WoW vanilla dog ju servern så något bättre är det ändå i New World

Välskrivet! Håller med vartenda ord. Har dock inte köpt Retail men lirat Open Beta i runt 7 timmar.

Nu vet jag inte exakt hur faction kriget fungerar men en idé vore att de lägger in ett grafikläge för "Raid" eller "Faction War" som WoW har.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Lite information från statussidan igen. Man har ökat antalet EU-servrar ytterligare, så nu är det 230 stycken istället för 86 som när spelet släpptes. Så för er som startar på nytt och inte har vänner som spelar på existerande servrar så finns det massvis med halvtomma servrar utan kö att välja på. Med risk för motsatt problem då, att servern är för tom. Men det gör det möjligt att i alla fall spela spelet tills köbekymret har ordnats upp.

Problemet med att spinna upp en massa servrar i efterhand såhär är att många av oss redan hunnit spela på de "gamla" servrarna och därför tvingas sitta i kö ändå eftersom det inte är särskilt upphetsande att börja om helt på nytt igen. Men man skrev i ett inlägg i natt att man håller på och implementerar en funktion för att kunna skicka över sin karaktär till en annan server som ska vara klar under nästa vecka. Det är nog först då köerna kommer sjunka på alla andra servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Tycker det är konstigt att de inte sänker GPU load i menyerna.

Eller hur. Jag har visserligen "bara" ett 1070, men det köttar på ~90% GPU I KÖN..

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Ser på steam att många inte är nöjda med dels köer men även tråkiga skills, inget vidare djup och ingen intressant story.

Hur tror du liret håller? Nöjd hittills?

Skrivet av KingCobra:

Steam forumet och betygsättarna är grymt toxic just nu. I de allra flesta fallen är de besvikna och frustrerade på köerna. Spelet släpptes för 3 dagar sen och ja, Amazon var nog inte beredda på att mellan 500000 upp till nästan en miljon ville spela direkt.

Problemet är att de flesta som skrivit sina betyg har inte spelat en enda minut utan suttit i kö i timmar.
Där är ett problem till, sitter man i kö räknas det som speltid och efter ett par timmar kan man inte refounda spelet om man inte vill ha det. Iof inte Amazons fel utan Steams policy.

Mina upplevelser än så länge efter ca 15 timmars spelande (i spelet, inte i kö ) är att det för mig har varit helt buggfritt och jag har inget lagg eller så.
Tänk bara på att utnjyttja campfire när man gör quester så blir det inte så mycket springande när man dör.
Jag gillar att man kan pyssla med så mycket i spelet..att man kan lära sig allting, alla yrken osv.
Jag har inte spelat i grupp och kört någon dungeon eftersom jag är lvl 15 på min högst levlade char. De omdömmen jag sett från "vuxna" spelare är att det är ganska hög svårhetsgrad, även på 5 manna dungeon.

Jag tycker det är väldigt snyggt och det är lite speciell känsla när man ser träd falla i skogen när folk samlar wood för att crafta
Jag kommer nog hålla på med detta ett tag, än så länge är det väldigt roligt.

EDIT: Igår anföll en annan fraction den staden jag questar i. Ja....det laggar apa när hundratals spelare kör på i fullt krig Bra att veta då får man dra ned grafiken innan PVP i framtiden När detta hände i WoW vanilla dog ju servern så något bättre är det ändå i New World

Vad gäller kösittandet så är det just nu minusbetyg. Vad gäller spelet när man väl är inne så nickar jag ivrigt medhåll till @KingCobra .

Den korta tid jag lirat ger mig rejält mersmak.

Tradigt bara att lira ensam men spelet i sig är snyggt, mycket att göra och kul.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Har du ett 3090? Känns som du får en hel del fps. Men visst sjunker det i städerna?

Tycker det är konstigt att de inte sänker GPU load i menyerna.

Nej, ett 3080 TUF OC parat med en 5900x.
Ska kika vad jag har för fps inne i städerna, men har aldrig någonsin upplevt lag så 60+ fps ska det vara åtminstone.

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Ser på steam att många inte är nöjda med dels köer men även tråkiga skills, inget vidare djup och ingen intressant story.

Hur tror du liret håller? Nöjd hittills?

Tror fan jag börjar tröttna nu, trycka 3 spells hela tiden blir uttjatat och enformigt, snart blir det fan tillbaka till wow, och vänta in nya battlefield. New world känns rätt ryckigt också för fpsen fluktuerar hela tiden så blir ingen skön flow. Lirade wow i 5 min och fan vad nice det flyter på om man jämför mot new world.

Men visst världen är rätt nice och kul att testa något annat än wow.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Nej, ett 3080 TUF OC parat med en 5900x.
Ska kika vad jag har för fps inne i städerna, men har aldrig någonsin upplevt lag så 60+ fps ska det vara åtminstone.

Intressant. Körde iofs bara betan och testade då ultra i 3440x1440 men minns inga 120fps.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Steam forumet och betygsättarna är grymt toxic just nu. I de allra flesta fallen är de besvikna och frustrerade på köerna. Spelet släpptes för 3 dagar sen och ja, Amazon var nog inte beredda på att mellan 500000 upp till nästan en miljon ville spela direkt.

Tror man inte kan använda den ursäkten riktigt, självklart ser de hur många som köper spelet, Sjukt många förbokade ju även spelet iom att det gav just betaaccess.

Visst är det många som köper på releasedagen också, så där bör man helt enkelt ha dubblat eller tripplat upp när det gäller Server kapacitet, någon sorts framförhållning bör man ju ha för det.

Sen att ett bolag som är störst inom Hosting som helhet inte löser biffen omgående?

Och nu kommer helgen, när ALLA har tid och lust för att spela spelet, kommer väll bli kaos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commodore64:

Tror man inte kan använda den ursäkten riktigt, självklart ser de hur många som köper spelet, Sjukt många förbokade ju även spelet iom att det gav just betaaccess.

Visst är det många som köper på releasedagen också, så där bör man helt enkelt ha dubblat eller tripplat upp när det gäller Server kapacitet, någon sorts framförhållning bör man ju ha för det.

Sen att ett bolag som är störst inom Hosting som helhet inte löser biffen omgående?

Och nu kommer helgen, när ALLA har tid och lust för att spela spelet, kommer väll bli kaos.

Jag håller med, de borde verkligen ha förutsett me tanke på hur många som förbokade skiten.
Iallafall haft nått system som t.ex dubbla antalet servrar för att sen merga dom. Sen att de i efterhand säger att man kan flytta sina karaktärer men inte implementerat ett sätt för detta att kunna utnyttjas när det behövs.

Fet exploit moment när folk skapar gubbar på lågkonjuktur servrar, farmar skiten ur dem för att flytta över allt till servern de vill spela på ^^

Permalänk
Medlem

Kört en del nu då jag tog ut nån dags semester.

Helt klart roligaste MMO sen WoW, riktigt trevligt att det äntligen finns ett alternativ.
Kört som tank i första dungeon är en annorlunda spelstil med stamina/block.

Questar med warhammer/greataxe combo stun med hammer och sen execute med yxan bakifrån, så blir lite av en rotation fast där bara är 3 skills.

Får hoppas amazon utvecklar spelet en lång tid framöver, kan ju bli rikigt bra.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Skumt, testa och sätt shadows på low, om jag kör max på allt ligger jag på runt 80-120 fps i städerna (120-140 fps ute i världen) enligt min inbyggda fps mätare på skärmen, ibland går den ner till 60 någon millisekund, känns ändå rätt segt och springa runt i städerna. Din cpu borde vara bättre, kanske att intel cpus är bättre i detta spel?, Vilken upplösning kör du?

Överlag känns det som man får sämre och sämre fps, tror inte nätkoden är så bra i detta spel, eller att servers inte klarar av att hantera allt, tänk varje träd går ju å cutta ner osv.

Jag kör 1440p. Nej, asså jag fattade att det här skulle va riktigt dåligt optimerat efter att ha spelat betan. Körde precis serverns första War, och det va 30 minuter med 30 fps (vi vann dock ). Det är ju inte rimligt nånstans. Man spammar ju bara knappar och hoppas på att det ska bli träffar. 4 kärnor räcker nog inte till riktigt för MMOs längre. Knappt att det räcker i WoW liksom.

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Skrivet av LURKOVIC:

Jag kör 1440p. Nej, asså jag fattade att det här skulle va riktigt dåligt optimerat efter att ha spelat betan. Körde precis serverns första War, och det va 30 minuter med 30 fps (vi vann dock ). Det är ju inte rimligt nånstans. Man spammar ju bara knappar och hoppas på att det ska bli träffar. 4 kärnor räcker nog inte till riktigt för MMOs längre. Knappt att det räcker i WoW liksom.

Jo hårdare servern är belastad ju mer sjunker min fps, jag har 50-60 fps i städerna nu.... Jävla sämst code och optimering.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Jo hårdare servern är belastad ju mer sjunker min fps, jag har 50-60 fps i städerna nu.... Jävla sämst kop och optimering.

Jupp, tycker det flytit på riktigt fint tidiga morgnar/förmiddagar. Efter lunch blir det sämre och sämre.

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Kört en del nu då jag tog ut nån dags semester.

Helt klart roligaste MMO sen WoW, riktigt trevligt att det äntligen finns ett alternativ.
Kört som tank i första dungeon är en annorlunda spelstil med stamina/block.

Questar med warhammer/greataxe combo stun med hammer och sen execute med yxan bakifrån, så blir lite av en rotation fast där bara är 3 skills.

Får hoppas amazon utvecklar spelet en lång tid framöver, kan ju bli rikigt bra.

Egentligen är det ju tänkt att du skall switcha vapen under fighten så du har 6 spells som du kollar med CD på. Man kan fixa i inställningarna så att du ser båda vapnens CD.
Ett av de seriösa klagomålen spelet fått är just begränsningen till 3 spells per vapen. En inte alltför vågad gissning är att detta kommer ändras så småningom Min Paladin i wow vanilla hade... 0 attackspells som retribution. Autoattack och en blessing som gav en prock ibland. Inga direktattacks alls. Men man hade tre bubblor ...det dröjde två år innan den första attackspellen kom, Crusader strike i preloaden av BC.

Jag är övetygad om att detta kommer bli riktigt bra

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Har testat på New World på Intel UHD 630 idag, underbara 15 FPS på den extremt höga upplösningen 800x600! Så nu vet ni det, Intel iGPU och New World - ge fan i det.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Egentligen är det ju tänkt att du skall switcha vapen under fighten så du har 6 spells som du kollar med CD på. Man kan fixa i inställningarna så att du ser båda vapnens CD.
Ett av de seriösa klagomålen spelet fått är just begränsningen till 3 spells per vapen. En inte alltför vågad gissning är att detta kommer ändras så småningom Min Paladin i wow vanilla hade... 0 attackspells som retribution. Autoattack och en blessing som gav en prock ibland. Inga direktattacks alls. Men man hade tre bubblor ...det dröjde två år innan den första attackspellen kom, Crusader strike i preloaden av BC.

Jag är övetygad om att detta kommer bli riktigt bra

Jo kom på det, kör 2 hands mace och 2H yxa och kör fast swap weps

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

Om ni vill ha massa gratis skins kolla på denna. Det är bara sätta på https://www.twitch.tv/shroud och ha i bakgrunden i 12 timmar med ljud av, varje timme måste ni dock claima sakerna på https://www.twitch.tv/drops/inventory annars låses dom andra inte upp.

Här visar en hur man får andra twitch drops

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

Var precis inne i första grottan och kunde fasen inte se vart jag skulle springa för det var så mörkt. Har liksom rätt standard settings vad gäller ljusstyrka osv, men vettefan hur jag ska lösa detta?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Köade i tre timmar, spelade en kvart. Måttligt road. Barnsligt namn, absolut. Kränkande? Nej. Och när blev 72 timmar två dygn?

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Var precis inne i första grottan och kunde fasen inte se vart jag skulle springa för det var så mörkt. Har liksom rätt standard settings vad gäller ljusstyrka osv, men vettefan hur jag ska lösa detta?

Jag hade inga såna problem, vad kör du för ljusstyrka i spelet och på skärmen?

Skrivet av Pugilisten:

https://i.ibb.co/crtGRW5/bannad.jpg
Köade i tre timmar, spelade en kvart. Måttligt road. Barnsligt namn, absolut. Kränkande? Nej. Och när blev 72 timmar två dygn?

Fy sjutton, hemskt! Får man fråga vad du döpte din karaktär till?

Permalänk
Skrivet av Vintervilan:

Var precis inne i första grottan och kunde fasen inte se vart jag skulle springa för det var så mörkt. Har liksom rätt standard settings vad gäller ljusstyrka osv, men vettefan hur jag ska lösa detta?

Ändra på menyerna på skärmen eller in game /brightness

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Visa signatur

Live for fun, Loyal to none