3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Permalänk

Ingen som hört nått livstecken från inet denna veckan ?
Beställde asus 3080 tuf oc den 18 sep ca kl 14 .
Enligt suporten så ligger jag fortfarande på platts 50 i kön när jag frågade dom för el halvtimme sen .

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mr-magoo63:

Ingen som hört nått livstecken från inet denna veckan ?
Beställde asus 3080 tuf oc den 18 sep ca kl 14 .
Enligt suporten så ligger jag fortfarande på platts 50 i kön när jag frågade dom för el halvtimme sen .

Jag skrev till Inet och frågade om den uteblivna leveransen och om min köplats. Frågade när det kan tänkas komma in mer kort.
Killen svarade bara på min köplats som
Var lika oförändrad som för 3 veckor sen, sen stängde han chatten, förmodligen för att slippa svara på det övriga.
Riktigt dåligt av dem måste jag säga, otroligt besviken på Inet. Sista gången jag köpte där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssonn:

Jag skrev till Inet och frågade om den uteblivna leveransen och om min köplats. Frågade när det kan tänkas komma in mer kort.
Killen svarade bara på min köplats som
Var lika oförändrad som för 3 veckor sen, sen stängde han chatten, förmodligen för att slippa svara på det övriga.
Roligt dåligt av dem måste jag säga, otroligt besviken på Inet. Sista gången jag köpte där

Har lite den känslan med köpt allt där ifrån don senaste 13 åren och könner liksom inte så mycket av ddn goodwill som ex webbhallen patrik går all in med lutar mer och mer åt deras håll

Permalänk
Medlem

Jag har fått intryck att listan uppdateras för hand, så de kanske inte hunnit med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thobiaslarsson:

Fick precis sms om att mitt ASUS GeForce RTX 3080 TUF OC är på ingång. Ni som beställde från NoN 17/12 men inte fått uppdaterad status på ordern gå in och kolla igen då min ändrades orderstausen för 10min sedan från mottagen till Skickad.

För er andra som inte har fått några kort ännu så kanske NoN har fått in ytterligare kort, och under dagen ändrar statusen på hemsidan för köp? Är värt att kolla i alla fall under dagen.

Min står fortfarande i status mottagen hos NoN

Permalänk
Medlem

Beställde 3080 TUF OC den 17e kl 17.24 från netonnet. Kan inte se något om orderstatus då jag inte var inloggad vid köp. Var dock ner till lagershopen i lördags och frågade och då sa de att ett kort var plockat och påväg till instaboxen. Det skulle komma tisdag/onsdag denna vecka men inte fått något från instabox än. Får se vad som händer

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem

Mitt Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS XTREME 10GB är i Veddesta nu och kommer i morgon,Har ett Asus Strix 3090 som ska komma den 29e.
Blir svårt detta vilket jag ska behålla.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr-magoo63:

Ingen som hört nått livstecken från inet denna veckan ?
Beställde asus 3080 tuf oc den 18 sep ca kl 14 .
Enligt suporten så ligger jag fortfarande på platts 50 i kön när jag frågade dom för el halvtimme sen .

Beklagar, för du var nog 1-3 kort ifrån att få ett denna veckan då.

Kön på Inet uppdateras väldigt sällan, och det verkar ta lång tid för dem att göra det även efter en större leverans.

Jag fick svar att jag borde ligga topp 7 i kön när de uppdaterar, men jag ligger på plats 55 officiellt fortfarande.

Sen har jag försökt få ut om de förväntar sig några kort denna veckan, eftersom de inte fick alla kort de skulle förra veckan, men de kan inte svara på något alls.

Är som jag nämnt tidigare här, att det beror väldigt mycket på vem du får prata/skriva med från support. Och eftersom det tar en halv evighet att få tag på dem, så blir det väldigt lätt irriterande.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Mitt Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS XTREME 10GB är i Veddesta nu och kommer i morgon,Har ett Asus Strix 3090 som ska komma den 29e.
Blir svårt detta vilket jag ska behålla.

