Corsair K60 RGB Pro – Prispressad modell kostar alldeles för mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Börjar bli trött på tangentbord för 1500 spänn som knappt håller i tre år.
Bara på ren jävulskap kommer mitt nästa bli ett gott gammalt hedelrigt scissor. Typ Logitech OEM för 200 spänn. Önskar de fanns som TKL dock. Vem kommer inte ihåg detta: <3

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61ssoN31ojS._AC_SL1171_.jpg

Väldigt likt mitt 72:- TGB mitt har dock åäö samt symboler istället för ord på extraknapparna.
TGB

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Avstängd

Jag har tre mekaniska tangentbord, har inte gett över 500 för något av dem. Hemma kör jag på ett G710+ från Logitech med volymhjul, mediaknappar, macroknappar och så, inte RGB utan bara vit belysning men whatever. Funkar riktigt bra. Jag tror det låg på 599 på någon BF på EG, sen gav de mig 30% i kassan för det hade de ju på alla tangentbord. På jobbet har jag ett något enklare Logitech men fortfarande volymhjulet och mediaknapparna, snyggare också med mindre "gaming-attiraljer". Tror det kostadfe 399 också på någon rea. Sen har jag ett litet Deltaco 60% med RGB som kostade 299 på rea på Inet.

Spillsäkert har jag inte ens funderat på dock. Jag har spillt i tangentbord ett par gånger men det har aldrig varit något problem med lite avspolning och ordentlig torkning. Däremot har jag lyckats spilla ner i en laptops tangentbord (och alltså rätt ner i själva datorn) ett antal gånger så spillsäkra laptops föredrar jag absolut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Börjar bli trött på tangentbord för 1500 spänn som knappt håller i tre år.
Bara på ren jävulskap kommer mitt nästa bli ett gott gammalt hedelrigt scissor. Typ Logitech OEM för 200 spänn. Önskar de fanns som TKL dock. Vem kommer inte ihåg detta: <3

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61ssoN31ojS._AC_SL1171_.jpg

Det tangentbordet hade jag med, svinskönt. Vet någon om de finns något liknande i känsla?

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av r3flex:

Det tangentbordet hade jag med, svinskönt. Vet någon om de finns något liknande i känsla?

Väldigt off-topic nu, men skulle säga att Logitech Illuminated K740 är närmst i skrivkänsla där. Tycker personligen att K740 är väldigt trevligt att skriva på, men inte så värst bra om man ska spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Börjar bli trött på tangentbord för 1500 spänn som knappt håller i tre år.
Bara på ren jävulskap kommer mitt nästa bli ett gott gammalt hedelrigt scissor. Typ Logitech OEM för 200 spänn. Önskar de fanns som TKL dock. Vem kommer inte ihåg detta: <3

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61ssoN31ojS._AC_SL1171_.jpg

Det där var fan en riktig klassiker. Knappast att det överlever tre år dock. Knapparna lossnade ju direkt på alla jag sett, och då var det ju fler än en som hade ett.

Sen vad gäller Corsair i allmänhet så är det väl på undvik-listan av flera anledningar än priset.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett K90 för 990kr för ett gäng år sedan. Vad är det med dom nya tangentborden som gör att dom kostar dubbelt (K95 t ex) så mycket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Det där var fan en riktig klassiker. Knappast att det överlever tre år dock. Knapparna lossnade ju direkt på alla jag sett, och då var det ju fler än en som hade ett.

Sen vad gäller Corsair i allmänhet så är det väl på undvik-listan av flera anledningar än priset.

Tror jag har 4 kvar jag inte rört sedan 2005 faktist.
Dom kostade ju hela 89 spänn som OEM.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Det har funnits några "gameboards" som jag tror dom kallades. Jag äger själv både en Belkin Nostromo Speedpad n52 och en Logitech G13 (som används nära nog dagligen);

Men jag vet faktiskt inte vad det finns för motsvarande produkter just nu. Jag antar att det går att få tag i okej begagnade G13 fortfarande, men n52an är nog ett dött lopp. Kvaliteten var redan då sådär i vissa av knapparna.

Jag har en sådan här. (Se bild). Men det är just tangentbord jag är ute efter. Men tack

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

" och den svenska utgåvan delar inte tangenter med den norska för å, ä och ö. "

Men "§½", "´`" och "<>|"-tangenterna sket de i och tyckte vi nordbor kunde samsas om (av bilderna att döma). Suck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Det där var fan en riktig klassiker. Knappast att det överlever tre år dock. Knapparna lossnade ju direkt på alla jag sett, och då var det ju fler än en som hade ett.

Jag hade ett sådant i säkert 10 år utan problem. Det som hände i slutändan var att gummi-biten som fjädrar upp W-tangenten lade av. Ingen av knapparna lossnade någonsin för mig (eller någon annan jag känner som jag kan komma på) så det beror nog på hur man hanterar dem.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Jag hade ett sådant i säkert 10 år utan problem. Det som hände i slutändan var att gummi-biten som fjädrar upp W-tangenten lade av. Ingen av knapparna lossnade någonsin för mig (eller någon annan jag känner som jag kan komma på) så det beror nog på hur man hanterar dem.

Ja om man låter dem ligga i en låda i tio år så är det nog inga problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Ja om man låter dem ligga i en låda i tio år så är det nog inga problem

Använde det dagligen.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Prispressad? Va? Det är precis vad jag gav för mitt snordyra K70...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841