PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Fick igenom en beställning, tack @lambdan för tippset.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Jäklarns! Fick också tag på ett! Helvete vad trevligt

Permalänk
Medlem

Sitter och skakar av adrenalinet men jag lyckades genomföra ett köp av en PS5 SE på NoN!
Fick precis orderbekräftelse också. Äntligen fick man sin 40-årspresent 😁 Stort tack till alla tipsare i tråden, lycka till ni som fortfarande letar! 😊

Permalänk
Medlem

NoN måste ha sveriges sämsta system. Har en i varukorg 2216 och det går sakta som fan. Och så är de slutsålda när allt laddat klart. Lillkusinen får vänta till nästa släpp

Permalänk
Medlem

Haha snacka om trasig mobilsida Netonnet hade. Fipplade i 8 minuter för att ens kunna lägga beställning. Först gick inte frakten att välja. Därefter öppnades aldrig Swish i mitt sista steg för betalning (öppnade Swish manuellt men ingenting syntes där) och slutligen när jag bytte till faktura stod det att min kreditansökan avslogs (jag har noll betalningsanmärkningar och stabil inkomst)

Permalänk
Medlem

Äntligen fick jag en PS5. Nu kan jag fimpa min förbokning från Dustin som legat sedan 18/9 -20.

Visa signatur

THINKPAD X280 ARCH
DEFINE S | I5 8600K | AP-Z370P | 32GB | GTX 1080
DEFINE 7 XL | I5 7600K | GA-Z270N | 64GB | 4x18TB
MX3S | KEYCHRON Q1V2 | P3421W + XF270H + XF270H
OLED65C1 + OLED55B7 | STRDH790 | KLIPSCH 5.1.4 | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av rosalin:

NoN måste ha sveriges sämsta system. Har en i varukorg 2216 och det går sakta som fan. Och så är de slutsålda när allt laddat klart.

Blev nog lite överbelastat, sidan blev riktigt seg ett tag

Permalänk
Skrivet av kena91:

Blev nog lite överbelastat, sidan blev riktigt seg ett tag

Exakt samma här

Permalänk
Medlem

Lite lack blir man.. tryckte på köp direkt när knappen blev tillgänglig, men NoN utcheckning va så otroligt seg att det blev "Ledsen, Sony PlayStation 5 hann tyvärr säljas slut denna gång." när man äntligen kom fram till "genomför". Tack ändå, sweclockers. Det var nära.

Permalänk

Hängde på låset 22:15, sidan laddades så långsamt att när jag var klar med checkout så var den slut.

Permalänk
Medlem

Beställde en. Osäker på om jag faktiskt vill lägga pengar på det just nu, finns det ens några nya spel?

Permalänk

Så jävla surt, var framme på genomför köp och godkände allt när sidan skrev att mitt mobilnr var felaktigt (trots att jag var inloggad på min profil). Sedan började allt laddas om igen och då var jag tvungen att ändra fraktsätt då express var borta, valde fri leverans med postnord 3-4 arbetsdagar, sedan tryckte jag på genomför köp igen och då stod det att allt var slut....

Sinnessjukt!

Permalänk
Medlem

Satt och refreshade på NoN men hände inget, sökte på PS5 och då stod det "I lager" på annonsen. Lyckades få den i varukorgen, skulle betala med Swish för tänkte det skulle gå snabbast. App-jäveln klagar på att det är över min Swish-gräns (vilket inte stämmer). Rusar till hallen för att hämta plånkan och byta betalsätt, nu är sidan seg som sirap. Lyckas knappa in mina kortuppgifter och bekräfta via Bank-ID. Sen står sidan helt still på blankvitt. Ingen progressbar i tabben eller något, helt dött. Försöker refresha efter 30sek men då får jag error om att betalning misslyckats. Klickar bakåt och nu finns det ingen PS5 i min korg längre och helt slut på produktsidan 5min senare får jag mail med orderbekräftelse och ordernr på en PS5 och pengarna har dragits på mitt konto Vet inte vad man ska tro, får se om det kommer fram något eller om det annuleras. Nu ska jag försöka sova med pulsen på 200...

Permalänk
Medlem

Sidan blev riktigt seg men lyckades ta mig hela vägen, orderbekräftelse 22:25.

Permalänk
Skrivet av Red Onion:

Haha snacka om trasig mobilsida Netonnet hade. Fipplade i 8 minuter för att ens kunna lägga beställning. Först gick inte frakten att välja. Därefter öppnades aldrig Swish i mitt sista steg för betalning (öppnade Swish manuellt men ingenting syntes där) och slutligen när jag bytte till faktura stod det att min kreditansökan avslogs (jag har noll betalningsanmärkningar och stabil inkomst)

Japp det svider, detta är precis det som hände mig... blev nekad trots att jag är helt "clean" haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av kena91:

Blev nog lite överbelastat, sidan blev riktigt seg ett tag

Mediamarkt hade ett system där produkten var reserverad i 15 minuter från det du la den i varukorgen. Många sidor har ju den typen av "gränser" för att det inte ska påverka hur segt det blir.

