PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Har lite en tanke att få ut den till någon här om det vetkligen skulle knipa sig , tycker vi ska försöka ihop för att behålla denna lilla ps5 familjen och kämpa ihop !:)

Permalänk
Medlem

Nu kom mitt ps5 från MM Till den butik jag valt som utlämningsställe. 😃

Permalänk

Hej,
Ny på Sweclockers och ny på tråden.

Har försökt läsa mig igenom de flesta inlägg, och tycker att detta verkar vara en riktigt bra tråd!

Jag har jagat efter en PS5:a sen release, men det har inte gått hela vägen.
Mest träliga var att jag faktiskt vann möjligheten att köpa en PS5:a via ELG. Jag kollade i min inkorg och skräppost, men uppenbarligen hade den landat i ”kampanjer” i min Gmail, och jag upptäckte detta två veckor efter att jag hade fått mailet. Dock hade jag bara till kl 20 samma dag på mig att slutföra beställningen, vilket jag hade såklart missat med flera dagar.

Detta har gjort att jag är mer desperat än någonsin på att få tag på en PS5:a.

Jag är därför nyfiken hur ni andra får tag på PS5 via t.ex netonnet, mediamarkt, power.se etc. Just nu kollar jag in deras hemsidor varje dag i hopp om att det finns på lager, men det känns lönlöst eftersom det lika gärna kan uppdatera sig under dagen och det gäller att vara snabb.

Vad är era tips?

Permalänk
Avstängd

Vet någon om det kommer in PS5or i lager någonstans denna vecka :/ är tacksam ni som vet om det kommer in något denna vecka att dela med er

Permalänk
Medlem

Man kunde köpa nyss på Elgiganten men jag kunde inte för att dom justerade inte priset på 100.000kr. tack som fan Elgiganten....

Var tydligen nåt fel på deras sida när jag kontaktade supporten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haztheman:

Så man kan fortfarande vinna i lotteriet om man inte fått ett svar att man inte vunnit?

Nej.
De säljs internt bland anställda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Nej.
De säljs internt bland anställda.

Jaså? Vad har du för källa på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Jaså? Vad har du för källa på det?

Har lite gamla kollegor från elgiganten som jobbar kvar.

De inte så att massa ps5’or ligger och väntar på nästa lotteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Har lite gamla kollegor från elgiganten som jobbar kvar.

De inte så att massa ps5’or ligger och väntar på nästa lotteri.

Det är ungefär detta jag antog försegår när EG plötsligt genomför verifieringar på 60-tals väst & öst-tysk nivå.

Sen om detta stämmer eller inte... men det är absolut inte ovanligt inom arbetsplatser att ”passa” på med belöna personalen med något så oskyldigt.

Men, lite som referens till de som kallar EG nya policy som genidrag och att de sparar till nästa lotteri så är ovan mer troligt. EG är inget megaföretag som t.ex Amazon med top-tier marketing team-medlemmar från hela världen som försöker genomtänka allt rätt.

Kul för personalen absolut, men låt kunder med kod som vill köpa få köpa. Lotteriet är ämnat för kunder, inte internt lotteri som de säkert har/haft dem med. Kunder som ej använder koden till PS5 kan gå som överskott internt.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Nej.
De säljs internt bland anställda.

Mig veterligen säljs det inte internt och anställda måste köpa på samma villkor som alla andra dvs via lotteriet. Sen må det kanske vara någon enstaka som är extremt bundis med någon på inköp och lager som fixar till någon anställd ändå men de andra vanliga anställda har inte erbjudits att köpa på något annat sätt än lotteriet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kris_duff:

Just nu kollar jag in deras hemsidor varje dag i hopp om att det finns på lager, men det känns lönlöst eftersom det lika gärna kan uppdatera sig under dagen och det gäller att vara snabb.

Är detta ens lönt att göra i dagsläget? Finns det någon butik förutom Amazon som bara lägger ut dem sådär till försäljning utan förvarning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsf:

Man kunde köpa nyss på Elgiganten men jag kunde inte för att dom justerade inte priset på 100.000kr. tack som fan Elgiganten....

Var tydligen nåt fel på deras sida när jag kontaktade supporten...

Jag köpte en tänkte att priset kommer ändras, men tyvärr det var inget bug. Så jag avbeställde den!
MM hade några igår vid klockan 20:00 men det tag slut under 1 min, jag hann inte beställa. 😭

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ausama95:

Jag köpte en tänkte att priset kommer ändras, men tyvärr det var inget bug. Så jag avbeställde den!
MM hade några igår vid klockan 20:00 men det tag slut under 1 min, jag hann inte beställa. 😭

Tror inte MM hade kanske var fel på sidan. Tror inte det kan tag slut på under 1 min.

Permalänk
Avstängd

Hej. Jag gick med precis eftersom jag vill tacka alla för EG-lotteriet. Jag vann förra veckan och min konsol skickades redan i fredags och hämtade ut den precis. Tack och lycka till till er alla i tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelzzor:

Mig veterligen säljs det inte internt och anställda måste köpa på samma villkor som alla andra dvs via lotteriet. Sen må det kanske vara någon enstaka som är extremt bundis med någon på inköp och lager som fixar till någon anställd ändå men de andra vanliga anställda har inte erbjudits att köpa på något annat sätt än lotteriet.

Detta är vad jag fått till mig också, så tror det ryssfemman säger inte stämmer.

Menar PS5 är så jäkla känsligt ämne, vore extremt dumt att göra sådär. Det skulle lätt komma ut.

Permalänk
Avstängd

Ingen som vet om det kommer in ps5or på någon sida denna vecka???

Permalänk
Medlem
Skrivet av SilentMonkey:

Ingen som vet om det kommer in ps5or på någon sida denna vecka???

Ingen brukar veta, man får tar det som det kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Detta är vad jag fått till mig också, så tror det ryssfemman säger inte stämmer.

Menar PS5 är så jäkla känsligt ämne, vore extremt dumt att göra sådär. Det skulle lätt komma ut.

Jag hade önskat att det stämde för då hade jag fått tag på PS5 långt tidigare än vad jag gjorde då jag jobbar för koncernen men jag har anmält mig till varje lottning och fick äntligen en koden gången innan den senaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Nej.
De säljs internt bland anställda.

Nog det mest dummaste jag har läst på ett bra tag, har en nära släkting som jobbar i butik och kan säga att dem har inte ens fått se ett ps5 "IRL" i butik ännu, alla små kvantiteter som kommer in till huvudlagret lottas ut helt enkelt.

Permalänk
Skrivet av oflytbara:

Nog det mest dummaste jag har läst på ett bra tag, har en nära släkting som jobbar i butik och kan säga att dem har inte ens fått se ett ps5 "IRL" i butik ännu, alla små kvantiteter som kommer in till huvudlagret lottas ut helt enkelt.

Om du har något som du vet att alla vill ha så är de klart du ger de till alla du känner i första hand innan du säljer de vidare. Klart elgiganten ger möjlighet till köp för anställda kanske inte på en stor skala men de lär hända.

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av oflytbara:

Nog det mest dummaste jag har läst på ett bra tag, har en nära släkting som jobbar i butik och kan säga att dem har inte ens fått se ett ps5 "IRL" i butik ännu, alla små kvantiteter som kommer in till huvudlagret lottas ut helt enkelt.

Vem sa något om att konsolerna kommer till butik? De går ut meddelanden via intranätet hos elgiganten. Varför skulle det vara osannolikt att ge anställda chansen köpa en konsol om de blir några över?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Vem sa något om att konsolerna kommer till butik? De går ut meddelanden via intranätet hos elgiganten. Varför skulle det vara osannolikt att ge anställda chansen köpa en konsol om de blir några över?

De meddelanden som gått är att de anställda som önskar köpa PS5 får gå via samma kanaler som alla andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelzzor:

De meddelanden som gått är att de anställda som önskar köpa PS5 får gå via samma kanaler som alla andra.

Tvekar stort på att elgiganten låter kapital vila sådär och ta lagerplats i några veckor när de istället kan sälja. Du får väl tighta dig med hk lite mer.

Permalänk
Medlem

Elgiganten i Norge har lottning just nu men man måste var bosatt i Norge.
Kanske Danmark snart får PS5 i lager också.

Permalänk
Medlem

Går återigen att lägga PS5 i kundvagnen på EG, men priset 99 999 kr kvarstår. Är väl samma bugg igen antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gythor:

Går återigen att lägga PS5 i kundvagnen på EG, men priset 99 999 kr kvarstår. Är väl samma bugg igen antar jag.

Det priset är för folk som har vunnit lotteriet och får det till ordinarie pris efter att ha använt sin kod som kommer med vinsten.

Visa signatur

Fractal Design Define S | Core i5-6500 3.2 Ghz | ASUS Z170-P-ATX/Z170 | Asus GTX 1060 6Gb|Corsair Vengeance 2666 Mhz 24G| Cryorig H7 | Windows 10 PRO 64 bit |

Permalänk

Nu har även jag fått leveransbekräftelse till min Mediamarkt-butik. Beställde 25e april.

Edit: Konsolen är framme i butiken

Visa signatur
Permalänk

Hej! Beställda efter utlottningen hos MM den 24 april. Valde utkörning till näraliggande uthämtning. Än så länge inget nytt från postnord ang min beställning. Enligt MM lämnade den lagret den 29 april. Någon annnan som fortfarande väntar på leverans från MM?

Permalänk
Medlem

Jesper.Bergstrm jag ha en kompis som har exakt samma problem. Han ha fått ett leveransbesked från MM sedan i torsdags men i Postnord appen står det bara registrerad. Han ha även varit kontakt med MMs kundtjänst och de skulle återkomma tillbaka till han asap, vilket de såklart inte ha gjort. Han kommer troligtvis avboka PS5:an så han slipper prata med de mer.

Permalänk

Jag beställde från MM den 25’e. Fick info från posten att leveransen är elektroniskt registrerad den 29’e. Har varit samma status sedan dess.

Ringde och pratade med MM som bara kunde konstatera att det är galet tryck nu men att de kommer att få iväg ordrarna under veckan. Verkar vara rätt många som ”sitter fast”.

Ser det som en övning i tålamod...