Permalänk
Medlem
Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S

Permalänk
Medlem

Efter senaste uppgraderingen. :)

Permalänk
Medlem

Liten uppdatering

Första vattenkylda datorn, och en extra skärm.

Visa signatur

🎮 → Asus Z-490 |10900K+EK Magnitude | Corsair 64GB | RTX 3090+EK Quantum | Samsung 970 EVO Plus 2TB
🎮 → Asus Z-390 | 9900K+Noctua NH-U12A | Corsair 64GB | RTX 2070s | Samsung 970 PRO 512GB
🖥️ → LG 38GL950G | LG 27Gl850-B |
⌨️+🖱️ → Logitech G915 | Logitech Pro G

Permalänk
Medlem

Mitt skrivbord

Sitter på telefon just nu så fick inte till länken som jag ville

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Ny setup. Förbättringspotential finns men ganska nöjd.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

https://i.imgur.com/ZTGIcwY.jpg

Flyttade in här i februari och börjar äntligen känna mig klar.
Jobbar hemifrån på heltid så det känns viktigt att trivas vid skrivbordet.

Jag gillar växter.

Galet fint!

Dock så måste jag påpeka att det ser ut som att en liten alien vill äta upp dig när du sitter där vid bordet.

Har kanske lite för livlig fantasi men jag ser klart och tydligt en liten alien här
Ringade in vad jag syftar på, så blir det kanske lättare att visualisera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Galet fint!

Dock så måste jag påpeka att det ser ut som att en liten alien vill äta upp dig när du sitter där vid bordet.

Har kanske lite för livlig fantasi men jag ser klart och tydligt en liten alien här
Ringade in vad jag syftar på, så blir det kanske lättare att visualisera.
https://i.imgur.com/JItGakU.jpg

Låt den, känner jag..

Tack!

Permalänk
Medlem

Det blev ohållbart att köra vidare på att bara sitta när mängden hemarbete ökade. Köpte ett begagnat skrivbord som var höj- och sänkbart samt en ståmatta. Företaget glömde även skicka två fötter men de är på plats nu.

Frugan har flyttat sin dator till sitt hobbyrum för att vi ska kunna vara separerade när vi jobbar så nu är kontoret bara mitt. Snedtaket tvingade mig till att vara lite innovativ med placeringen men tycker det känns bra. Kabelhärvan ska lösas så snart nytt överspänningsskydd är inhandlat och uppsatt på väggen, det gamla hade för kort kabel.

När jag jobbar har jag en usb-c docka som jag kopplar in och kör jobbdatorn genom.

Är grymt sugen på att lämna trippelskärm bakom mig och testa ultrawide men har svårt att motivera att byta ut något som fungerar. Dessutom skulle det nog bli färre pixlar då jag idag har 1200p+1440p+1200p.

EDIT: Den snygga tapeten bjuder jag på, det var ett barnrum innan vi flyttade in och vi har inte renoverat det ännu.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daz:

Det blev ohållbart att köra vidare på att bara sitta när mängden hemarbete ökade. Köpte ett begagnat skrivbord som var höj- och sänkbart samt en ståmatta. Företaget glömde även skicka två fötter men de är på plats nu.

Frugan har flyttat sin dator till sitt hobbyrum för att vi ska kunna vara separerade när vi jobbar så nu är kontoret bara mitt. Snedtaket tvingade mig till att vara lite innovativ med placeringen men tycker det känns bra. Kabelhärvan ska lösas så snart nytt överspänningsskydd är inhandlat och uppsatt på väggen, det gamla hade för kort kabel.

När jag jobbar har jag en usb-c docka som jag kopplar in och kör jobbdatorn genom.

https://i.imgur.com/dThpFZg.jpg

Är grymt sugen på att lämna trippelskärm bakom mig och testa ultrawide men har svårt att motivera att byta ut något som fungerar. Dessutom skulle det nog bli färre pixlar då jag idag har 1200p+1440p+1200p.

EDIT: Den snygga tapeten bjuder jag på, det var ett barnrum innan vi flyttade in och vi har inte renoverat det ännu.

