Permalänk
Medlem

Corsair wireless problem

Hej,

Jag köpte ett trådlöst headset och en trådlös mus till min sambo då vår katt bet sönder sladdarna för henne på hennes gamla.

Corsair virtuoso och Corsair harpoon.

Dom vill inte fungera samtidigt. Någon annan som upplevt detta problem och vet hur man löser det?

Permalänk
Medlem

Sitter med samma headset, dock inte musen MEN har ICUE installerats?

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

Har själv problem med att få mikrofonen att funka i mitt Virtuoso trådlöst. Läst att det är ett vanligt problem med dem.

La även märke till att när jag körde med Virtuoso trådat och behövde ladda musen (Corsair Dark Core RGB Pro) och hade båda inkopplade framtill på datorn via varsin USB 3.0 så påstods Windows att resurserna för USB kontrollern inte räcker till för båda samtidigt så fick koppla in musen (som annars slutade fungera) direkt baktill på moderkortet för att ladda den.

Så du kan ju testa byta USB port till någon av sändarna och kolla om det löser sig.

Sen det vanliga att prova med en ominstallation av iCUE.

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire

Permalänk
Medlem

ICUE är installerat. Ominstallerat. Bytt portar..

Det är ju jäkligt tråkigt att det ska krångla så. Man tänkte ju att de var från samma företag så de borde fungera ihop..

Innan hade hon enbart Virtuoso ett tag då fungerade det, fast oftast inte micen.. Hur som helst skulle jag nog aldrig rekommendera Corsairs produkter till någon efter dessa erfarenheter

Permalänk
Medlem

Förstår att det känns ”prutt” när saker inte fungerar, har du kontaktat ÅF/Corsair om detta och fått svar?

Tycker det ligger på deras axlar trots allt så det löser sig.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.