Permalänk

Finns ju inget billigt kort i nya AMD serien

Men det här ju olika tänkt helt enkelt.
Själv missade jag inte möjligheten att plocka upp ett billigt 3060Ti, men jag behöver inte mer just nu för mina behov.
DLSS är fantastiskt i 1440p och cyberpunk flyter på enormt bra med rätt inställningar

Visst marknaden är god för att sälja begagnade GPU:er, men pristappet blir ju större ju mer du betalar nu

Visa signatur

i7-10700F | RTX 3060 Ti Phoenix | 32 GB HyperX 3200Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallehamez:

Finns ju inget billigt kort i nya AMD serien

Men det här ju olika tänkt helt enkelt.
Själv missade jag inte möjligheten att plocka upp ett billigt 3060Ti, men jag behöver inte mer just nu för mina behov.
DLSS är fantastiskt i 1440p och cyberpunk flyter på enormt bra med rätt inställningar

Visst marknaden är god för att sälja begagnade GPU:er, men pristappet blir ju större ju mer du betalar nu

Vad kör du för kort? Samt vad kan du få för FPS, jag med mitt lilla RX5700XT som jag skruvat isär, moddat med riktiga thermalpads gjort justeringar, riktig kylpasta etc ligger på hotspot junction temp runt 80-90 grader och med mina inställningar har jag runt 65-80 fps beroende på.
Vilket är spelbart men jag vill ha 144 fps helst och kan ett 3080 rtx plus DLSS2.0 fixa det så köper jag gladeligen ett 3080rtx, nu pratar de om 3080rtx TI men de är väl mer eller mindre som ett 3090rtx vad jag förstått.

Men jag vet som sagt ej! Du får gärna berätta vad du kör för inställningar etc samt vad du har för hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dyngsur:

Men är de någon som har kolla på vad man kan få för FPS i exempel Cyberpunk2077 med RT och DLSS2.0 påslaget i 1440p? Kommer man ens i närheten av 100fps eller kommer de ligga emellan 60-80fps beroende på inställningarna?
Lite därför jag frågar om de är värt det.

När jag har RT och övrigt på Ultra men filmgrain, motion blur och ambient occlusion av, FOV 90 samt DLSS Quality så ligger jag kring 60-80 fps för det mesta ute i den öppna världen (1440p), dock så ligger jag ned mot 55 i de riktigt (med dippar mot 50fps om jag pressar systemet genom att sprinta och röra på kameran snabbt) tätbefolkade områdena. Personligen tycker jag att allt över 50fps (med g-sync) känns helt ok i detta spel.

Passade även på att jämföra lite extra nu i detta värsta område samt en relativt tom gata och titta in i en vägg under skrivandet av detta inlägg för att kunna visa på hur det skiljer sig i 1440p:
Ovanstående, allt ultra DLSS Quality: enstaka dips under 55, oftast runt 60fps. Tom gata: 70 fps. Titta in i vägg: 80fps
Ultra, RT off, DLSS Quality: oftast kring 75-80 fps, enstaka dippar ned mot 65 fps, dock blir jag här bottleneckad av min CPU. Tom gata: 115 fps. Titta in i vägg: 155fps
Ultra, RT off, DLSS off: kring 70 fps dippar mot 65. Tom gata: 80fps. Titta in i vägg: 100fps.

Slutsats: Med mitt system (5900x, 3080, 32gb 3200MT/s, installerat på en Samsung 970 Evo Plus), så har jag i de värsta områdena en CPU-bottleneck (möjligen skulle snabbare minnen kunna ge några extra fps) som gör att hur lågt jag än ställer grafiken så kommer jag gå ned kring 65 fps. Dvs du kommer oavsett hur mycket du än försöker inte kunna få ut 100fps i mer befolkade områden om nu inte Intels bästa är extremt mycket bättre i detta spel. Kan även tillägga att jag med en r5 3600 hade dippar ned mot 45 fps i detta område oavsett inställningar, så spelet är minst sagt CPU-krävande.

Med tanke på att jag offrar 10-15 fps där det är som värst men fortfarande upplever spelet som "smooth", så tycker jag att just CP2077 är värt att ha RT på i, ser enligt mig bättre ut. Är målet att alltid ha 100fps ser det dessvärre mörkt ut oavsett system idag.
Hoppas detta hjälpte dig lite i valet och kvalet!

Permalänk
Skrivet av Dyngsur:

Vad kör du för kort? Samt vad kan du få för FPS, jag med mitt lilla RX5700XT som jag skruvat isär, moddat med riktiga thermalpads gjort justeringar, riktig kylpasta etc ligger på hotspot junction temp runt 80-90 grader och med mina inställningar har jag runt 65-80 fps beroende på.
Vilket är spelbart men jag vill ha 144 fps helst och kan ett 3080 rtx plus DLSS2.0 fixa det så köper jag gladeligen ett 3080rtx, nu pratar de om 3080rtx TI men de är väl mer eller mindre som ett 3090rtx vad jag förstått.

Men jag vet som sagt ej! Du får gärna berätta vad du kör för inställningar etc samt vad du har för hårdvara.

Alla spel har inte DLSS som jag förstått det
Men större titlar lär ha stöd

Du får helt enkelt kolla vad du vill lira, hur mycket du vill lägga samt hur framtidstrygg du vill vara. Finns ju benchmarks i alla spel på alla kort

Skärm med Gsync/Freesync för AMD verkar vara grymt att skaffa, då jag inte tror det finns något kort på marknaden som konstant ligger över 144fps i te.x cyberpunk i 1440p +

Jag är bara FPS-galen i CS:GO och inte grafikgalen heller, så brukar alltid köpa mellankortet , mest fps/kr kortet
Så blev ett 3060Ti
Man kan optimera bra själv idag, folk lägger ut på internet. Gick från 55 => 110 fps i RDR2 genom att ändra några grafikinställningar som absolut inte fick spelet att se sämre ut etc.

men det är min approach, inte den vanliga
Folk pungar gärna ut med 12k för en ny GPU och vill ha det absolut bästa alltid

Visa signatur

i7-10700F | RTX 3060 Ti Phoenix | 32 GB HyperX 3200Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallehamez:

Alla spel har inte DLSS som jag förstått det
Men större titlar lär ha stöd

Du får helt enkelt kolla vad du vill lira, hur mycket du vill lägga samt hur framtidstrygg du vill vara. Finns ju benchmarks i alla spel på alla kort

Skärm med Gsync/Freesync för AMD verkar vara grymt att skaffa, då jag inte tror det finns något kort på marknaden som konstant ligger över 144fps i te.x cyberpunk i 1440p +

Jag är bara FPS-galen i CS:GO och inte grafikgalen heller, så brukar alltid köpa mellankortet , mest fps/kr kortet
Så blev ett 3060Ti
Man kan optimera bra själv idag, folk lägger ut på internet. Gick från 55 => 110 fps i RDR2 genom att ändra några grafikinställningar som absolut inte fick spelet att se sämre ut etc.

men det är min approach, inte den vanliga
Folk pungar gärna ut med 12k för en ny GPU och vill ha det absolut bästa alltid

Ja så är de! Jag har som sagt alltid sedan priserna stack i skyn köpt mellankort men denna gång köper jag ett kort för runt 10 tusen. Men det är denna gång, för att kunna spela de nyare spelen med bra grafik. Jag älskar när de är snyggt men jag är även sådan att jag ej vill förlora 50 fps bara för att få lite blänk här och där om du förstår vad jag menar.
Men oavsett så finns ju varken 3080rtx eller 6800xt att få tag i ännu så man kan ju fundera ett tag till.

Men jag har gjort så som du, dvs tweakat spelen så man kan njuta av dem utan att man inte märker så mycket när man går ner i grafikinställningar. Men klart man märker alltid lite grann Dock RDR2 är ett spel där många inställningar som man drar ner är svårt att visuellt se skillnad på men FPS syns de på! De var vissa inställningar i Cyberpunk med där man inte märkte någon större skillnad heller på, man får lixom stanna upp för att märka av dem!

Sedan verkar ju de släppa 3080rtx TI med mer minne, men borde inte de bli mer om ett 3090rtx då? dvs 10% mer prestanda ish för väldigt ,ånga fler tusenlappar?

