Garmin Forerunner 45, bluetooth parning funkar ej

Permalänk
Medlem

Garmin Forerunner 45, bluetooth parning funkar ej

Hejsan,
Köpte mig en enklare träningsklocka, Garmin Forerunner 45.
Dock verkar det hopplöst att para ihop den med Garmins app "Garmin Connect" på min smartphone (Samsung Galaxy S8+).
Det ser inte ut att vara något hårdvaruproblem utan det verkar vara något med appen.

I telefonens bluetoothmeny kan jag lätt få klockan och telefonen att hitta varandra och koppla ihop.
Dock står det att man inte ska göra så utan låta appen sköta bluetooth-uppkopplingen.
I appen försöker jag lägga till enhet, väljer Forerunner 45 i listan, men den står bara och söker i evigheter och det står "vi har problem att hitta din enhet".
Någon som har en susning vad som kan hjälpa här?

Bluetooth verkar ju fungera i sig. Har startat om både klocka och telefon, testat ominstallera etc, inget hjälper.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är inte så att appen saknar några rättigheter?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Det är inte så att appen saknar några rättigheter?

Nä, det har jag sett till att den har. Tänkte också det först.
Kan ju vara de på Garmin som tabbat sig i någon uppdatering här..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Anslut klockan till datorn med den medföljande kabeln och ladda ned Garmin Express.

Uppdatera klockans programvara och testa sedan att ansluta till telefonen via bluetooth och Garmin Connect igen.

Permalänk
Medlem

Lyckades synca klockan idag.
Hittade ett syncningsmode på klockan längre in i menyerna och när det var på så kunde appen hitta klockan.
Dock var det högst oklart att det var det som behövde göras. Det gick ju att koppla upp klockan till telefonen med telefonens bluetoothmeny, utan att vara inne i den där syncningsmodet som aktiverades längre in.

Glad att det funkade till slut iallafall.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av JesperT:

Lyckades synca klockan idag.
Hittade ett syncningsmode på klockan längre in i menyerna och när det var på så kunde appen hitta klockan.
Dock var det högst oklart att det var det som behövde göras. Det gick ju att koppla upp klockan till telefonen med telefonens bluetoothmeny, utan att vara inne i den där syncningsmodet som aktiverades längre in.

Glad att det funkade till slut iallafall.

Jag fick det att fungera med en Vivomove HR med metoden du nämnde tidigare, alltså att inte ansluta bluetooth själv utan låta appen lösa det. Men det kan ju så klart vara olika typer av implementering i de olika klockorna. Bra att du delade med dig av lösningen för framtiden!

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung