PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av bugulu:

Samma här. Löjligt att det ska komma imorgon när de hade leveransdatum igår kväll.
Borde bli kompenserad då man kunde lika gärna tagit gratis frakt.

Fick du betala för Best leveransen menar du? Iofs kanske är så om man inte tar Netonnet kortet

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Nu är mitt paket hos Best och på väg. 2 dagar senare än lovat, men bättre sent än aldrig

Permalänk
Medlem

Nu står den här hemma och väntar på att bli inslagen till sambons födelsedag på tisdag! Beställd igår och upphämtad idag. Sjukt bra skött av Amazon måste jag säga! Stod att den skulle komma på måndag, sedan fredag & idag fick jag sms från postnord redan 12:08 att den fanns att hämta! Så tacksam för all hjälp ifrån denna tråden, hade inte gått utan er!!
Var: Amazon.se
När: 7/4 10:01
Modell: SE
Status: Upphämtad 8/4 12:45

Permalänk
Skrivet av discoliciouz:

Har du fått avisering om att hämta paketet? Jag sitter i samma sits som dig fast väntar på att PostNord ska leverera det hem till mig idag. Står att det är försenat dock.

Fick avisering 13.13 och hämtade nyss.

Permalänk
Medlem

Beställde på NoN häromkvällen.
Best skulle leverera igår 18-22. Fick sms om försening. Fick nytt sms om leverans idag 18-22. Några timmar senare, ett nytt sms om försening. Detta efter att jag sett att paketet registrerats på lastbil från postterminalen till mig.

Har reklamerat leveransen får se vad de svarar.. utan NoNkortet så betalade 99kr.. nu kunde man lika gärna kört gratis med postnord. Suck alltså. Hoppas bara inte paketet försvinner nu också..

Visa signatur

Proud owner of PS5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ethaan:

Beställde på NoN häromkvällen.
Best skulle leverera igår 18-22. Fick sms om försening. Fick nytt sms om leverans idag 18-22. Några timmar senare, ett nytt sms om försening. Detta efter att jag sett att paketet registrerats på lastbil från postterminalen till mig.

Har reklamerat leveransen får se vad de svarar.. utan NoNkortet så betalade 99kr.. nu kunde man lika gärna kört gratis med postnord. Suck alltså. Hoppas bara inte paketet försvinner nu också..

Var glad att du iaf får ett

Permalänk
Medlem

Riktigt surt när man har haft beställning från September från en annan återförsäljare och får höra från NoN att man ska få ett. Ger dem mina pengar och dem säger att man ska få ett men får tillbaka att man inte får ett. Riktigt gött att få upp hoppet och sedan det här haha.

Permalänk
Medlem

Elgiganten har inte haft en utlottning på länge nu. Någon som vet ungefär när dom kommer ha utlottningen?

Permalänk
Skrivet av Gokonen:

Elgiganten har inte haft en utlottning på länge nu. Någon som vet ungefär när dom kommer ha utlottningen?

Mitten av april enligt insatt källa.

Permalänk
Medlem

Har kollat runt på diverse sidor och nu ser man scalpers med hutlösa priser inhandlat på bla. Amazon.se och NoN. Fyfan alltså! Hoppas innerligt folk ger fan i och handlar.

Edit: tilläggas att en scalpers på blocket lyckades köpa 3 st på NoN, helt jävla sjukt. Jävla avskum, man undrar hur dom går till vägar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Borde bli kompenserad då man kunde lika gärna tagit gratis frakt.

Bara att reklamera och kräva tillbaka ”express-avgiften” då de inte hållit sin del av avtalet.
Många som beställt standardfrakt verkar ju få sina imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coolside:

Har kollat runt på diverse sidor och nu ser man scalpers med hutlösa priser inhandlat på bla. Amazon.se och NoN. Fyfan alltså! Hoppas innerligt folk ger fan i och handlar.

Utan tvekan, hade inte köpt från scalpers ens om jag fick den för inköpspris, och önskar att alla blir sittandes med konsoler de inte kan få sålt. Enda sättet att minimera otyget är att inte ge efter, och det är inte som om det är biljetter till någon once-in-a-lifetime-konsert eller så, är ju bara att vänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DallasDuncan:

Mitten av april enligt insatt källa.

Tack för svar! 🙏

Permalänk
Skrivet av Mumintroll3t:

Fick avisering 13.13 och hämtade nyss.

Blir så jävla trött på att dom försenat mitt... PostNord......

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av discoliciouz:

Blir så jävla trött på att dom försenat mitt... PostNord......

Från amazon? F va surt!!

Permalänk
Avstängd

Mitt från Amazon har också gått väldigt smidigt. De måste fått in en stor leverans då jag inte var speciellt snabb på bollen. Precis som andra fick jag preliminär leverans på måndag, men framme igår. Ska gå o hämta den idag. Tack för hjälpen här inne och lycka till ni andra!

Permalänk

Vill tacka alla som tipsar i tråden och förser oss vanliga dödliga med tillfredställande av vårt habegär. Stort tack till alla er och lycka till, till alla er andra!

Permalänk

Jag fick mitt från Spel&Sånt förra veckan Jag var rätt sen. Orderdatum 2020-09-16. Så om fler väntar därifrån så vet ni ungefär vart ni ligger nu.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Var: Amazon.se (Lev från Køge Danmark)
När: 7/4 09:52
Modell: SE
Status: Upphämtad 8/4 18:30

Permalänk
Medlem

Var: Amazon.se
När: 7/4 10:02
Modell: SE
Status: Hemleverans PostNord 9/4 08:06

Permalänk

Då har även jag hämtat mitt paket från Amazon hos PostNord Årsta. Beställde hemleverans men PostNord lyckades såklart inte leverera, oväntat... Tack till er som tipsade!! Hoppas ni andra som inte hittat har tur snart också.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Var: Netonnet.se
När: 6/4 22:20
Modell: SE
Status: Upphämtad 9/4 10:00

Visa signatur

THINKPAD X280 ARCH
DEFINE S | I5 8600K | AP-Z370P | 32GB | GTX 1080
DEFINE 7 XL | I5 7600K | GA-Z270N | 64GB | 4x18TB
MX3S | KEYCHRON Q1V2 | P3421W + XF270H + XF270H
OLED65C1 + OLED55B7 | STRDH790 | KLIPSCH 5.1.4 | PS5

Permalänk
Medlem

Precis hämtat mitt SE från Amazon som beställdes för 2 dagar sedan. Stort tack till alla i denna tråd, och lycka till med skattjakten!

Permalänk

Beställde också från amazon.se den 7e
Skulle levereras igår men står försenat i PostNord appen, förhoppningsvis kan jag hämta ut den ikväll! Stockholm/värmdö
Tack för all hjälp på det här forumet! 💪

Permalänk
Medlem

Är det nån här som har beställt ps5 discversion runt den 16-20 sep 2020 från webhallen som har hört något under veckan?

Borde väl närma sig tycker man😊

Permalänk
Medlem

Beställde på NoN i tisdagens släpp vid 22.15 och har precis hämtat den. Gratis frakt. Gööött innan helgen börjat! Lycka till allihop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrmeta85:

Är det nån här som har beställt ps5 discversion runt den 16-20 sep 2020 från webhallen som har hört något under veckan?

Borde väl närma sig tycker man😊

Ja, jag hade en beställning från 2020-09-16 14:20 som fanns redo för upphämtning i butik 2021-04-05.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Tråd rensad*

Inget tiggeri eller otrevliga attityder i tråden!

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Beställd 6/4, Netonnet, orderbekräftelse 22:21. Gratis frakt, PostNord, ankom till ombud idag 9/4
Tack @Lambdan för NoN tipset och alla andra i tråden och stort lycka till!

Permalänk
Medlem

Då kom det äntligen. Levererat idag 18:13
Beställt 6/2 NoN.
Bekräftelse 22:18.
Best expressleverans(not..!)
Fick dock tillbaka pengarna för expressleveransen (99kr) efter kontakt med NoN.

Visa signatur

Proud owner of PS5.