Någon som har bättre koll på detta mer än jag? Dvs om de är någon större skillnad på 3080rtx TI och 3090rtx?

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

När jag har RT och övrigt på Ultra men filmgrain, motion blur och ambient occlusion av, FOV 90 samt DLSS Quality så ligger jag kring 60-80 fps för det mesta ute i den öppna världen (1440p), dock så ligger jag ned mot 55 i de riktigt (med dippar mot 50fps om jag pressar systemet genom att sprinta och röra på kameran snabbt) tätbefolkade områdena. Personligen tycker jag att allt över 50fps (med g-sync) känns helt ok i detta spel.

Passade även på att jämföra lite extra nu i detta värsta område samt en relativt tom gata och titta in i en vägg under skrivandet av detta inlägg för att kunna visa på hur det skiljer sig i 1440p:
Ovanstående, allt ultra DLSS Quality: enstaka dips under 55, oftast runt 60fps. Tom gata: 70 fps. Titta in i vägg: 80fps
Ultra, RT off, DLSS Quality: oftast kring 75-80 fps, enstaka dippar ned mot 65 fps, dock blir jag här bottleneckad av min CPU. Tom gata: 115 fps. Titta in i vägg: 155fps
Ultra, RT off, DLSS off: kring 70 fps dippar mot 65. Tom gata: 80fps. Titta in i vägg: 100fps.

Slutsats: Med mitt system (5900x, 3080, 32gb 3200MT/s, installerat på en Samsung 970 Evo Plus), så har jag i de värsta områdena en CPU-bottleneck (möjligen skulle snabbare minnen kunna ge några extra fps) som gör att hur lågt jag än ställer grafiken så kommer jag gå ned kring 65 fps. Dvs du kommer oavsett hur mycket du än försöker inte kunna få ut 100fps i mer befolkade områden om nu inte Intels bästa är extremt mycket bättre i detta spel. Kan även tillägga att jag med en r5 3600 hade dippar ned mot 45 fps i detta område oavsett inställningar, så spelet är minst sagt CPU-krävande.

Med tanke på att jag offrar 10-15 fps där det är som värst men fortfarande upplever spelet som "smooth", så tycker jag att just CP2077 är värt att ha RT på i, ser enligt mig bättre ut. Är målet att alltid ha 100fps ser det dessvärre mörkt ut oavsett system idag.
Hoppas detta hjälpte dig lite i valet och kvalet!

5900x kan väl inte bottlenecka? Känns otroligt märkligt då de är en fantastisk CPU, är du säker på att den bottleneckar i 1440P? Känns ju som de måste vara något annat?
Jag får helt enkelt fundera på vilket kort det blir, men DLSS2.0 verkar ju inte funka i alla spel heller. AMD har ju sina grejer som funkar rätt okej i många spel som man kan ställa in via deras kontrollpanel om de ej finns inställningar i spelen då dvs.

Aja jag får tänka igenom det! Först var de klart att jag ska gå över till Nvidia men nu vet jag ej längre, sedan gillade jag ej deras approach/mejl som gick ut till en youtuber som gör många bra tester etc...

Permalänk
Medlem

Jag har en känsla att RX 6800 kommer hålla bättre i längden av den enkla anledningen att den har betydligt mer vram än RTX 3080 även om nu RTX 3080 i dagsläget är ett bättre kort med fler funktioner. Den nya konsolgenerationen är ju AMD för hrla slanten vilket antagligen kommer leda till fine wine även den här gången. Personligen hade jag inte köpt nåt kort allt förrän AMD introducerar sin variant av DLSS. Det hade nog fått bli avgörande i mitt fall. Vad gäller ray tracing är tekniken från nvidia mer mogen nu än tidigare, men inte mogen nog för att det skulle bli en avgörande faktor för min del vid vad av grafikkort. Jag tror nästan vi får vänta en generation till innan raytracing är såpass bra att den blir användbar utan något större prestandatapp.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag har en känsla att RX 6800 kommer hålla bättre i längden av den enkla anledningen att den har betydligt mer vram än RTX 3080 även om nu RTX 3080 i dagsläget är ett bättre kort med fler funktioner. Den nya konsolgenerationen är ju AMD för hrla slanten vilket antagligen kommer leda till fine wine även den här gången. Personligen hade jag inte köpt nåt kort allt förrän AMD introducerar sin variant av DLSS. Det hade nog fått bli avgörande i mitt fall. Vad gäller ray tracing är tekniken från nvidia mer mogen nu än tidigare, men inte mogen nog för att det skulle bli en avgörande faktor för min del vid vad av grafikkort. Jag tror nästan vi får vänta en generation till innan raytracing är såpass bra att den blir användbar utan något större prestandatapp.

