Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Legat på 1490 länge enligt prisjakt.
På Anycubes egna hemsida kostar den nypris 169USD och nu 119USD (US shipping only dock) men priset är inte i närheten av 2-3k normalt.

Oj, du har helt rätt. Vet inte hur jag kunde läsa prishistoriken så fel.
Ah well, tar bort inlägget.

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem

Hur seriösa är dessa företag vad gäller rabatter/prissänkning, Computersalg och Proshop? (samma ägare?)
Nästan alla produkter är prishöjda till skyarna och dagen efter prissänkta?

Allt för att hamna högst upp på prisjakt med tex Sorteringen: Prissänkning

Bara ett exempel av flera på prisjakt:
2021-02-18 409 kr -1 682 kr
2021-02-16 2 091 kr -7 kr
2021-02-15 2 098 kr +1 655 kr
2021-02-14 443 kr -1 656 kr

Är detta ens tillåtet när allt är så uppenbart?

(Prova: Dagens Deals - Datorer & Tillbehör - Sortering: Prissänkning, nästan bara Computersalg och Proshop syns)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makrills:

Hur seriösa är dessa företag vad gäller rabatter/prissänkning, computersalg och Proshop? (samma ägare?)
Nästan alla produkter är prishöjda till skyarna och dagen efter prissänkta?

Allt för att hamna högst upp på prisjakt med tex Sorteringen: Prissänkning

Bara ett exempel av flera på prisjakt:
2021-02-18 409 kr -1 682 kr
2021-02-16 2 091 kr -7 kr
2021-02-15 2 098 kr +1 655 kr
2021-02-14 443 kr -1 656 kr

Är detta ens tillåtet när allt är så uppenbart?

Beror väl lite på lagarna i Danmark och om de är liknande våra i Sverige då butikerna är Danskägda.
PS, din länk för inet fraktfritt är 404 nu iom att de ändrat.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Någon annan som la en beställning igår på sous vide maskinen som också fick detta mail?
Bäste kund,

Tyvärr måste vi meddela att på grund av ett tekniskt fel så har ett ej marknadsrealistiskt pris genererats. Vi beklagar det inträffade och kommer därför dessvärre att makulera din beställning. Har du gjort köpet med kort eller direktbanksbetalning kommer vi automatiskt att återföra pengarna till det konto som användes vid köpet. Återbetalningen tar 1-3 bankdagar.

Vi på bygghemma ber tusen gånger om ursäkt för besväret.

Med vänlig hälsning

Permalänk
Medlem
Skrivet av mir0:

Någon annan som la en beställning igår på sous vide maskinen som också fick detta mail?
Bäste kund,

Tyvärr måste vi meddela att på grund av ett tekniskt fel så har ett ej marknadsrealistiskt pris genererats. Vi beklagar det inträffade och kommer därför dessvärre att makulera din beställning. Har du gjort köpet med kort eller direktbanksbetalning kommer vi automatiskt att återföra pengarna till det konto som användes vid köpet. Återbetalningen tar 1-3 bankdagar.

Vi på bygghemma ber tusen gånger om ursäkt för besväret.

Med vänlig hälsning

Fick samma. Någon som kommer ihåg vad det stod på sidan? Konsumentverket skriver detta:

Citat:

Om du har köpt en vara i en webbutik och fått en bekräftelse på köpet, har du rätt att få köpa varan till det pris som står i bekräftelsen. Det gäller även om företaget hävdar att varan hade ett felaktigt pris när du köpte den.

Men om det är uppenbart att priset är felaktigt, till exempel så lågt att du borde inse att det är fel vid köptillfället, behöver företaget inte sälja till det priset.

Om du och företaget inte är överens om att priset varit uppenbart felaktigt kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, ARN, för att få tvisten prövad.

Läs mer om hur du kan få tvisten prövad på ARN:s webbplats

https://www.hallakonsument.se/konsumentratt/felaktig-prisinfo...

Känns dock som om att de ganska lätt kan hävda att man borde förstått att priset var fel!

Visa signatur

B450 Tomahawk 3700X 16gb G.Skill Flare x 860 Evo Noctua DH15 Seasonic focus+ 750W FD Define C Gigabyte RTX 2070 windforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av mir0:

Någon annan som la en beställning igår på sous vide maskinen som också fick detta mail?
Bäste kund,

Tyvärr måste vi meddela att på grund av ett tekniskt fel så har ett ej marknadsrealistiskt pris genererats. Vi beklagar det inträffade och kommer därför dessvärre att makulera din beställning. Har du gjort köpet med kort eller direktbanksbetalning kommer vi automatiskt att återföra pengarna till det konto som användes vid köpet. Återbetalningen tar 1-3 bankdagar.

