Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Nu är jag personligen inte intresserad av GPU:er men referenspriset är väl oväsentligt?

Dessutom är väl de flesta GPU fynd i och med att marknadsvärdet generellt fortfarande ligger över butikspriserna?

Det finns två specifika trådar för just 3060/3070 och 3080/3090 angående deras lagerstatus Ungefär som att "digitala spelfynd" tas bort från fynd-tråden då det finns en tråd för just digitala spelfynd

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Var det inte en person i någon liknande cashback-tråd som hade fått vänta nästan 90 dagar? Lite läskigt lång tid kan jag tycka

Personligen så fick jag vänta i lite mer än fem månader.. Som tidigare sagts i tråden så är det schyst att man kan spara en slant men flera månaders väntetid ibland mer än ett halvår förtjänar lite negativ kritik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag har väntat sedan Oktober/november på mina 45 euro cashback från Asus Promotion för WLAN.
Mailade in ett supportärende förra veckan och fick som svar "du har redan blivit godkänd, men det dröjer lite till"...

MEN om pengarna nu kommer någon gång är det ju en fin bonus så why not?

Skrivet av snajk:

Jo. Jag väntar fortfarande på cashback för min router. Köptes 21/11 men blev godkänd 7/1. Så inte riktigt 90 dagar från godkännandedatumet än men det närmar sig. Men det är ju liksom gratis pengar tillbaka så det gör inte så mycket att det tar lite tid.

Köpte ett moderkort 26/11 och fick min cashback igår! Wiho

Permalänk
Skrivet av Pender:

Apropå helt okej pris... Jag är väldigt sugen på denna (nyss 399 euro):
https://www.mediamarkt.de/de/product/_google-pixel-4a-mit-5g-...

Men levereras ej till Sverige direkt tyvärr. Vissa har haft flyt och fått hem den ändå. Kanske värt testa igen/mailbox.

I bought one with sweden trick they use on swedroid. Worked just fine for me, but doesn't for some.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leffeboi:

Personligen så fick jag vänta i lite mer än fem månader.. Som tidigare sagts i tråden så är det schyst att man kan spara en slant men flera månaders väntetid ibland mer än ett halvår förtjänar lite negativ kritik.

Håller med. Jag personligen hade inte tyckt det varit okej att vänta 6 månader på att få tillbaka några hundra kronor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilmako:

Köpte ett moderkort 26/11 och fick min cashback igår! Wiho

Fick tillbaka mina stålar igår, Router från i November:
från tråden:

Heads up: Elgiganten och cash back, se till att vara ute i god tid
Progress, fick min cashback/stålar tillbaka idag också.
Reg. 28-11-2020

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

"JUST NU: halva priset på annonskostnaden i kategorierna För hemmet, Elektronik, Personligt och Fritid & hobby. Gäller 20 - 28 mars, endast för privatpersoner."

För er som har lite extra produkter plus tid och energi över på att svara på skambud och några seriösa bud. Kampanj på Blocket, hoppas det är OK att småtipsa här om. Allt för en hållbar värld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

"JUST NU: halva priset på annonskostnaden i kategorierna För hemmet, Elektronik, Personligt och Fritid & hobby. Gäller 20 - 28 mars, endast för privatpersoner."

För er som har lite extra produkter plus tid och energi över på att svara på skambud och några seriösa bud. Kampanj på Blocket, hoppas det är OK att småtipsa här om. Allt för en hållbar värld.

Att ha i åtanke så är detta det sämsta fallet att sälja. Nu är det billigt att sälja så marknaden kommer bli fylld med konkurrens. Skillnaden ni får i pris på grund av konkurrensen bör vara mindre än skillnaden i annonskostnad i de flesta fallen.

Detta är dock ett bra tillfälle att köpa. Vänta med att sälja tills denna våg av billigare annonser försvinner från marknaden.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Att ha i åtanke så är detta det sämsta fallet att sälja. Nu är det billigt att sälja så marknaden kommer bli fylld med konkurrens. Skillnaden ni får i pris på grund av konkurrensen bör vara mindre än skillnaden i annonskostnad i de flesta fallen.

Detta är dock ett bra tillfälle att köpa. Vänta med att sälja tills denna våg av billigare annonser försvinner från marknaden.