Jobbar du så är inte ultrawide någon uppgradering enligt min erfarenhet, men i spel då jäklar. Så beror ju på vad du prioriterar

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Jobbar du så är inte ultrawide någon uppgradering enligt min erfarenhet, men i spel då jäklar. Så beror ju på vad du prioriterar

Annars kan man ju köra 16:9 och bara sänka upplösning för att få en Ultrawide när man nu vill det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Annars kan man ju köra 16:9 och bara sänka upplösning för att få en Ultrawide när man nu vill det.

Kan kan man ju, men jag personligen vill inte ha black bars, det förtar en del av inlevelsen tycker jag. Dessutom har jag hellre fler fönster/skärmar bredvid varandra vid jobbande istället för att stapla fönster på varandra på en 4K skärm. Men alla är vi olika

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Jobbar du så är inte ultrawide någon uppgradering enligt min erfarenhet, men i spel då jäklar. Så beror ju på vad du prioriterar

Ska förhoppningsvis testköra UW på jobbet relativt snart så blir det väl ett beslut om hur jag ska göra hemma efter det. Men gillar helt klart trippla skärmar för produktivitet.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Ett tips, https://github.com/microsoft/PowerToys

Utan fancyzones hade jag övergett ultrawide sedan länge

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Hedersmedlem

@vinylens Fixade bildlänken åt dig

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Kan kan man ju, men jag personligen vill inte ha black bars, det förtar en del av inlevelsen tycker jag. Dessutom har jag hellre fler fönster/skärmar bredvid varandra vid jobbande istället för att stapla fönster på varandra på en 4K skärm. Men alla är vi olika

Det lär du ju få ändå genom väggar och annat om inte UW skärmen är så pass stor att den täcker hela synfältet

Enligt din signatur har du en 34" UW skärm, vilken sådan har högre upplösning på bredden än en 4K skärm?

Om man sen vill ha en UW skärm bara för att så är det fine by me

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Ett tips, https://github.com/microsoft/PowerToys

Utan fancyzones hade jag övergett ultrawide sedan länge

Ja, riktigt bra, synd bara att det är så förbaskat buggit numera (i synnerhet med flera skärmar).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daz:

Ska förhoppningsvis testköra UW på jobbet relativt snart så blir det väl ett beslut om hur jag ska göra hemma efter det. Men gillar helt klart trippla skärmar för produktivitet.

Har många gånger själv försökt med tripple screens, men numera slutar det alltid med att jag måste ha dom så pass långt bort för att inte hamna i väldig onaturliga ställningar med nacken och då måste man antingen köra med lägre upplösning eller skalning. Och då blir genast skillnaden till en högupplöst skärm som kör native upplösning utan skalning genast väldigt. Sitter man typ i ett kontrollrum och ska ha kolla på något digitalt dashboard osv blir det så klart en annan sak, men här menar jag typ vanligt kontorsarbete. Nyfiken på vad dina och andras erfarenheter är.

(Lite OT men tråden handlar väl i praktiken om skrivbordssetup så...)

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Bildexpert

Har spenderat de sista dagarna med att få bukt på de två datorerna som jag har ärvt av farfar och passade då även på att göra i ordning resten av skrivbordet i hans datorrum. Främst är det datorn till höger som har fått rejält med kärlek då han byggde den år 1997, medan den vänstra är en OEM-burk som jag inte har så bra koll på. Det sitter en Intel Celeron 500MHz (Socket 370) vet jag iaf.

I högre datorn sitter en Intel Pentium 233MHz samt en Viper V330 (Riva 128) och Miro Hiscore 3D (Voodoo1) med 6MB VRAM. Tillhörande skärm är en Sony CPD-G520. Tangentbord och mus från ICL då han jobbade där från 70-talet och framåt, men han var också verksam på IBM under 50-talet så jag håller utkik efter en Model M. Win95 (OSR 2.1) rullar problemfritt på den.

