i7-6700K + AsRock Z170 Extreme4 + 16GB 3000MHz

Permalänk
Medlem

i7-6700K + AsRock Z170 Extreme4 + 16GB 3000MHz

CPU: Intel i7-6700K
Moderkort: AsRock Z170 Extreme4
RAM: 2x8GB Kingston HyperX Predator 3000MHz CL15 (HX430C15PBK4/32)
Kylare: Noctua NH-U9S

IO-plåt finns. M.2 skruv finns monterad. Ny kylpasta applicerad. Senaste icke-beta BIOS installerat.

En av pinnarna till USB3 för front-panelen är av. Min egna testning pekar på att chassin med 1st USB3 ej fungerar men om du har ett chassi med 2st USB3 kontakter så fungerar iallafall en utav dem.

Säljes till högstbudande med startbud på 2000:- och endast avhämtning på Hisingen i Göteborg gäller tills vidare.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Jag lämnar ett bud på 1500 + upphämtning ifall du ändrar dig

Permalänk
Medlem

En sak jag inte riktigt fattar. Varför funkar det inte med ett chassi med en kontakt? Det är väl bara en kontakt på moderkortet som är kass?
Jag kan lägga ett bud på 1600 och hämtar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krumpa:

En sak jag inte riktigt fattar. Varför funkar det inte med ett chassi med en kontakt? Det är väl bara en kontakt på moderkortet som är kass?
Jag kan lägga ett bud på 1600 och hämtar.

Det verkar som att en USB3-kontakt för frontpaneler kan leverera fler än ett fysiskt uttag. När jag nu slår upp pinsen på kontakten ser jag att det finns två uppsättningar: IntA_P1_*** och IntA_P2_***. Utan att ha gjort någon mer efterforskning antar jag att det står för Port 1 och Port 2 och den pin som är borta tillhör en av dessa.

Vanliga USB2-portar kopplas in på helt andra kontakter på moderkortet som är helt felfria, inga konstigheter där, så USB2-kontakter på frontpanelen kan kopplas in som vanligt. Felet påverkar bara USB3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWhy:

Det verkar som att en USB3-kontakt för frontpaneler kan leverera fler än ett fysiskt uttag. När jag nu slår upp pinsen på kontakten ser jag att det finns två uppsättningar: IntA_P1_*** och IntA_P2_***. Utan att ha gjort någon mer efterforskning antar jag att det står för Port 1 och Port 2 och den pin som är borta tillhör en av dessa.

Vanliga USB2-portar kopplas in på helt andra kontakter på moderkortet som är helt felfria, inga konstigheter där, så USB2-kontakter på frontpanelen kan kopplas in som vanligt. Felet påverkar bara USB3.

Ok!
Men då kan man använda den som fungerar. Kanske kan fixa det med lite tur.
Men mitt bud på 1600kr plus upphämtning står kvar.

Mvh Oscar

Permalänk
Medlem

Bjuder startbud dock med frakt då jag har en bit till Göteborg :/