3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk

Är det någon som har fått leveransbekräftelse för EVGA korten som Dustinhome hade den 12/3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Samma hände för mig när jag bestälde ett rtx 3060 ti den 25 februari och det har ståt ökänt leverans datum sedan dess ):

Fick du mail efteråt med order bekräftelse och förväntad leveransdag någon dag senare bara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

Är det nån som fått sina 3060 ti ännu?

Vad menar du? Det klart det är, jag har 2st just nu och sålde ett tredje. Men om du syftar på någon specifik beställning som inte levererats så kanske du kan specificera din fråga lite.

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Fick du mail efteråt med order bekräftelse och förväntad leveransdag någon dag senare bara?

Fick mail om order bekräfetelse någon timme efter ja la ordern och dar stog förvätnad leverans datum 26/2. Sen har ja inte fått någon mer information efter det.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Fick mail om order bekräfetelse någon timme efter ja la ordern och dar stog förvätnad leverans datum 26/2. Sen har ja inte fått någon mer information efter det.

Samma som mitt 3060ti från 14e december. Stått "förväntat" på allt från 5e januari till 23/2, sen dess helt dött. Tror att Dustin, med facit i hand, är lite dåliga på det där... haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qziny:

Samma som mitt 3060ti från 14e december. Stått "förväntat" på allt från 5e januari till 23/2, sen dess helt dött. Tror att Dustin, med facit i hand, är lite dåliga på det där... haha

Jag bokade 3060ti från bland annat Komplett och Inet i december. Fick dock erbjudande av Inet att få ett annat 3060ti än just det jag beställde i mars då jag hade bra kötid.

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hylve:

Jag bokade 3060ti från bland annat Komplett och Inet i december. Fick dock erbjudande av Inet att få ett annat 3060ti än just det jag beställde i mars då jag hade bra kötid.

Har inte fått något erbjudande och har frågade inet om kunde få ett annat rtx 3060 ti kort i stället om det kommer in i lager men de sa det inte var möjligt.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett Asus 3060 Dual igår kl 17:47. Fick bekräftelse och bokad på deras hemsida. Nu står det helt plötsligt förhandsbokning. Någon mer som fått det?

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Jag beställde ett Asus 3060 Dual igår kl 17:47. Fick bekräftelse och bokad på deras hemsida. Nu står det helt plötsligt förhandsbokning. Någon mer som fått det?

Fick SMS i morse min order håller på plockas. Men nu står det förhandsbokning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aseth222:

Fick SMS i morse min order håller på plockas. Men nu står det förhandsbokning.

Inget i Postnord-appen heller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurrzen:

Inget i Postnord-appen heller?

Nej, fick inget.

Permalänk
Skrivet av Aseth222:

Fick SMS i morse min order håller på plockas. Men nu står det förhandsbokning.

Samma här.

Visa signatur

Göm hornen ko!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

Är det nån som fått sina 3060 ti ännu?

Beställt 10 jan (Komplett), beräknad leverans 3 maj (framflyttat flera gånger, så har inga förhoppningar om att detta datum är gällande).

Permalänk
Medlem
Skrivet av buse_id10t:

Beställt 10 jan (Komplett), beräknad leverans 3 maj (framflyttat flera gånger, så har inga förhoppningar om att detta datum är gällande).

Vilket rtx 3060 ti kort har du beställt ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Jag beställde ett Asus 3060 Dual igår kl 17:47. Fick bekräftelse och bokad på deras hemsida. Nu står det helt plötsligt förhandsbokning. Någon mer som fått det?

Jag med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av borggren4:

Fick nu mejl från Inet att man bara får beställa 1st 3000-kort från Inet totalt. Eftersom jag tidigare beställt 1st 3070 så får jag inte beställa något mer. Så vill man beställa till grabben t ex får man beställa i något annat namn.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Fick nu mejl från Inet att man bara får beställa 1st 3000-kort från Inet totalt. Eftersom jag tidigare beställt 1st 3070 så får jag inte beställa något mer. Så vill man beställa till grabben t ex får man beställa i något annat namn.

Jag har aldrig köpt något 3000-kort. Avbokade ett Gigabyte 3060 precis innan för att beställa det billigare Asus kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Fick nu mejl från Inet att man bara får beställa 1st 3000-kort från Inet totalt. Eftersom jag tidigare beställt 1st 3070 så får jag inte beställa något mer. Så vill man beställa till grabben t ex får man beställa i något annat namn.

Så man kan inte beställa ett annat kort först man har avbokat sitt första? Så när rx 6700xt lanseras så kan jag inte beställa det på mitt inet eftersom jag har ett rtx 3060 ti kort beställt redan eller hur fungera det?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Nu fick jag ett sms om att min order håller på att plockas, men står fortfarande förhandsbokning på inet.se

Permalänk
Medlem

Chattade med supporten, den håller på att skickas även om det står förhandsbokning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Så man kan inte beställa ett annat kort först man har avbokat sitt första? Så när rx 6700xt lanseras så kan jag inte beställa det på mitt inet eftersom jag har ett rtx 3060 ti kort beställt redan eller hur fungera det?

6700xt är ju inget 3000-kort...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Vilket rtx 3060 ti kort har du beställt ?

MSI Gaming X Trio.

Permalänk
Medlem

La en beställning på en 3060 igår men fick till mail av Inet att "p.g.a. stor brist på grafikkort så kommer vi tillsvidare endast tillåta varje kund att köpa ett grafikkort från vårt RTX 3000 sortiment." Attans också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9inety9ine:

La en beställning på en 3060 igår men fick till mail av Inet att "p.g.a. stor brist på grafikkort så kommer vi tillsvidare endast tillåta varje kund att köpa ett grafikkort från vårt RTX 3000 sortiment." Attans också!

Bara beställa i frugans namn istället

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Skrivet av b-fire:

Bara beställa i frugans namn istället

Tror det är försent nu :).

Fatta inte varför man ska begränsa det så hårt. Som jag förstå det så få du EN från hela 3000 serier. Så köper du en 3060 eller 3070 nu och väntat på din 3080 sen september så kan de skicka en sån mail också.

Tur att man ligger på Webhallens kö

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Då drabbades du tyvärr av det jag drabbades med, nämligen att ordersystemet hinner inte med köpen. Så du betalade för ett grafikkort som inte fanns på lager. Deras beräknade skulle komma in 31 mars. Du kommer alltså inte få korten som fanns med i den här batchen. Jag ringde till Inet eftersom jag väntade på ett EVGA, men på min stod det 04-30. Hade inte lust att ligga ute med pengar, 8499kr. Så jag frågade om jag kunde få Asus kortet för samma peng vilket jag fick. På min står det bokad.

Nu är den packad och på väg till mig 😊 konstigt allt det här haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Bara beställa i frugans namn istället

Tänkte göra det men nu var tydligen slutsålt

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9inety9ine:

Tänkte göra det men nu var tydligen slutsålt

Bara avvakta till nästa släpp. Borde komma denna eller nästa vecka. Men bra att veta hur Inet tänker här.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut med 3060ti? Är ni många som väntat länge på er beställning?
Jag är sugen på ett Gigabyte GeForce RTX 3060Ti Gaming OC PRO från webhallen, nån som köat länge på det?

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Bara avvakta till nästa släpp. Borde komma denna eller nästa vecka. Men bra att veta hur Inet tänker här.

Jajjemän. Nästa gång ska jag snällt be mor, far, svärföräldrar och påskharen att lägga en beställning.