3070 beställningar, vem hann?

Permalänk

uppdatering NoN.

"Hej, tänkte kolla när min order: 76255461 är planerad till att skickas?

- Jag förstår, vi har inget bekräftat leveransdatum om när det kortet ska komma in i vårat lager så därför kan vi inte ge dig något leveransbesked tyvärr."

Igår hade jag ett allokerat som skulle skickas idag, man blir då less.

Permalänk
Medlem

Om någon vill ha ett 3060Ti så finns det 3st Asus TUF OC på lager på Inet
Lite dyrt kanske, men finns i lager i alla fall.

https://www.inet.se/produkt/5411883/asus-geforce-rtx-3060-ti-...

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av frenetikern:

uppdatering NoN.

"Hej, tänkte kolla när min order: 76255461 är planerad till att skickas?

- Jag förstår, vi har inget bekräftat leveransdatum om när det kortet ska komma in i vårat lager så därför kan vi inte ge dig något leveransbesked tyvärr."

Igår hade jag ett allokerat som skulle skickas idag, man blir då less.

Sitter i samma sits. Beställde 8/1 och chattade med dem igår och undrade varför folk som beställt 11/1 redan fått sina kort skickade. Fick svaret att kortet precis kommit in till dem (12/1) och att det skulle skickas ut till mig inom kort.

Deras kundtjänst verkar ha noll koll. Netonnet verkar heller inte köra på någon ”turordning”. Bäst chans att gå något är om man beställer när något faktiskt finns i lager med grön bock, ej innan.

Permalänk

Visserligen inte 3070 kort Men i dagens tider blir man ju nästan förvånad av att se 1660 super tillgängliga. Komplett har tydligen sex stycken

Permalänk
Permalänk
Medlem

Beställde EVGA RTX 3070 3/1 och levereras antingen ikväll eller under morgondagen beställt från Inet

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Skrivet av Lucifr:

Sitter i samma sits. Beställde 8/1 och chattade med dem igår och undrade varför folk som beställt 11/1 redan fått sina kort skickade. Fick svaret att kortet precis kommit in till dem (12/1) och att det skulle skickas ut till mig inom kort.

Deras kundtjänst verkar ha noll koll. Netonnet verkar heller inte köra på någon ”turordning”. Bäst chans att gå något är om man beställer när något faktiskt finns i lager med grön bock, ej innan.

Från ingenstans så fick jag just ett mail, den är på väg mot mig nu. Kul! Trots att kundtjänst sa att jag inte hade nått allokerat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av frenetikern:

Från ingenstans så fick jag just ett mail, den är på väg mot mig nu. Kul! Trots att kundtjänst sa att jag inte hade nått allokerat...

Samma här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Beställde EVGA RTX 3070 3/1 och levereras antingen ikväll eller under morgondagen beställt från Inet

Vilken modell?

Permalänk
Medlem

Komplett skickade precis mitt Palit GeForce RTX 3070 GameRock OC. Beställde 3:e januari.

Visa signatur

Ryzen 5 5800X3D
Palit RTX 4090 Gamerock OC
32 GB Corsair lpx 3600mhz
Sabrent Rocket Q 2TB M.2, Kingston A2000 2TB, Kingston A400 1TB SSD, Kingston A400 1TB SSD, Segate 8TB HDD

Permalänk
Medlem

Hämtade nyss upp mitt 3070 TUF gaming som beställdes den 6e Jan från elgiganten. Måste haft tur med allokeringen.

Visa signatur

| NZXT H1 | Ryzen 5600X | ASUS RTX 3070 TUF GAMING OC | Kingston 32GB @ 3600MHz CL18 | A2000 1TB NVME |

Permalänk
Medlem
Skrivet av frenetikern:

har du fått din order ändrat från Mottagen på hemsidan?

Skruvade precis dit kortet i datorn. Stort som helvete, passade precis hehe.

Permalänk
Skrivet av kameltå:

Skruvade precis dit kortet i datorn. Stort som helvete, passade precis hehe.

bor uppöver, förväntad leverans på Fredag, kör ett H510 Elite case, bör ha 6mm tillgodo

Permalänk

Är det någon som vet hur Kompletts lagerstatus fungerar. Om det tex står att 28st förväntas ankomma 3 februari. Om då 28 st köper innan 3 februari kommer "förväntas ankomma" ändras till nästa datum dom får in i lager då?. Eller ställer man bara sig i någon slags kö och hoppas att man får ett 3 februari?. Förstår någon vad jag menar?. 😊

Permalänk
Medlem

De som sitter och håller på 3070 eagle på inet; förväntat leveransdatum framflyttat till 1/3.

Måste säga att jag tycker det är anmärkningsvärt att det till synes fanns kanske 20 kort vid lansering, och att det sedan inte kommit typ några alls. 3 minuter efter lansering och 2,5 månader senare fortfarande inget 🤔. Nu blir typ alla modeller dyrare. Asus dual 6090->6490, tuf:en också typ 400-500. Tror billigaste 3070 är ventus 2x på 6290 men det är också typ sämsta modellen...

Permalänk
Medlem

Eagle flyttades fram redan den 4/1.

Det kortet har inte levererats till någon som det verkar. Med tanke på att Gigabyte ändå levererat sina andra modeller så tror jag det är dom som är boven i dramat.

Skrivet av Henrik-W:

Idag blev Gigabyte 3070 Eagle (ej OC) framflyttat en månad till 1 mars på Inet. Har inte koll på de andra modellerna där men såg att ett par hade leveransdatum 15 mars.

Har också sett att https://www.scan.co.uk/shops/nvidia/rtx-30-series-faqs inte fåt in några Gigabyte Eagle på länge och har inga nya datum.

