3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

Finns ju i lager åå nätet

Agh jag är så dum, hade råkat trycka på "visa priser ex. moms" så jag trodde att det var ett bättre pris än vad det var

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...
KFA2 GeForce RTX 3060 1-Click OC 12 GB

Tipsades tidigare om i lager i Stockholm, nu även i webblager samt lagershop i Uppsala/Västerås/Umeå i skriven stund.

Men hur kan det vara 4500 och en timme senare 5890 eller nåt?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av aagii247:

Men hur kan det vara 4500 och en timme senare 5890 eller nåt?

Första länken måste lett till deras B2B-sida, exkl. moms. Beroende på vilka länkar man klickat på så kan man låsas dit rätt hårt av netonnet upplever jag.

Flyttade ditt inlägg till diskussionstråden då tipstråden endast är till för - tips.

Edit: Jag fixade till den tidigare länken nu, mycket riktigt var det som jag trodde att den länkade till B2B, eller [..]/?siteType=2.
Lade in [..]/?siteType=1 på båda länkarna nu så de "tvingar" en till rätt sida.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Första länken måste lett till deras B2B-sida, exkl. moms. Beroende på vilka länkar man klickat på så kan man låsas dit rätt hårt av netonnet upplever jag.

Flyttade ditt inlägg till diskussionstråden då tipstråden endast är till för - tips.

Edit: Jag fixade till den tidigare länken nu, mycket riktigt var det som jag trodde att den länkade till B2B, eller [..]/?siteType=2.
Lade in [..]/?siteType=1 på båda länkarna nu så de "tvingar" en till rätt sida.

Haha aa det tror jag nog nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Första länken måste lett till deras B2B-sida, exkl. moms. Beroende på vilka länkar man klickat på så kan man låsas dit rätt hårt av netonnet upplever jag.

Flyttade ditt inlägg till diskussionstråden då tipstråden endast är till för - tips.

Edit: Jag fixade till den tidigare länken nu, mycket riktigt var det som jag trodde att den länkade till B2B, eller [..]/?siteType=2.
Lade in [..]/?siteType=1 på båda länkarna nu så de "tvingar" en till rätt sida.

Hah, precis såhär jag lurades!

Permalänk
Medlem

Fick mejl idag att mitt GIGABYTE GeForce RTX 3070 GAMING OC har packats och skickats iväg från Proshop

Visa signatur

| Ryzen 7 2700x | MSI X470 Gaming Pro Carbon | 16GB HyperX Fury 2933MHz | Noctua NH-D15 SE-AM4 | ASUS Rog Strix 1080Ti | 256GB 850EVO, 525GB MX300 | Corsair RM850x | Fractal Design R6 | ASUS ROG Swift PG279Q (IPS 1440p) | Acer Predator XB271H (TN 1080p) | Glorious Model O & Asus Rog Strix Flare | Bowers&Wilkins P7 | Marantz HD-DAC1 | Svive Hydra Mikrofon Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goong:

Fick mejl idag att mitt GIGABYTE GeForce RTX 3070 GAMING OC har packats och skickats iväg från Proshop

Vad var priset vid beställning?

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocr123:

Vad var priset vid beställning?

Det låg på 8290:- då när det beställdes 1a mars

Visa signatur

| Ryzen 7 2700x | MSI X470 Gaming Pro Carbon | 16GB HyperX Fury 2933MHz | Noctua NH-D15 SE-AM4 | ASUS Rog Strix 1080Ti | 256GB 850EVO, 525GB MX300 | Corsair RM850x | Fractal Design R6 | ASUS ROG Swift PG279Q (IPS 1440p) | Acer Predator XB271H (TN 1080p) | Glorious Model O & Asus Rog Strix Flare | Bowers&Wilkins P7 | Marantz HD-DAC1 | Svive Hydra Mikrofon Pro

Permalänk
Medlem

Typiskt, missade 3070 på Elgiganten med några sekunder :/
Var för övrigt ett Asus Tuf Gaming OC för 8490 kr.

Permalänk
Medlem

Men alltså vad knarkar de egentligen? Det är ju mycket högre än vad scalpers på Blocket ska ha för sina kort. Nu har Proshop gått och blivit scalpers på riktigt.

"You either die a hero, or you live long enough to see yourself become the villain."

Permalänk
Medlem

Imorgon hämtar man ut ett Strix 3070 OC på Webhallen för det blygsamma beloppet av 9190kr. Å andra sidan lyckades jag av en slump norpa det i måndags och har sluppit vänta på boknkng eller sitta och trycka F5 i veckor så man får kanske vara glad.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidious G:

Ruttet av Inet att scalpa.

Kan ha fel men var det inte Nvidias fel som tillät Botnar med försäljningen av 3080/3090? Är inte teknisk insatt men tänkte att Nvidia skulle kunna stoppa dem om de ville.

Enligt videon så är Nvidia rent och skärt sadister

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Vad kan man räkna med att det är för kort i denna?
https://www.elgiganten.se/product/gaming/stationar-dator-gami...

Är det Nvidias referenskort eller kan det vara precis vad som?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xero^:

Vad kan man räkna med att det är för kort i denna?
https://www.elgiganten.se/product/gaming/stationar-dator-gami...

Är det Nvidias referenskort eller kan det vara precis vad som?

HPs egna, googla lite så hittar du nog exempel på hur de brukar se ut.
Billigt men fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xero^:

Vad kan man räkna med att det är för kort i denna?
https://www.elgiganten.se/product/gaming/stationar-dator-gami...

Är det Nvidias referenskort eller kan det vara precis vad som?

Omöjligt att säga.
Skillnaden mellan korten är oftast huvudsakligen akademisk, oavsett.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xero^:

Vad kan man räkna med att det är för kort i denna?
https://www.elgiganten.se/product/gaming/stationar-dator-gami...

