Har ni investerat i veckans MemeAktier?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Skadar inte så länge det inte är pengar du _måste_ använda. Och beroende på hur risktålig du är. Spännande att se morgondagen och efterhandeln med. Men för mig kändes det som ett bra tillfälle att sälja iallafall. Får se om det blir att köpa in mig billigt igen för lite extra risk. Ingen rekommendation eller något, bör påpekas.

Sålde ut mig på 128.
Nej det var bara för spänningens skull jag köpte 1.
Siktet låg på 200, men den stonkade bara upp till 178. Men nu är det nog över för denna gången.

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: Asus ROG Maximus X Hero |CPU: Intel Core i7-8700K|GPU: ROG Strix RTX 2080Ti White Edition|RAM: Corsair Dominator Platinum SE Torque 32GB (4x8GB)3200MHzDDR4|SSD:Samsung M.2 970 EVO Plus 500GB Samsung SSD 750 500GB Samsung M.2 960 250GB |Chassi:Fractal Design Define R6 Vit TG|PSU: Corsair RM850x|CPU-Kylare:Asus Ryujin 240mm|Monitor:Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av macce601:

Jag köpte också en.
Nu kör vi! 😄

Ja alltså, jag köpte en första vändan. Den har varit uppe på 440 och nere på 40 så vi får se var det tar vägen. Det känns bara lite roligt som sagt att köpa en bara för att. Det är inte direkt besparingarna som investerats här.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: Asus ROG Maximus X Hero |CPU: Intel Core i7-8700K|GPU: ROG Strix RTX 2080Ti White Edition|RAM: Corsair Dominator Platinum SE Torque 32GB (4x8GB)3200MHzDDR4|SSD:Samsung M.2 970 EVO Plus 500GB Samsung SSD 750 500GB Samsung M.2 960 250GB |Chassi:Fractal Design Define R6 Vit TG|PSU: Corsair RM850x|CPU-Kylare:Asus Ryujin 240mm|Monitor:Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Lita inte på någonting som kommer från det forumet. Farligt att vara ny till trading, där hela forumet är ny till trading med alla nya medlemmar som tillkommit WSB. Du kan säga vad du vill sålänge det är positivt så äter folk upp det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Lita inte på någonting som kommer från det forumet. Farligt att vara ny till trading, där hela forumet är ny till trading med alla nya medlemmar som tillkommit WSB. Du kan säga vad du vill sålänge det är positivt så äter folk upp det.

Nej, jag tror inte du förstår. Det står på internet, är en lång text och har fullt med uppröster. Så det måste stämma.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Nej, jag tror inte du förstår. Det står på internet, är en lång text och har fullt med uppröster. Så det måste stämma.

Såklart är det upp till var och en att vara källkritisk och dra sina egna slutsatser.
I gme lägger jag inga pengar jag inte har råd att förlora.
Ett par innestående krogrundor pga corona så har man det här att nöja sig med ist.

Min konspirationshjärna börjar nästan få vittring på en total kollaps av börsen inom 2 veckor... 🤪

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: Asus ROG Maximus X Hero |CPU: Intel Core i7-8700K|GPU: ROG Strix RTX 2080Ti White Edition|RAM: Corsair Dominator Platinum SE Torque 32GB (4x8GB)3200MHzDDR4|SSD:Samsung M.2 970 EVO Plus 500GB Samsung SSD 750 500GB Samsung M.2 960 250GB |Chassi:Fractal Design Define R6 Vit TG|PSU: Corsair RM850x|CPU-Kylare:Asus Ryujin 240mm|Monitor:Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Kul att följa men jag köper inget själv.
Jag är inte gambling typen.

Läste att det visat sig många tidigare spelberoende som stängt av sig själva nu lyckats sätta sig i fördärvet på börsen ist. Vet inte varför det pratats om det nu, är det stop på gambling på nå sätt pga Corona?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Inaktiv

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/7KRVl9/fa-vinnare-pa-...

"– Gräsrotsrörelsen som ville göra uppror mot kapitalet på Wall Street har farit mer illa än kapitalet, med undantag för någon enstaka hedgefond, säger hon till nyhetsbyrån. "

Känns rätt väntat, därför stod jag över. Vad känner ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/7KRVl9/fa-vinnare-pa-...

"– Gräsrotsrörelsen som ville göra uppror mot kapitalet på Wall Street har farit mer illa än kapitalet, med undantag för någon enstaka hedgefond, säger hon till nyhetsbyrån. "

Känns rätt väntat, därför stod jag över. Vad känner ni?

Vinklad berättelse. Flertal muppar tjänade ju 10-15x mer än dom investerade. Sen gick såklart ena sidan av wall med vinst, men det är ju väntat

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wasp:

Vinklad berättelse. Flertal muppar tjänade ju 10-15x mer än dom investerade. Sen gick såklart ena sidan av wall med vinst, men det är ju väntat

Det säger hon ju också, hur är det vinklat? Majoriteten har ju dock inte gjort det.

Givetvis är det också väntat att några vinner också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/7KRVl9/fa-vinnare-pa-...

"– Gräsrotsrörelsen som ville göra uppror mot kapitalet på Wall Street har farit mer illa än kapitalet, med undantag för någon enstaka hedgefond, säger hon till nyhetsbyrån. "

Känns rätt väntat, därför stod jag över. Vad känner ni?

Media* och deras skevt skrivna artiklar alltså haha. Är det ingen som reagerar på den undermåliga journalistiken som råder i dagens samhälle?

Det framgår ju inte om det är realiserade förluster där människor faktiskt SÅLT sitt innehav eller inte. Hela grejen går ut på att hålla, oavsett nedgång. Marknaden har även varit mer aktiv senaste veckan i samband med att aktien spörtade upp igen och ligger nu de senaste dagarna ”stabilt” runt 120, vilket ändå är en 200% värdeökning i jämförelse med för en 1,5 vecka sen. Aktien är även nu beräknad att vara shortad 450% i jämförelse med tidigare ca 60% om jag minns rätt?

DDs på reddit (som alltid ska tas med en STOR nypa salt haha), ”spår” att allt kommer att braka loss mest troligen runt den 19:e mars.

Jag ligger inne med ett studiebidrag (ca 10.000kr), pengar jag lätt kan avvara utan att det skadar ekonomiskt. Sitter mest med i båten för att det är en kul grej och bryr mig inte om jag förlorar pengarna. Mina polare som lagt in pengar resonerar även på samma sätt. När jag läser igenom reddit sitter även många där och gör samma sak, så artikeln blir lite skev där i mitt tycke då det bara representerar bankens urskildring av det hela och inte användarnas. Många går inte in i detta för att tjäna pengar, utan för att göra ett statement mer. Men det är mina två ören kring det hela 😉

Edit: Fel tidning*

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bamsebjörn:

Aftonbladet och deras skevt skrivna artiklar alltså haha. Är det ingen som reagerar på den undermåliga journalistiken som råder i dagens samhälle?

Det framgår ju inte om det är realiserade förluster där människor faktiskt SÅLT sitt innehav eller inte. Hela grejen går ut på att hålla, oavsett nedgång. Marknaden har även varit mer aktiv senaste veckan i samband med att aktien spörtade upp igen och ligger nu de senaste dagarna ”stabilt” runt 120, vilket ändå är en 200% värdeökning i jämförelse med för en 1,5 vecka sen. Aktien är även nu beräknad att vara shortad 450% i jämförelse med tidigare ca 60% om jag minns rätt?

DDs på reddit (som alltid ska tas med en STOR nypa salt haha), ”spår” att allt kommer att braka loss mest troligen runt den 19:e mars.

Jag ligger inne med ett studiebidrag (ca 10.000kr), pengar jag lätt kan avvara utan att det skadar ekonomiskt. Sitter mest med i båten för att det är en kul grej och bryr mig inte om jag förlorar pengarna. Mina polare som lagt in pengar resonerar även på samma sätt. När jag läser igenom reddit sitter även många där och gör samma sak, så artikeln blir lite skev där i mitt tycke då det bara representerar bankens urskildring av det hela och inte användarnas. Många går inte in i detta för att tjäna pengar, utan för att göra ett statement mer. Men det är mina två ören kring det hela 😉

Till och börja med så är det inte Aftonbladet som skrivit artikeln, det är TT. Ja, jag tror man absolut ska ta det med en STOR nypa salt. Något som är intressant med GME är att många verkar nästan ta det personligt när det kritiseras.

Vem har beräknat att den är shortad 450%? Reddit? För det är bara där jag finner infon, och ärligt talat så känns det tveksamt att kritisera journalistiken i Sverige för att sen i samma veva presentera rykten på reddit. Men rätta mig gärna om jag har fel.

Jag tror att du har helt rätt i att det är ett statement för många, men hur bra statement blir det om "fienden" vinner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Till och börja med så är det inte Aftonbladet som skrivit artikeln, det är TT. Ja, jag tror man absolut ska ta det med en STOR nypa salt. Något som är intressant med GME är att många verkar nästan ta det personligt när det kritiseras.

Vem har beräknat att den är shortad 450%? Reddit? För det är bara där jag finner infon, och ärligt talat så känns det tveksamt att kritisera journalistiken i Sverige för att sen i samma veva presentera rykten på reddit. Men rätta mig gärna om jag har fel.

