3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem

Fick precis meddelande om att mitt 3070 från NetOnNet är skickat.
Beställde 16 mars och då var beräknade leveransen satt till 30/3 så en hel vecka tidigare än utsatt leverans.
Man kan ju hoppas på att detta är en indikation på att fler kort börjar anlända till leverantörerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9inety9ine:

Proshop är ju nästan värre än scalpers..

Alla butiker är det.. skillnaden är väl att Proshop lyckas få in kort lite då och då som inte redan är bokade.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lerners:

@leffeboi chattade precis med webhallen och mitt Asus 3060 ti var på väg till butik så verkar som det vart tajt då eftersom vi hade samma beställningstid

Har ditt kort anlänt till butik?

Permalänk
Inaktiv

Man kanske ska springa till Sveavägen iaf =P. Går ju förbi där om en sund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmaattee:

Det tar ibland några minuter innan webbis bekräftelsen kommer, var det rog strix-kortet som kom nyss? det låg för 8999 kr igår i alla fall så är kanske det priset du fått. Tror du kommer få det, deras ordersystem verkar rätt airtight och har inte hört någon som inte fått kortet om de beställt när det varit grönt

Tack för svaret och de uppmuntrande orden. Fick dock ingen orderbekräftelse så efter 2 timmar ringde jag Webhallen support. Ordern hade inte registreras korrekt men kortet fanns så de löste problemet. Fick nu en leverans bekräftelse så förhoppningsvis har jag det i veckan.

Precis det var ASUS ROG strix 3070, just det kortet jag varit ute efter.

Får passa på att tacka alla i forumet som postar när kort finns i lager. Hittade dock detta genom att söka själv. Då jag jobbar finns det mycket begränsad tid att ligga på knappen dagtid men i bland har man tur. Skall avbeställa en annan order jag har lagt och hoppas någon här får ett kort tidigare pga det.

Webhallen skall också ha en stjärna för trevlig support och inte allt för lång kötid samt att orderstrulet gick att lösa.

Permalänk
Inaktiv

Tjejen blir lycklig! Finns ett 3070 kvar på Inet Sveavägen

Permalänk
Inaktiv

Nån knep det sista. Slut nu

Permalänk
Medlem

Det är så sjuka priser nu så jag vet inte ens om jag vill ha ett 3070 längre... Får väl vänta till 4000-serien så man kan köpa till normalt pris i alla fall, av ren princip.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Skrivet av Zidious G:

Det är så sjuka priser nu så jag vet inte ens om jag vill ha ett 3070 längre... Får väl vänta till 4000-serien så man kan köpa till normalt pris i alla fall, av ren princip.

Mm, eller hänga på beställknappen när 3070 ti släpps, kanske blir samma där att de billigaste blir de man kan beställa vid släpp och sen skjuter priset bara i höjden när antalet kort inte kan möta efterfrågan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Problemt är ju att vi som konsumter är villiga att betela så har mycket för ett low-mid range kort så priserna kommer vara försätta att vara höga enda tills folk slutar köpa korten även bristen på grafkikorten tar slut /:

Ja må vänta 2 år till.. Kommer fan inte betala dem priserna. Så alla är ju inte lika desperata och villiga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willenius:

Mm, eller hänga på beställknappen när 3070 ti släpps, kanske blir samma där att de billigaste blir de man kan beställa vid släpp och sen skjuter priset bara i höjden när antalet kort inte kan möta efterfrågan...

Det finns ju en del till ganska vettiga priser men det är aldrig dem som de får in. Känns som det bara kommer in 9500+ kort typ...

Här finns ett om någon har missat:
https://www.inet.se/produkt/5411862/msi-geforce-rtx-3070-8gb-...

För dyrt för mig dock.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidious G:

Det finns ju en del till ganska vettiga priser men det är aldrig dem som de får in. Känns som det bara kommer in 9500+ kort typ...

Här finns ett om någon har missat:
https://www.inet.se/produkt/5411862/msi-geforce-rtx-3070-8gb-...

För dyrt för mig dock.

9800kr. Vafalls!? Det är mer än jag pröjsade för mitt 3080.. Sjuka tider vi lever i.

Permalänk
Medlem

Priset höjdes medan det var lagervara

Skrivet av 9inety9ine:

9800kr. Vafalls!? Det är mer än jag pröjsade för mitt 3080.. Sjuka tider vi lever i.

De första beställningarna gick igenom för 9290kr, därefter när det var ca 40st kvar höjdes priset till 9790.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morax:

De första beställningarna gick igenom för 9290kr, därefter när det var ca 40st kvar höjdes priset till 9790.

Ruttet av Inet att scalpa.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Skrivet av Morax:

De första beställningarna gick igenom för 9290kr, därefter när det var ca 40st kvar höjdes priset till 9790.

5hundring extra per kort, 40 kort, 20 lopp på 2 timmar. illa av Inet

Permalänk
Medlem

Jag klagar av mig igen, VIDRIGA priser.

Hoppas fan mitt 1060 håller sig fram tills att det har lugnat ner sig. 8-9k för ett 3070...

Permalänk
Medlem

Många butiker har ju kort reserverade för deras egna byggen och jag gissar att det är dessa de nu cashar ut hårt på. Vore kul att se om deras inköpspriser skalar i samma mån som deras nuvarande utpriser gör.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Är det nån som fått sitt 3060 TI från Dustin? inne på vecka 9 strax

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

Är det nån som fort sitt 3060 TI från Dustin? inne på vecka 9 strax

Dustin stängde väl av sin "köpknapp" väldigt sent? Känns som den kön kan vara milslång...

Permalänk

Är det någon som har fått sin EVGA GeForce RTX 3070 XC3 ULTRA 8GB från Dustin home? Beställde 12/3 och det står att ett kort är restnoterat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av eriksson850:

Dustin stängde väl av sin "köpknapp" väldigt sent? Känns som den kön kan vara milslång...

Misstänker att den är vääääldigt lång, frågan om man ens får något kort i år. Därför jag undrar om någon fått sitt 3060 TI än

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

Misstänker att den är vääääldigt lång, frågan om man ens får något kort i år. Därför jag undrar om någon fått sitt 3060 TI än

Jag beställde ett 3060ti Ventus 3x den 4 januari. Beräknad ankomst till deras lager är 16 februari 2021. Sist jag kollade i kalendern har det passerat. Inget kort levererat.

Beställde samma dag ett likadant kort från komplett. Okänd leveranstid på det.

Permalänk
Medlem

Vill bara tipsa er om att jag nyss avbokade ett 3060 Strix OC och ett 3060 MSI Gaming X på Webhallen. Så den som är sugen kan säkert beställa om inte redan nu så imorgon. Strixet fanns i Fruängen och MSI i Bredden. Mvh

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

Misstänker att den är vääääldigt lång, frågan om man ens får något kort i år. Därför jag undrar om någon fått sitt 3060 TI än

Köpte ett 6/1, leverans 22/1.

Edit: ASUS RTX 3060ti Dual non-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

Är det nån som fått sitt 3060 TI från Dustin? inne på vecka 9 strax

Beställde MSI 3060 Ti Gaming X Trio den 6e Januari för 5390kr. Den 22a Februari fick jag mail om att det är långa leveranstider på grafikkort men inget annat, inte någon beräknad leverans eller liknande. Känns inte som man vill avbeställa och chansa på annat ställe med dagens priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

Misstänker att den är vääääldigt lång, frågan om man ens får något kort i år. Därför jag undrar om någon fått sitt 3060 TI än

Kommet någ ta något år eftersom dussin har tagit bort alla sin rtx 3060 ti kort från hemsida helt.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Mitt GeForce RTX 3060 Vision OC som jag beställde från Netonnet den 16/3 verkar ha försvunnit hos Postnord (de söker efter paketet nu och kan inte ge mer information än det).

Någon som varit med om att paket försvunnit när det gäller grafikkort som är bristvara. Hur har butikerna hanterat det?
Vänta till kort av samma modell kommer in? ersättningskort? pengarna tillbaka?

Edit: Plingade till i postnordappen så nu har paketet kommit. Det skumma är att kollar man tracking så finns endast beställd frakt av Netonnet och ankomst ombud. Inga händelser däremellan.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Mitt GeForce RTX 3060 Vision OC som jag beställde från Netonnet den 16/3 verkar ha försvunnit hos Postnord (de söker efter paketet nu och kan inte ge mer information än det).

Någon som varit med om att paket försvunnit när det gäller grafikkort som är bristvara. Hur har butikerna hanterat det?
Vänta till kort av samma modell kommer in? ersättningskort? pengarna tillbaka?

Inte just grafikkort. Men pengarna tillbaka.
😢 inge kul när det faktiskt är varan man vill ha.

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det tills Netonnet skickar paket? Jag beställde en KFA2 3060 för några dar sen men har bara fått en orderbekräftelse..