Svårt? 3080 lätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av parenek4:

Min står fortfarande i status mottagen hos NoN

Jag chattade lite mer med kundtjänst idag igen (Dec 21) och efter lite kollande i system kom hon fram till att kortet ligger för leverans och borde skickas idag. "Orderstatus: mottagen" på min med just nu. Vore ju kul om det kunde dyka upp tills man har lite julledigt

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fortitude:

Svårt? 3080 lätt.

10% mer prestanda för dubbla priset är svårt att motivera.
Är rädd för att Vram 10Gb inte kommer räcka dom kommande 3 åren, kör iofs 1440p.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr-magoo63:

Ingen som hört nått livstecken från inet denna veckan ?
Beställde asus 3080 tuf oc den 18 sep ca kl 14 .
Enligt suporten så ligger jag fortfarande på platts 50 i kön när jag frågade dom för el halvtimme sen .

Jag låg på plats 49 den 20/11. Vet inte från vilken dag du låg i plats 50 på, men jag fick mitt kort levererat idag Fick mitt mail om bekräftelse kl 13.57

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

10% mer prestanda för dubbla priset är svårt att motivera.
Är rädd för att Vram 10Gb inte kommer räcka dom kommande 3 åren, kör iofs 1440p.

Äsch, om 3 år byter du ju ändå kort

Permalänk

Uppdatering om Zotac 3080 AMP HOLO. Kundtjänst kunde inte hitta något som tyder på att de får in dessa kort denna vecka. Han kunde inte heller meddela mig vilken köplats jag hade vilket är märkligt då de har svarat med köplats flera gånger i denna tråd... Men 28 pers i kön och det stämmer ungefär med det han kunde se. Däremot så verkar det ju knappast som att de får dessa denna vecka.....

Infon på produktsidan om antal beställningar och nästa bekräftade leverans ska nog tas med en stor näve salt.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

10% mer prestanda för dubbla priset är svårt att motivera.
Är rädd för att Vram 10Gb inte kommer räcka dom kommande 3 åren, kör iofs 1440p.

Ifall 10 Gb inte räcker blir det väll hursom billigare i längden att då sälja 3080 och köpa nästa generations motsvarighet som sannolikt har mer minne? Får man säg 4-5k för 3080 om 3 år och då köper 4080/5080 (eller vad de väljer att kalla framtida generationerna) för 10k så har du fortf betalat mindre än 3090.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HallonsyltarN:

Ifall 10 Gb inte räcker blir det väll hursom billigare i längden att då sälja 3080 och köpa nästa generations motsvarighet som sannolikt har mer minne? Får man säg 4-5k för 3080 om 3 år och då köper 4080/5080 (eller vad de väljer att kalla framtida generationerna) för 10k så har du fortf betalat mindre än 3090.

Precis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av discoliciouz:

Uppdatering om Zotac 3080 AMP HOLO. Kundtjänst kunde inte hitta något som tyder på att de får in dessa kort denna vecka. Han kunde inte heller meddela mig vilken köplats jag hade vilket är märkligt då de har svarat med köplats flera gånger i denna tråd... Men 28 pers i kön och det stämmer ungefär med det han kunde se. Däremot så verkar det ju knappast som att de får dessa denna vecka.....

Infon på produktsidan om antal beställningar och nästa bekräftade leverans ska nog tas med en stor näve salt.

Är det webbhallen du pratar om? I så fall skulle jag nog säga att infon på produktsidan inte lär stämma just nu då patrik är på semester och jag tror att det är han som uppdaterar infon där.

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem

Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC statusändrades till Bokad på inet idag (beställd 27/11), halleluja. Väntar på CPU nu då!

Visa signatur

torzelan.com | instagram.com/torzelan | youtube.com/torzelan | En fragmovie från 2021, jisses!
AMD 5900X, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, G.Skill 32 GB 3600 MHz CL14 Ripjaws, 1 & 2 TB WD Black SN850 Gen 4, Samsung Odyssey NEO G9 49" 240Hz, Pwnage Stormbreaker Magnesium Wireless, Endgame Gear KB65HE, SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless (m.fl.), etc.