Permalänk
Skrivet av mangofreak:

Så jävla surt, var framme på genomför köp och godkände allt när sidan skrev att mitt mobilnr var felaktigt (trots att jag var inloggad på min profil). Sedan började allt laddas om igen och då var jag tvungen att ändra fraktsätt då express var borta, valde fri leverans med postnord 3-4 arbetsdagar, sedan tryckte jag på genomför köp igen och då stod det att allt var slut....

Sinnessjukt!

Sinnessjukt dåligt av netonnet också. De borde också köra något i stil med utlottningen som EG gör. Till syvende och sist så är det ändå någonslags utlottning det blir för det är inte personerna som tingar för som får köpa utan de som NoN svettiga brandvägg lyckas trycka genom först.

Permalänk
Skrivet av rosalin:

NoN måste ha sveriges sämsta system. Har en i varukorg 2216 och det går sakta som fan. Och så är de slutsålda när allt laddat klart. Lillkusinen får vänta till nästa släpp

Exakt samma för mig, riktigt surt! Allt gick i slowmotion från att man fått den i varukorgen!

Permalänk
Medlem

Äntligen! Stort tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Helt sinnes... Hade som flera andra den i korgen så det gick. Och jag har presentkort som jag sparat ihop genom jobbet på 6000kr på NoN. Så jag är ju "tvungen" att köpa det där, så denna kvällen har jag ju väntat på sen release. Och exakt samma här, fick börja om först för att express inte gick att välja helt plötsligt. Sen buggade det sönder när jag skrev in presentkortet så jag fick göra om det 4 gånger. Och när jag efter allt kladd kommit till sista knappen "Genomför beställning" 22.28 så är det slut. Helt värdelös sida imo.

Permalänk
Medlem

verkar gå att klicka på köpknappen på digital edition hos mediamarkt... man kommer vidare till betalning. Ingen aning om det är en bugg eller om dom faktiskt har några.

Permalänk

Lyckades! lill-brorsan i telefonen lyckades inte! Vi satt exakt samtidigt, men ändå gick det mycket segare för honom. Jag hade dock ”repat” flödet lite innan - kanske kan vara ett tips!

Lill-brorsan fyller år idag.. hoppas det hinner komma till helgen, så kommer han få en härlig överraskning när vi (småskaligt) firar honom

Tack alla sweclockers för tips i den här tråden, nu har jag några upp på er:)

På återseende!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kurre:

verkar gå att klicka på köpknappen på digital edition hos mediamarkt... man kommer vidare till betalning. Ingen aning om det är en bugg eller om dom faktiskt har några.

Tack så mycket, men man kommer inte hela vägen fram i beställning. Tar stopp vid leveranssätt. Man kan endast klicka på "hämta i varuhus" och det är slut i alla varuhus så det går inte heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kurre:

verkar gå att klicka på köpknappen på digital edition hos mediamarkt... man kommer vidare till betalning. Ingen aning om det är en bugg eller om dom faktiskt har några.

Jag har haft den i min korg sen typ en vecka tillbaka, men det går tyvärr inte att slutföra beställningen då leverans från webblager inte är alternativ och inga butiker har den i lager så upphämtning går bort det med.

Permalänk
Medlem

lyckades få tag på en! äntligen!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Skulle vänta med det tills du vet att Netonnet inte fick mer ordrar än de klarade. Min "Resurs bank"-verifiering tog olustigt lång tid.

Har fått mail med orderbekräftelse. Så det är nog lugnt.

Visa signatur

THINKPAD X280 ARCH
DEFINE S | I5 8600K | AP-Z370P | 32GB | GTX 1080
DEFINE 7 XL | I5 7600K | GA-Z270N | 64GB | 4x18TB
MX3S | KEYCHRON Q1V2 | P3421W + XF270H + XF270H
OLED65C1 + OLED55B7 | STRDH790 | KLIPSCH 5.1.4 | PS5

Permalänk
Medlem

Alltså HUR lyckas jag alltid missa 😭😭😭

Permalänk

Fick tag i ett på NoN igår kväll. Stort tack till alla som tipsat i tråden. Hoppas ni får tag i ett snart!

Permalänk
Medlem

Jag lyckades damma av ett många år gammalt konto för att skriva ett tack för tipsen! Lyckades få tag på ett igår kväll, utan större dramatik faktiskt. Det är nästan att man får dåligt samvete mot er som kämpat länge. Hoppas att det släpper snart för er andra.

Permalänk

Hämtade igår ut mitt DE köpt från Mediamarkt den 31/3. Det tog några dagar extra med frakten pga påskhelgen, men nu är den på plats.

Tack o bock, och lycka till alla!