PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbotomte:

Till er som beställde 19/4 eller 25/4, hur länge varade "fönstret" att beställda? Hur länge fanns det i lager dvs. Det verkar ändå som många i tråden lyckades beställa dessa datum.

Du menar 19/3 antar jag. Det var ändå ett par timmar tror jag, jag var inte nåt särskilt snabb. Såg artikel på FZs framsida har jag för mig, och gick in och satt och velade ett tag innan jag beställde.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

Du menar 19/3 antar jag. Det var ändå ett par timmar tror jag, jag var inte nåt särskilt snabb. Såg artikel på FZs framsida har jag för mig, och gick in och satt och velade ett tag innan jag beställde.

Hoppsan, ja 19/3.

Snyggt! Ändå lättande att höra att man inte alltid måste sitta med bot/script/tillägg för att ha chans att knipa en, haha!

Permalänk

Nu är min uthämtad efter beställning från CDON förra veckan https://imgur.com/gallery/0sWjvBu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrCorleone:

Det är väl det enda alternativet de har som betalmetod? Men någon användare skrev att denne hade fått tillbaka pengarna på kontot vid avbeställning. Hoppas att så är fallet.

Jepp. Jag fick pengarna tillbaka direkt. No questions asked och trevligt bemötande.
Nu har jag en egen nyinstallerad PS5a sen 3 timmar. Från lotteriet hos Elgiganten, så allt känns helt ok på alla fronter

Permalänk

Ps5 SE bortplockad från netonnet

"den här varan säljs inte längre"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnuse74:

Ps5 SE bortplockad från netonnet

"den här varan säljs inte längre"

Såg det precis också. Vad beror det på tro? Att de inte kommer få in några leveranser eller att de är något på g?

Permalänk
Medlem

Nu har jag äntligen fått min efterlängtade Ps5 efter 6 månaders letande. Så jävla tacksam för att jag hitta en tillslut med hjälp av er. Vill tacka er så mycket! Beställde på cdon den 25e mars och nu är den här. 😄

Permalänk
Medlem

Ni som säger att ni använder FZ.se för att få tips om släpp, var? Hur? Utveckla gärna! 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cland:

Ni som säger att ni använder FZ.se för att få tips om släpp, var? Hur? Utveckla gärna! 🙂

Stod en nyhet på förstasidan när jag surfade in, vilket jag gör då och då.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Helvete vad många konsoler som dyker upp på blocket och tradera under dagen. Och det värsta är att många kommer från Elgigantens lottdragning. Surt sa räven. Har förresten inte hört ett skit från komplett, dom verkar ha glömt bort min beställning:/ önskar man kunde få tag på en och sen avbeställa därifrån..

Permalänk
Medlem

När jag går in på CDON och söker på Playstation 5 får jag "bara" upp handkontroller och spel? Men ingen konsol? Vill ju också chansa där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ebmisdead:

Någon som någonsin fått ps5-leverans från komplett ? Min order är lagd första veckan i juni 2020. Så 10 mån nu lite drygt. Känns fantastiskt hehe zzzzz

Låter rätt sjukt egentligen.. Komplett är ju en stor spelare. Kanske många som beställt just därför iofs! Förstår inte riktigt hur leveranserna ser ut egentligen? Hur fördelas konsolerna mellan olika aktörer? Är det Sony som skickar ut direkt eller är det via någon form av grossist?

Permalänk
Skrivet av Coolside:

Helvete vad många konsoler som dyker upp på blocket och tradera under dagen. Och det värsta är att många kommer från Elgigantens lottdragning. Surt sa räven. Har förresten inte hört ett skit från komplett, dom verkar ha glömt bort min beställning:/ önskar man kunde få tag på en och sen avbeställa därifrån..

Yup, och många från Cdon med.. Det är riktigt ruttet.

Ord
Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

När jag går in på CDON och söker på Playstation 5 får jag "bara" upp handkontroller och spel? Men ingen konsol? Vill ju också chansa där.

De tar bort de när de inte har några på lager/på ingång... kommer det upp en konsol när du söker så finns de att beställa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbotomte:

Till er som beställde 19/3 eller 25/3, hur länge varade "fönstret" att beställda? Hur länge fanns det i lager dvs. Det verkar ändå som många i tråden lyckades beställa dessa datum.

Edit: Datum

Den 25e var det 14 min mellan forumpost och min beställning och de fanns i lager en stund efter det med, så ca 20 min efter forumpost.

Permalänk

Idag bör min PS5:a, beställd från cdon den 25:e komma. Enligt postnord har den kommit till stadens distributionscentral och ska väl köras ut till utlämningsställe.

Permalänk

Digital Edition finns att beställa på Mediamarkt nu. Min beställning gick precis igenom.

Se upp med att använda mobil/app, fick det ej att fungera där, men fungerade via hemsidan.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Men jag fattar inte det, det stod att det finns i lager men kan inte göra nånting med... jag är dum i huvud eller?

Permalänk
Skrivet av eroGogs:

Men jag fattar inte det, det stod att det finns i lager men kan inte göra nånting med... jag är dum i huvud eller?

Om du går in via länken ska Köp-knappen vara synlig. Går du in på artikeln försvinner den. Annars sök "playstation 5" och se om den kommer fram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eroGogs:

Men jag fattar inte det, det stod att det finns i lager men kan inte göra nånting med... jag är dum i huvud eller?

Jag kunde trycka på Köp från den här länken på PC: https://www.mediamarkt.se/sv/category/_playstation-5-konsoler...

Permalänk

Sjukt. Har följt denna tråden sedan jul och allt har försvunnit på sekunden. Denna har varit i lager sedan strax innan 9.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaH:

Lyckades klicka hem en DE via tipset precis, brorsan hade lite trassel men gick tydligen trycks på "köp" efter någon minut igen. Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Hoppas de får in SE också, vill inte ha DE ju. Grattis till er som ville ha DE och får en nu! 😊

Permalänk
Medlem

Klickade också in en DE tack! Nu är den galna jakten över

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Klickade också in en DE tack!

Permalänk
Medlem

Fasen, när jag väl lyckas se när den är i lager nånstans så är det DE versionen bara.
Jaja, bara fortsätta spana...

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

DE beställd! Vågar man tro på 1-3 arbetsdagars leveranstid som det stod vid beställning? Någon som har koll på hur snabba MediaMarkt har varit med att skicka ut sina konsoler tidigare?

Permalänk
Skrivet av AW10:

DE beställd! Vågar man tro på 1-3 arbetsdagars leveranstid som det stod vid beställning? Någon som har koll på hur snabba MediaMarkt har varit med att skicka ut sina konsoler tidigare?

Det är ju påsk med

Permalänk
Medlem

Lyckades också beställa en DE, hamnar man i någon kö eller finns det tillräckligt i lager mån tro, känns lite osäkert i och med att behövde göra på ett visst sätt och det fortfarande står "fullbokad". Någon som har erfarenhet att dela med sig?

EDIT: Min order gick inte igenom och jag måste vänta på återbetalning till paypal, bättre lycka nästa gång.

Visa signatur

i7 4790K & GTX 980 Ti