3070 beställningar, vem hann?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Om det gynnar någon annan i jakten:
2020-01-04: Beställde ett ASUS GeForce RTX™ 3070 TUF Gaming OC 8GB från NoN
2020-01-11: Skickat

Permalänk

Gigabyte Geforce RTX 3070 MASTER 8GB
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

I lager på NoN.

EDIT: Slut.

Visa signatur

#include <brain.h>

Permalänk
Medlem

Någon som fått sitt MSI GeForce RTX 3070 SUPRIM skickat från Netonnet? Beställde 8/1 och verkar funnits i lager idag...
Har orderstatus ”mottagen” fortfarande.

Permalänk
Skrivet av Lucifr:

Någon som fått sitt MSI GeForce RTX 3070 SUPRIM skickat från Netonnet? Beställde 8/1 och verkar funnits i lager idag...
Har orderstatus ”mottagen” fortfarande.

Om du inte beställt express så kan det ta upp till 4 dagar innan du får någon bekräftelse om jag fattat det rätt. De verkar ha gått i ordning för jag hade ett sådant och ett TUF OC bokat och fick ett suprim reserverat som jag dock avbokade.

Permalänk
Skrivet av Lucifr:

Någon som fått sitt MSI GeForce RTX 3070 SUPRIM skickat från Netonnet? Beställde 8/1 och verkar funnits i lager idag...
Har orderstatus ”mottagen” fortfarande.

Beställde även den 8/1, chattat med kundtjänst, mitt kort är allokerat till mig & är planerat att skickas till mig imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frenetikern:

Beställde även den 8/1, chattat med kundtjänst, mitt kort är allokerat till mig & är planerat att skickas till mig imorgon.

Kunde de se vilken plats i kön du hade? Jag beställde 9/1 och när jag chattade med NoN kunde de inte se någonting typ.

Permalänk
Skrivet av kameltå:

Kunde de se vilken plats i kön du hade? Jag beställde 9/1 och när jag chattade med NoN kunde de inte se någonting typ.

Frågade ej om kö, men jag tror du ligger bra till.. såg nämligen att kortet var grön bock för i lager idag en kortare stund.

Folk som beställde igår fick faktiskt packat & skickat igår.

(Dem kanske prioriterar packning av de som valt express)

Permalänk
Medlem

Leverans från Inet idag. Har ett
https://www.inet.se/produkt/5411776/gigabyte-geforce-rtx-3070...
Liggandes på posten. Beställde för 14 dagar sen, packades å skickades igår. Ska bli intressant!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Fick tag på ett 3070 Suprim (icke X) från NoN i morse. Satt och F5ade 8:15 tiden och plötsligt fanns det en. Bekräftade nyss med kundtjänst att den är reserverad och kommer skickas snart.

Så mitt tips är nog att F5a NoN. tycker det är relativt ofta jag sett kort dyka upp där.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av frenetikern:

Frågade ej om kö, men jag tror du ligger bra till.. såg nämligen att kortet var grön bock för i lager idag en kortare stund.

Folk som beställde igår fick faktiskt packat & skickat igår.

(Dem kanske prioriterar packning av de som valt express)

Kollade med NoN nu och min order håller på att packas

Permalänk
Medlem
Skrivet av kameltå:

Kollade med NoN nu och min order håller på att packas

Fick du något mail angående leveransstatus efter du har pratat med kundservice?

Permalänk
Medlem

Hej av alla rtx är denna modell bra ASUS GeForce RTX 3070 8GB DUAL eller ska man gå för en oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av azizbek:

Fick du något mail angående leveransstatus efter du har pratat med kundservice?

Nej det fick jag inte, så hoppas allt är som det ska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kameltå:

Nej det fick jag inte, så hoppas allt är som det ska.

De svarade med samma svar som du fick när jag chattade med de imorse. Hoppas vi kommer få kortet i veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av azizbek:

De svarade med samma svar som du fick när jag chattade med de imorse. Hoppas vi kommer få kortet i veckan.

Ja det lät så på medarbetaren jag chattade med åtminstone! Detta gick mycket snabbare än vad jag räknade med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kameltå:

Ja det lät så på medarbetaren jag chattade med åtminstone! Detta gick mycket snabbare än vad jag räknade med.

NoN borde uppdatera på min sida också när varorna packas/skickas så man inte behöver kontakta dem. Kollar mitt mail varje timme för leverans besked.

Permalänk
Medlem
Skrivet av azizbek:

NoN borde uppdatera på min sida också när varorna packas/skickas så man inte behöver kontakta dem. Kollar mitt mail varje timme för leverans besked.

Håller med! Känner mig som ett barn på julafton.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Någon som lyckades knipa 3070 evga från elgiganten? Försökte knappa mig igenom i kassan men skärmen blev vit 20 gånger bara efter slutförd betalning 🤦🏼‍♂️ fanns <5 i lager. Står att dom inkommer 21 Jan nu dock 😂

Permalänk
Medlem

Fyra kvar (17:55)

https://www.inet.se/produkt/5411834/evga-geforce-rtx-3070-8gb...

Edit 1: En kvar 17:58

Edit 2: Slut 18:03

Permalänk
Medlem

Har Inet mfl börjat mjölka nu då de ligger 1000kr över konkurrenterna? Får de sålt 500 kort är det ju en halv miljon extra i kassan om de får en tusenlapp extra för kort.

Permalänk
Medlem

När rutan gått från gult och blivit grön och status blivit bytt till Bokad på Inet innebär det att de har ett kort åt en då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

När rutan gått från gult och blivit grön och status blivit bytt till Bokad på Inet innebär det att de har ett kort åt en då?

Ja då ska du ha fått tilldelning.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

Plockade ett enbart för att vara safe! Tror dock jag lyckas få ett 3080 (alternativt 3070) på annat håll. Men det sista man vill är at dra svartepetter och sen sitta med en dator för 10K utan ett grafikkort

Låt oss få lite släpp på 3080 i dag också tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av dobre:

Ja då ska du ha fått tilldelning.

Tack. Ville vara på den säkra sidan innan jag började dra på smilbanden. I och med att det står leverans datumet si och så fastän man kanske inte är den som får ett kort då så var jag inte säker på hur det låg till även på denna bit i förändringen i orden.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Slut

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Skrivet av kameltå:

Kollade med NoN nu och min order håller på att packas

har du fått din order ändrat från Mottagen på hemsidan?