3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av christoss:

Den antistatiska plastpåsen där kortet ska befinna sig var på plats. Jag pratar mer om inplastningen som själva kartongen har som inte fanns på min.

Varken mitt MSI radeon 6800XT eller MSI 3080 Suprim X hade plast runt kartongen.

Men om fläktarna är dammiga + att andra som köpt samma kort som dig har haft plast runt sina så låter det som att det är returnerat

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Vad sjukt ändå att sluta tillverka kort man sålt för 7800 kronor och istället säljer andra kort för 2200 kr men vem kan klandra Zotac egentligen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Vad sjukt ändå att sluta tillverka kort man sålt för 7800 kronor och istället säljer andra kort för 2200 kr men vem kan klandra Zotac egentligen...

Det är ju inte Zotacs fel att Inet etc har höjt priserna över 1000kr på någon månad. Man slutar tillverka kort och prioriterar de som har högre efterfrågan. Jag menar det är Nividia som skickar själva kortet till Zotac.

Så din ilska borde väll snarare vara riktad mot skalperande butiker och Nvidias kort produktion.

Permalänk

Avbokade trots allt mitt köp hos PC-konsulten precis (över telefon, super trevliga)
Så det kommer ut ett EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA där strax antar jag.

EDIT: (Pga att mitt köp hos Komplett gick till "skickat", och jag har andra kort bokade som reserv i staden jag bor i istället, enklare att lämna tillbaka än hos PC-konsulten där jag måste skicka via post)

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterX:

Det är ju inte Zotacs fel att Inet etc har höjt priserna över 1000kr på någon månad. Man slutar tillverka kort och prioriterar de som har högre efterfrågan. Jag menar det är Nividia som skickar själva kortet till Zotac.

Så din ilska borde väll snarare vara riktad mot skalperande butiker och Nvidias kort produktion.

Ilska och ilska. Högre efterfrågan? Trinity har ju en rejäl efterfrågan men Zotac tillverkar inte non-OC, det är ju det min poäng är. Du tycker inte man ska beta av kön något för de kunder som faktiskt var lojala och så vidare och beställde från Zotac framför andra på releasedagen?

Permalänk
Medlem

Grön bock på 3090 Strix oc på webhallen, kanske skall förtydliga att det är på min beställning 😉

Inkommande ändrades från 50+ till 30 och jag låg typ på 52, hmmmm spänningen är olidlig

<Edit> fick precis svar från Webhallen och tyvärr så verkar det som om de bara kommer få in 30, då är det bara till att forsätta att vänta, phuu

<Edit2> Då var den gröna bocken borta...igen

Förtydligande
Permalänk
Medlem

Sprang och hämtade upp mitt aorus Xtreme precis under lunchen. Aldrig varit med om en så stor datorkomponent i mitt liv hahaha

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem

Mitt 3080 suprim x skickades just från komplett! Beställt 9/12

@vintervilan ditt borde kommit i samma bunt

Visa signatur

cpu: Intel Pentium 4 CPU 3.20GHz ::Intel rock lake 865PERL ::mem: 767MB :: gfx: NVIDIA GeForce FX 5900

Permalänk
Avstängd

Jag vill bara meddela till Dig som väntar på ett 3090 att det är ett monster du väntar på - både till storlek och prestanda! (kombinera med mustig processor som 10900K eller 5900x). Du väntar således på något mycket gött! Har du flera spel som du inte kan maxxa i ditt nuvarande spelsystem så blir det en ren (möjligen sen) julklapp att se framemot! Du kommer vilja prova om massa spel som du tidigare inte kunde maxxa.

Bara för att ge lätt fingervisning: maxxa inställningarna på COD: Warzone och njut av över 100+ stabila fps i 3440x1440p (min skärm pallar inte fler fps) vart du än kollar när du flyger och landar. Äntligen känns det inte "rörigt" längre i spelet på grund av fps drops från tidigare "spelsystem": 6700K+1080 (och då körde jag Low på allt!).

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Skrivet av relaxer:

Mitt 3080 suprim x skickades just från komplett! Beställt 9/12

@vintervilan ditt borde kommit i samma bunt

Spännande! Ska genast hålla koll

edit: Vilken tid hade du din beställning förresten? Skulle inte förvåna mig det minsta om jag precis missade denna batchen

edit2: Och där kom gröna bocken, reserverad i lager Tjohoo! Frågan är nu, då jag förmodligen får ett Strix OC från netonnet, vilket man ska ta?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av leadc4ge:

Och där fick jag mail om att 3080 TUF OC är på väg från NON. Då håller jag tummarna för att det är ett bra ex som ska trivas bra i min burk

My Watch Has Ended.

Paketetet uthämtat så nu ser jag fram emot lite tid off nu i mellandagarna så man kan leka lite

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av icogniito:

Sprang och hämtade upp mitt aorus Xtreme precis under lunchen. Aldrig varit med om en så stor datorkomponent i mitt liv hahaha

Det är massivt.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Skrivet av leadc4ge:

My Watch Has Ended.

Paketetet uthämtat så nu ser jag fram emot lite tid off nu i mellandagarna så man kan leka lite

Det bådar ju gott för oss som hann lägga beställning på detta kort idag på NoN. Bara att hoppas att deras info om detta stämmer.

