3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Skaffa revolut och ha som backup, fungerar klockrent.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaRreE:

Grattis!
Hade exakt samma problem med Swedbank, men hade inget annat kort. Lånade en släktings kort idag, hoppas det går igenom, men ska nog kolla på att byta bank.

Tack.

Skrivet av Kampis:

Har länsförsäkringar, fungerar inte att låta amazon ta betalt ifrån, kanske kan ni skriva vilka banker och kort som fungerar? 👍

Revolut funkar. Den var den enda tillräckligt utvecklade för att låta en verifiera i efterhand!

Klarnakortet funkade inte heller, utöver bankkortet från Swedbank.

Jag tror numera det inte har att göra med det utan de nya kraven vid betalningen. Man ska verifiera sig men verkar ej gå i efterhand med vissa kort.

Eventuellt är Amazon-appen mer utvecklad så prova att se om det går verifiera i den innan ni ger upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Tack.

Revolut funkar. Den var den enda tillräckligt utvecklade för att låta en verifiera i efterhand!

Klarnakortet funkade inte heller, utöver bankkortet från Swedbank.

Jag tror numera det inte har att göra med det utan de nya kraven vid betalningen. Man ska verifiera sig men verkar ej gå i efterhand med vissa kort.

Eventuellt är Amazon-appen mer utvecklad så prova att se om det går verifiera i den innan ni ger upp.

Jag har en liggande order hos amazon, kopplat till klarnakort. Kommer de inte lyckas ta betalt då? Om inte, vad gör Amazon då?

Permalänk
Medlem

Det blir ingen cd skiva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kampis:

Det blir ingen cd skiva.

Var det ett svar till mig? Om det var det, menar du att Amazon häver köpet istället för att kontakta mig för betalning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fall:

Jag har en liggande order hos amazon, kopplat till klarnakort. Kommer de inte lyckas ta betalt då? Om inte, vad gör Amazon då?

Det gick inte för mig tyvärr men är möjligt du har högre kreditvärdighet och därför får Klarnakortet att funka.

Man har en dag på sig att ordna det (stod fem först hos dem).

Skrivet av Fall:

Var det ett svar till mig? Om det var det, menar du att Amazon häver köpet istället för att kontakta mig för betalning?

De både mailar och skriver tydligt på sin app/hemsida ifall det krånglar med betalningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Det gick inte för mig tyvärr men är möjligt du har högre kreditvärdighet och därför får Klarnakortet att funka.

Man har en dag på sig att ordna det (stod fem först hos dem).

De både mailar och skriver tydligt på sin app/hemsida ifall det krånglar med betalningen.

Tusen tack!

Permalänk
Skrivet av Kampis:

Det blir ingen cd skiva.

Klassiker!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mustalainen:

Klassiker!

#18717548

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Ser ju väldigt konstigt ut att jag som beställt september får vänta medan andra som beställt samma kort i december får leverans.

Inte konstigt egentligen. Beror ju på var du beställer. Inet, Webhallen och Komplett kör på kösystem. Amazon listar bara korten när de vet att de kan leverera. Amazon listade det i december och hade inga bokningar innan då det inte varit listat tidigare, därför får folk som beställde då sina kort nu. Hade det varit på samma butik, då håller jag med dig om att det vore konstigt, men så är inte fallet.

Visa signatur

Fractal Design Torrent Compact RGB | ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING | ASUS ROG Strix B560-F GAMING | Intel Core i5-11600K | Noctua NH-D15S Chromax | Corsair RM850X 850W v2 | CableMod PRO ModMesh | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB | Intel 660P Series 1TB M.2 NVMe | Samsung Odyssey G7 32" | Keychron Q5 custom mechanical keyboard | Logitech G502 Lightspeed | Logitech MX Master 3 | Logitech G733 |

Permalänk
Skrivet av ronz:

Alfredo Pettersson ser mest missnöjd ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av d925:

Är det någon som har hört något från NoN gällande TUF 3080 Non OC? Beställde mitt den 29 september och har inte hört ett ljud.

