PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Ganska sjukt att nästan 200 pers lyckas beställa och få igenom alla steg samt att ta betala innan systemet "stoppar" fler kunder men några ps5 kan dom inte leverera. Hur kan NoN som är stor aktör på marknaden INTE ha ett system som är bättre än det dom har? Katastrof. Stor eloge till Mediamarkt som klarat det riktigt bra varje gång dom lagt ut PS5 osv. Lyckades beställa PS5 DE utan större bekymmer och få hem ett inom 2 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamanu:

Beställde från NoN, fick idag 16:04 från kundservice att det högt tryck och det blev fler beställningar än vad det fanns i lager. Tyvärr blev man ju en av dem. Även beställning från Komplett sedan september, inget därifrån.

Det jobbiga är ju att folk hade gott om tid på amazon om dom bara vetat att dom inte fick på NoN

Permalänk
Medlem
Skrivet av discoliciouz:

Beställde också på Amazon idag och mitt levereras till dörren imorgon.

Skrivet av b-fire:

De skickas väl från Sverige.
Min är också skickad med beräknad leverans i morgon. Valde gratisfrakt.

Beställde ni DE eller SE?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Det jobbiga är ju att folk hade gott om tid på amazon om dom bara vetat att dom inte fick på NoN

Jode, tråkigt att man inte hörde det. Känns fortfarande konstigt att Komplett inte fått in någon ny beställning medans NoN har fått och Elgiganten har giveaway varje vecka. Så klart blev det ju från det stället man beställde från. Typiskt min tur i sådana här situationer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stagger:

Beställde ni DE eller SE?

jag beställde SE. Har nu sorterats i Örebro.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tror ni det tar för nästa drop? Kanske är svårt att säga eller är det var andra/tredje dag?

Permalänk
Medlem

För att förtydliga så beställde jag ifrån den svenska sidan men min skickades ifrån Garbsen, Hannover DE idag. Jag beställde ganska sent så kanske de svenska var slut eller så är det för att jag har ett tyskt konto också. Har även ett UK konto så jag tror inte det har något med det att göra?

Permalänk
Skrivet av Stagger:

Beställde ni DE eller SE?

SE. Även mitt har skickats från Örebro nu.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk

Någon som beställde på amazon idag och inte fått något i PostNord appen ännu?

Permalänk

Först o främst, tack till er som tipsar om status på diverse inköpsställen för ps5!

Sen måste jag nog säga att det är rätt jävla dåligt av NoN hur dom skötte gårdagen. Jag la en beställning på ps5 samt lite annat tilltugg för 8k. Beställning går igenom och dom har dragit pengarna, ca 22.23 kommer orderbekräftelsen.

Idag på mina sidor står det: Redo att plockas. Ok det känns ju bra, allt verkar grönt då. Men vid 16 har inget mer hänt och jag tar o ringer deras ks. Då det var kö så knappar jag in att jag vill bli uppringd och 10 min innan stängning ringer dom. Då får jag infon att jag var en av dom som blir utan men att dom reserverar en till nästa släpp och säger att det ser "bra" ut för att få en då.

Inte ett ord om ifall jag kanske, eventuellt, möjligtvis, bara en liten smula kanske vill ha tillbaka mina 8k...Jag orkar inte ta någon diskussion då jag sitter i bilen, så sa bara att jag låter det ligga tillsvidare. Dom kan ju dock bara fetglömma att så kommer vara fallet imorgon mister dom en kund och 8k(som givetvis bara är en piss i havet för dom, men ändå).

Riktigt jävla förbannad på dom måste jag säga, grisigt gjort.

Permalänk

Håller med som många andra här, NoN har gjort bort sig rejält här. Ta betalt för varor som inte har är oprofessionellt.

Blir att ringa och avboka min order imorgon, tack för alla tips

Permalänk
Medlem
Skrivet av James Ulrich:

Först o främst, tack till er som tipsar om status på diverse inköpsställen för ps5!

Sen måste jag nog säga att det är rätt jävla dåligt av NoN hur dom skötte gårdagen. Jag la en beställning på ps5 samt lite annat tilltugg för 8k. Beställning går igenom och dom har dragit pengarna, ca 22.23 kommer orderbekräftelsen.

