Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3rrty:

LG 65" OLED CX. 15 990kr nu!

Är det denna man ska köpa nu eller?

jag har ingen koll på TV sen typ 4 år tillbaka men jag kanske måste byta ut en av mina jag har nu och jag e skitnöjd med min nuvarande OLED 55" LG

Är det denna som kostade typ 24k för nåt år sen?

För priset skulle jag säga att du hittar inte en bättre 65" oled idag. Det är inte värt att lägga mer för att komma upp till årets modell C1. Skillnaderna är alldelles för få för att rättfärdiga prisökningen.

Hade jag inte redan haft en 65" LG oled C9 hade jag utan tvekan köpt den där för 16k. Om jag inte slagit på stort och köpt 77an för 30k. Men det känns inte värt att betala nästan dubbla för det nöjet.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk

https://www.amazon.se/Razer-RZ01-03050200-R3G1-Viper-Ultimate...

Bästa fps gaming musen som finns atm.

Razer viper ultimate 1186 kr, direkt från Razer, du hittar den inte billigare än så atm, roliga är att den är billigare med dockningsstation för laddning.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

https://www.amazon.se/Razer-RZ01-03050200-R3G1-Viper-Ultimate...

Bästa fps gaming musen som finns atm.

Razer viper ultimate 1186 kr, direkt från Razer, du hittar den inte billigare än så atm, roliga är att den är billigare med dockningsstation för laddning.

Hmm jaså!
Jag beställde just en Logitech G603 från Amazon men kan fortfarande avbeställa den.. Razern ser ju skön ut men vad är det du tycker gör den värd dubbla priset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmo_8:

Hmm jaså!
Jag beställde just en Logitech G603 från Amazon men kan fortfarande avbeställa den.. Razern ser ju skön ut men vad är det du tycker gör den värd dubbla priset?

Den är antagligen dubbla priser just för att det är Razer. Logitech har väl dom bästa sensorerna, så jag ser ingen anledning att gå upp i pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmo_8:

Hmm jaså!
Jag beställde just en Logitech G603 från Amazon men kan fortfarande avbeställa den.. Razern ser ju skön ut men vad är det du tycker gör den värd dubbla priset?

Jag har en och "Bästa fps gaming mus" är ju väldigt subjektivt..

Det är skönt med laddstationen det kan jag inte ignorera men knapparna är lite meh, Känns inte riktigt "consistent" utan ibland är de härliga tryck i dem och ibland är dem lite "mushy"

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmo_8:

Hmm jaså!
Jag beställde just en Logitech G603 från Amazon men kan fortfarande avbeställa den.. Razern ser ju skön ut men vad är det du tycker gör den värd dubbla priset?

Vikten! Logitech G603 väger 136g (112g med ett AAA batteri) medans Viper Ultimate väger 74g. Det finns en anledning att Finalmouse Starlight-12 på 41-46g sålde slut på 10 sekunder och att de säljs för 5k+ på andrahandsmarknaden, och att samtliga av mössen på RJN:s lista på top 40 möss väger under 100g. Det är för att i teorin så är en lättare mus bättre. Då ett lättare objekt, enligt Newtons rörelselagar, kräver mindre kraft för att börjar röra sig och för att stoppas. Sedan vet jag inte vilka spel du kör och om det kommer att göra en stor skillnad för dig, men om du har råd så skulle det definitivt inte skada!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Den är antagligen dubbla priser just för att det är Razer. Logitech har väl dom bästa sensorerna, så jag ser ingen anledning att gå upp i pris.

Idag så är sensorerna på alla topp-möss såpass bra att det i princip inte går att märka någon skillnad. Det "enda" som man behöver tänka på när det kommer till sensorer på "dyra" trådlösa möss är hur batterisnåla de är. Och där har jag faktiskt ingen koll på Focus+, utan det enda jag vet är att Hero är rätt batterisnål. Den stora skillnaden mellan dessa är annars vikten där Viper väger nästan hälften så mycket som G603 (om man kör dubbla AAA batteri i g603, annars så väger g603 ca 1.5x så mkt)

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Vikten! Logitech G603 väger 136g (112g med ett AAA batteri) medans Viper Ultimate väger 74g. Det finns en anledning att Finalmouse Starlight-12 på 41-46g sålde slut på 10 sekunder och att de säljs för 5k+ på andrahandsmarknaden, och att samtliga av mössen på RJN:s lista på top 40 möss väger under 100g. Det är för att i teorin så är en lättare mus bättre. Då ett lättare objekt, enligt Newtons rörelselagar, kräver mindre kraft för att börjar röra sig och för att stoppas. Sedan vet jag inte vilka spel du kör och om det kommer att göra en stor skillnad för dig, men om du har råd så skulle det definitivt inte skada!