Vi på bygghemma ber tusen gånger om ursäkt för besväret.

Med vänlig hälsning

Samma här, sous vidrigt (skämt åsido, det var väntat)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mir0:

Någon annan som la en beställning igår på sous vide maskinen som också fick detta mail?
Bäste kund,

Tyvärr måste vi meddela att på grund av ett tekniskt fel så har ett ej marknadsrealistiskt pris genererats. Vi beklagar det inträffade och kommer därför dessvärre att makulera din beställning. Har du gjort köpet med kort eller direktbanksbetalning kommer vi automatiskt att återföra pengarna till det konto som användes vid köpet. Återbetalningen tar 1-3 bankdagar.

Vi på bygghemma ber tusen gånger om ursäkt för besväret.

Med vänlig hälsning

Jag fick samma svar för sous viden.

Jag svarade:

"Skandal!
Ni kan lita på att det här är sista gången jag försöker utnyttja buggar i ert affärssystem för egen vinnings skull."

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Aloysius:

Jag fick samma svar för sous viden.

Jag svarade:

"Skandal!
Ni kan lita på att det här är sista gången jag försöker utnyttja buggar i ert affärssystem för egen vinnings skull."

Haha, ser fram emot svaret på det mailet.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

EDIT: Fel tråd...

Visa signatur

Jag har en dator, den duger väl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Legat på 1490 länge enligt prisjakt.
På Anycubes egna hemsida kostar den nypris 169USD och nu 119USD (US shipping only dock) men priset är inte i närheten av 2-3k normalt.

Skrivet av rwxr:

Oj, du har helt rätt. Vet inte hur jag kunde läsa prishistoriken så fel.
Ah well, tar bort inlägget.

Anycubic har just nu även rea på sin nya variant (ver 2.0) av samma 3d-skrivare för 179 USD/ca 1500 SEK inkl fri frakt till bl.a. EU.
3dPrima verkar bara sälja den gamla varianten och har dessutom ingen fri frakt.
Den nya versionen för samma/lägre pris är ett solklart val med uppgraderingar som tex. uppvärmd platta.

Permalänk
Skrivet av Oppna:

Fick samma. Någon som kommer ihåg vad det stod på sidan? Konsumentverket skriver detta:

https://www.hallakonsument.se/konsumentratt/felaktig-prisinfo...

Känns dock som om att de ganska lätt kan hävda att man borde förstått att priset var fel!

Helt klart.

Dock sköt dom sig lite extra i foten ved att sätta ett rödt stempel med "kolla priset" på den.

Dammsugaren som också var felprisat hadde inte detta märket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Jag bokade ett grafikkort som jag tänkte en bekant skulle hämta ut, men det blev inte av.
Den har ej kommit ut på hemsidan igen, men om du bor i Umeå så finns det ett 1070 TI på Elgiganten Pilen för 2814:- (Fyndvara).

Riktgt bra med tanke på att de tar 4000:- + för vanliga 1070 som fyndvaror.

Säljs alltså 1070ti fortfarande nytt? Det är ju typ 4 år gammalt?

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

Säljs alltså 1070ti fortfarande nytt? Det är ju typ 4 år gammalt?

Ja, men de kostar ju runt 5000:- begagnade nu så jag tyckte det var en bra deal.
Det är väl något restlager de haft sedan tidigare

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Ja, men de kostar ju runt 5000:- begagnade nu så jag tyckte det var en bra deal.
Det är väl något restlager de haft sedan tidigare

Sitter vi här 2021 och diskuterar snart 5 år gamla kort som tydligen ska värderas över 4000kr

Jag tror jag går i ide eller något...

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Sitter vi här 2021 och diskuterar snart 5 år gamla kort som tydligen ska värderas över 4000kr

Jag tror jag går i ide eller något...

När alla grafikkort är slut i hela Sverige och folk tar sjuka priser så tycker jag det är värt att ta upp det om någon skulle vara i behov av det.

1070TI är dock "bara" 3½ år gammalt.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

När alla grafikkort är slut i hela Sverige och folk tar sjuka priser så tycker jag det är värt att ta upp det om någon skulle vara i behov av det.

1070TI är dock "bara" 3½ år gammalt.