Sitter själv på best. datum 24 september på samma kort från NoN. Utifrån den andra tråden har jag inte sett någon med best. datum efter 20 september fått sitt. Så det är bara att sitta still i båten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Sitter själv på best. datum 24 september på samma kort från NoN. Utifrån den andra tråden har jag inte sett någon med best. datum efter 20 september fått sitt. Så det är bara att sitta still i båten...

20 september gäller TUF OC tror jag. vanilla TUF har nog inte kommit längre än 17:e september...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fall:

Var det ett svar till mig? Om det var det, menar du att Amazon häver köpet istället för att kontakta mig för betalning?

Antar att det är så, jag har talat med både bank och amazon på telefon och problemet ligger i att amazon inte anslutit sig till dom nya lagarna och veriferingssättet som bankerna nu kräver, hon sa att swedbank ska fungera, men mitt länsförsäkringar gör det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

20 september gäller TUF OC tror jag. vanilla TUF har nog inte kommit längre än 17:e september...

Jag har fått mitt TUF vanilla som beställdes den 18 September från NoN

Permalänk
Medlem

ASUS GeForce RTX 3090 EKWB 24GB dök precis upp hos Netonnet för 21 490:-, förväntat datum 2021-01-28

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

20 september gäller TUF OC tror jag. vanilla TUF har nog inte kommit längre än 17:e september...

Ah, crap. FML. Lär få mitt OC som beställdes för några veckor sedan innan non OC ändå... sigh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Sitter själv på best. datum 24 september på samma kort från NoN. Utifrån den andra tråden har jag inte sett någon med best. datum efter 20 september fått sitt. Så det är bara att sitta still i båten...

Vilken andra tråd?
Jag har ett TUF non OC som jag beställt den 21-sept, har inte hört något än.

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av didit:

Vilken andra tråd?
Jag har ett TUF non OC som jag beställt den 21-sept, har inte hört något än.

Den där folk meddelar om de fått sina 3080! Men jag hade ändå fel eftersom non OC inte kommit längre än 17-18 verkar det som.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Yasko:

Tja, syftade på de som fått samma ASUS kort från Amazon beställt i december medan såna som jag väntat på samma kort sedan september.

Svaret var att jag skulle fråga om kösystem från ÅF...

Här är svaret från kundtjänst, idag:
"Citat:
Problemet här sitter att vi inte har fått några kort, det är inte att just ditt kort inte har kommit in här som sagt.
10:14:01 - Kundservice Vi har tyvärr inte ett kö system som vi kan se, vi skickar ut korten fortlöpande i den ordning som dom är beställda"

som @BasseBaba förklarade så finns det för och nackdelar med köper hos olika ÅF. Amazon i detta fallet har (som Asus skrivit om tidigare i denna tråd) andra inköpskanaler samt att de inte byggde samma backlog i samband med lanseringen i höstas. Min högst personliga spekulation är att de har extremt liten backlog men att de samtidigt har låg allokering på kort. Vilket gör att de snabbt cirkulerar de får kort som de får in.

Alla beställningar vi får in hanteras i turordning och är varan inte i lager så skapas det givetvis en kö. Dock så kommunicerar vi inte köplats utåt och kundservice har inget enkelt sätt att se köplatsen för enskilda beställningar.

Skrivet av TKD_1337:

Nu har Komplett "uppdaterat" leveranstiden för Trinity till 3 april. Ett till hittepå-datum.

Tillgången på både kort och konkreta datum från Zotac är nära 0 så vi här får höfta fram datum och hoppas på det bästa.