Jo konsolerna har ju gått över till AMD så jag vet inte riktigt hur alla tänker med RT i nya spel då AMD stödjer det dåligt.
Sedan har de ju inte kommit några direkta nya drivrutiner och andra stöd som kan förbättra FidelityFX CAS, den inställning funkar relativt bra för mig iaf i Cyberpunk och vill man så kan man ju sätta på Radeon Boost i deras programvara som gör en del skillnad med.
Dock känns de surt att sitta och vänta på kort 1 år till då mitt RX5700XT får kämpa i de flesta spel iaf i Witcher3, Cyberpunk och de andra grafiktunga spelen jag spelar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dyngsur:

Dock känns de surt att sitta och vänta på kort 1 år till då mitt RX5700XT får kämpa i de flesta spel iaf i Witcher3, Cyberpunk och de andra grafiktunga spelen jag spelar!

Min första tanke när jag läste ditt första inlägg var att vadå vilket kort ska jag välja? Det är idag väldigt svårt att få tag på både RTX 3080 och RX6800XT. Om möjligt ser det kanske lite ljusare ut för Nvidia med tanke på vilka serier AMD lyckats presentera av sina kort hittills. Det bästa kortet är förmodligen det du kan få tag på först.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Min första tanke när jag läste ditt första inlägg var att vadå vilket kort ska jag välja? Det är idag väldigt svårt att få tag på både RTX 3080 och RX6800XT. Om möjligt ser det kanske lite ljusare ut för Nvidia med tanke på vilka serier AMD lyckats presentera av sina kort hittills. Det bästa kortet är förmodligen det du kan få tag på först.

Ja de är väl så fallet ser ut! Båda korten har sina fördelar, 6800xt kan klocka extremt mycket högre med mindre watt etc.
3080rtx har stöd för DLSS2.0 som är fantastiskt enligt mig samt stöd för RT som är sådär just nu och kommer förmodligen vara framtiden för spel men vi är ej där ännu. Så jag får helt enkelt avvakta och se vilka kort som kommer in snabbast, först var min tanke att skaffa ett 3080rtx för jag vill spela spel med RT men nu när man ser att även de nya korten har svårt att hantera just RT så känns de sisådär då ett 6800xt kort är snabbare i många spel än ett 3080rtx i 1440p, de är till och med snabbare än ett 3090rtx så jag vet ej hundra ännu.

Första inlägget var fördelar med RT och hur bra de nya nvidia korten rullar på i 1440p med RT påslaget och DLSS2.0, de funkar tydligen att spela på det men FPS får sig en rejäl känga vilket gör att jag funderar att skit i Nvidia och lite extra blänk i backen på speglar etc då de är där RT skiner atm. Ljuset med RT blir inte avsevärt bättre enligt mig ännu men de kan komma med nyare spel.
Vi är ju som sagt bara i starten med RT och den kommer utvecklas och bli bättre och bättre om nu de fortsätter med just den funktionen, många tror som sagt att de är framtiden men vi vet ju ej om vi kommer kunna hantera den funktion bra förrän långt fram då dagens gpuer har svårt att hantera den. Nvidias 3000 serie gör ett bättre jobb än 2080ti men skillnaden är inte enorm.

