PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Vet inte om de tog slut otroligt fort eller om det blev något fel. Jag var supersnabb men den var slut i lager innan jag hann välja frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biggiiiss:

Vad hände med NetonNet? Va det ett drop som jag missa eller vad hände?

I så fall tog det slut på sekunder. Jag gick in så fort jag fick notis.

Permalänk

Efter nästan en veckas lugn utan notiser på distill så hugger det till - för att visa sig vara omöjligt att boka. Ibland funderar man huruvida det är värt att dra 50% av arbetsdatorns prestanda för detta...

Permalänk
Medlem

Distiill visar att ny ändring är "lägg i kundvagn" jag hann inte ens se den. Dsitill visar att den infromation finns kvar så fortsätta att uppdatera

NoN PS5 DE

Permalänk
Medlem

Grön bock på min DE just nu. beställd hos webhallen 2020-09-17
Hoppas att den inte försvinner igen bara för det hände förra svängen..

Permalänk

där var dem tillbaka men det kan omöjligt varit ett drop jag va inne efter 1 sekund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phm:

För kännedom: 12/6 här och "inte ett bekräftat leveransdatum" Men kul för er! Ju fler som får sina konsoler desto närmre kommer min..!

Skrivet av Kemista:

Min bokning på webhallen 04/06 har också ändrat status till preliminär leverans 01/03 med upphämtning webhallen lkpg. Standard versionen.

Det här känns ju hoppfullt! Har order från 15/06 på SE med uthämtning i Malmö.

Permalänk
Medlem

Något är skumt med NoN, kolla direkt på plinget, försvann.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinK:

Fasen jag anmälde mig på båda. nåja kanske får min snart ändå från MM! Lycka till alla

Du ska inta anmäla sig till båda... du ska ge andra chance att vinna =<

Permalänk
Medlem

Ja snälla anmäl er inte på flera, eller om ni redan har. Att ge ut koder i tråden kan göra dem verkningslösa. I slutändan kan det bli att den som skriker mest får en kod medans andra som kämpat och kämpat i sin tysthet blir utan både i utlottningen och i forumet.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av zsergz:

Du ska inta anmäla sig till båda... du ska ge andra chance att vinna =<

Jo det förstår jag men jag ångrade mig och ville ha standard istället, tänkte ge ut digital varianten här om jag nu skulle få det men nu sket det sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haidarageil:

Faen... Så det är scalpers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haidarageil:

Samma här. Ligger på sista steget med knappen "Genomför köp" men får samma meddelande "Ledsen, Sony PlayStation 5 hann tyvärr säljas slut denna gång."

Visa signatur

LG CX 65"
Denon AVR 5.1
PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Faen... Så det är scalpers.

Troligen inte, känns mer som något systemfel Har distill på sekundintervall - och den ändrades mer eller mindre direkt när den hamnade i kundkorgen.

Eller kan någon bekräfta att de faktiskt kunde lägga en beställning och inte bara få prylen i kundkorg?

EDIT: Efter att ha följt tråden och huggt många gånger kan jag säga att exakt samma sak har hänt med just NoN tidigare då de aldrig ens var ett släpp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av amZor1:

Troligen inte, känns mer som något systemfel Har distill på sekundintervall - och den ändrades mer eller mindre direkt när den hamnade i kundkorgen.

Eller kan någon bekräfta att de faktiskt kunde lägga en beställning och inte bara få prylen i kundkorg?

EDIT: Efter att ha följt tråden och huggt många gånger kan jag säga att exakt samma sak har hänt med just NoN tidigare då de aldrig ens var ett släpp.

Känns som att vi har en hel arbetsgrupp på NoNs lager som fnissar åt oss nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Känns som att vi har en hel arbetsgrupp på NoNs lager som fnissar åt oss nu

Detta är bara spekulationer för jag minns inte fullt ut, men jag har för mig att sist samma sak hände så fick de in en batch som registrerades i systemet - därav att det "flippar" och visar saldo på webbsidan. Har vi tur så kan vi lägga beställningen senare, men i ärlighetens namn tror jag inte att vi kommer kunna det. Varan försvinner efter ett tag ur kundkorgen med pga cookie lagringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Känns som att vi har en hel arbetsgrupp på NoNs lager som fnissar åt oss nu

lol

Meanwhile hos NoN:

Visa signatur

LG CX 65"
Denon AVR 5.1
PS5

Permalänk
Medlem

Skrev till kundtjänst och det var som jag befarade - systemfel och att scalpers inte har något med detta att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Ja snälla anmäl er inte på flera, eller om ni redan har. Att ge ut koder i tråden kan göra dem verkningslösa. I slutändan kan det bli att den som skriker mest får en kod medans andra som kämpat och kämpat i sin tysthet blir utan både i utlottningen och i forumet.

Jag kan inte göra annat än att hålla med!

Permalänk
Medlem

MM - Meddelande om leverans

Nu fick jag meddelande om leverans via postombud från Mediamarkt

SE-EDITION La ordern 8/10-20 förbetalt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sphinx_1:

Nu fick jag meddelande om leverans via postombud från Mediamarkt

SE-EDITION La ordern 8/10-20 förbetalt

Grattis! Har samma datum, hoppas det inte tar längre tid för mig för att jag ska hämta i butik..

Permalänk

Har nu fått meddelande från webhallen att min DE är redo att skickas. Beställd den 16/9

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperMegaMos:

Har nu fått meddelande från webhallen att min DE är redo att skickas. Beställd den 16/9

Beställde 17/9 men inte hört ett ljud än

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cotech:

Beställde 17/9 men inte hört ett ljud än

Samma datum här. Dock så är det grön bock på ordersidan. Håller tummarna åt oss bägge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sphinx_1:

Nu fick jag meddelande om leverans via postombud från Mediamarkt

SE-EDITION La ordern 8/10-20 förbetalt

Skrivet av jcwhale:

Grattis! Har samma datum, hoppas det inte tar längre tid för mig för att jag ska hämta i butik..

Grattis! Samma här, la ordern 8/10-20 18:43. Vilken tid beställde ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolplx:

Samma datum här. Dock så är det grön bock på ordersidan. Håller tummarna åt oss bägge!

Samma datum här med så jag klämmer in ett par tummar också för oss!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinK:

Grattis! Samma här, la ordern 8/10-20 18:43. Vilken tid beställde ni?

Jag beställde klockan 12:52! Håller tummarna flr oss båda

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolplx:

Samma datum här. Dock så är det grön bock på ordersidan. Håller tummarna åt oss bägge!

Och nu är gröna bocken borta..

Permalänk

TOMT PAKET.

Igår fick jag mitt paket från Elgiganten. Paketet var sjukt lätt och när jag öppnar de så finns de ingen konsol. Jag har varit i kontakt med Elgiganten och nu har jag polisanmält det. Elgiganten tvingar alltså mig som kund att ta tag i detta för dem kan inte göra en anmälan pga GDPR? Jag är så trött på detta med PS5.

Har de hänt någon annan? Fyfan för BRING eller ombudet