3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Kul att höra att någon lyckats i alla fall. Kanske det är värt att göra ett försök imorgon. Jag trodde jag skulle klara mig på mitt 1070 ett tag till eftersom jag mest spelar wow, men jag sa precis upp min subscription där och tänkte lira New World när det kommer om en månad. Dock verkar det som att det kommer få mitt 1070 att gå på knäna så hade varit nice med en uppgradering

Fick precis bekräftat. Köpet lyckades! Hallelujah
Proshops hemsida var verkligen konstig när det var köpdags, vilket även påpekades i en annan tråd, så jag undrar om det är därför vissa av oss lyckades knipa kort ifrån bottar?

Nu hoppas jag innerligt att kortet funkar bra i mitt bygge bara! Så skönt att mitt nybygge efter 10 år äntligen blir klart, även om det är överpris på grafikkortsdelen!

Permalänk
Medlem

Webhallen har zotac 3080ti för runt 16k i fyndhörnan.
Vad tror ni om att köpa en sådan. (Det är ändå under 20k som va efter releasen) kan det vara värt det? 😅

Permalänk
Medlem

Vad i, nu har saldot ändrats på 3080 Ti TUF hos Proshop fast de sa att försäljningen skulle öppnas imorgon.
Är lite väl mycket fel hos Proshop tycker jag

"Tak for din mail

Der har desværre været en fejl på vores lager så dette kort var forsinket.
Men kortet kommer til salg i morgen tirsdag kl 14:00

Med vänlig hälsning | Best regards "

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gromit83:

Tjenare. Sitter i samma situation, beställde mitt 24/11. Jag har läst att status inte uppdateras så bra just nu pga semestertider. Jag gissar att ingen justerade inleveranstiden på ventus korten och att ändringen vi ser nu är triggas automatiskt då de inte fått in leveransen som de ska. Tänkte höra med dem på måndag.

Har du hört något från dem?
Står fortfarande "försenad inleverans" hos mig, så jag funderar också på att kontakta dem och se om man kan få något mer specifikt datum (även om det datumet säkert ändras i framtiden).

Permalänk
Skrivet av Marvin42:

Jag lyckades knipa ett MSI GeForce RTX 3080 Ti VENTUS 3X för 12900kr. Återstår att se om det blir någon leverans...skulle finnas ett i lager stod det men nu står det att det är beställt från deras leverantör och ska levereras senast nästa måndag...

I managed to order the same card. Though I did not receive any further emails from Proshop. It only shows under MY ORDER page that it is TREATED.

Only received email is the one which I got when I placed the order at 1400

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

I managed to order the same card. Though I did not receive any further emails from Proshop. It only shows under MY ORDER page that it is TREATED.

Only received email is the one which I got when I placed the order at 1400

Same 😕

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

I managed to order the same card. Though I did not receive any further emails from Proshop. It only shows under MY ORDER page that it is TREATED.

Only received email is the one which I got when I placed the order at 1400

Hehe I've been in line since February for a card from proshop. Added to cart, paid and deal done. I thought, still just says "Restorder" even though it looked as in stock.

Permalänk
Medlem

Hur mycket gick 3080 strix och tuf:en för på proshop nu i det senaste? Är nyfiken på hur pristrenderna går

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laddin:

Hur mycket gick 3080 strix och tuf:en för på proshop nu i det senaste? Är nyfiken på hur pristrenderna går

14.290kr kostade strixen. För övrigt så fanns den i lager ganska länge. Ca 14.10-14.15 när jag avbeställde mitt så fanns det 5st kvar. Tror det flesta tycker priset är svårsmält.

Permalänk
Skrivet av Ridder:

Hehe I've been in line since February for a card from proshop. Added to cart, paid and deal done. I thought, still just says "Restorder" even though it looked as in stock.

For me it says treated & delivery date as below -

Expected delivery between 2021-08-04 - 2021-08-09

What does it say in your case ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

For me it says treated & delivery date as below -

Expected delivery between 2021-08-04 - 2021-08-09

What does it say in your case ?

2021-02-25 Behandlas Restorder - väntar på produkt(er). Is all it says. So guess I'm not getting my card. I think you have a higher probability since they actually state an expected delivery date. Hope you get the card!

Permalänk

GTX/RTX
Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix GS 10GB

50+ st på webhallen nu, är de LHR?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickolajten:

GTX/RTX
Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix GS 10GB

50+ st på webhallen nu, är de LHR?

Alla LHR modeller ska vara märkta som det eller ha ett nytt modellnummer. Så det bör inte vara LHR.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Skrivet av runicgol:

Alla LHR modeller ska vara märkta som det eller ha ett nytt modellnummer. Så det bör inte vara LHR.

Har en aktiv retur där webhallen råkade glömma markeringen. 🥴

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Ridder:

2021-02-25 Behandlas Restorder - väntar på produkt(er). Is all it says. So guess I'm not getting my card. I think you have a higher probability since they actually state an expected delivery date. Hope you get the card!

Thanks mate ! All the best with your card as well.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

ja då, ingen tur hos ProShop för mig idag. Försökte köpa ett 3070 ti. Spammade refresh, tryckte köp och var de slut. "This product is no longer available" 2 sekunder senare. Gissar på bottar men kanske bara jag som var slö

Permalänk
Inaktiv

Samma här. Det går bara inte =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

ja då, ingen tur hos ProShop för mig idag. Försökte köpa ett 3070 ti. Spammade refresh, tryckte köp och var de slut. "This product is no longer available" 2 sekunder senare. Gissar på bottar men kanske bara jag som var slö

Försökte med, uppdaterade sidan ganska exakt 14:00, tryckte på köp, men möttes av exakt samma fel. Sedan försvann korten långsamt till ca. 14:11, så högst troligen köpbotar som varit i farten.

