Trådlöst headset för Mac och Android

Permalänk
Medlem

Trådlöst headset för Mac och Android

Hej!

Jag söker ett headset som ska fungera trådlöst med min mac och även fungera med min androidtelefon (Här är det OK om jag behöver koppla in det med tråd)

Tycker att jag kikat överallt men det verkar svårt att hitta trådlösa headset som fungerar med mac, och möjlighet att på något sätt få dem att fungera med min telefon.

Kikade på Logitech G PRO Wireless, men de kan man som jag förstår inte koppla in till telefonen alls. Även Razer BlackShark V2 PRO var det oklart om de faktiskt gick att få fungerande med en mac.

Så ni som har Mac, vad kör ni för headsets? Och även ni andra, har ni några tips?

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Rekordmedlem

Om du skippar spelheadset så kan du hitta de som använder "vanlig blåtand" så blir det gå enklare att hitta nått som funkar även på mac utan att det krävs deras egna system, nackdelen är att ljudkvaliten kanske blir sämre i headsetläge mot macen typ a2dp men i hörlursläge kan nog de flesta kombinationer använda aptx.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.