Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Olegh:

Med risk för att verka helt borta så vill jag lyfta ett varningens finger..!

Jag var supernära att beställa dessa men efter att ha läst i manualen så står det klart att hörlurarna inte fixar att vara kopplade till två olika ljudkällor samtidigt. Jag vet inte hur vanligt/ovanligt det är för blåtandslurar och headset idag, men det står iaf klart att de inte bara kan ersätta mina Bose QC35, där den funktionen alltid används när jag är hemma.

Bra info, hoppas det inte stämmer. Du kopplar till Smartphone och vad mer samtidigt?

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Bra info, hoppas det inte stämmer. Du kopplar till Smartphone och vad mer samtidigt?

Hemma till vardags så kopplar jag oftast till privat laptop och jobb-laptop samtidigt så jag kan växla mellan bakgrunds musik/youtube och möten snabbt och enkelt.

Nu är kanske den typen av use-case mindre lämpligt för inear lurarna oavsett, men det känns lite trist att inte ens ha möjligheten.

Edit: https://www.download.p4c.philips.com/files/t/tat8505bk_00/tat...
Edit2: bättre bild, där är det i klartext.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Med risk för att verka helt borta så vill jag lyfta ett varningens finger..!

Jag var supernära att beställa dessa men efter att ha läst i manualen så står det klart att hörlurarna inte fixar att vara kopplade till två olika ljudkällor samtidigt. Jag vet inte hur vanligt/ovanligt det är för blåtandslurar och headset idag, men det står iaf klart att de inte bara kan ersätta mina Bose QC35, där den funktionen alltid används när jag är hemma.

Tänkte bara tipsa om att jag la upp en länk till Sennheiser CX 400BT, som också är True Wireless, om ni är ute efter såna. De låter tydligen lika bra Sennheisers dyrare varianter, och är på rea, men saknar ip-klassning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LulleK:

Tänkte bara tipsa om att jag la upp en länk till Sennheiser CX 400BT, som också är True Wireless, om ni är ute efter såna. De låter tydligen lika bra Sennheisers dyrare varianter, och är på rea, men saknar ip-klassning.

Jag har ett par såna och är överlag nöjd. Dock har de inte heller stöd för två enheter utan man måste manuellt växla mellan.

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av LulleK:

Tänkte bara tipsa om att jag la upp en länk till Sennheiser CX 400BT, som också är True Wireless, om ni är ute efter såna. De låter tydligen lika bra Sennheisers dyrare varianter, och är på rea, men saknar ip-klassning.

Gjorde en snabb efterforskning och enligt FAQ:en på Sennheisers produktsida så förstår jag det som att de har mer eller mindre exakt samma begränsning som Philips-lurarna.

Jag börjar misstänka att detta bottnar i bluetooth-protokollet helt enkelt inte fixar det här med att ha flera anslutningar aktiva/semi-aktiva samtidigt särskilt bra (jag har mestadels bra erfarenheter men ibland ballar det ur, en telefon verkar t.ex. kunna hi-jacka anslutningen). Istället för att försöka förbättra hanteringen av anslutningarna så har väl tillverkarna retirerat och valt att inte erbjuda den här funktionen alls. Det är ju trist för nu typ 4 år senare så hade man (jag) snarare hoppats på förbättrad funktionalitet snarare än borttagen.

Hursomhelst... mycket text om detta nu.. Det är förmodligen så att den här funktionaliteten inte efterfrågas av särskilt många kunder. Kanske i synnerhet inte för dessa kompakta TWS-lurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Gjorde en snabb efterforskning och enligt FAQ:en på Sennheisers produktsida så förstår jag det som att de har mer eller mindre exakt samma begränsning som Philips-lurarna.

Jag börjar misstänka att detta bottnar i bluetooth-protokollet helt enkelt inte fixar det här med att ha flera anslutningar aktiva/semi-aktiva samtidigt särskilt bra (jag har mestadels bra erfarenheter men ibland ballar det ur, en telefon verkar t.ex. kunna hi-jacka anslutningen). Istället för att försöka förbättra hanteringen av anslutningarna så har väl tillverkarna retirerat och valt att inte erbjuda den här funktionen alls. Det är ju trist för nu typ 4 år senare så hade man (jag) snarare hoppats på förbättrad funktionalitet snarare än borttagen.

Hursomhelst... mycket text om detta nu.. Det är förmodligen så att den här funktionaliteten inte efterfrågas av särskilt många kunder. Kanske i synnerhet inte för dessa kompakta TWS-lurar.

Aha okay, vad synd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Gjorde en snabb efterforskning och enligt FAQ:en på Sennheisers produktsida så förstår jag det som att de har mer eller mindre exakt samma begränsning som Philips-lurarna.

Jag börjar misstänka att detta bottnar i bluetooth-protokollet helt enkelt inte fixar det här med att ha flera anslutningar aktiva/semi-aktiva samtidigt särskilt bra (jag har mestadels bra erfarenheter men ibland ballar det ur, en telefon verkar t.ex. kunna hi-jacka anslutningen). Istället för att försöka förbättra hanteringen av anslutningarna så har väl tillverkarna retirerat och valt att inte erbjuda den här funktionen alls. Det är ju trist för nu typ 4 år senare så hade man (jag) snarare hoppats på förbättrad funktionalitet snarare än borttagen.

Hursomhelst... mycket text om detta nu.. Det är förmodligen så att den här funktionaliteten inte efterfrågas av särskilt många kunder. Kanske i synnerhet inte för dessa kompakta TWS-lurar.

Det har ju funkat på mina gamla qc35or. Och den produkten är ju 5 år gammal. Det kan ju inte direkt vara raket-kirurgi att fixa det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HenrikM:

Det har ju funkat på mina gamla qc35or. Och den produkten är ju 5 år gammal. Det kan ju inte direkt vara raket-kirurgi att fixa det.

Något jag saknar på mina 1000XM3 samt XB900N. Hatar att behöva manuellt välja ljudkälla. När jag sitter hemma och jobbar växlar jag mellan tre olika hörlurar/headset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Beställde rätt snabbt när jag såg det du skrev, men min order blev annulerad trots att det fortfarande står att vissa spel är inne som Middle-earth och Street Fighter V (webblager)
Körde med mecenat alumni, vet inte om det har haft påverkan på ordern..

Vad skumt, det funkade för mig.
Fick mail att det är skickad.
Jag köpte ett till, bara med evil within 2 och den är också skickad.
Både ordern använde jag mecenats kod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yomartin:

Vad skumt, det funkade för mig.
Fick mail att det är skickad.
Jag köpte ett till, bara med evil within 2 och den är också skickad.
Både ordern använde jag mecenats kod.
Ser nu street fighter 5 finns webblager, skynda på.

Inte lika prisvärd för oss som inte har fri frakt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nacud:

Inte lika prisvärd för oss som inte har fri frakt!

Hittat en kod för fri frfakt på Mediamarkt! FFMECENAT21

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Knep mig 24" 144hz 1ms IPS från HP. Tack för tipset @Cypress_86

Kommer bli perfekt för 1080p gaming. Ett jäkla plus att man får 1ms IPS och 144hz för ynka 1490kr.

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingskarm/252629/h...

Permalänk
Skrivet av Chrillthebill:

Knep mig 24" 144hz 1ms IPS från HP. Tack för tipset @Cypress_86

Kommer bli perfekt för 1080p gaming. Ett jäkla plus att man får 1ms IPS och 144hz för ynka 1490kr.

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingskarm/252629/h...

Jag knep såklart en själv till detta underbara pris. Fick hem den idag och den lever helt klart upp till förväntningarna och når långt över prisklassen skulle jag vilja påstå!

Permalänk
Medlem

Det ni pratade om, multipoint (ansluten till flera källor)... Det är något som inte är tekniskt möjligt för TWS som använder ett qualcomm-chip. Det är således inget specifikt för just Sennheiser CX400BT I detta fall.

Bara att vänta på next gen Bluetooth (Bluetooth audio LE), det kommer att fixa mycket av dagens limitations.

Permalänk
Medlem

Nån som testat philips TAPH805B? Är det bra lurar? För 777kr blir man ju sugen...

Visa signatur

OSX Core i7 4790K 4,0GHz , AMD Radeon HD 7970, 2 x 850 EVO Series 250Gb, 2Gb Thoshiba P300, X GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance 16GB 1600MHz DDR3, Define R5 Black Pearl, Hyper 212 Evo, Drobo 4 Bay usb3, Dell UltraSharp U2412M, M-Audio AV 40, M-Audio Fast Track Pro.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av carlitoman:

Nån som testat philips TAPH805B? Är det bra lurar? För 777kr blir man ju sugen...