Är det Nvidias referenskort eller kan det vara precis vad som?

Vet ej men om det är referens är det väl plus för de går väl inte o få tag på

Permalänk
Skrivet av Xero^:

Vad kan man räkna med att det är för kort i denna?
https://www.elgiganten.se/product/gaming/stationar-dator-gami...

Är det Nvidias referenskort eller kan det vara precis vad som?

Det är hps kort. Hade haft en sån och det är en två fläkt variant kort.

Permalänk
Inaktiv

Tänk på att det är endast 8GB RAM på 3060ti som sitter i HP-datorn.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon2110:

Tänk på att det är endast 8GB RAM på 3060ti som sitter i HP-datorn.

Precis som alla andra 3060 Ti...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon287298:

Precis som alla andra 3060 Ti...?

Haha jaa han blandar ihop med vanlig 3060

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aagii247:

Haha jaa han blandar ihop med vanlig 3060

F*n. Du har rätt. Det är 12GB på den vanliga och 8GB på Ti-dito. Trodde inte att Nvidia gjorde en sån grej.

Permalänk
Medlem

Har googlat järnet men hittar f-n inget om den datorn.(HP Pavilion TG01-1064no)
Bild på baksidan hade varit bra!

Är det ett separat kort som man kan plocka ur, tänkte byta med mitt 1050ti o sen sälja av HPn..

Mest så det inte är nått inbyggt crap.

Visa signatur

PUBG Mobile @ Samsung Note 9, 8/512 GB

Permalänk

Shit såg att ett MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X OC kostar 8800 kr nu om det ens gå att få tag på, jag betalade 6200 kr mitt och tyckte det var dyrt lol. Blev avundsjuk på alla som hann köpa ett 3070 för 5600 kr, hur har det gått med dessa? Har folk fått sina kort för 5600 kr än?

Jag blev ju lite sne när jag såg att MSI GeForce RTX 3070 SUPRIM X 8GB kostade 6199 kr, och ville gärna ha det istället för mitt venuts, dessa kort kostar nu 10 000 kr, helt sinnessjukt. Har för mig att det var Inet eller NoN, som hade inne typ 500 st RTX 3070 SUPRIM X 8GB, fanns ju uppe i 3 dagar typ, fattar inte varför folk här inte köpte då...

Prisjakt visar "Lägsta pris 6 659 kr" på SUPRIM X, det stämmer inte, fanns ju massor för runt 6200-6300 kr, kanske inet eller NoN som hade någon kampanj?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av drakbane:

Har googlat järnet men hittar f-n inget om den datorn.(HP Pavilion TG01-1064no)
Bild på baksidan hade varit bra!

Är det ett separat kort som man kan plocka ur, tänkte byta med mitt 1050ti o sen sälja av HPn..

Mest så det inte är nått inbyggt crap.

Klart det måste vara ett separat kort, annars får du väl ringa och fråga...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Shit såg att ett MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X OC kostar 8800 kr nu om det ens gå att få tag på, jag betalade 6200 kr mitt och tyckte det var dyrt lol. Blev avundsjuk på alla som hann köpa ett 3070 för 5600 kr, hur har det gått med dessa? Har folk fått sina kort för 5600 kr än?

Jag blev ju lite sne när jag såg att MSI GeForce RTX 3070 SUPRIM X 8GB kostade 6199 kr, och ville gärna ha det istället för mitt venuts, dessa kort kostar nu 10 000 kr, helt sinnessjukt. Har för mig att det var Inet eller NoN, som hade inne typ 500 st RTX 3070 SUPRIM X 8GB, fanns ju uppe i 3 dagar typ, fattar inte varför folk här inte köpte då...

Prisjakt visar "Lägsta pris 6 659 kr" på SUPRIM X, det stämmer inte, fanns ju massor för runt 6200-6300 kr, kanske inet eller NoN som hade någon kampanj?

Jadu, jag fick nyligen mitt 2060 inlöst på garanti så här sitter jag nu 😂. Tar verkligen emot att betala mer än vad de kostade från början, men vad ska man göra 🤷‍♂️. Jag kommer dock få vänta för jag satsar på ett 3060 Ti och tänker då inte köpa de dyraste modellerna.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Fick ett 3060 på webhallen i kundvagnen men släpper det då det är ett skitkort för 6100:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unpoor:

Fick ett 3060 på webhallen i kundvagnen men släpper det då det är ett skitkort för 6100:-

Misstänker att det är ett MSI GeForce RTX 3060 GAMING X.
Vad menar du med skitkort, att det just är ett 3060 eller att den modellen är dålig på något sätt?

Tycker alla 3060 ligger på runt 6000 +- några 100 så det är vad det är..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xero^:

Misstänker att det är ett MSI GeForce RTX 3060 GAMING X.
Vad menar du med skitkort, att det just är ett 3060 eller att den modellen är dålig på något sätt?

Tycker alla 3060 ligger på runt 6000 +- några 100 så det är vad det är..

Tror han menar allmänt så är 3060 väldigt dålig bang for buck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xero^:

Misstänker att det är ett MSI GeForce RTX 3060 GAMING X.
Vad menar du med skitkort, att det just är ett 3060 eller att den modellen är dålig på något sätt?

Tycker alla 3060 ligger på runt 6000 +- några 100 så det är vad det är..

Jupp Gaming X men 3060 generellt för mig är kasst med 34P monitor, och för 6100:- ett skämt egentligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Tror han menar allmänt så är 3060 väldigt dålig bang for buck

Ja så är det men det skulle jag säga gäller alla kort för stunden, personligen tror jag inte vi kommer att se en ändring på de här priserna på ett bra tag.