Permalänk
Medlem

Mitt 3060ti skickas tydligen 30/12 Finns Gigabyte på Inet, men ligger redan med en beställd och betald 3080 och 3060ti..
Vill också ha Gaming X Trio så har ingen lust att beställa Gigabyte-kortet heller...

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av icogniito:

Är det webbhallen du pratar om? I så fall skulle jag nog säga att infon på produktsidan inte lär stämma just nu då patrik är på semester och jag tror att det är han som uppdaterar infon där.

Ja Webhallen. Ah ok, visste inte att det var han som uppdaterade där. Fortfarande märkligt att han kan gå ut med info om köplats men kundtjänst kan inte det.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

ASUS har flest bokade kort i Sverige så det är inte särskilt konstigt att det är besvär därikring, samtidigt har Zotac inte levererat ett enda Trinity Non-OC sen release. Upplever fortfarande att Inet är tillräckligt bra, information om köplats kan man få om man kontaktar deras support. All heder åt Webhallen men förstår samtidigt varför Inet inte har personal som sitter och besvarar samma frågor 20 gånger i veckan här på Sweclockers.

Jag undrar hur det gick med dom 20 000 förbeställningar som Amazon i Tyskland fick på just Zotac Trinity non-OC? Antingen så jobbar dom av dom i första hand över alla andra marknader eller så struntar dom helt enkelt i att skicka några och går endast på vinstmarginal/kort. Speciellt då Trinity OC och non-OC är exakt samma kort och den förstnämnda kommer med jämna mellanrum och är helt utan kö.

@Komplett dags att ta tag i det här nu, det börjar bli fånigt! Erbjud existerande kunder som stått i kö sen den 17 september att byta till ett kort ni faktiskt får leveranser på.

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Skrivet av Lundii:

Jag låg på plats 49 den 20/11. Vet inte från vilken dag du låg i plats 50 på, men jag fick mitt kort levererat idag Fick mitt mail om bekräftelse kl 13.57

Hej kolade nu 20/11 hade jag köplats: 53 å 13/12 så var det 50 , med liiiite tur så kommer jag kanske med på nästa leverans när den nu behagar komma

Permalänk
Medlem
Skrivet av discoliciouz:

Uppdatering om Zotac 3080 AMP HOLO. Kundtjänst kunde inte hitta något som tyder på att de får in dessa kort denna vecka. Han kunde inte heller meddela mig vilken köplats jag hade vilket är märkligt då de har svarat med köplats flera gånger i denna tråd... Men 28 pers i kön och det stämmer ungefär med det han kunde se. Däremot så verkar det ju knappast som att de får dessa denna vecka.....

Infon på produktsidan om antal beställningar och nästa bekräftade leverans ska nog tas med en stor näve salt.

Scan har lagt upp att de ska få AMP HOLO denna vecka, men är ju en väldigt kort vecka med extremt överbelastad post och lager.

Permalänk
Medlem

NetOnNet ser ut att få in 3080 Strix OC i övermorgon om någon är sugen

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Permalänk
Skrivet av HallonsyltarN:

Beställde 3080 TUF OC den 17e kl 17.24 från netonnet. Kan inte se något om orderstatus då jag inte var inloggad vid köp. Var dock ner till lagershopen i lördags och frågade och då sa de att ett kort var plockat och påväg till instaboxen. Det skulle komma tisdag/onsdag denna vecka men inte fått något från instabox än. Får se vad som händer

Det är nog tyvärr mitt kort som inkommer till instaboxen i lkpg.
Fick sms om att det är skickat och leverans i morgon. Om jag inte minns helt fel så gick mitt köp efter mycket om och men genom 17:19

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chimo:

NetOnNet ser ut att få in 3080 Strix OC i övermorgon om någon är sugen

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

vet du om de får in den i lagret eller för de som står i kö för att få en?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaas:

vet du om de får in den i lagret eller för de som står i kö för att få en?

Den lades till precis iaf

Permalänk
Skrivet av onedroid:

Den lades till precis iaf

Spännande. Bokade ett. Får se om man lyckas få tilldelning. Ska tydligen komma in Suprim X till komplett den 23:e också, frågan är vilket man ska ta där? Är Strix värt 600 spänn mer liksom?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)