Hm vet inte om det är värt det isf för min del.. kör visserligen lite csgo eller cod mw nån gång ibland men mest spelar jag faktiskt med handkontroll. Så musen kommer jag använda mest för surf och då vet jag inte om lägre vikt är särskilt mkt skönare..?
Mus är ju nåt man använder mycket så samtidigt skulle jag kunna lägga lite pengar på en bättre en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmo_8:

Hm vet inte om det är värt det isf för min del.. kör visserligen lite csgo eller cod mw nån gång ibland men mest spelar jag faktiskt med handkontroll. Så musen kommer jag använda mest för surf och då vet jag inte om lägre vikt är särskilt mkt skönare..?
Mus är ju nåt man använder mycket så samtidigt skulle jag kunna lägga lite pengar på en bättre en.

Är man vad vid 100g och upp så är det inte hela världen men har man varit nere vid 60-80g så är det enorm skillnad att gå upp till 100g igen

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd

Det är roligt hur man ser trenderna komma och gå, det var inte så länge sedan bättre gaming-möss kom med ett antal vikter så man kunde justera vikten uppåt efter sina preferenser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Det är roligt hur man ser trenderna komma och gå, det var inte så länge sedan bättre gaming-möss kom med ett antal vikter så man kunde justera vikten uppåt efter sina preferenser.

Minns det än idag. Vikterna kastade jag alltid då jag redan då föredrog lätta möss tror att lättviktsmöss är här för att stanna dock, åtminståne inom e-sport. Ergonomi är lite knepigare, MEN... lättare mus bör innebära färre fall av "musarm" det plus en mer ergonomisk utformad då såklart

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Den är antagligen dubbla priser just för att det är Razer. Logitech har väl dom bästa sensorerna, så jag ser ingen anledning att gå upp i pris.

Hade väl bäst sensorer, men nu är det Razer som har det, PixArt PMW3390 sitter det i Viper Ultimate.
Den har också bättre polling rate än Logitech mössen.

Vill man ha sjukt polling rate finns ju viper 8khz, men den slukar cpu kraft och det vill man ju inte.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av Gizmo_8:

Hmm jaså!
Jag beställde just en Logitech G603 från Amazon men kan fortfarande avbeställa den.. Razern ser ju skön ut men vad är det du tycker gör den värd dubbla priset?

Click Latency: Receiver är lite segare i G603, vipern är snabbare, den är väl bättre på allt. Dessutom har den 4 sido-knappar och jag behöver för fast wep switches, dom flesta fps möss har bara två knappar på sidorna.

Jag har en g403 som jag haft sedan 2016, väldigt bra sensor, jag spelar fps på ganska hög nivå, och senaste året har jag märkt att folk vinner mot mig i 1 vs 1, spelare jag alltid vunnit mot förut och då har jag frågat dom vilka möss dom använder, och alla kör lättare möss. Min g403 som jag älskar är rätt utdaterad vikt mässigt och klick respons. Din flick aim blir mycket bättre med en lättare mus. Kolla på den här videon

Jag hoppas jag blir nöjd med min razer. Tänkte aldrig betala 1700 kr som den kostar på Elgiganten, därför tyckte jag det var ett bra pris på amazon, verkar ha sålt ut nu också efter att jag länkade här.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Click Latency: Receiver är lite segare i G603, vipern är snabbare, den är väl bättre på allt. Dessutom har den 4 sido-knappar och jag behöver för fast wep switches, dom flesta fps möss har bara två knappar på sidorna.