Idag på mina sidor står det: Redo att plockas. Ok det känns ju bra, allt verkar grönt då. Men vid 16 har inget mer hänt och jag tar o ringer deras ks. Då det var kö så knappar jag in att jag vill bli uppringd och 10 min innan stängning ringer dom. Då får jag infon att jag var en av dom som blir utan men att dom reserverar en till nästa släpp och säger att det ser "bra" ut för att få en då.

Inte ett ord om ifall jag kanske, eventuellt, möjligtvis, bara en liten smula kanske vill ha tillbaka mina 8k...Jag orkar inte ta någon diskussion då jag sitter i bilen, så sa bara att jag låter det ligga tillsvidare. Dom kan ju dock bara fetglömma att så kommer vara fallet imorgon mister dom en kund och 8k(som givetvis bara är en piss i havet för dom, men ändå).

Riktigt jävla förbannad på dom måste jag säga, grisigt gjort.

Men hur sent fick du order confirmation mail?
Och hur sent fick dom som faktiskt fick?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrCrab:

För att förtydliga så beställde jag ifrån den svenska sidan men min skickades ifrån Garbsen, Hannover DE idag. Jag beställde ganska sent så kanske de svenska var slut eller så är det för att jag har ett tyskt konto också. Har även ett UK konto så jag tror inte det har något med det att göra?

Nej. Amazon har lager över hela europa, och det är så de löser sina snabba transporter. Har köpt saker via engelska sidan som skickats från tjeckien, så antaligen har de samlat upp samtliga ps5or i europa i ett lager, och så skickas det därifrån.

Permalänk
Medlem

Fast är det inte skönt att ha en bokad även om man inte fick en med den här leveransen? Många har väntat i över ett halvår och non verkar ju ha regelbundna leveranser. Borde väl ligga på posten inom någon vecka?

Permalänk
Skrivet av Alrik:

Men hur sent fick du order confirmation mail?
Och hur sent fick dom som faktiskt fick?

Den ramlade in kl 22.23.

Permalänk
Skrivet av eriksson850:

Fast är det inte skönt att ha en bokad även om man inte fick en med den här leveransen? Många har väntat i över ett halvår och non verkar ju ha regelbundna leveranser. Borde väl ligga på posten inom någon vecka?

Det är mer det arrogant sättet som är problemet för min del. Dom gjorde ju lite reklam för släppet, det skulle vara ett litet släpp inte en chans att få reservera en konsol tills senare släpp. Så att dom sen då släpper igenom beställningar på nåt som inte finns och sen håller som i mitt fall 8k för en automatisk reservering för framtida konsol känns sådär. Dom kunde ju åtminstone frågat mig om jag vill ha en reservering eller 8k tillbaka under mitt samtal med dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av James Ulrich:

Det är mer det arrogant sättet som är problemet för min del. Dom gjorde ju lite reklam för släppet, det skulle vara ett litet släpp inte en chans att få reservera en konsol tills senare släpp. Så att dom sen då släpper igenom beställningar på nåt som inte finbs och sen håller som i mitt fall 8k för en auromatisk reservering för framtida konsol känns sådär. Dom kunde ju åtminstone frågat mig om jag vill ha en reservering eller 8k tillbaka under mitt samtal med dom.

Jag förstår och hade också varit lite frustrerad, dock skulle jag samtidigt tycka att det vore skönt att ha en "paxad" för nästa leverans. Men absolut lite arrogant, men jag gissar att dom antar att de som beställt absolut vill ha kvar sin bokning.

Permalänk
Medlem

Någon annan som beställde med BEST hemleverans från NetOnNet igår och som fick veta att deras beställning är försenad? Jag var snabb på att beställa och hann bli klar med mitt köp innan sidan började sega ner, fick orderbekräftelse 22:19, och BEST informerade mig om att den skulle komma idag. 10:09 fick jag veta från NetOnNet att ordern är skickad, 10.24 i morse blev leveransen bokad av BEST men fick veta runt 18:30 att leveransen är försenad.

Någon annan som skulle få leverans idag som fick sin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Någon annan som beställde med BEST hemleverans från NetOnNet igår och som fick veta att deras beställning är försenad? Jag var snabb på att beställa och hann bli klar med mitt köp innan sidan började sega ner, fick orderbekräftelse 22:19, och BEST informerade mig om att den skulle komma idag. 10:09 fick jag veta från NetOnNet att ordern är skickad, 10.24 i morse blev leveransen bokad av BEST men fick veta runt 18:30 att leveransen är försenad.

Någon annan som skulle få leverans idag som fick sin?

Exakt samma historia för mig.
Bor i mellansverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Och hur sent fick dom som faktiskt fick?

22:20 fick man tilldelning.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Antar att ”order mottagen” innebär ”ej tilldelad” på NoN-språk. Står dock i bekräftelsen att ” Din order kommer att levereras till dig enligt ditt val av leveranstid i kassan.” vilket är ett löfte om leverans senast måndag.

Skapar hus i h-e hos dom annars, av ren princip då de isf tagit betalt av en produkt dom vare sig har eller vet när dom får in. Ska bli intressant.

Permalänk

En kompis fick ett mail från NoN där de ursäktar att NoN har översålt. Har någon av er fått ett sånt mail?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smoggy:

Exakt samma historia för mig.
Bor i mellansverige.

Samma även för mig. Eftersom det finns en bekräftelse från NoN att den är skickad (till Best) så löser det sig förhoppningsvis under morgondagen?!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dont_blame_me:

En kompis fick ett mail från NoN där de ursäktar att NoN har översålt. Har någon av er fått ett sånt mail?

Samma här, där de sedan beskriver hur bra deras koppling med Sony är. För att i mening efter avslutningsvis beskriva hur de inte vet när nästa leverans är.

Permalänk
Medlem

Hur Netonnets hemsida fungerar när det gäller beställningar är det nog bara dom som vet.
Jag fick orderbekräftelse 22.27 på beställning med expressfrakt som är skickad och på väg.
Detta visar att tiden för orderbekräftelse inte är avgörande om beställningen går igenom.

Permalänk
Medlem

Fan att man inte fick något från varken NetOnNet eller Amazon

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyJoe:

Hur Netonnets hemsida fungerar när det gäller beställningar är det nog bara dom som vet.
Jag fick orderbekräftelse 22.27 på beställning med expressfrakt som är skickad och på väg.
Detta visar att tiden för orderbekräftelse inte är avgörande om beställningen går igenom.

Oj.. Vad konstigt haha. Kanske spelar in om man har Express frakt eller inte?

Permalänk
Skrivet av bugulu:

Någon annan som beställde med BEST hemleverans från NetOnNet igår och som fick veta att deras beställning är försenad? Jag var snabb på att beställa och hann bli klar med mitt köp innan sidan började sega ner, fick orderbekräftelse 22:19, och BEST informerade mig om att den skulle komma idag. 10:09 fick jag veta från NetOnNet att ordern är skickad, 10.24 i morse blev leveransen bokad av BEST men fick veta runt 18:30 att leveransen är försenad.

Någon annan som skulle få leverans idag som fick sin?

Samma för mig, får se om de händer nåt idag.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Oj.. Vad konstigt haha. Kanske spelar in om man har Express frakt eller inte?

Det kan vara en faktor som spelar roll.
Hur det än är så blir det folk som hamnar i kläm och blir besvikna.
De borde vara väl medvetna om dessa "brister" i sitt system och agera utefter dessa.
Redan på morgonen borde de varit medvetna om att folk skulle bli utan och kontaktat dessa med en vettig lösning.

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag beställde också från NoN senaste kvällskampanj. Efter att ha läst om översålda konsoler blev man lite orolig, men nu på morgonen fick jag leveransbekräftelse med kollinr.

Jag valde vanlig gratisfrakt till ombud (ej express) och betalade med Swish.
Orderbekräftelse kom samma kväll 6/4 22.24
Status mottagen ända fram till 8/4 07.39 då den är markerad som skickad.

Rejält pissigt för er som inte får någon. Men jag antar att tillgången borde öka de närmaste månaderna.
En klen tröst är väl ändå att det inte finns så många rena PS5 titlar att spela än...