Ha så kul med ditt nya kort

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Mer gött snack
Och mindre handel, tack

(All köp/sälj/bytes kör vi i marknaden)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Det är massivt.

O ja! Här är kortet brevid första Titan. Känns inte som rätt namn om man jämför hehe.

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Varken mitt MSI radeon 6800XT eller MSI 3080 Suprim X hade plast runt kartongen.

Men om fläktarna är dammiga + att andra som köpt samma kort som dig har haft plast runt sina så låter det som att det är returnerat

Mitt MSI 3080 GAMING X TRIO hade inte heller någon inplastad kartong. Återförsäljaren försäkrade dock om att det absolut inte rört sig om något returkort.

Så får väl lita på det!!

//Z

Permalänk

Har kvar min beställning för att det är intropris på ett asus 3080 det blev flyttat från 17 januari till den Beställd, förväntas i lager 2 februari 2021, 1 st.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av FortuN:

Och här uppdaterade komplett nu min Asus 3080 TUF Non-OC igen. Återigen framskjutet en månad till, 10 gången nu av komplett? Så jävla pissigt så det är sjukt.

Beställdes releasedagen 14.57...

"förväntas i lager 2 februari 2021, 1 st."

Det suger att vänta, men vi har en lösning som förhoppningsvis ska korta ner väntan lite. Kolla här: #18741388

Skrivet av Spektra:

@Komplett dags att ta tag i det här nu, det börjar bli fånigt! Erbjud existerande kunder som stått i kö sen den 17 september att byta till ett kort ni faktiskt får leveranser på.

Kön för Zotacs OC -kort på är nu avsevärt mycket kortare än "non OC", vilket är positivt. Det negativa är att Zotac levererar nästintill 0 kort, vilket gäller båda modellerna och tillgången nu och fram in i Januari är så osäker att vi räknar 0 leveranser. Vi kommer i januari att se på situationen och värdera om vi ska erbjuda er som väntar på "Non OC" att ställa er i kö för OC istället och huruvida vi då kan erbjuda introduktionspriset. Eller om det lättar upp och Zotac levererar.

Oavsett vad utfallet blir så räkna inte med något kort innan tidigast mitten/slutet av januari.
//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Vad och från?

3080 Aorus Extreme från webhallen

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av rabaldern:

30+ i lager dessutom!

18 990:- är inte ett kap direkt så kan ju vara en anledning till att de inte flyger av hyllorna längre.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Suprim X 3080 ligger under i lager på komplett nu. Bara en heads upp för folk som vill F5a

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem

3090 Suprim X går att beställa på komplett nu!

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem
Skrivet av icogniito:

3090 Suprim X går att beställa på komplett nu!

Nejdå.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz DDR4 - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE - 1 st Samsung 870 QVO 1TB - 1 st Samsung 850 EVO 500GB - 2 st Samsung 850 EVO 256GB - Arctic Liquid Freezer II 360 - Corsair RM850 Watt - Phanteks Enthoo PRO M Window - Skärm 1 : Asus MG278Q - Skärm 2 : Benq Zowie XL2546

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

que?

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem
Skrivet av icogniito:

Ursäkta, jag trodde du fortfarande talade om 3080.

Permalänk
Medlem

Eftersom Webhallen inte uppdaterat på ett tag och Asus 3080 Tuf OC knappt rört sig på en månad tänkte jag bara fråga om någon har koll på vilka tider i kön som betats av? Har själv 16:00 den 18:e så förväntar mig inte än men snart måste något hända?! Har någon efter 17:00 den 17e fått ännu t.ex.?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettor:

Eftersom Webhallen inte uppdaterat på ett tag och Asus 3080 Tuf OC knappt rört sig på en månad tänkte jag bara fråga om någon har koll på vilka tider i kön som betats av? Har själv 16:00 den 18:e så förväntar mig inte än men snart måste något hända?! Har någon efter 17:00 den 17e fått ännu t.ex.?

Har inte fått ett ännu, men kundtjänst sa att min order skulle täckas upp av en till leverans nu i slutet av december, la min order c:a 3 timmar innan dig, så man kan ju hoppas^^

Permalänk

Någon som hört nått nytt kring Elgiganten och 3080 TUF leveranser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Det suger att vänta, men vi har en lösning som förhoppningsvis ska korta ner väntan lite. Kolla här: #18741388

Kön för Zotacs OC -kort på är nu avsevärt mycket kortare än "non OC", vilket är positivt. Det negativa är att Zotac levererar nästintill 0 kort, vilket gäller båda modellerna och tillgången nu och fram in i Januari är så osäker att vi räknar 0 leveranser. Vi kommer i januari att se på situationen och värdera om vi ska erbjuda er som väntar på "Non OC" att ställa er i kö för OC istället och huruvida vi då kan erbjuda introduktionspriset. Eller om det lättar upp och Zotac levererar.

Oavsett vad utfallet blir så räkna inte med något kort innan tidigast mitten/slutet av januari.
//Erik

Det är väl inte konstigt att kön till Trinity OC är nästintill 0 i kö när ni enbart öppnat upp kön när ni fått in leveranser på dessa kort. Vilket varit 3-4 gånger. OC fanns ju inte vid release till intropris. Det vore tacksamt om ni kunde hitta en lösning likt TUF, även om Zotac verkar fokusera på AMP HOLO just nu.