Intressant poäng men jag vet inte om det är så, det beror ju på vad man säljer. Jag kanske säljer en cykel och du ett grafikkort. Det finns dessutom vettiga gratisalternativ som t.ex. Facebook Marketplace som lär vara mycket större konkurrens. Sen så finns det vissa produkter man kanske aldrig hade velat lägga ut 30 kr på en annons för men 15 kr kanske kvittar, t.ex. om det rör sig om en enda produkt till lågt pris.

Permalänk
Medlem

Jag har fortfarande inte fått min cashback från ASUS.

Så alla som funderar på att hoppa på cashback från ASUS bör vara medvetna om att det kan dröja 6 månader innan ni ser pengarna, kanske längre?

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Se på fan, jag ber om ursäkt. Fick cashback idag från Asus. 453.84kr.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M_X_E_Q:

Köp nu innan den höjes mer Pris: 43 057,20 kr

Haha! 😬😁 Synd att man missade det låga priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Jag har fortfarande inte fått min cashback från ASUS.

Så alla som funderar på att hoppa på cashback från ASUS bör vara medvetna om att det kan dröja 6 månader innan ni ser pengarna, kanske längre?

Tog knappt 4 månader för mig. Fick som jag skrev ovan cashback igår, reggad 28/11.
Tjatade en gång med ASUS.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Intressant poäng men jag vet inte om det är så, det beror ju på vad man säljer. Jag kanske säljer en cykel och du ett grafikkort. Det finns dessutom vettiga gratisalternativ som t.ex. Facebook Marketplace som lär vara mycket större konkurrens. Sen så finns det vissa produkter man kanske aldrig hade velat lägga ut 30 kr på en annons för men 15 kr kanske kvittar, t.ex. om det rör sig om en enda produkt till lågt pris.

Jo, jag tillämpar det. Börjar alltid leta på Facebook om jag ska köpa något och börjar alltid på Blocket eller här på Sweclockers om jag ska sälja något. Det är inte ovanligt att jag får tag på grejer en bra bit under deras värde genom att leta igenom Facebook.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Produkt: Huawei MatePad 10.4
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/ipad-surf...
Kategori: Surfplatta
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5571031
Pris: 2099 kr

2690 kr som tidigare lägstapris enligt prisjakt.
Slut

Jag ringde in i morse och frågade varför erbjudandet inte var aktivt, tjejen kunde inte riktigt svara på det men skulle fixa så priset blev rätt (vilket fortfarande inte är gjort?).
Jag la en beställning direkt via henne, så verkar gå bra att köpa den för 2099kr på det sättet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av µiCro:

@handendär @darkshippo

Är det några som har fått ordern skickad än? Min har inte rört sig mer än första steget "Ordered", men den är halvvägs ner till "Dispatched"

Tog en risk och beställde också 2 tb versionen.
Misstänker dock att inget kommer att komma, inga reviews på amazon och när man googlar företags namnet så ser det inget vidare ut alls.

Undrar hur lätt/svårt det kommer bli att få pengarna tillbaka ifrån amazon, Eller att dom skickar org produkten för betalt pris ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av GETSOME:

Tog en risk och beställde också 2 tb versionen.
Misstänker dock att inget kommer att komma, inga reviews på amazon och när man googlar företags namnet så ser det inget vidare ut alls.

Undrar hur lätt/svårt det kommer bli att få pengarna tillbaka ifrån amazon, Eller att dom skickar org produkten för betalt pris ^^

"Härmed meddelar vi dig om att PureGaming har avbrutit din beställning. Vi ber om ursäkt för besväret. Du kommer att återbetalas inom 3–5 arbetsdagar."

Easy come, easy go ^^

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

"Härmed meddelar vi dig om att PureGaming har avbrutit din beställning. Vi ber om ursäkt för besväret. Du kommer att återbetalas inom 3–5 arbetsdagar."

Easy come, easy go ^^

Då lär jag få ett mejl när som helst 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

"Härmed meddelar vi dig om att PureGaming har avbrutit din beställning. Vi ber om ursäkt för besväret. Du kommer att återbetalas inom 3–5 arbetsdagar."

Easy come, easy go ^^

Beställde Ryzen 5 3600 för 298kr, lär väl avbokas vilken minut som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Produkt: OWC 2666 MHz PC4-21300 DDR4 SO-DIMM, 64 GB (4 x 16GB)
Länk: https://www.amazon.se/OWC-matchat-minnesuppgraderingssats-PC4...
Kategori: Lagring
Prisjakt: -
Pris: 385,72 kr Slut

Dom sålde även 1TB OWC aura PRO x2 ssd till MacBook Pro samt iMac för 250kr, har fått hem 2st. Och DDR3 so-dimm 1867mhz minnen, 16gb för 97kr. Dom ska komma idag enl PostNord. Perfekt uppdateringar till min MacBook Pro och iMac 27.

Permalänk
Medlem

Har ingen aning om den är bra eller ej, men den har ju bra specifikationer.

Motorola mobiltelefon Edge Plus med 12GB ram och 256GB lagringsutrymme, 6.7" skärm samt Snapdragon 865 cpu och Android 10 samt 5G.

https://www.webhallen.com/se/product/317981-Motorola-Edge-Plu... nedsatt ifrån 8090kr till 4990kr.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CubaCola:

Har ingen aning om den är bra eller ej, men den har ju bra specifikationer.

Motorola mobiltelefon Edge Plus med 12GB ram och 256GB lagringsutrymme, 6.7" skärm samt Snapdragon 865 cpu och Android 10 samt 5G.

https://www.webhallen.com/se/product/317981-Motorola-Edge-Plu... nedsatt ifrån 8090kr till 4990kr.

Jag förstår inte riktigt varför det går så dåligt för Motorola. De bygger bra telefoner i olika prisklasser med rätt standard Android. Denna ser väldigt intressant ut men den böjda skärmen är ingen höjdare alltså. När jag fick min nuvarande telefon tyckte jag det var ganska nice, det kändes som skärmen tog upp mer av ytan och jag hade inga problem med konstiga färger eller så, och feltrycken fanns men det var inte så farligt. Men det är sjukt vad ömtåligt glaset är, min telefon är inte ett år och den är sprucken överallt, alla hörn, fram och baksida, till och med kameraglaset (som dock inte är böjt visserligen). Min förra telefon hade jag i åtminstone ett par år och glaset är helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

"Härmed meddelar vi dig om att PureGaming har avbrutit din beställning. Vi ber om ursäkt för besväret. Du kommer att återbetalas inom 3–5 arbetsdagar."

Easy come, easy go ^^

Inget mejl ännu, ser dock ut som att försäljaren har försvunnit ifrån amazon

Permalänk
Medlem
Skrivet av GETSOME:

Inget mejl ännu, ser dock ut som att försäljaren har försvunnit ifrån amazon

Dom finns kvar, däremot har dom tagit bort alla produkter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Produkt: Huawei MatePad 10.4
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/ipad-surf....
Kategori: Surfplatta
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5571031
Pris: 2099 kr

2690 kr som tidigare lägstapris enligt prisjakt.
Slut

Skrivet av Sloppix:

Jag ringde in i morse och frågade varför erbjudandet inte var aktivt, tjejen kunde inte riktigt svara på det men skulle fixa så priset blev rätt (vilket fortfarande inte är gjort?).
Jag la en beställning direkt via henne, så verkar gå bra att köpa den för 2099kr på det sättet.

Nu finns erbjudandet som ett "klubberbjudande" för medlemmar och går att köpa för 2099:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Produkt: Samsung Odyssey C32G75T 32", 1440P, 240 Hz
Kategori: Skärm
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5258108
Pris: 6400:-

Kostar 6400:- hos Samsung via Benify (www.benify.se och sök på Samsung) med fri hemleverans.
Går att fixa Benify som privatperson för 10:- på https://www.benifydealsprivat.se (Ja, det är legit)

Finns 27” till rabatterat pris också?

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Finns 27” till rabatterat pris också?

C27G75T finns för 5600kr på Benify.

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Finns 27” till rabatterat pris också?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5258107
5600:- hos Benify med fri hemleverans. Så inte den största rabatten

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av broschi:

C27G75T finns för 5600kr på Benify.

Skrivet av Lodisen:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5258107
5600:- hos Benify med fri hemleverans. Så inte den största rabatten

Tack för att ni kollade! Får jag vänta, vill gärna att den kryper ner närmare 5.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av GETSOME:

Då lär jag få ett mejl när som helst 😂

Inget mejl om endera beställning. Hmm.