win 10 program avslutas direkt vid start.

Permalänk
Medlem

win 10 program avslutas direkt vid start.

Hej,

Jag har stora problem med min dator efter att jag installerat NZXT och Razer Synapse 3. Problemet uppstod i direkt samband med att jag installerade Razer Synapse 3 då jag köpt LED lampor som ska gå i samma färgtoner som spelet.

PROBLEMET:
Nuvarande problem yttrar sig genom att program jag öppnar automatiskt stängs ned. VS code går inte att köra, dom flesta spelen i steam laddar inte. Jag kan inte köra CCleaner men AVG antivirus går bra. Flera funktioner i windows system funkar medans djupare funktionalitet inte går att använda. Som exempel kan jag skapa nya användare men jag om jag ska ändra deras behörighet måste det göras inom 1.5 sek för sedan blir den rutan osynlig. Men är jag tillräckligt snabb går det.

Jag har felsökt i två dagar och hittills prövat att följa denna film (men steget i registry editor har jag inte gjort):
https://www.youtube.com/watch?v=40j4Mxt24PY

sfc /scannow
Hittade korrupta filer och ska framgångrikt reparerat dessa men problem kvarstår - kör jag kommandot igen står det att allt fungerar utan fel.

Skapa nya användare
Det verkar fungera problemfritt på nya användare som skapas.

CCleaner & AVG antivirus
Jag har köpt dessa program men dom har inte httat några virus.

VAD ÄR NÄSTA STEG?:
Jag är bara en vanlig användare och inte så tekniskt. Kan det vara en driver som ballat ur och hur kan jag komma tillbaka så allt fungerar igen?

typo
Permalänk
Medlem

Kolla i Kontrollpanelen/Återställning om du har en återställningspunkt, då du vet att det fungerade. Ta ev. bort drivrutiner i Kontrollpanelen/Enhetshanteraren. Fungerar det inte, så får du överväga att installera om windows.