Oavsett tycker jag de är kul att diskutera fördelar och nackdelar, jag är ingen fanboy av AMD på något sätt men är inte över exalterad av Nvidia korten då jag enbart spelar och håller på med överklockning etc. Sen är de bra så jag får väl kolla vad jag får tag i för kort helt enkelt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dyngsur:

Hej!
Kommer köpa nytt grafikkort nu framöver, står lite i valet om ja ska köpa 6800xt eller ett 3080rtx, spelar i 1440p.
Nu till frågan, RTX är de verkligen så jävla bra, har sett ex antal videos ifrån spel med de på och av. Det enda jag gillar med RTX av vad jag kunnat se är vissa reflektioner i marken och fönster. Thats it av vad jag kunnat se. Ljus etc har många gånger enligt mitt otränade öga sett lika bra eller bättre utan RTX.
Sen fördelarna med Nvidia är ju deras DLSS2.0, men Amd's 6800xt om man bortser ifrån RTX är ju snabbare i många spel i 1440p än ex 3080 samt 3090rtx.

Så nu skrev jag på GeForce forumet för att höra med er som har 3080/3090 rtx kort om vad ni tycker just ang RTX i spel, är de värt det? Man förlorar ju extremt många fps för egentligen inte mycket enligt mig av vad jag kunnat se.
Men sen kanske videos på nätet inte gör de rättvist heller, just med RTX upplevelsen.

Hoppas på få lite klarhet och vettiga svar!

Jag skulle säga att den största fördelen med Nvidia just nu är funktionerna. Sitter med ett RTX 3070 i min PC för tillfället.

Nvidia:s hårdvaruaccellererade videokodning (Nvenc) är bättre än AMD:s, vilket spelar roll om du t.ex. vill streama. Om du tänkt använda grafikkortet för videokodning vid streaming är Nvidia bättre.

Nvidia har dessutom funktioner som Nvidia Broadcast, som är skitbra för att få bort bakgrundsbuller från micken. Jag jobbar hemma med min dator, och det är skönt att bakgrundsbuller filteras bort och jag låter bättre över telefon och på videomöten. (Visst, hade jag haft AMD-kort hade jag kunna köpt t.ex. Krisp istället, så detta är ju inte på något sätt ett måste.)

Angående raytracing skulle jag säga att att det är mer av en gimmick fortfarande. Andelen spel som stödjer raytracing är försvinnande litet, och antalet spel (utanför något tech demo någonstans) som kräver raytracing är noll. Den visuella uppgraderingen som raytracing innebär är enligt mig inte värd kostnaden i framerate.

AMD har ju dock en stor fördel i att det är 16 GB VRAM i korten. Detta kan ju framåt visa sig vara det som får kortet att vara mer relevant över tid, särskilt om man ska använda högupplösta texturer, något som förmodligen gör mer för att få spelet att se bra ut än raytracing, som fortfarande rent tekniskt är i sin linda.

Hade du tänkt ha kortet under en lång tid (längre än typ 3 år) så är nog AMD-korten de som kommer "hålla" längre p.g.a. mer VRAM och därmed bättre stöd för högupplösta texturer i framtida spel. Raytracing-funktionerna oavsett Nvidia eller AMD kommer vara oanvändbart långsamma efter så lång tid i alla fall, de räcker ju knappt till ens idag. (Eller, det är ju inte så att Nvidia-kortet inte kommer funka heller, bara att man kanske inte kan ladda de högupplösta texturerna.)

Personligen var AMD inte ett alternativ denna generation eftersom jag har en äldre G-sync-skärm som inte är kompatibel med VESA Adaptive Sync och därmed inte med FreeSync. Jag hade ingen lust att byta ut skärmen, då jag är nöjd med den, så det fick bli Nvidia denna generation, även fast jag egentligen är rätt ointresserad av raytracing. AMD:s fördel i VRAM är inte tillräckligt för mig att sukta efter Radeon, särskilt inte när man har trevliga saker som Nvenc och Nvidia Broadcast som ger mig fördelar nu (snarare än mer VRAM skulle kanske hjälpa i framtiden).

Men det är ju väldigt individuellt, vad som är viktigt eller relevant för mig behöver inte vara samma som för dig. Finns inget "rätt svar". Sen finns det säkert bra funktioner på Radeon-korten också, som jag inte har koll på eftersom jag kört Nvidia så länge, men det får gärna Radeon-ägare berätta om.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Dyngsur:

Men är de någon som har kolla på vad man kan få för FPS i exempel Cyberpunk2077 med RT och DLSS2.0 påslaget i 1440p? Kommer.man ens i närheten av 100fps eller kommer de ligga emellan 60-80fps beroende på inställningarna?

Sen RT är en väldigt snyggt inget snack om saken, men är de bara jag som tyvker de lyckats med reflektioner bra, för ljussättningen känns inte överdrivet bra.

Vi testade lite här i 1440p:
Med DLSS på Balanced och RT på Medium (alla andra inställningar på Ultra) ligger man ganska nära 100 fps i snitt.
https://www.sweclockers.com/artikel/30996-asus-geforce-rtx-30...

Personligen kör jag det i 1440p med DLSS på Balanced och RT på Ultra men har maxat screen space reflections och RT Lighting till Psycho. Då ligger jag på cirka 50-70 fps. För det mest precis på dryga 60. (Kör med Vsync)
Har dock klockat kortet en del. Ser i min mening förbannat bra ut då, föredrar maximal kvalitet över högre fps i en sådan här titel så länge jag kan hålla mig nära nog 60 i alla fall.

Angående ljussättning, skuggor och reflektioner. Reflektioner är definitivt det som står ut mest, som är lätt att förstå i en kort jämförande video eller en stillbild.
Däremot skulle jag säga att skuggor och ljussättning ger bilden en förankring som är subtil men mer givande för helhetsintrycket. Det skänker scener en form av naturtrogenhet när ljus och skuggor agerar som man förväntar sig i verkligheten. Den effekten är inte så "in your face" som reflektioner, men undermedvetet mår ens (i alla fall min) hjärna bra av att se en scen där ljus och skuggor är förankrade i "verkligheten" så att säga. Svårt att beskriva på ett bra sätt nästan.

Jag tycker Cyberpunk fallerar hårt med en sak dock och det är att man själv inte reflekteras. Din karaktär syns inte alls i reflektioner medan alla NPC:er gör det. Vilket bryter förtrollningen när man står framför en reflektiv yta om man har någon stark ljuskälla bakom sig. Man borde verkligen blockera ut de ljusstarka reflektionerna och hjärnan ser verkligen att något är fel.
Mest immersion breaking blir det om man bär på ett lik och står framför en reflektiv yta, för då ser man liket sväva i luften

Det låter kanske allvarligt, men det är inte ofta i mina 60 speltimmar där jag lagt märke till det, men när jag gör det tar det mig verkligen ut ur inlevelsen en stund. Å andra sidan är det inga riktiga reflektioner alls i sådana scenarion om man kör utan ray racing förstås. Så om något skulle jag väl säga att det är ett bevis på hur bra implementationen är i övrigt om man reagerar starkt när den inte fungerar som väntat, if that makes sense.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Jag tycker Cyberpunk fallerar hårt med en sak dock och det är att man själv inte reflekteras. Din karaktär syns inte alls i reflektioner medan alla NPC:er gör det. Vilket bryter förtrollningen när man står framför en reflektiv yta om man har någon stark ljuskälla bakom sig. Man borde verkligen blockera ut de ljusstarka reflektionerna och hjärnan ser verkligen att något är fel.
Mest immersion breaking blir det om man bär på ett lik och står framför en reflektiv yta, för då ser man liket sväva i luften

Håller helt med, det är verkligen synd. Har läst att anledningen är att V's huvud inte renderas pga första persons perspektivet.. så det är ett hack för att man inte ska se sig själv huvudlös. Hoppas att dom kommer på någon bättre lösning.

edit: inget officiellt men det är en teori som låter trolig.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Ragin Pig:

Håller helt med, det är verkligen synd. Har läst att anledningen är att V's huvud inte renderas pga första persons perspektivet.. så det är ett hack för att man inte ska se sig själv huvudlös. Hoppas att dom kommer på någon bättre lösning.

Ja verkligen. Om inget annat hade jag uppskattat om man i alla fall såg sig själv som en mörk siluett när man tittade rakt in i rutor.

Det ser riktigt fel ut när man är som en vampyr

Kan ju inte vara så nämnvärt resursuntensivt att visa ens huvud. Men kanske var problem med att hjälm och hår hamnade i bild då. Men borde ju ändå gå att lösa tycker man. Men å andra sidan lider väl fler spel av samma fenomen med RT.

Visa signatur

240p är livet