Jag har ett par och de är framförallt väldigt prisvärda för sitt användningsområde, ingen lur man i första hand bör välja för finlyssning i hemmet men otroligt prisvärda hörselskydd så man kan lyssna på surfplattan på kollektivtrafiken och där passar deras ljudkaraktär också ganska bra, det är lite för mycket nivå i basen men det passar bra för det ändamålet, de är inte superfeta men det är ändå några dB för mycket och ANCelektoniken ger lite extra brus när den aktiveras men fördelarna överväger nackdelarna med råge om man använder dem i fordon. De ger också en ganska bra passiv dämpning för att vara hörlur.
De är helt enkelt jätteprisvärda för kollektivtrafik, dessutom inte så dyra att man är livrädd att använda dem utifall nått skulle hända med dem, en jättebra vettig brukslur.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlitoman:

Nån som testat philips TAPH805B? Är det bra lurar? För 777kr blir man ju sugen...

Haft de i över ett år, funkar kanon. Ett kap för 777:-.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Inaktiv

ASUS TUF Radeon RX 6800 XT 16GB Gaming OC (Fyndvara - Klass 1)

https://www.webhallen.com/se/product/331329-ASUS-TUF-Radeon-R...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

ASUS TUF Radeon RX 6800 XT 16GB Gaming OC (Fyndvara - Klass 1)

https://www.webhallen.com/se/product/331329-ASUS-TUF-Radeon-R...

Har inte en enda gången när jag öppnade ett tips från dig var produkten tillgängligt haha
(vad var priset förresten för oss dödliga (low lvl) ?)

Förresten är det värt att köpa något så pass dyrt från webhallen när det bara 1 års garanti? (fyndprodukt)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nDre:

Har inte en enda gången när jag öppnade ett tips från dig var produkten tillgängligt haha
(vad var priset förresten för oss dödliga (low lvl) ?)

Förresten är det värt att köpa något så pass dyrt från webhallen när det bara 1 års garanti? (fyndprodukt)

@nDre

Hehe ofta märker jag att skriver jag ett fynd och postat, sen när jag provar länken så är det sedan sålt.

Man får va bra snabb, jag får notiser.
Plingar 10-20 gånger om dagen

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

@nDre

Hehe ofta märker jag att skriver jag ett fynd och postat, sen när jag provar länken så är det sedan sålt.

Man får va bra snabb, jag får notiser.
Plingar 10-20 gånger om dagen

Hur aktivera man notifieringar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Förresten är det värt att köpa något så pass dyrt från webhallen när det bara 1 års garanti? (fyndprodukt)

Tillverkaren kommer nog inte undan sitt ansvar att ge dig minst 2 års garanti (inom EU).

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

30 stycken? Ska du ha de som heltäckningsmatta?

Permalänk
Medlem

Tips till den som bor i Karlskrona. HP Omen 25L 0808no, fyndvara för 11 992:- med följande komponenter:

Intel® Core™ i5-10400 processor
NVIDIA GeForce RTX 3070 graphics
16 GB DDR4 RAM, 512 GB SSD

Nyskick i kartong.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Potatissallad:

30 stycken? Ska du ha de som heltäckningsmatta?

En livstidsförbrukning men förslaget är inte dumt. Passar in i sonens krypin

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

En livstidsförbrukning men förslaget är inte dumt. Passar in i sonens krypin

Undrar om du kommer uppskatta det fräcka gejming-röda temat lika mycket om 30 år när du är inne på den sista musmattan, givet att man byter en gång per år.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bakgrund:

Undrar om du kommer uppskatta det fräcka gejming-röda temat lika mycket om 30 år när du är inne på den sista musmattan, givet att man byter en gång per år.

Vi får se

Permalänk
Inaktiv

MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 3X OC 12GB (Fyndvara - Klass 1)

https://www.webhallen.com/se/product/333182-MSI-GeForce-RTX-3...

ASUS TUF GeForce RTX 3070 8GB Gaming OC (Fyndvara - Klass 1)

https://www.webhallen.com/se/product/328395-ASUS-TUF-GeForce-...

AMD Ryzen 7 5800X Fyndvara

https://www.webhallen.com/se/product/331812-AMD-Ryzen-7-5800X...