Ah, missade det, mitt misstag! Det jag menar med skevt är att de enbart rapporterar ur ett perspektiv och tar inte med viktiga aspekter så som exempelvis om det är realiserade förluster eller om det bara är innehav som genomgått en värdeminskning, extrem skillnad på de två.

Nja, tar det inte personligt, men jag är för objektiva synsätt på saker och ting. Har man följt medierapporteringen har den inte varit klockren. Och sen tycker jag bara i ren allmänhet att våra journalister blir sämre på att skriva om saker, vilket i sig inte är märkligt då journalism har blivit ett frilansarjobb på senare tid vilket inte gör det särskilt attraktivt på arbetsmarknaden. Menmen, det är offtopic.

Här är DD:n från reddit:

https://www.reddit.com/r/GME/comments/ltua0n/endgame_dd_how_l...

Enligt textförfattarna och mods på suben är hela analysen även korrekturläst av flera personer innan den har blivit publicerad (om det är av personer med insikt och med genuin erfarenhet eller den gemene ”retard”-användaren kan jag inte svara på 😉). Intressant läsning hursom!

Precis som du skriver så existerar inte officiella siffror från en oberoende sajt angånede shortsen, utan det är en överslagsräkning som gjorts av redditanvändarna på de senaste veckornas aktiviteter har jag uppfattat det som och som jag skrev tidigare.

Shorts % publiceras tyvärr inte lika ofta som andra siffror vilket gör att de alltid hamnar efter.

Oavsett ska det bli spännande att se vad som händer de kommande två veckorna, att short-priset steg över 1500% på GME visar ändå på att något är i görningen. Men kan sluta hur som helst och det kan även pågå hur länge som helst. Time will tell 😄

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bamsebjörn:

Aftonbladet och deras skevt skrivna artiklar alltså haha. Är det ingen som reagerar på den undermåliga journalistiken som råder i dagens samhälle?

Artikeln är från TT och finns även på svd.se

Citat:

Det framgår ju inte om det är realiserade förluster där människor faktiskt SÅLT sitt innehav eller inte.

Känns som en ganska akademisk fråga, om man inte tror att värderingen på 300+ är den rätta och att det här är en tillfällig dipp.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

jag gick in och ut ur AMC i ganska bra tid. tjänade pengar till en ny TV, ironiskt nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Artikeln är från TT och finns även på svd.seKänns som en ganska akademisk fråga, om man inte tror att värderingen på 300+ är den rätta och att det här är en tillfällig dipp.

Yes, har korrigerat inlägget nu!

Korrekt värdering vågar jag inte ens uttala mig om. Jobbade på Gamestop april 2018 - januari 2020 när min butik stängde för gott. Under 2019 höll jag koll på företaget rätt noggrant och följde aktiekursen. Var nära på att investera när kursen låg på 4 dollar i april-maj, men fegade ur när det blev så mycket snack om konkurs och rykten började florera kring att norden skulle stänga ner, det ångrar jag lite i dagsläget kan man säga😉

Gamestop har ju gjort många vettiga nyrekryteringar nu till ledningen och etablerat ett samarbete med microsoft, så tror ändå att företaget kommer att vara på uppgång oavsett, men svårt att säga om de siffror vi ser nu faktiskt är rättvisa. 😄

Permalänk
Medlem

Nu bär det av igen, någon mer som fortfarande är med i leken?

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av eas@tetris:

Nu bär det av igen, någon mer som fortfarande är med i leken?

Tyvärr inte, väntat en lägre kurs för lite mer stonks. Spännande att följa den ändå, något på börsen som stiger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eas@tetris:

Nu bär det av igen, någon mer som fortfarande är med i leken?

Tog en swing-position och knep +25% vilket var riktigt fint. Det lustiga är att den har uppvisat liknande mönster i ungefär en vecka nu: rätt lugn öppning följt av väldigt hög köpvolym inom någon timme, som bara räcker ett par minuter. Därefter balanserar den ut.

Permalänk
Medlem

Jag har kvar mitt i gme.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Tyvärr inte, väntat en lägre kurs för lite mer stonks. Spännande att följa den ändå, något på börsen som stiger.

Jag tror på en större dipp innan en eventuell super-duper-ultra-mega-squeeze, om den blir av. Ökningen som skett senaste veckan hade jag inte förväntat mig förrän senare i mars, när kvartalsrapporten publiceras.

Skrivet av Yonie:

Tog en swing-position och knep +25% vilket var riktigt fint. Det lustiga är att den har uppvisat liknande mönster i ungefär en vecka nu: rätt lugn öppning följt av väldigt hög köpvolym inom någon timme, som bara räcker ett par minuter. Därefter balanserar den ut.