I bland så

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kampis:

Har länsförsäkringar, fungerar inte att låta amazon ta betalt ifrån, kanske kan ni skriva vilka banker och kort som fungerar? 👍

Jag har LF. Jag genomförde beställningen med mitt kreditkort och det nekades när kortet skulle skickas. Jag ändrade då betalningsmetod på amazon.se till mitt vanliga kontokort och fick verifiera med BankID. Fungerade bra och kortet har skickats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av steve_e:

Jag har LF. Jag genomförde beställningen med mitt kreditkort och det nekades när kortet skulle skickas. Jag ändrade då betalningsmetod på amazon.se till mitt vanliga kontokort och fick verifiera med BankID. Fungerade bra och kortet har skickats.

Det är mitt Lf mastercard som är kopplat till mitt LF konto jag försökt med hela tiden, tog bort det helt nu från amazon och la till det igen under betalningsalternativ, får inte slå in något bankid någonstans, var hittar du detta? :/

Detta är inget kreditkort jag har.

Permalänk

Fråga till @Webhallen Patrik. Jag hämtade ju ut mitt ASUS 3080 Tuf Gaming OC från mitt postombud den 11:e Januari på eftermiddagen. Visst var det något spel som man erbjöds om man hämtade ut kortet innan ett visst datum (som ändrades till någon gång efter den 11 Januari?) Jag har inte sett något under beställningar som vid tidigare erbjudanden, men det skulle vara intressant att veta om detta kvarstod för den beställning jag gjorde den 19 September i fjol klockan 07:30. Mitt ordernummer var XXX40131.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bratfalken:

Fråga till @Webhallen Patrik. Jag hämtade ju ut mitt ASUS 3080 Tuf Gaming OC från mitt postombud den 11:e Januari på eftermiddagen. Visst var det något spel som man erbjöds om man hämtade ut kortet innan ett visst datum (som ändrades till någon gång efter den 11 Januari?) Jag har inte sett något under beställningar som vid tidigare erbjudanden, men det skulle vara intressant att veta om detta kvarstod för den beställning jag gjorde den 19 September i fjol klockan 07:30. Mitt ordernummer var XXX40131.

ring kundtjänst så langar de ut koderna direkt^^

Permalänk
Medlem

rätt lustigt, såg idag priserna på dessa grafikkort, visar sig att jag som köpte mitt kort via ebay från en scalper i september gjorde en bra affär, haha. sjukt. 3090 ligger på 24k nu? jösses.

Permalänk
Medlem

Fråga till er som gjort beställningar i höstas från Webhallen, Komplett och Inet och fortfarande väntar på era kort. Har de dragit pengarna för er eller gör de det när kortet väl finns hos de och ska levereras till kunden?

Visa signatur

ASUS Rampage V Extreme, Intel Core i7-6900K, Corsair Vengeance 4x8GB 3200C17, Corsair 1000HX, ASUS RTX3080Ti STRIX OC, WD SN850 2TB SSD, Intel 730 256GB SSD x2 RAID-0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kampis:

Det är mitt Lf mastercard som är kopplat till mitt LF konto jag försökt med hela tiden, tog bort det helt nu från amazon och la till det igen under betalningsalternativ, får inte slå in något bankid någonstans, var hittar du detta? :/

Detta är inget kreditkort jag har.

Jag lade till nytt betalningssätt (eller vad det kallas) på ordersidan på amazons web. När jag ändrade till mitt master card för fick jag verifiera med BankID.

Permalänk
Skrivet av Hamilton:

Fråga till er som gjort beställningar i höstas från Webhallen, Komplett och Inet och fortfarande väntar på era kort. Har de dragit pengarna för er eller gör de det när kortet väl finns hos de och ska levereras till kunden?

Jag valde hämta i butik, hade jag ej valt det hade jag valt Klarna faktura 14 dagars, den hade isf blivit aktiverad när kortet blivit skickat! De som betalade direkt ligger kanske ute med pengarna.

Permalänk
Medlem

Asus Strix 3080 OC från webhallen.
Beställt 17/9-2020 15:13, skickad 27/1-2021 15:48
Äntligen!

Kön var på 15:09, så det lär vara många som får kort nu!