Vet inte hur länge jag kan ha datorerna där då dödsboet ska renoveras men förhoppningsvis hinner jag spela ett par gamla godingar innan de måste flyttas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

Har spenderat de sista dagarna med att få bukt på de två datorerna som jag har ärvt av farfar vid Lucia och passade då även på att göra i ordning resten av skrivbordet i hans datorrum. Främst är det datorn till höger som har fått rejält med kärlek då han byggde den år 1997, medan den vänstra är en OEM-burk som jag inte har så bra koll på. Det sitter en Intel Celeron 500MHz (Socket 370) vet jag iaf.

https://i.imgur.com/td6lUX2.jpg

I högre datorn sitter en Intel Pentium 233MHz samt en Viper V330 (Riva 128) i kombination och Miro Hiscore 3D (Voodoo1) med 6MB VRAM. Tillhörande skärm är en Sony CPD-G520. Tangentbord och mus från ICL då han jobbade där från 70-talet och framåt, men han var också verksam på IBM under 50-talet så jag håller utkik efter en Model M. Win95 (OSR 2.1) rullar problemfritt på den.

Vet inte hur länge jag kan ha datorerna där då dödsboet ska renoveras men förhoppningsvis hinner jag spela ett par gamla godingar innan de måste flyttas.

Härlig nostalgi

Visa signatur

Ryzen 5 3600, MSI X470 Gaming plus max, 16GB Ram, MSI RTX 3070 ventus x3 OC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

https://i.imgur.com/ZTGIcwY.jpg

Flyttade in här i februari och börjar äntligen känna mig klar.
Jobbar hemifrån på heltid så det känns viktigt att trivas vid skrivbordet.

Jag gillar växter.

Riktigt stiligt! Älskar växter och trä tillsammans. Var kan jag köpa vägghyllorna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HallonsyltarN:

Ny setup. Förbättringspotential finns men ganska nöjd.

https://i.ibb.co/prTgtnJ/20201219-143054.jpg

Vilket skrivbord har du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nygards:

Vilket skrivbord har du?

https://www.ikea.com/se/sv/p/skarsta-skrivbord-sitt-sta-vit-s...

Köpt på blocket för 200kr 😅 ska dock byta skivan till en 160x80 i trä som jag håller på att olja.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kameltå:

Riktigt stiligt! Älskar växter och trä tillsammans. Var kan jag köpa vägghyllorna?

https://grovemade.com/ ifall någon annan skulle undra

Permalänk
Medlem

Hade ett stort svängt bord tidigare med motordrivet trepelarstativ. Byggde om det till tvåpelar och bytte bänkskivan då jag var trött på svängt bord. 90cm djup

Sitter en Philips Hue-ledlist i bakkant på skrivbordet som synkar till datorn som ambilight

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av kameltå:

https://grovemade.com/ ifall någon annan skulle undra

Sorry, jag har redan svarat på det på föregående sida. 😅

Permalänk
Medlem

Jag tror jag har ett beroendeproblem. Windows-Skrivbordsyta kan aldrig bli riktigt mättat för mig. 1st 43" 4K, 4st 27" 2K.

Trots all denna skribordsyta så har jag alltid vid any given moment igång över 150 flikar, spritt över 4st olika chrome-profiler (Jobb, Jobb, Jobb, Privat).

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Jag tror jag har ett beroendeproblem. Windows-Skrivbordsyta kan aldrig bli riktigt mättat för mig. 1st 43" 4K, 4st 27" 2K.

https://www.bildtagg.se/file/67ttx8fg53ecpeaggigiifxy

Trots all denna skribordsyta så har jag alltid vid any given moment igång över 150 flikar, spritt över 4st olika chrome-profiler (Jobb, Jobb, Jobb, Privat).

Extremt nice! Är de "små" 16:9? Vad är den stora för modell? Hur fungerar det med en så stor skärm för win? Inte för mycket huvudvridande? Hur kopplar du in så många skärmar till datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voltaire63:

Extremt nice! Är de "små" 16:9? Vad är den stora för modell? Hur fungerar det med en så stor skärm för win? Inte för mycket huvudvridande? Hur kopplar du in så många skärmar till datorn?

Den stora är en Acer Predator CG437KP. De "små" är 4st ASUS PB278QR. Alla skärmar är 16:9.
Det blir en del huvudvridande men man vänjer sig extremt snabbt. Jag skulle aldrig kunna gå tillbaka till något under 40" nu igen.
Man skulle kunna säga att jag har 3st 43" 4K skärmar. Det blir det åtminstone om man räknar på antalet pixlar.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum