Permalänk
Medlem

Röd dag idag, jag köpte mer Swedencare.
Varit med länge i den aktien, över 500%

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Jag har ju ett jobb där månadsinkomsten kan variera och tanken är att vid ett domedagsscenario så tar jag en del av de 10% jag har i buffert. För varje 10% det går ned, så dubblar jag insättning från det som blir över varje månad. Dvs, om jag kan sätta in 5K kommande månad och börsen dyker 10%. Då hämtar jag 5K från de 10%. Går det ned 20% och jag bara kan sätta in 3K månaden efter, då blir det 6K från de 10%. Men vi får nog testa och se.

Min sparhorisont är för nästa generation. Pengar kan jag ändå inte ta med mig när jag dör.

Jag vill försiktigt råda dig att skriva ner detta på en lapp som finns tillgänglig framför datorn eller dylikt. Helt plötsligt sitter man där som en fårskalle och kollar på röda dagar utan att fatta att det var då man skulle ha handlat. Eller så avviker man från den tilltänkta planen och det går börjar gå lite snett, och sen kan det gå mycket snett för man vill rätta till det.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Äger:

Investor
Byggpartner
TIN Ny Teknik
mer Kindred
SBB

Planerar att köpa:

Volvo

Varför volvo?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Röd dag idag, jag köpte mer Swedencare.
Varit med länge i den aktien, över 500%

Ja, det är en bra aktie, en av mina vänner var med och drog igång bolaget och har rätt många miljoner aktier, han ligger väl 4000% +. Jag hade erbjudande om att gå in med 100.000 kr när aktien stod i typ 10 kr men hade inte pengarna tillgängliga.

Samma gäng har gått in tungt i BiBB instruments. Där är jag med med lite slantar och hoppas på något bra på lång sikt.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Ja, det är en bra aktie, en av mina vänner var med och drog igång bolaget och har rätt många miljoner aktier, han ligger väl 4000% +. Jag hade erbjudande om att gå in med 100.000 kr när aktien stod i typ 10 kr men hade inte pengarna tillgängliga.

Samma gäng har gått in tungt i BiBB instruments. Där är jag med med lite slantar och hoppas på något bra på lång sikt.

Vad menar du med erbjudande att gå in med 100.000 när aktien stod i typ 10 kr? Varför ett så specifikt belopp och vem bestämde det, var ju bara ett par år sedan kursen stod i 10:-? Varför inte bara handla för det du hade råd med om du var intresserad. En enda tusenlapp hade ju räntat på bra.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Vad menar du med erbjudande att gå in med 100.000 när aktien stod i typ 10 kr? Varför ett så specifikt belopp och vem bestämde det, var ju bara ett par år sedan kursen stod i 10:-? Varför inte bara handla för det du hade råd med om du var intresserad. En enda tusenlapp hade ju räntat på bra.

Jag minns inte hur det var om det var en publik investerarrunda eller om det var något mer internt, har för mig att det inte var helt öppet. Men dom tog in pengar i varje fall, eventuellt kan det ha varit om det var min kompis investmentbolag som emitterade aktier. Jag vet att det specifikt var 100.000 kr eftersom flera i min vänskapskrets gick in med dom pengarna och dom är ju glada idag. Det kan dock ha varit en bit lägre än 10 kr, den exakta värderingen per aktie har jag inte hundra koll på.

Ja, det är lätt att vara efterklok, jag visste ju inte då att det skulle bli en sådan raket, hade jag vetat det hade jag sålt allt jag ägde och hade och gått in med minst en mille. Däremot gjorde jag inte om misstaget och hakade på i Polygiene som gjort en bra resa och nu också BiBB som vi får se hur det går med.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Jag minns inte hur det var om det var en publik investerarrunda eller om det var något mer internt, har för mig att det inte var helt öppet. Men dom tog in pengar i varje fall, eventuellt kan det ha varit om det var min kompis investmentbolag som emitterade aktier. Jag vet att det specifikt var 100.000 kr eftersom flera i min vänskapskrets gick in med dom pengarna och dom är ju glada idag. Det kan dock ha varit en bit lägre än 10 kr, den exakta värderingen per aktie har jag inte hundra koll på.

Ja, det är lätt att vara efterklok, jag visste ju inte då att det skulle bli en sådan raket, hade jag vetat det hade jag sålt allt jag ägde och hade och gått in med minst en mille. Däremot gjorde jag inte om misstaget och hakade på i Polygiene som gjort en bra resa och nu också BiBB som vi får se hur det går med.

Håller tummarna! Modigt gå in med så mycket pengar i kompisars bolag, men satsar man inget så vinner man inget heter det ju. Extra plus om man kan vara så kylig att inte casha ut när kursen dubblats, nog inte många som kan motstå det. Många beslut man kunde gjort annorlunda om utgången var klar på förhand.

Finns nog ett stort mörkertal bland folk som satsat rubbet på något som inte gått lika bra, men de brukar inte lika gärna prata så öppet om det. Några på mitt jobb satsade sina livs besparingar på Northland Resources när det var aktuellt, himla glad jag inte hade något att investera med där..

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corner:

Jag har en del buffert pengar på vanligt bankkonto just nu. För mycket tycker jag. Sparar redan i några olika fonder men vill sprida risken lite. Funderar lite på p2p utlåning via lendify eller savslend. Någon som har testat det här under en längre tid?
Tänker investera i ungefär 10 % i det här.

På samma tema, vad tycker ni om Brocc som har samma affärside men som just köpte upp ett kreditmarknadsbolag och därmed har tillgång till inlåning med insättningsgaranti?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Jag har ju ett jobb där månadsinkomsten kan variera och tanken är att vid ett domedagsscenario så tar jag en del av de 10% jag har i buffert. För varje 10% det går ned, så dubblar jag insättning från det som blir över varje månad. Dvs, om jag kan sätta in 5K kommande månad och börsen dyker 10%. Då hämtar jag 5K från de 10%. Går det ned 20% och jag bara kan sätta in 3K månaden efter, då blir det 6K från de 10%. Men vi får nog testa och se.

Min sparhorisont är för nästa generation. Pengar kan jag ändå inte ta med mig när jag dör.

Är förvisso en lösning på att automatisera det (om det görs en specifik förutbestämd dag varje månad). Men det kommer ju effektivt också betyda att du beroende på hur dessa 10% står sig mot vad du kan investera från lön en månad, kan hamna i en situation där du antingen använder upp alla 10% mer eller mindre direkt, eller kanske mer rimligt, att det behöver vara domedagsscenario i många år innan cashbufferten använts upp (dvs. under en typisk dipp kommer du aldrig använda hela summan, resten ligger bara där).

Jag inväntar ett inlägg med resultat om hur det gick för dig nästa gång allt går åt helvete

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av e1m1:

Är förvisso en lösning på att automatisera det (om det görs en specifik förutbestämd dag varje månad). Men det kommer ju effektivt också betyda att du beroende på hur dessa 10% står sig mot vad du kan investera från lön en månad, kan hamna i en situation där du antingen använder upp alla 10% mer eller mindre direkt, eller kanske mer rimligt, att det behöver vara domedagsscenario i många år innan cashbufferten använts upp (dvs. under en typisk dipp kommer du aldrig använda hela summan, resten ligger bara där).

Jag inväntar ett inlägg med resultat om hur det gick för dig nästa gång allt går åt helvete

Absolut. Höll ju ut under Corona-dipen. Köpte alldeles för lite där, men jag fortsatte att köpa iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Jag har ju ett jobb där månadsinkomsten kan variera och tanken är att vid ett domedagsscenario så tar jag en del av de 10% jag har i buffert. För varje 10% det går ned, så dubblar jag insättning från det som blir över varje månad. Dvs, om jag kan sätta in 5K kommande månad och börsen dyker 10%. Då hämtar jag 5K från de 10%. Går det ned 20% och jag bara kan sätta in 3K månaden efter, då blir det 6K från de 10%. Men vi får nog testa och se.

Min sparhorisont är för nästa generation. Pengar kan jag ändå inte ta med mig när jag dör.

Automatisk balansering av portföljen kan också vara en strategi. Bestäm att en viss andel ska vara aktier, en andel bitcoin, en andel guld och en andel cash exempelvis. Om andelen aktier har ökat så har värdet gått upp jämfört med det andra, sälj av aktier och investera i det andra tills den önskade balansen uppnåtts. På så sätt säljer man automatiskt när priset är högt och återinvesterar när priset är lågt, oavsett vad det nu är man investerar i. Gör detta kontinuerligt, typ en gång i veckan. Nackdelen är att avkastningen kan bli lägre men fördelen är att risken minskar.

Borde gå att analysera historiska data för att se hur strategin fungerar.

Permalänk
Medlem

Frugan och jag flyttade från villan 2019 och det var betalt efter trettio år hyfsad förtjänst sen hade vi tur som man måste ha och köpte ett gammalt torp i kanonskick detta innan intresset och priserna gick upp, 540.000:- och ett par hektar mark och skog, idag skulle man minst sagt kalla det klipp. Aktier har vi struntat i och valde råvaror istället. 2001 koppar, vanadium guld och ädelmetaller. Tror vi gjort ett bra val men framförallt framtidssäkert. Guldpriset all time high Koppar all time high Vanadium var ett tips från ett litet forskningsprojekt som vi stöttat från början här i Sverige. All time high frågan ni undrar var vi rika från början. Nope Snickare och frugan Sjuksköterska vi tog 2000:- var av lönen varje månad och valde andra vägar. Aktier styrs av människor och människor är i regel dumma, dummhet ute ur ekvationen blir råvaror!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Black(1)cat:

Frugan och jag flyttade från villan 2019 och det var betalt efter trettio år hyfsad förtjänst sen hade vi tur som man måste ha och köpte ett gammalt torp i kanonskick detta innan intresset och priserna gick upp, 540.000:- och ett par hektar mark och skog, idag skulle man minst sagt kalla det klipp. Aktier har vi struntat i och valde råvaror istället. 2001 koppar, vanadium guld och ädelmetaller. Tror vi gjort ett bra val men framförallt framtidssäkert. Guldpriset all time high Koppar all time high Vanadium var ett tips från ett litet forskningsprojekt som vi stöttat från början här i Sverige. All time high frågan ni undrar var vi rika från början. Nope Snickare och frugan Sjuksköterska vi tog 2000:- var av lönen varje månad och valde andra vägar. Aktier styrs av människor och människor är i regel dumma, dummhet ute ur ekvationen blir råvaror!

Förvisso.

Men med råvaruhandel har du andra faktorer som du inte alls kan styra över. Säsongsbetingat, naturkatastrofer, pandemier, mfl.
Människor är garanterat involverade i brytning av metaller
Att ni sedan har lyckats är bara att gratulera. Men man ska inte sticka under stol med att råvaruinvestering är minst lika riskfyllt.

För diversifiering - javisst!
Men att att satsa allt i råvaror - Nej.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Black(1)cat:

Frugan och jag flyttade från villan 2019 och det var betalt efter trettio år hyfsad förtjänst sen hade vi tur som man måste ha och köpte ett gammalt torp i kanonskick detta innan intresset och priserna gick upp, 540.000:- och ett par hektar mark och skog, idag skulle man minst sagt kalla det klipp. Aktier har vi struntat i och valde råvaror istället. 2001 koppar, vanadium guld och ädelmetaller. Tror vi gjort ett bra val men framförallt framtidssäkert. Guldpriset all time high Koppar all time high Vanadium var ett tips från ett litet forskningsprojekt som vi stöttat från början här i Sverige. All time high frågan ni undrar var vi rika från början. Nope Snickare och frugan Sjuksköterska vi tog 2000:- var av lönen varje månad och valde andra vägar. Aktier styrs av människor och människor är i regel dumma, dummhet ute ur ekvationen blir råvaror!

Well. Hur styrs priserna på råvaror? Av människor?
Dessutom, har du kollat hur utväxlingen skulle varit med ett index (S&P, OMX)? Index träffar ju all time high med korta mellanrum.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Black(1)cat:

Frugan och jag flyttade från villan 2019 och det var betalt efter trettio år hyfsad förtjänst sen hade vi tur som man måste ha och köpte ett gammalt torp i kanonskick detta innan intresset och priserna gick upp, 540.000:- och ett par hektar mark och skog, idag skulle man minst sagt kalla det klipp. Aktier har vi struntat i och valde råvaror istället. 2001 koppar, vanadium guld och ädelmetaller. Tror vi gjort ett bra val men framförallt framtidssäkert. Guldpriset all time high Koppar all time high Vanadium var ett tips från ett litet forskningsprojekt som vi stöttat från början här i Sverige. All time high frågan ni undrar var vi rika från början. Nope Snickare och frugan Sjuksköterska vi tog 2000:- var av lönen varje månad och valde andra vägar. Aktier styrs av människor och människor är i regel dumma, dummhet ute ur ekvationen blir råvaror!

Priser för Guld och andra råvaror sätts av marknaden, genom tillgång och efterfrågan. Precis som för aktier... Sen så har du visserligen lyckats bra - och det är jättekul! Sedan 2001 har guld stigit mer än S&P500 aktieindex. Men det hade lika bra kunnat gå sämre än aktier också. Tittar vi över de senaste 80 åren så har tillgångsslagen ökat enligt följande:

Guld: 5101%
Silver: 6705%
S&P500 Aktieindex: 43 562%

Räknar vi med att man även återinvesterat alla utdelningar så stiger avkastningen på S&P500 till 649 436%

Se t.ex. https://www.longtermtrends.net/stocks-vs-gold-comparison/ för en jämförelse.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Black(1)cat:

Frugan och jag flyttade från villan 2019 och det var betalt efter trettio år hyfsad förtjänst sen hade vi tur som man måste ha och köpte ett gammalt torp i kanonskick detta innan intresset och priserna gick upp, 540.000:- och ett par hektar mark och skog, idag skulle man minst sagt kalla det klipp. Aktier har vi struntat i och valde råvaror istället. 2001 koppar, vanadium guld och ädelmetaller. Tror vi gjort ett bra val men framförallt framtidssäkert. Guldpriset all time high Koppar all time high Vanadium var ett tips från ett litet forskningsprojekt som vi stöttat från början här i Sverige. All time high frågan ni undrar var vi rika från början. Nope Snickare och frugan Sjuksköterska vi tog 2000:- var av lönen varje månad och valde andra vägar. Aktier styrs av människor och människor är i regel dumma, dummhet ute ur ekvationen blir råvaror!

Metaller är bra, dok så styrs värdet av metallerna ochså av de "dumma" människorna

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig som avanza bara står o tuggar? Jag kan inte ens logga in nu.

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zer0x:

Är det bara för mig som avanza bara står o tuggar? Jag kan inte ens logga in nu.

Inga problem att logga in eller på sidan i övrigt för mig.
Jag använder BankID, om det har betydelse!

/Lloyd5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zer0x:

Är det bara för mig som avanza bara står o tuggar? Jag kan inte ens logga in nu.

Funkar bra för mig med BankID via datorn.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zer0x:

Är det bara för mig som avanza bara står o tuggar? Jag kan inte ens logga in nu.

Funkar bra för mig med google auth

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

Som vanligt ingen tilldelning vid IPO, den här gången var det CTEK.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Som vanligt ingen tilldelning vid IPO, den här gången var det CTEK.

Verkar heller inte fått några CTEK

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanj:

Verkar heller inte fått några CTEK

Inte jag heller. Den var tydligen "kraftigt övertecknad".

Synd, hade man fått tilldelning och sålt av vid öppning till 175 kr/aktie hade man kunnat göra sig en rejäl hacka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Som vanligt ingen tilldelning vid IPO, den här gången var det CTEK.

Jag blev utan också.... 🤷‍♂️

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: Asus ROG Maximus X Hero |CPU: Intel Core i7-8700K|GPU: ROG Strix RTX 2080Ti White Edition|RAM: Corsair Dominator Platinum SE Torque 32GB (4x8GB)3200MHzDDR4|SSD:Samsung M.2 970 EVO Plus 500GB Samsung SSD 750 500GB Samsung M.2 960 250GB |Chassi:Fractal Design Define R6 Vit TG|PSU: Corsair RM850x|CPU-Kylare:Asus Ryujin 240mm|Monitor:Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av macce601:

Jag blev utan också.... 🤷‍♂️

Fick faktiskt 50 stycken.

Första gången jag tecknade mig för en emission.

Ni som tecknade er, hur ser ni på just den aktien? Hold eller sälja av till 2ggr pengarna som ju var möjligt ett tag igår ?

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Skrivet av Gustav-P:

Fick faktiskt 50 stycken.

Första gången jag tecknade mig för en emission.

Ni som tecknade er, hur ser ni på just den aktien? Hold eller sälja av till 2ggr pengarna som ju var möjligt ett tag igår ?

Jag hade nog sålt av om det inte är något som kanske tyder på en rejäl kursrusning igen inom närmsta tiden och de inte betalar utdelningar. Med lite tur dippar de om du vill köpa på dig igen senare.

Visa signatur

7950X, X670E Hero, 64 GB 5200MHz
Macbook Pro M3 Max, 64 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Som vanligt ingen tilldelning vid IPO, den här gången var det CTEK.

Samma här sökte 2500 fick inga...

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Skrivet av Trevlig:

Samma här sökte 2500 fick inga...

Någon kan rätta mig om jag har fel, men tror knappast det är lönt att teckna fler än minimum teckningspost. Jag har gjort niten att frigöra stora belopp för att sedan bli tilldelad 0 aktier.

Var lättare förr i tiden. Minns jag fick Stillfront aktier utan problem.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Någon kan rätta mig om jag har fel, men tror knappast det är lönt att teckna fler än minimum teckningspost. Jag har gjort niten att frigöra stora belopp för att sedan bli tilldelad 0 aktier.

Var lättare förr i tiden. Minns jag fick Stillfront aktier utan problem.

Lugnt, jagar lite reddit aktier. Köpte IRNT för 20.35, sålde på 47. Så håller på lite här och där.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Någon kan rätta mig om jag har fel, men tror knappast det är lönt att teckna fler än minimum teckningspost. Jag har gjort niten att frigöra stora belopp för att sedan bli tilldelad 0 aktier.

Var lättare förr i tiden. Minns jag fick Stillfront aktier utan problem.

Det borde väl gå att låna beloppet via Avanza eller Nordnet, på så sätt slipper du frigöra kapital?