Intressekoll: iMac 27'' | Retina 5k Late-2015 | (Moderkort kan behöva bytas)

Permalänk
Medlem

Intressekoll: iMac 27'' | Retina 5k Late-2015 | (Moderkort kan behöva bytas)

Tjena

Tänkte göra en intressekoll på en iMac 27'' modell "sent 2015"

macOS Mojave
3.2 Ghz Intel Core i5
8gb 1867 Mhz DDR3 (4gb x 2)
AMD Radeon R9 M390 2GB
1 TB SSD (Det är inte en standard fusion driven, utan har bytats ut till en SSD i efterhand)

OBS!! Datorn lämnades in på Service (auktoriserad) för ungefär 3 veckor sen för att skärmen började flimmra plötsligt. Fick svar att moderkortet (logic board) behöver bytas.
Felet har dock inte återkommit sen jag hämtat den från service, trots att datorn har använts då och då. Verkar fungera helt normalt just nu. Hur länge det varar eller om det kommer hålla kan jag inte svara på.

Tänkte ändå lägga upp den här och se om någon är intresserad av den. Kanske finns någon nörd här som kan byta moderkort själv eller kanske till och med laga det befintliga. Har tyvärr inte mer info om exakt vad som är fel med moderkortet.

Service stället ville ha ungefär 10k för att byta ut det (5k kostar ett nytt, och dom ville ha 5k för jobbet) så då är det inte så värt för mig att reparera eftersom vi redan var i tankar om att fixa en Mac Mini istället

Till utsidan är datorn i fint skick, inga repor eller liknande.

Hör av er här om ni har frågor eller vill lägga ett bud.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Tjena! Jag är intresserad men bor på Åland. Har du originallåda kvar för att skicka per post isåfall?

I mitt fall är det bara skärmen och chassit jag vill ha.

har du exakta modellen på imacen?

/Tobias

Visa signatur

i7-13700k / Asus Rog Strix Z790-F Gaming Wifi / 32Gb DDR5 5600 / Sapphire RX 5700 XT Nitro+ / Samsung G7 Odyssey 28" 4k

Apple Macbook Pro M1 512Gb / Apple Cinema Display LED 27"

Permalänk
Medlem

Bara så att alla är på det gröna här: har du beställt den specifikt med 1TB SSD? För annars är det nog en så 1TB fusion drive (dvs en hybriddisk) som sitter i.

Bara så att ingen blir ledsen i ögat av misstag

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Budar 1000kr, kan hämtas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Bara så att alla är på det gröna här: har du beställt den specifikt med 1TB SSD? För annars är det nog en så 1TB fusion drive (dvs en hybriddisk) som sitter i.

Bara så att ingen blir ledsen i ögat av misstag

Bra att du nämnde. Nej det är inte standard fusion driven. Den har bytats ut till en riktig SSD i efterhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av t0bad:

Tjena! Jag är intresserad men bor på Åland. Har du originallåda kvar för att skicka per post isåfall?

I mitt fall är det bara skärmen och chassit jag vill ha.

har du exakta modellen på imacen?

/Tobias

Jag har kvar original lådan. Hur kan jag se mer exakt vilken modell det är? Står bara Late 2015 inne i OS:et.

Jag hjälper bara till med försäljningen åt en familjemedlem och jag kan typ inget om Macar

Permalänk
Medlem
Skrivet av RageComp:

Jag har kvar original lådan. Hur kan jag se mer exakt vilken modell det är? Står bara Late 2015 inne i OS:et.

Jag hjälper bara till med försäljningen åt en familjemedlem och jag kan typ inget om Macar

Ok, det underlättar!

Har du något intresse av insidan efterom jag bara vill ha chassit med LCD displayen? (ssd, cpu, ram osv)

Modellen borde stå på baksidan, typ "A1419" eller "MK482LL/A" i liten text. Ofta tillsammans med CE märkning osv.

Visa signatur

i7-13700k / Asus Rog Strix Z790-F Gaming Wifi / 32Gb DDR5 5600 / Sapphire RX 5700 XT Nitro+ / Samsung G7 Odyssey 28" 4k

Apple Macbook Pro M1 512Gb / Apple Cinema Display LED 27"

Permalänk

1100kr hämtar

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Dirty Harry & @klubban är det hela datorn ni vill ha? eller komponenterna inuti? Jag vill bara ha chassi och skärm, kanske vi kan köpa olika delar av datorn?

Annars budar vi tills last man standing!

Visa signatur

i7-13700k / Asus Rog Strix Z790-F Gaming Wifi / 32Gb DDR5 5600 / Sapphire RX 5700 XT Nitro+ / Samsung G7 Odyssey 28" 4k

Apple Macbook Pro M1 512Gb / Apple Cinema Display LED 27"

Permalänk

1700, hela datorn

Permalänk
Medlem

1800, hela datorn

Permalänk
Permalänk
Medlem

2500

Visa signatur

i7-13700k / Asus Rog Strix Z790-F Gaming Wifi / 32Gb DDR5 5600 / Sapphire RX 5700 XT Nitro+ / Samsung G7 Odyssey 28" 4k

Apple Macbook Pro M1 512Gb / Apple Cinema Display LED 27"

Permalänk
Permalänk
Medlem

2900

Visa signatur

i7-13700k / Asus Rog Strix Z790-F Gaming Wifi / 32Gb DDR5 5600 / Sapphire RX 5700 XT Nitro+ / Samsung G7 Odyssey 28" 4k

Apple Macbook Pro M1 512Gb / Apple Cinema Display LED 27"

Permalänk
Permalänk

@ragecomp Kan du ge någon hint om vi nått en nivå du är beredd att sälja för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dirty Harry:

Såld