Permalänk

I spoke to Proshop customer care today. They mentioned those who got the order placed for MSI 3080Ti card, should get it in 2-3 weeks, as they have commitment from vendor MSI.

Fingers crossed.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

ja då, ingen tur hos ProShop för mig idag. Försökte köpa ett 3070 ti. Spammade refresh, tryckte köp och var de slut. "This product is no longer available" 2 sekunder senare. Gissar på bottar men kanske bara jag som var slö

Skrivet av anon333222:

Samma här. Det går bara inte =(

Det finns 3070 Ti hos webhallen nu.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Webhallen har ett flertal Gainward kort i lager. Bland annat RTX 3080.

https://www.webhallen.com/se/campaign/8946-Up-your-game
https://www.webhallen.com/se/product/324211-Gainward-GeForce-...

Fanns 50 tidigare idag, 27, 25, 14, 4, nu är det slut. Tog slut på några timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cenneth:

Har du hört något från dem?
Står fortfarande "försenad inleverans" hos mig, så jag funderar också på att kontakta dem och se om man kan få något mer specifikt datum (även om det datumet säkert ändras i framtiden).

Hej, var i kontakt men fick ingen info. De har inte justerat datum och inte uppdaterat kök på över en månad. Hör av er så vi är fler som ligger på.

Visa signatur

Q9450 @ 3200Mhz | 2*8800GT Geforce @ 700/1715/1840 | 8gb Ocz platinum 2 @ 1000Mhz | 2*500gb Seagate Barracuda @ raid 0

Permalänk
Medlem

Jag har fått ytterligare svar från Proshop.

"Vi gennemgår alle vores grafikkort ordre manuelt + vi har ekstra sikkerhed på hjemmesiden som gør at boots ikke kan ligge en ordre hos os.

Så jeg kan næsten med sikkerhed sige at der ingen ordre er hos os som bliver lagt af en boot.

Det er sådan at vi sælger de meget få antal grafikkort vi har til Danmark, Norge, Sverige og Finland så det er mange kunder om de meget få antal kort vi har."

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk
Medlem

Är ju underbart att Webhallen säljer 3080’s istället för att beta av kunder som haft sina beställningar liggandes sedan hösten och erbjuda byten.
Gör en jätte sugen på att välja de nästa gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yojimbo:

Jag har fått ytterligare svar från Proshop.

"Vi gennemgår alle vores grafikkort ordre manuelt + vi har ekstra sikkerhed på hjemmesiden som gør at boots ikke kan ligge en ordre hos os.

Så jeg kan næsten med sikkerhed sige at der ingen ordre er hos os som bliver lagt af en boot.

Det er sådan at vi sælger de meget få antal grafikkort vi har til Danmark, Norge, Sverige og Finland så det er mange kunder om de meget få antal kort vi har."

Jo tjena och Jultomten finns på riktigt också?

Omöjligt att jag skulle misslyckats vid säkert 20 släpp vid det här laget om inte bottar varit i farten! Jag får alltid upp en Köp knapp som jag trycker på inom första sekunden av släppet men slutar alltid med att varukorgen gapar tom med felmeddelande. Så skulle det inte vara om det var riktiga människor som köpte korten.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenGoose:

Webhallen har ett flertal Gainward kort i lager. Bland annat RTX 3080.

https://www.webhallen.com/se/campaign/8946-Up-your-game
https://www.webhallen.com/se/product/324211-Gainward-GeForce-...

Fanns 50 tidigare idag, 27, 25, 14, 4, nu är det slut. Tog slut på några timmar.

Galet med det priset, folk behöver verkligen sina grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeY2K:

Galet med det priset, folk behöver verkligen sina grafikkort.

Galet och galet… För egen del är den här grafikkortsgenerationen den sista innan jag ”behöver” uppgradera resten av riggen för att inte få allt för stora bottlenecks. Dessutom kan jag ju få en slant för mitt nuvarande kort och då blir det inte så farligt.

Med det sagt hade ju hellre varit förutseende i oktober 2020 och köpt ett 3080 då med en 30-40% rabatt jf med nuvarande prisnivå.

Visa signatur

Antec Sonata, Antec 380W | A64 3000+@2200mhz, Zalman CNPS7000B-AlCu | MSI K8N NEO-FSR 250Gb Nforce3 | 1024 Corsair Value PC3200 2.5-3-3-8
| Galaxy Glacier 6800 GT 420/1130mhz | Hitachi Deathstar 160GB SATA | 19" Compaq

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Det finns 3070 Ti hos webhallen nu.

Tack, men 10.5k för ett 3070 ti är för mycket för mig. Elgiganten har ett för 9.5k, och även det är mer än jag vill betala. Det är ju det de kostar nu, men min ekonomi tillåter inte de priserna. Jag tyckte 8k vid release för ett 3080 var mycket pengar, men slog till ändå. Att betala 25% mer, för ett 30% sämre kort känns bara.... fel. Har man en bra inkomst etc dock så förstår jag att folk betalar, det hade jag också gjort