Känns lite hopplöst. Finns det någon gräns för hur länge de kan skjuta upp leveranserna? De har suttit på mina pengar ett par månader redan och nu vill de sitta på dom ett par till utan att ge mig något.

Skrivet av Laddin:

De som sitter och håller på 3070 eagle på inet; förväntat leveransdatum framflyttat till 1/3.

Måste säga att jag tycker det är anmärkningsvärt att det till synes fanns kanske 20 kort vid lansering, och att det sedan inte kommit typ några alls. 3 minuter efter lansering och 2,5 månader senare fortfarande inget 🤔. Nu blir typ alla modeller dyrare. Asus dual 6090->6490, tuf:en också typ 400-500. Tror billigaste 3070 är ventus 2x på 6290 men det är också typ sämsta modellen...

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Bokade Gainward GeForce RTX 3070 Phoenix GS 8GB igår morse på webhallen när det var två på lager. Var grönt på min beställning i 24 timmar tills för en timme sen då den blev gul helt plötsligt. Tråkigt. Undrar om det blev fel i lagret eller om de skicka till någon annan.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Skrivet av KlosterKatten:

Bokade Gainward GeForce RTX 3070 Phoenix GS 8GB igår morse på webhallen när det var två på lager. Var grönt på min beställning i 24 timmar tills för en timme sen då den blev gul helt plötsligt. Tråkigt. Undrar om det blev fel i lagret eller om de skicka till någon annan.

Samma hände mig med ett Palit som bokades i går och var grönt när de hade två i lager! Efter min beställning blev det 1 i lager och efter ytterligare tio minuter (eller fem?) så blev det gult där.

Nu är min beställning gul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmaerildeRimfrost:

Samma hände mig med ett Palit som bokades i går och var grönt när de hade två i lager! Efter min beställning blev det 1 i lager och efter ytterligare tio minuter (eller fem?) så blev det gult där.

Nu är min beställning gul!

Tråkigt, avbokade mitt. Lär inte handla grafikkort på webhallen nu när de inte är så pålitliga.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Bokade Gainward GeForce RTX 3070 Phoenix GS 8GB igår morse på webhallen när det var två på lager. Var grönt på min beställning i 24 timmar tills för en timme sen då den blev gul helt plötsligt. Tråkigt. Undrar om det blev fel i lagret eller om de skicka till någon annan.

Du hade inte beställt hämta i butik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Du hade inte beställt hämta i butik?

Nej det var beställt webblager, vilket det också var i lager på. Beställde some postpaket.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Vilken modell?

Detta https://www.inet.se/produkt/5411834/evga-geforce-rtx-3070-8gb...

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk

Har gjort ett rma på mitt gigabyte gaming oc idag.
Står inte ut med det hemska coilwhine kortet har. I särklass värsta jag varit med om.
Undra vad man ska sikta på istället om jag nu får tillgodo kvitto på köpet hos webbhallen..

Permalänk
Medlem

Jag skall också RMA:a mitt Gigabyte 3070 Eagle OC (något billigare varianten än ditt), har också coliwhine intermittent (konstigt nog) men inte lika jobbigt som mitt förra Gainward 3070 Phoenix GS - det var mycket jobbigt.

Har inte heller sett något om vilka kort som har mer eller mindre coilwhine, hade varit mycket intressant.

Permalänk
Webhallen
Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Finns ett Asus GeForce RTX 3070 8GB GDDR6 ROG STRIX OC Gaming i närheten av Skogås (Länna) ifall någon är intresserad. PM ifall någon är intresserad för mer information Måste dock hämtas i dag!

Permalänk
Skrivet av KlosterKatten:

Bokade Gainward GeForce RTX 3070 Phoenix GS 8GB igår morse på webhallen när det var två på lager. Var grönt på min beställning i 24 timmar tills för en timme sen då den blev gul helt plötsligt. Tråkigt. Undrar om det blev fel i lagret eller om de skicka till någon annan.

Jag kollade nu vad som hände med min beställning på RTX 3070 och enligt Webhallen så packades den just nu på lagret! Kollade då åter mejlet och tryckte på orderhantering typ och då var den åter grön! För det med att det blev gulmarkerat långt efter hände även mig men det är nog kaos med alla beställningar, avbokningar, etc så

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Fick tag på ett 3070 Suprim (icke X) från NoN i morse. Satt och F5ade 8:15 tiden och plötsligt fanns det en. Bekräftade nyss med kundtjänst att den är reserverad och kommer skickas snart.

Så mitt tips är nog att F5a NoN. tycker det är relativt ofta jag sett kort dyka upp där.

Nu fått kortet! Var på håret att det gick in i Define C. Såg en på pcpartpicker som stoppat in kortet i ett Meshify C så antog att det skulle gå, och jag snodde även hans ide att använda fram fläkten som stödhållare.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Nu fått kortet! Var på håret att det gick in i Define C. Såg en på pcpartpicker som stoppat in kortet i ett Meshify C så antog att det skulle gå, och jag snodde även hans ide att använda fram fläkten som stödhållare.

https://lambdan.se/img/2021-01-15_14-19-24.651.jpg

https://lambdan.se/img/2021-01-15_14-19-24.598.jpg

Like a glove! Passar ju perfekt.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Nu fått kortet! Var på håret att det gick in i Define C. Såg en på pcpartpicker som stoppat in kortet i ett Meshify C så antog att det skulle gå, och jag snodde även hans ide att använda fram fläkten som stödhållare.

https://lambdan.se/img/2021-01-15_14-19-24.651.jpg

https://lambdan.se/img/2021-01-15_14-19-24.598.jpg

DET var tight HAHA!.

berätta gärna om någon dag om det var "värt att byta" från 1080ti sitter själv och velar fram och tillbaka. Kör dock bara 1080p (men vill ha hög FPS)