Jag har en g403 som jag haft sedan 2016, väldigt bra sensor, jag spelar fps på ganska hög nivå, och senaste året har jag märkt att folk vinner mot mig i 1 vs 1, spelare jag alltid vunnit mot förut och då har jag frågat dom vilka möss dom använder, och alla kör lättare möss. Min g403 som jag älskar är rätt utdaterad vikt mässigt och klick respons. Din flick aim aim blir mycket bättre med en lättare mus. Kolla på den här videon https://www.youtube.com/watch?v=O_aTQ-erVWg

Jag hoppas jag blir nöjd med min razer. Tänkte aldrig betala 1700 kr som den kostar på Elgiganten, därför tyckte jag det var ett bra pris på amazon, verkar ha sålt ut nu också efter att jag länkade här.

Aj då fan, ja nu är de slut och kostar dessutom 1400 med laddstation

Skulle nog ha passat på för jag har en ROG Gladius Origin II nu och den väger lika mycket som en G603 med ett batteri och den tycker jag känns för tung..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmo_8:

Aj då fan, ja nu är de slut och kostar dessutom 1400 med laddstation
a
Skulle nog ha passat på för jag har en ROG Gladius Origin II nu och den väger lika mycket som en G603 med ett batteri och den tycker jag känns för tung..

Kommer på rea för 990-1090 med jämna mellanrum

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmo_8:

Aj då fan, ja nu är de slut och kostar dessutom 1400 med laddstation

Skulle nog ha passat på för jag har en ROG Gladius Origin II nu och den väger lika mycket som en G603 med ett batteri och den tycker jag känns för tung..

https://www.elfynd.se/razer-viper-ultimate-tradlos-mus-for-ga...

Köpte mig själv en sådan, fast då för ett pris på 899:-

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Skrivet av Gizmo_8:

Aj då fan, ja nu är de slut och kostar dessutom 1400 med laddstation

Skulle nog ha passat på för jag har en ROG Gladius Origin II nu och den väger lika mycket som en G603 med ett batteri och den tycker jag känns för tung..

Ja dom hade nog satt fel pris, Amazon gör det ibland. Verkar ju märkligt när laddstationen kostar mindre. Elelr så var det någon kampanj, vet att amazon hade gaming deals denna helg.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av AxxT:

https://www.elfynd.se/razer-viper-ultimate-tradlos-mus-for-ga...

Köpte mig själv en sådan, fast då för ett pris på 899:-

Såg förra veckan hos elfynd stod det också fyndvara, sedan när man kollade på prisjakt såg var det en demo-produkt. Skulle inte vilja ha någon mus massa människor har kladdat på..

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Såg förra veckan hos elfynd stod det också fyndvara, sedan när man kollade på prisjakt såg var det en demo-produkt. Skulle inte vilja ha någon mus massa människor har kladdat på..

Ingen som hindrar dig att köpa en splitter ny i butik.
Dessa "fynd" är för personer som vill spara några hundra, som inte är lika känslig som dig..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Såg förra veckan hos elfynd stod det också fyndvara, sedan när man kollade på prisjakt såg var det en demo-produkt. Skulle inte vilja ha någon mus massa människor har kladdat på..

Elfynd säljer väl bara förpackningsskadade varor om jag förstått saken rätt? Exakt hur Prisjakt klassificerar något är ganska ointressant så länge de inte har någon specifik kategori som matchar.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Såg förra veckan hos elfynd stod det också fyndvara, sedan när man kollade på prisjakt såg var det en demo-produkt. Skulle inte vilja ha någon mus massa människor har kladdat på..

Bara bada den i isopropanol så.:)

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ilstallione:

Motorola Moto G 5G Plus 6/128 för 2396 kr på Elgiganten.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5420976

Funderar lite på denna. Är inte i akut behov av ny telefon men min drygt tre år gamla Moto G5 plus sjunger på näst sista versen. Frågan är dock om man kan hitta en lur i samma prisklass med bättre (kikat lite på exempelbilder - måttligt imponerad även om den är klart bättre än min nuvarande) kamera? 5G känns mer som ett försäljningsargument som inte kommer ha någon större praktisk relevans än på flera år, och en lite mindre skärm vore inte någon nackdel. Frågan blir då om det fortfarande är ett tilräckligt bra pris eller om det är bättre att avvakta och kika på annat håll?

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Funderar lite på denna. Är inte i akut behov av ny telefon men min drygt tre år gamla Moto G5 plus sjunger på näst sista versen. Frågan är dock om man kan hitta en lur i samma prisklass med bättre (kikat lite på exempelbilder - måttligt imponerad även om den är klart bättre än min nuvarande) kamera? 5G känns mer som ett försäljningsargument som inte kommer ha någon större praktisk relevans än på flera år, och en lite mindre skärm vore inte någon nackdel. Frågan blir då om det fortfarande är ett tilräckligt bra pris eller om det är bättre att avvakta och kika på annat håll?

Finns Xiaomi Poco X3 Pro för samma pris, som har istället snapdragon 860, rebrand (förbättrad?) version av snapdragon 855. Kolla lite reviews själv. Men går att få tag på för samma pris på Amazon som Moto.

Permalänk
Skrivet av Magicanz:

Högtalarna hävdar ju dock att ha stereo med en inbyggd länk. Fungerar bra när man kopplar direkt med mobilen (kopplas endast till en av högtalarna) och då spelar det ur båda med bra sync.

EDIT: Märkte att jag inte riktigt var så klar med det i mitt första meddelande, men nej försöker inte använda nesten för att göra stereo, dessa högtalare ska ha det som en inbyggd funktion.

Köpte 2, parkopplade dom, spelade i stereo från spotify! Skulle vilja påstå att det är väldigt bra ljud för de pengarna, speciellt med 2 högtalare. Inte haft nåt problem alls med frånkoppling eller liknande! Efter att ha lyssnat några timmar med olika källor(mobiler) beställde jag 2 till, och min kompis som e lite av en audiofil, beställde 2 till sig själv.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SkyThread:

Finns Xiaomi Poco X3 Pro för samma pris, som har istället snapdragon 860, rebrand (förbättrad?) version av snapdragon 855. Kolla lite reviews själv. Men går att få tag på för samma pris på Amazon som Moto.

Det fina med Moton är den i princip rena Androidversionen man får. Hämtade min idag och det är en stor j*vel.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av puttiplatt:

Köpte 2, parkopplade dom, spelade i stereo från spotify! Skulle vilja påstå att det är väldigt bra ljud för de pengarna, speciellt med 2 högtalare. Inte haft nåt problem alls med frånkoppling eller liknande! Efter att ha lyssnat några timmar med olika källor(mobiler) beställde jag 2 till, och min kompis som e lite av en audiofil, beställde 2 till sig själv.

Tror du att det skulle gå att köra två i stereo och koppla dem till en TV? Tänker att det skulle vara nice att dels kunna spela musik och samtidigt få lite bättre ljud på TVn. Jag kör just nu på de inbyggda😅

Permalänk
Skrivet av nao132:

Tror du att det skulle gå att köra två i stereo och koppla dem till en TV? Tänker att det skulle vara nice att dels kunna spela musik och samtidigt få lite bättre ljud på TVn. Jag kör just nu på de inbyggda😅

Kan prova imorgon! Tv:n måste kunna skicka ut ljudet via bluetooth!

Permalänk

Testade! Fungerade utmärkt att koppla till tv:n! Ljud ur bägge men kollade inte om det var i stereo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av puttiplatt:

Kan prova imorgon! Tv:n måste kunna skicka ut ljudet via bluetooth!

Tack, det uppskattas
Jo har en Samsung Q90 så ljud via bluetooth funkar!

Edit:

Skrivet av puttiplatt:

Testade! Fungerade utmärkt att koppla till tv:n! Ljud ur bägge men kollade inte om det var i stereo.

Såg inte att du hade hunnit testat också men är ju goda nyheter. Får bli ett spontanköp😅

Tog med ytterligare svar
Permalänk
Skrivet av nao132:

Tack, det uppskattas
Jo har en Samsung Q90 så ljud via bluetooth funkar!

Jag har en gammal samsung js8005 och det kopplade ihop snabbt o enkelt.