Ja förra veckan var lustig, ökade fem dollar om dagen medan övriga världen sjönk som en sten. Tappade runt 10 tkr på övriga aktier den veckan vilket svider lite som student. Då hade jag ändå dessförinnan sagt tack och adjö till PLTR där flera tusenlappar försvann.

Skrivet av walkiii:

Jag har kvar mitt i gme.

Härligt. Det återstår sex tappra aktier på mitt konto.

Edit: CCIV får ett hedersomnämndande som månadens korkade affär. Köpt och sålt i omgångar, men senast var det 40 stycken med snitt på 27 usd. Sålde endast ett fåtal vid 60 usd, och nu har den störtat ner såpass att jag är back på de återstående.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Klart man håller, 10st, snittpris på 1090kr/st, så ca 128usd/st. Diamond hands sen slutet på januari. Nu kör vi!

Permalänk

Så spännande dag att jag råkade äta upp alla kritor. Håller fortfarande!

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Kom in lite väl sent och spenderade några hundra k när GME låg på $3xx. Hängde kvar och kände lite väl mycket ågren när det dippade ända ner till 40. Sen när DFV dubblade på botten va det bara att haka på så jag sålde min sista hela bitcoin och kvadruplade ner på skapliga $47. Jävla bergochdalbana men ganska kul att sitta på 1000+ GME dessa dagar. Lär väl finansiera några grafikkort framöver:)

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tangentbord: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sloback:

Kom in lite väl sent och spenderade några hundra k när GME låg på $3xx. Hängde kvar och kände lite väl mycket ågren när det dippade ända ner till 40. Sen när DFV dubblade på botten va det bara att haka på så jag sålde min sista hela bitcoin och kvadruplade ner på skapliga $47. Jävla bergochdalbana men ganska kul att sitta på 1000+ GME dessa dagar. Lär väl finansiera några grafikkort framöver:)

Trodde det hela var över, sålde min enda aktie igår för $155, gick typ $250 back på den

Ska bli kul att följa utvecklingen.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Vill berätta att Roblox (NYSE: RBLX) noteras imorgon, hade lagt undan en summa i december när det först var på tal men jag tror att deras värdering har ökat sedan dess. För mig är det inte lika självklart att köpa nu.

Skrivet av Sloback:

Kom in lite väl sent och spenderade några hundra k när GME låg på $3xx. Hängde kvar och kände lite väl mycket ågren när det dippade ända ner till 40. Sen när DFV dubblade på botten va det bara att haka på så jag sålde min sista hela bitcoin och kvadruplade ner på skapliga $47. Jävla bergochdalbana men ganska kul att sitta på 1000+ GME dessa dagar. Lär väl finansiera några grafikkort framöver:)

Imponerande!

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Jag håller 86 GME.

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem

To the moon!

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Jag köpte nyligen amc vid ca $8, efter den hade fallit ca 40%. När nyheter började dyka upp om att hela stater i usa öppnade igen (det var ju bara en tidsfråga), så kändes det som en acceptabel investering.
$12 idag, siktar på $14-16.
Meme-potentialen och potentiella /r/wallstreetbets -organiserade massköp i den är ren bonus, den var ett bra köp oavsett.

I skandinavien också ganska stor tror på NAS (norwegian air shuttle), som beviljats rekonstruktion och därmed kunnat ta sig ut ur kontrakt på flygplan de inte behöver, slimma personalstyrkan och med lite tur kommer ur coronakrisen med optimala förutsättningar. Folk hänger ju på grindarna för att få resa söderut igen, och öppnade medelhavsländerna förra sommaren när smittan dog av bara pga solen, så kommer de troligen öppna i år med, (i tillägg till att vaccin etc nu rullas ut), så öppnar de nog i år igen.. Massiv potential men också en risk att förlora allt.

För övrigt tycker jag att optioner, derivat och dylikt borde vara kriminellt, eller om det skall vara tillåtet, ske på tex betson eller liknande, inte på några villkors vis hos banker och mäklare och aldrig med banklån. Det tillför inget till ekonomin mer än möjligen att kurser ändras snabbare, och inför alldeles för mycket instablitet.
Dessutom borde "diamond hands" vara lagstadgat, investerar du genom att köpa en aktie, så måste du äga den i 1-2 månader eller tills nästa rapport eller kriminella anklagelse publiceras, eller liknande. Detta skulle bota mycket korrumption, manupilativ högfrekvenshandel, etc.

Permalänk
Medlem

Vad gör man om man har både GME och AMC

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA