Problem med snabbstart av iPhone 7 till iPhone 11

Permalänk

Problem med snabbstart av iPhone 7 till iPhone 11

Hallå!
Jag brukar kunna googla mig fram till lösningar på diverse vardagliga tekniska problem som dyker upp, men just denna gång går jag fan bet.
En bakgrund:
Ska uppgradera min partners iPhone 7 (128gb) till 11 iPhone (64gb) men lyckas inte med snabbstarten. Vid det här laget hade det nog gått snabbare för mig att bara ställa in telefonen manuellt, men det ville jag helst undvika eftersom hon har gräsligt mycket bilder (som inte är sparade på iclouden) samt data från appar hon vill få med sig. Bland annat GenuisScan som hon plåtat några gig forskning med, som jag för min skull vill ska föras över smärtfritt.

Ett problem:
Snabbstarten fungerar hela vägen till sista steget där jag får felmeddelandet att "Det går inte att slutföra överföringen [...] Denna iPhone har inte tillräckligt mycket minne osv". På hennes 7a är det 55 GB som används, vilket jag trodde var tillräckligt, så jag började banta bland hennes appar eftersom telefonen kanske kräver någon cache för att installera. Nu är jag nere på 37GB använt minne, men får fortfarande felmeddelandet... hur lite minne får man ha för att kunna föra över den gamla telefonen? Eller varför går det inte?
Är det någon som stött på detta vid uppgradering?
Jag har suttit och googlat flera timmar nu, men de första träffarna är ta mig fan bara Apples egna support som inte nämner något som skulle kunna vara något problem. Apple kanske lagt in en slant i Googles algorithmer för att alla googlesökningar ska komma tillbaka till dem.

Annat som kan uteslutas som problem:
Testat ha utan och med laddkabel
Har uppdaterat telefonerna till senat iOS.
Har låtit telefonerna pussats för jag trodde det var brist på kärlek i lösningen.

Tack på förhand.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem

Hej,

Inte helt optimalt att byta ner sig i storlek, rätt stor skillnad mellan 128GB och 64GB.

Till att börja med så är det faktiska utrymmet på en 64GB iPhone inte 64GB, utan snarare runt 55-57GB när man räknat bort utrymmet iOS tar samt den "vanliga" omräkningen av GB/MB/Byte i åtanke.

Med det sagt borde det verkligen fungera efter din nedbantning till cirka 37GB.

Jag skulle rekommendra att göra en full iCloud-backup (50GB kostar 9kr/mån) och sedan återställa den nya telefonen på så sätt. Vill man mot förmodan inte behålla och betala extra för iCloud efteråt så går det bra att avbryta. Standard är 5GB men räcker inte så långt i detta fall.

En iCloud-återställning är inte som en snabbstart men i praktiken är det samma sak skulle jag säga.

Det bör också gå att göra via iTunes och dator, både Mac och PC men det är kanske inget jag skulle rekommendera i första hand.
https://support.apple.com/en-us/HT201269

Lycka till!

Permalänk
Skrivet av edson:

Hej,

Inte helt optimalt att byta ner sig i storlek, rätt stor skillnad mellan 128GB och 64GB.

Till att börja med så är det faktiska utrymmet på en 64GB iPhone inte 64GB, utan snarare runt 55-57GB när man räknat bort utrymmet iOS tar samt den "vanliga" omräkningen av GB/MB/Byte i åtanke.

Med det sagt borde det verkligen fungera efter din nedbantning till cirka 37GB.

Jag skulle rekommendra att göra en full iCloud-backup (50GB kostar 9kr/mån) och sedan återställa den nya telefonen på så sätt. Vill man mot förmodan inte behålla och betala extra för iCloud efteråt så går det bra att avbryta. Standard är 5GB men räcker inte så långt i detta fall.

En iCloud-återställning är inte som en snabbstart men i praktiken är det samma sak skulle jag säga.

Det bör också gå att göra via iTunes och dator, både Mac och PC men det är kanske inget jag skulle rekommendera i första hand.
https://support.apple.com/en-us/HT201269

Lycka till!

Tack för ditt svar!
Jag gjorde så och det fungerade genom att installera nallen genom säkerhetskopian, men min partner hade redan 50GB abonnemanget, så jag drog mig lite för att uppgradera men gav med mig till slut.
20 spänn är inte att knyssla om så, utan det var mer princip och envishet som satte käpparna för det hjulet.

Det är alltid vanskligt att gå ned i storlek absolut, men i och med att hon inte hade mer lagrat på telefonen så såg jag ingen anledning till att det skulle kärva så...
MEN MEN! Vad är en bal på slottet.
Problemet löst och hemfriden är intakt!!

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem

iCloud 50gb för 9:-/månad, eller 108:-/år bokade jag också in när jag förde över allt. Fan småpengar och lätt värt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RakatKadaver:

Tack för ditt svar!
Jag gjorde så och det fungerade genom att installera nallen genom säkerhetskopian, men min partner hade redan 50GB abonnemanget, så jag drog mig lite för att uppgradera men gav med mig till slut.
20 spänn är inte att knyssla om så, utan det var mer princip och envishet som satte käpparna för det hjulet.

Det är alltid vanskligt att gå ned i storlek absolut, men i och med att hon inte hade mer lagrat på telefonen så såg jag ingen anledning till att det skulle kärva så...
MEN MEN! Vad är en bal på slottet.
Problemet löst och hemfriden är intakt!!

Snyggt, bra jobbat!