Det är väl iofs en nedskuren 1080, men du har rätt tekniskt sett

Permalänk
Medlem

Nån som vet nåt om sudio tolv lurarna i dagens fynd? Prisjakt ger ju inte häftigaste betyget direkt.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Nån som vet nåt om sudio tolv lurarna i dagens fynd? Prisjakt ger ju inte häftigaste betyget direkt.

Skippa två kebabpizzor och köp ett par galaxy buds på rea istället.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Nån som vet nåt om sudio tolv lurarna i dagens fynd? Prisjakt ger ju inte häftigaste betyget direkt.

Jag har haft dom i ett års tid tid. Tycker dom är bra. Enda negativa är att dom inte sitter så bra när man tränar/svettas. Mikrofonen skulle kunna vara bättre också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Nån som vet nåt om sudio tolv lurarna i dagens fynd? Prisjakt ger ju inte häftigaste betyget direkt.

Köpte dem för ungefär ett år sedan. Skulle inte göra om det köpet. Har kanske använt dem tre gånger, använder i stället mina airpods (snikvarianten). Ljudet är bättre och det är smidigare att koppla airpodsen.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Haha, ser fram emot svaret på det mailet.

De kör en mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa.

Citat:

Vi beklagar vår hantering

Hej!

En av våra medarbetare har gjort ett mycket beklagligt misstag. Ett misstag som under en kort period resulterade i felaktigheter i vår automatiska priskommunikation. Ett misstag som helt berodde på den mänskliga faktorn.

Specifikt två produkter fick dessutom snabb spridning, bland annat i sociala medier och på Prisjakt. Vilket resulterade i ett anmärkningsvärt högt antal köp på mycket kort tid.

  • Sous Vide CHSV310 (ordinarie pris; 1 234 kr), vi kommunicerade 261 kr och

  • Dammsugare CHDS310 (ordinarie pris; 759 kr), vi kommunicerade 151 kr.

Vi upptäckte snabbt felet. Priserna var helt enkelt för bra för att vara sanna och avvikelserna mot ordinarie pris anmärkningsvärt stora. Dessvärre fick vi därför makulera alla dessa köp direkt - din order inkluderad - med hänvisning till att priset var så lågt att det uppenbart var felaktigt, i enlighet med gängse praxis. Vi förstår att detta väcker starka känslor.

Detta är en mycket ovanlig incident. Vi inser att vi brustit i vår hantering och dialog kring dessa makuleringar.

Vi beklagar verkligen det inträffade och förstår att det skadar vårt förtroende.

Vänligen

Bygghemma

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Aloysius:

De kör en mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa.

De la sig platt och snyggt hanterat kan jag tycka.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Någon som har en teori om varför de rear ut dessa redan? 11 generationen i laptops har ju knappt funnits mer än någon månad?

Kategori: Laptop
Produkt: Dell Inspiron 13 5000
Ord. pris: 8990:-
Nu: 5094:-

Med Intels 11 generation i5 processor, 13" och Iris XE grafik.

https://www.dell.com/sv-se/shop/bärbara-dell-datorer/bärbar-d...

Permalänk
Inaktiv

ASUS Geforce RTX2080TI Strix A Gaming 11GB Fyndvara.

6890kr med helg rabatten

https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

ASUS Geforce RTX2080TI Strix A Gaming 11GB Fyndvara.

6890kr med helg rabatten

https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen...

helg rabatten? trycker hem den om jag vet hur man får rabatten hehe

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mattias10:

helg rabatten?

Har du inte skrivit upp dig på klubbhyllan och får mail mm när du handlar för över 20k i månaden

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av anon298854:

Har du inte skrivit upp dig på klubbhyllan och får mail mm när du handlar för över 20k i månaden

Tror inte det är så många som handlar för 20k i månaden

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Har du inte skrivit upp dig på klubbhyllan och får mail mm när du handlar för över 20k i månaden

Klubbhyllan får jag mail från ibland där de skickar massa reklam. Brukar inte handla för 20k i månaden så inga sådana mail får jag hehe? Inte alla som köper upp hela fyndhörnan varje dag lol

Edit: Så i mailet du fick fanns det en kod som vi andra inte kan använda? /:

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Fynden i den här tråden är till för alla och kommer aldrig att delas ut utefter vem som kanske på något vis upplevs ha störst behov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Har du inte skrivit upp dig på klubbhyllan och får mail mm när du handlar för över 20k i månaden

Köper du och säljer på tradera/w/e eller vad gör du med alla fyndvaror? Ingen kritik utan genuint nyfiken.