PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Är det någon som lyckats få en PS5 från Proshop? Har själv beställt i september månad och support vägrar ge mer information...

Permalänk
Medlem

Har ni fått email för anmälan?
Jag är redan medlem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pias2121:

Har ni fått email för anmälan?
Jag är redan medlem.

Jag har inte fått något email.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinK:

Grattis! Samma här, la ordern 8/10-20 18:43. Vilken tid beställde ni?

Tack!
Klockan 12.24 fick jag bekräftelsemailet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pias2121:

Har ni fått email för anmälan?
Jag är redan medlem.

Jag fått ett email, var redan medlem

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanFalun:

Menar du att du fuskar? 🤔
Har du redan PS5 sedan tidigare och är med i lotteriet?

Fuskar inte och har ingen PS5. Menade inte att alla som vunnit en kod fuskar, men flera har berättat om att dom använt flera mail adresser m.m.

Skrivet av cosmo_k:

Är det utlottning på EG igen?

Japp, du har tills imorron på dig. Kolla här: https://www.instagram.com/elgigantengaming/

Fick ingen bekräftelse mail denna gång, trots det stod man skulle få det!?

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sphinx_1:

Tack!
Klockan 12.24 fick jag bekräftelsemailet

Tack! Då är @jcwhale väldigt nära!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haidarageil:

TOMT PAKET.

Igår fick jag mitt paket från Elgiganten. Paketet var sjukt lätt och när jag öppnar de så finns de ingen konsol. Jag har varit i kontakt med Elgiganten och nu har jag polisanmält det. Elgiganten tvingar alltså mig som kund att ta tag i detta för dem kan inte göra en anmälan pga GDPR? Jag är så trött på detta med PS5.

Har de hänt någon annan? Fyfan för BRING eller ombudet

Jag väntar på ett PS5 från POWER som skickades den 4/2 med PostNord. Det sorterades i Torsvik den 4/2 och sedan har det inte hänt något mer... Man börjar ju misstänka att det "råkade" försvinna på vägen. Har aldrig haft något problem med PostNord så det var väl dags nu när PS5 ska levereras.

Har dessutom avbokat mina andra beställningar från komplett och amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pirpen:

Fuskar inte och har ingen PS5. Menade inte att alla som vunnit en kod fuskar, men flera har berättat om att dom använt flera mail adresser m.m.

Japp, du har tills imorron på dig. Kolla här: https://www.instagram.com/elgigantengaming/

Fick ingen bekräftelse mail denna gång, trots det stod man skulle få det!?

Kan du länka direkt länken? Kan inte se ifrån Instagram.

Måste man regga om sig alltså fast man var med på den senaste?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmo_k:

Kan du länka direkt länken? Kan inte se ifrån Instagram.

Måste man regga om sig alltså fast man var med på den senaste?

Fungerar denna? https://linktr.ee/ElgigantenGaming Man får välja om man vill köpa SE eller DE. Ja du måste regga dig igen.

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinK:

Tack! Då är @jcwhale väldigt nära!

Verkligen! sen hoppas man ju att de lyckas skicka iväg alla som beställts under en dag, så din kommer med den också. Olidligt väntande nu de kommande dagarna tills det *kanske* levereras till butik!

Permalänk
Skrivet av kokokack:

Jag väntar på ett PS5 från POWER som skickades den 4/2 med PostNord. Det sorterades i Torsvik den 4/2 och sedan har det inte hänt något mer... Man börjar ju misstänka att det "råkade" försvinna på vägen. Har aldrig haft något problem med PostNord så det var väl dags nu när PS5 ska levereras.

Har dessutom avbokat mina andra beställningar från komplett och amazon.

Jag blev PRANKAD av min fru. Konsolen fanns hela tiden här hemma men inte i förpackningen 😂 nu ska det spelas 😍

Lycka till alla här och hoppas ni får era beställningar snart 🙏

Permalänk

Mediamarkt ingen kö?

Kanske är helt bakom flötet med vad menar ni när ni säger att mediamarkt inte har kösystem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattefred:

Kanske är helt bakom flötet med vad menar ni när ni säger att mediamarkt inte har kösystem?

Har beställt en DE 25/9 och andra i den här tråden har fått hem sina fast än de har beställt efter, vilket får en att undra om de verkligen har kösystem på MM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattefred:

Kanske är helt bakom flötet med vad menar ni när ni säger att mediamarkt inte har kösystem?

Man menar på att dom hoppar i datumen, spelar ingen roll om du bokat april 2020 dom som beställt i augusti eller vad som kan lika gärna få före.

Permalänk
Skrivet av Mattefred:

Kanske är helt bakom flötet med vad menar ni när ni säger att mediamarkt inte har kösystem?

Skrivet av Eddejr10:

Har beställt en DE 25/9 och andra i den här tråden har fått hem sina fast än de har beställt efter, vilket får en att undra om de verkligen har kösystem på MM.

De har två separata köer, en för DE och en för SE. De du ser som beställt i oktober och som nu börjar få är alla SE. De följer datum och klockslag ordentligt, är min uppfattning efter att ha varit med i tråden sen i november.

Permalänk

Nu ska jag äntligen få min PS5.

Hur: Online
Var: Webhallen
När: 2020-09-15 ~16.00
Modell: Digital Edition
Status: ETA 2021-02-11

Visa signatur

REMOVE BEFORE FLIGHT

Permalänk
Medlem

Nice! Då kan inte min order vara så himla långt bort.
Beställde DE 2020-09-17

Edit: kan ju iofs vara hundratals ordrar emellan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundetsparla:

De har två separata köer, en för DE och en för SE. De du ser som beställt i oktober och som nu börjar få är alla SE. De följer datum och klockslag ordentligt, är min uppfattning efter att ha varit med i tråden sen i november.

Jag har beställt SE 28 september och har inte hört något från MM.

Visa signatur

:)

Permalänk
Skrivet av Senjin:

Jag har beställt SE 28 september och har inte hört något från MM.

Seriöst? Då hade jag faktiskt hört av mig till dem per telefon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boww:

Tror det är första gången jag skriver på sweclockers, men bättre sent än aldrig. Jag bokade på Webhallen 30/5 och nu har det hänt nånting med min bokning. Det står ""Beräknat leveransdatum är Måndag 2021-03-01"

Nu har Webhallen tagit bort "Beräknat leveransdatum är Måndag 2021-03-01". Åter på ruta ett

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Har rensat ett sidospår om scalping (igen).
Snälla, försök diskutera mer om ordrar/orderstatusar och mindre om allt annat

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Någon sida man ska hålla koll på idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boww:

Nu har Webhallen tagit bort "Beräknat leveransdatum är Måndag 2021-03-01". Åter på ruta ett

Precis vad som hände med mig,

Dom skrev på Webhallen forumet att jag var nära nu, hur nära det vet bara Sonny tyvärr (lite gbg humor i eländet)

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boww:

Nu har Webhallen tagit bort "Beräknat leveransdatum är Måndag 2021-03-01". Åter på ruta ett

Samma här, gick från:

"2020-06-11 23:18
Din order inväntar följande produkter.
300815 transporteras från distributör till vårt centrallager, därefter skickas produkten till Webhallen Malmö Emporia. Beräknat leveransdatum är Måndag 2021-03-01."

till:
"Din order är inte redo för upphämtning då följande produkter saknas i lager:
300815 saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum."

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Boww:

Nu har Webhallen tagit bort "Beräknat leveransdatum är Måndag 2021-03-01". Åter på ruta ett

Skrivet av zoltham:

Precis vad som hände med mig,

Dom skrev på Webhallen forumet att jag var nära nu, hur nära det vet bara Sonny tyvärr (lite gbg humor i eländet)

Yep... samma här. rip

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knarkuzz:

Samma här, gick från:

"2020-06-11 23:18
Din order inväntar följande produkter.
300815 transporteras från distributör till vårt centrallager, därefter skickas produkten till Webhallen Malmö Emporia. Beräknat leveransdatum är Måndag 2021-03-01."

till:
"Din order är inte redo för upphämtning då följande produkter saknas i lager:
300815 saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum."

Det tog ca 2 dagar från att de ändrade från 50+ till att de började skicka ut, antagligen ska de räkna manuellt och gå igenom ordrar innan de börjar levereras ut. När varan är under transport så försvinner den också tills den hamnar i butiken!

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk

AMAZON

Hej! Jag märkte nu att min order från Amazon har ändrat. Från såld av: Amazon till såld av Mila AG.
Någon annan med samma??

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Hej! Jag märkte nu att min order från Amazon har ändrat. Från såld av: Amazon till såld av Mila AG.
Någon annan med samma??

Står samma för mig faktiskt. Kanske händer det något snart?

Edit: efter snabb googling verkar dom vara i techsupport brancheb huvudkontor i zürich, Schweiz.

Permalänk
Medlem

Samma här. Hmm...